Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chov gekončíka nočního v mateřské škole a jeho využití k probuzení a prohloubení zájmu dětí o přírodu
Kovalová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato práce je zaměřena na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku. Seznamuje nás s problematikou chovu gekončíků nočních v mateřské škole (s jeho klady i zápory). Na základě kazuistik popisuje vliv gekončíků nočních na osobnost dítěte předškolního věku v mateřské škole. Hlavní metodou výzkumu je zúčastněné nestrukturované pozorování jednotlivců i celé skupiny dětí z jednotřídní mateřské školy Lísteček. Mateřská škola Lísteček je určena pro děti od 3 do 7 let, složení dětí je tedy heterogenní. Kapacita mateřské školy je stanovena maximálně pro 28 dětí a je součástí malotřídní základní školy. Nástrojem k zaznamenávání jednotlivých situací, interakcí mezi dětmi a gekončíky, byl použit videozáznam, fotogalerie, dotazníkové šetření provedené mezi rodiči dětí, které do dané mateřské školy dochází. Byl pozorován přirozený zájem dětí o exotická zvířata, školní chov byl hodnocen pozitivně, u dětí byl podpořen zájem o získávání nových informací týkající se nejen školního chovu. Kontakt s gekončíky přinášel dětem radost, pozitivní emoce, zklidnění, rozvoj smyslů, pocit odpovědnosti a spolupráce při péči o gekončíky a ohleduplného chování vůči všem živým tvorům.
Environmentální projekt a jeho uplatnění v mateřské škole
Navrátilová, Ludmila ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je "Environmentální projekt a jeho uplatnění v mateřské škole". Celá práce je členěna na tři části. V první, teoretické pasáži popisuji projekt a jeho důležité části. Také se zaměřuji na environmentální výchovu, její stručnou charakteristiku a začlenění do Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V této části práce vycházím z odborné literatury. Další, praktický úsek je zaměřen na seznámení dětí s přírodou. Pomocí her, obrázkových materiálů a především pozorováním si děti vytvořily povědomí o přírodním prostředí. Všechny aktivity jsem směřovala tak, aby byly v souladu s věkem a individuálními možnostmi dětí. Poslední kapitolou je výzkumná část. Tento úsek mapuje strach v přírodě u dětí předškolního věku. V závěrečném vyhodnocení přinesla řadu zajímavých poznatků.
Potenciál zooasistence v předškolní pedagogice
Bravencová, Jana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Masopustová, Renata (oponent)
Tato práce je zaměřená na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku v oblasti zooasistence. Zabývá se vlivem vybraných bezobratlých druhů živočichů (oblovka žravá a rezavá, rak mramorový, strašilka australská) na osobnost dítěte předškolního věku v předškolním (MŠ) a zdravotnickém zařízení. Metodou výzkumu je zúčastěné pozorování, pedagogický experiment, který je prováděn formou návštěvního programu. Práce dokazuje, jak nezbytný a důležitý je pro dítě předškolního věku kontakt se zvířaty, a to nejen s těmi vyššími druhy.
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady
Podíl času stráveného ve vnitřních a venkovních prostorách mateřské školy
Rubešová, Ivana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Předložená bakalářská práce se věnuje problematice odcizování dětí přírodě. Čas strávený v mateřské škole se často odehrává hlavně v budově a pobyt venku se omezuje na krátké procházky. Pochopitelně za to může i dnešní zrychlená doba, kriminalita a zvýšené požadavky na bezpečnost dětí, hlavně ve městech. Práce je rozdělena na dvě hlavní části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část seznamuje se základní literaturou, která je pro toto téma klíčová. Výzkumná část popisuje průběh, realizaci, popis vzorku a vyhodnocení kvalitativního rozhovoru mezi mnou a učitelkami mateřských škol. V průběhu realizace rozhovorů jsem připravila a následně zrealizovala program v dětském dopoledním klubu Šárynka, jehož součástí byla i realizace grafomotorických cvičení. Pro srovnání byla tato cvičení provedena i v běžné mateřské škole se stejně početnou a věkově podobnou skupinou dětí.
Tóny přírody aneb ekonaratologie prostřednictvím lidové písně
Starostová, Martina ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Tématem diplomové práce je ekonaratologie ve spojení s lidovou písní, která je podrobena zákonům přírody a tvoří jakýsi myšlenkový soubor života přírody. Zpěv písní je nedílnou součástí narativního přístupu, vyprávění je doplněno tóny a melodií pro lepší zapamatování. Teoretická část definuje pojmy: narativita, ekonaratologie a lidová píseň. Zajímá mě, jaké místo v současnosti narativní metoda v environmentálním vzdělávání zastává a jaké jsou její přínosy. Zmiňuji také využití příběhu a lidové písně jako prostředku edukace v praxi. Cílem diplomové práce je na základě výzkumných nálezů zjistit, nakolik jsou děti schopny podle nahrávek ze zvukového záznamu rozeznat a určit hlasové projevy domácích či lesních zvířat a průmyslové zvuky z okolního světa. V rámci výzkumného zjištění je využit kvalitativní výzkum, který je doplněn v některých úsecích výzkumem kvantitativním. Výzkumným nástrojem jsou individuální rozhovory nad zvukovým materiálem, které aplikuji u dětí předškolního věku. Klíčová slova: narativita, ekonaratologie, lidová píseň, zvuky přírody, lidové tradice, výzkum
Nakládání s komunálním odpadem ve městě Volyně
Volmut, František ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Předmětem této diplomové práce je odpadové hospodářství města Volyně, jeho analýza a následné zefektivnění. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváveme obecnými předpoklady odpadového hospodářství obce, tzn. obecnou charakteristikou komunálních odpadů, dopadem nakládání s komunálními odpady na životní prostředí, dále také legislativou spojenou s komunálními odpady a nakonec technicko-organizačními východisky. V části vlastní šetření pak, podle obecných předpokladů, usuzujeme na stav odpadového hospodářství ve městě Volyně. Na základě této analýzy navrhujeme opatření na zlepšení systému nakládání s komunálním odpadem ve městě Volyně. Práce slouží jako návod pro zastupitelstvo města Volyně na zlepšení hospodaření s komunálním odpadem. Jako příloha této práce slouží mapa města s rozmístěním jednotlivých kontejnerů, vyhláška 1/02, evidenční list, provozní řád sběrného dvora Volyně, seznam černých skládek, seznam sběrných nádob rozmístěných po Volyni a obrázky jednotlivých popisovaných sběrných nádob.
Proměny a využívání školní zahrady ZŠ Jílové u Prahy od jejího založení po současnost
Hrdličková, Libuše ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Název Proměny a využívání školní zahrady ZŠ Jílové u Prahy od jejího založení po současnost Anotace Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat vznik a vývoj naší školní zahrady. V první, teoretické části jsem popsala historické události a pokusy, které vedly ke vzniku i zániku školních zahrad v České republice a souvisejí s historickým vývojem českého školství. V této části práce čerpám především z odborné literatury. V druhé, výzkumné části jsem se pokusila shromáždit informace o budování nové školy v Jílovém a o proměnách přilehlého školního areálu od jeho otevření až po současnost. Podklady jsem hledala v archivu, v třídních knihách a výročních zprávách. Mnoho informací jsem se dozvěděla z rozhovorů s pamětníky. V závěru práce porovnávám etapy vývoje školního areálu a popisuji svá zjištění o významu využívání školní zahrady ve výuce na základní škole. Klíčová slova Klíčová slova: historie školních zahrad, školní areál ZŠ Jílové u Prahy, školní zahrada, základní vzdělávání, revitalizace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jančaříková, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.