Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydrogely s uhlíkovými vlákny
Kučerová, Barbora ; Bouška,, Marek (oponent) ; Pekař, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na studium chování uhlíkových vláken v hydrogelu, a to především viskoelastických modulů těchto gelů či koeficient prostupu barvy gelem. Hlavními cíli byla optimalizace vzorků a změření jejich viskoelastických modulů na reometru, a to hned v několika různých módech. Následovalo napodobení fyziologických podmínek pro vybrané vzorky a jejich proměření na reometru. Byl zde také proveden experiment neustálené difuze v kyvetách, kdy byl zkoumán prostup barviva gelem s přídavkem vláken a pro porovnání také bez nich. V neposlední řadě byly připraveny difuzní páry.
Tranzice mezi 1. a 2. stupněm základního vzdělání - porovnání longitudinálního a transverzálního přístupu
Kučerová, Barbora ; Šírová, Eva (oponent)
RIGORÓZNÍ PRÁCE Název práce: Tranzice mezi 1. a 2. stupněm základního vzdělání - porovnání longitudinálního a transverzálního přístupu Autor práce: Mgr. Barbora Kučerová Počet stran a znaků: 94 stran, 192 976 znaků Počet příloh: 2 Počet použitých zdrojů a literatury: 83 Abstrakt: Rigorózní práce se zabývá konceptem self-efficacy ve školním prostředí a zaměřuje se na zjišťování rozdílů v úrovni akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny žáků během přechodu z 1. na 2. stupeň základního vzdělání. Předkládaná práce je výsledkem srovnání longitudinálního a transverzálního přístupu k výzkumnému problému. V rámci longitudinálního přístupu byla úroveň akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny zjišťována pomocí dotazníku na jedné kohortě 173 respondentů 5. tříd sledovaných během tří měřených období - před přechodem, po přechodu a po adaptaci na změnu. V rámci transverzálního přístupu byla úroveň sledovaných proměnných také měřena dotazníkem, v tomto případě bylo ovšem celkem 1510 respondentů rozděleno do tří různých kohort v závislosti na období sběru dat. Výsledky analýzy obou typů studií neprokázaly statisticky významný pokles úrovně akademické self-efficacy žáků během přechodu a akademická self-efficacy zde hrála roli spíše trvalé osobnostní charakteristiky. Oproti očekáváním...
Čas a jeho reflexe v právu
Kučerová, Barbora ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Šustek, Petr (oponent)
Resumé Čas a jeho reflexe v právu Tato diplomová práce se zabývá reflexí času v právní úpravě občanského práva. Cílem této práce je zachytit čas jako veličinu, která ovlivňuje lidský život víc, než kterákoli jiná, a která je jednou z nejvýznamnějších právně relevantních událostí, se kterými právo spojuje určité právní následky. Text práce je rozdělen do devíti kapitol, první čtyři se věnují filosofickému a historickému úvodu k pojmu "čas", zbylých pět je zaměřeno na působení času v kontextu současného občanského zákoníku. První kapitola sleduje vnímání času od počátku lidstva, přičemž čerpá především z díla významného rumunského historika a filosofa minulého století - Mircey Eliadea. Druhá kapitola se věnuje času jako dělitelné veličině a vysvětluje jednotlivé možnosti, jak čas dělit prostřednictvím dnů na delší časové jednotky - roky. Třetí kapitola pojednává o pojetí času ve starověkém Římě z pohledu velkých učenců své doby - Isidora Sevillského a Ambrosia Theodosia Macrobia. Je zmíněno nejen římské dělení času, ale i vývoj římského kalendáře v až do významných reforem Gaia Julia Caesara a Augusta v prvním století před naším letopočtem. Čtvrtá kapitola o Gregoriánské reformě kalendáře navazuje na výklad o dalším vývoji kalendáře až do dnešní podoby. Pátá kapitola má být základním pohledem do problematiky...
