Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnoty jako pedagogický problém
Kubcová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Kraus, Blahoslav (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...
Školní hodnocení žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání
Poláčková, Ladislava ; Linková, Marie (oponent) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Rigorózní práce se zabývá školním hodnocením žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání. Dále se zabývá evropskými trendy ve vzdělávání. Kromě teoretických podkladů se opírá o výsledky šetření provedených v obou zemích, které následně analyzuje. Šetření se zabývá postoji žáků, jejich rodičů a učitelů ke školnímu hodnocení.
Žák mladšího školního věku a jeho sociometrický status
Reimarová, Michala ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na žáka mladšího školního věku, sociální skupinu a školní třídu. Práce se zabývá vztahem mezi pozicí žáka ve třídě a školním hodnocením. Závěry jsou založeny na výsledcích průzkumu žáků 1. stupně základní školy.
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Význam komunitních kruhů a ranních dopisů v primárním vzdělávání
Pišlová, Zuzana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám významem komunitních kruhů a ranních dopisů v primárním vzdělávání. Snažím se obecně přiblížit pojem komunitní kruh a blíže se pak věnuji komunitním kruhům v programu Začít spolu, které pro mě byly inspirací. Na komunitní kruhy nahlížím také z hlediska Rámcového vzdělávacího programu a klíčových kompetencí, neboť především k rozvoji kompetence sociální a personální a kompetence komunikativní v kruzích dochází. Cílem mé diplomové práce je především uvést předpoklady pro efektivní komunitní kruh, které mají sloužit jako vodítko pro začátky s komunitními kruhy a vytvořit časově nenáročné činnosti v ranním kruhu spolu s návrhy různorodých ranních dopisů, které jsou využitelné i na běžné škole. Klíčová slova: komunitní kruhy, ranní dopis, klíčové kompetence, program Začít spolu, pravidla, komunikace, bezpečné prostředí
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Sociální klima školy
Kodrlová, Lenka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá popisem a definováním hlavních pojmů souvisejících s klimatem školy a třídy, aktéry klimatu a sociálními vztahy mezi nimi, determinanty klimatu a metodami měření klimatu. Cílem výzkumu v praktické část je zjištění klimatu ve vybrané škole, zjištěním klimatu jednotlivých tříd, učitelského sboru a názorů rodičů pomocí kvantitativních metod (dotazníků).
Šikana na malotřídní škole
Šestáková, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku šikany na malotřídní škole. Teoretická část se zabývá popisem a definováním tohoto sociálně-patologického jevu, zvláště jeho příčinami, formami, způsoby řešení, oblastí prevence a v neposlední řadě i radami rodičům, jak a kde danou situaci řešit, kde hledat pomoc. Praktická část se zabývá výskytem a projevy šikany na této škole v letech 2005/2006 a 2010/2011, výsledky porovnává a zkoumá, zdali personální změna v obsazení školy, ke které v průběhu těchto let došlo, vedla ke zlepšení vztahů mezi žáky a učiteli.
Problémy vzdělávání a Waldorfská škola
Linhart, Igor ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými problémy ve vzdělávání a tím, jak se s těmito problémy vypořádává waldorfská pedagogika. Práce je rozdělena na rozsáhlejší část teoretickou, kde se zabývám základy a přístupy waldorfské pedagogiky a českého standardního vzdělávacího systému, dále potom problémy edukace v celospolečenské souvislosti. V praktické části je popsána pilotní studie provedená na waldorfské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Linková, Marcela
6 Linková, Markéta
1 Linková, Michaela
6 Línková, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.