Vztah k druhému a duchovní vzestup
Kučerová, Barbora ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Jinek, Jakub (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat, zda existuje nějaká propojenost mezi rozví- jením vztahu s druhými lidmi a individuálním usilováním o nejvyšší poznání, a jakou má případně taková propojenost sféry společenské a epistemologické (či teologické) podobu. Práce se pokouší skrze rozbor díla Já a Ty M. Bu- bera, pasáží z Kritiky čistého rozumu a Základů metafyziky mravů I. Kanta tematizovat, jaké druhy vztahů se světem, s druhými lidmi a s duchovní sférou člověk může zaujímat. V rámci celé této oblasti vztahů chce dále vy- zdvihnout zejména specifičnost vztahu mezilidského. Na základě zvláštnosti tohoto druhu vztahu by následně mohla být ukázána jeho výsadní vztaže- nost k určitému typu poznávání, nebo naopak jeho irelevance při duchovním vzestupu jedince, či dokonce bude muset být připuštěna možnost, že je při tomto procesu nutné vzdát se veškeré opory v mezilidských vztazích. Ať už výstup této úvahy bude jakýkoli, platí, že pokud jsme bytosti existující ve světě a pohybující se ve sféře každodenního života, tak se z angažovanosti v mezilidských vztazích nemůžeme vyvázat a z duchovní oblasti se do každo- dennosti musíme minimálně opakovaně vracet, a proto se dále budu zabývat tím, jaký vliv má ona nejvyšší duchovní oblast, které jsme schopni se podle obou zmíněných autorů dotknout, na náš etický život. 1
Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Kučerová, Barbora ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Název práce: Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání Autor práce: Bc. Barbora Kučerová Vedoucí práce: PhDr. Simona Hoskovcová, PhD. Počet stran a znaků: 74 stran a 155 289 znaků Počet příloh: 2 Počet použitých zdrojů a literatury: 79 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá konceptem self-efficacy z pohledu sociálně kognitivní teorie. Hlavním cílem práce je zjištění rozdílů v úrovni akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny žáků během přechodu z 1. na 2. stupeň základního vzdělání. Výzkum byl proveden na výběrovém souboru 173 žáků 5. tříd, kdy byla pomocí dotazníku zjišťována úroveň jejich akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny během 3 měřených období - před přechodem, po přechodu a po adaptaci na změnu. Výsledky analýzy neprokázaly statisticky významný pokles úrovně akademické self-efficacy žáků během přechodu. Oproti očekáváním bylo prokázáno pozitivní vnímání změny ze strany žáků během tohoto přechodu. Klíčová slova: self-efficacy, akademická self-efficacy, přechod, adaptace, změna
Jazyk a instituce
Kučerová, Barbora ; Pokorný, Martin (vedoucí práce) ; Švec, Ondřej (oponent)
(česky) Záměrem této práce je objasnit normativní charakter jazyka, tedy jak jsme v každé řeči vázáni určitým systémem pravidel. Tento normativní charakter jazyka budeme zejména zkoumat s ohledem na dvě ústřední otázky: v čem se tato normativita jazyka zakládá a jaké momenty ji konstituují. V první části práce podáme interpretaci děl tří autorů - Ferdinanda de Saussure, Charlese S. Peirce a Pierra Bourdieu - a zaměříme se na otázku, co normativitu jazyka zakládá. Zde půjde zejména o vyjasnění vztahu jazyka k společenskému konsensu, k zvyku a jednání a k institucím. V druhé části práce podáme definici instituce jazyka, která je inspirovaná teoriemi Peirce a Bourdieua. Následně se systematicky pokusíme vymezit ty aspekty, které jsou pro jazyk jako instituci normativní. Nejdříve se věnujeme těm aspektům, které jsou ryze jazykové, tj. lexikon, výslovnost a intonace, oficiální jazyk a instituce symbolizovaná jazykem. Posledními analyzovanými momenty jsou řečové žánry, sdílené mínění, zvyk či jednání a moc.
Bachtinova filosofie jazyka
Kučerová, Barbora ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Ritter, Martin (oponent)
Předložená práce se zabývá filosofii jazyka a jazykového významu v díle Michaila M. Bachtina. Východisko zkoumání konstituce významu bylo založeno v promluvě, která je v životním přístupu uchopena jako dialog. K pochopení povahy promluvy se přiblížíme skrze tři ústřední body zkoumání. V polemice se Saussurovou teorií budeme formulovat Bachtinovu tezi o souvislosti jazyka s nejazykovou skutečností. Jazykový význam konstituovaný v řečových žánrech, které se formují v zájmových skupinách, tj. v mimoslovní skutečnosti, musí nést nějaké hodnocení. Za druhé si předvedeme, že konkrétní jednotlivci jsou pro pochopení konstituce významu upozaděny ve prospěch zájmových skupin, které jsou tím, kdo vzchází do dialogu. Každá promluva se realizuje na hranicích s cizími promluvami, proto význam nemůže být chápán jako identický, ale jako podmíněn dialogem s jinými stanovisky. Jelikož význam nese vždy nějaké hodnocení, neexistuje jeden univerzální jazyk, ale různořečí. Klíčová slova promluva význam hodnocení řečové žánry dialog
Konopí a jeho využití ve výuce na ZŠ a gymnáziích
Kučerová, Barbora ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci jsou na základě prostudované literatury, obsahové analýzy učebnic a Rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání a dotazníkového šetření učitelů na základních školách a gymnáziích vytvořeny didaktické materiály s tematikou konopí. Jsou určeny především pro výuku na gymnáziích a jejich součástí je power pointová prezentace, návrh na skupinovou práci s využitím odborných textů, pracovní list a didaktický test. Doplněny jsou ještě dvěma dalšími rozšiřujícími aktivitami a seznamem doporučených zdrojů informací pro učitele. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly vytvořeny didaktické materiály pro gymnázia.
Hodnocení a sebehodnocení žáků na 1. stupni ZŠ
Kučerová, Barbora ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Práce popisuje hodnocení a sebehodnocení žáků ŽS. V teoretické části jsou zachycena fakta vztahující se k hodnocení a sebehodnocení. Výzkumná část popisuje akční výzkum realizovaný se žáky prvního stupně pražské ZŠ, jehož cílem bylo zjištění mechanismů a kriterií hodnocení a sebehodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 KUČEROVÁ, Barbara
31 KUČEROVÁ, Barbora
4 KUČEROVÁ, Blanka
1 KUČEROVÁ, Božena
1 Kučerová, Babeta
6 Kučerová, Barbara
2 Kučerová, Berenika
4 Kučerová, Blanka
1 Kučerová, Bohumila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.