Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zavedené povinnosti předškolního vzdělávání na práci pedagogických pracovníků ve vybraných mateřských školách
Chocholová, Barbora ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou týkající se zavedení povinného předškolního vzdělávání, jejími přínosy a změnami v mateřských školách v oblasti administrativy a výchovně-vzdělávacím procesu. Cílem této práce je zjistit, jak legislativní změna, novela účinná od kalendářního roku 2017, týkající se zavedení povinnosti předškolního vzdělávání, ovlivnila dění v jednotlivých oblastech práce pedagogických pracovníků, konkrétněji administrativní a manažerskou práci ředitelů a výchovně-vzdělávací a administrativní práci učitelů ve dvou vybraných mateřských školách v největším středočeském městě Kladně. Pro účely naplnění tohoto cíle je zvolen výzkumný design případová studie, v rámci které byla získávána data prostřednictvím realizace rozhovorů s ředitelkami škol, kvalitativních dotazníků adresovaných učitelkám a analýzy vnitřních a kurikulárních dokumentů, kterých se dotkla legislativní změna. První hlavní kapitola teoretické části je věnována výchově a vzdělávání dětí předškolního věku a vývoji dítěte z pohledu vývojové psychologie, čímž je navázáno na předškolní vzdělávání dětí v instituci - tato kapitola pojednává o vzdělávacích plánech, distančním vzděláváním v MŠ, je zařazen legislativní rámec a informace o kurikulárních a vnitřních dokumentech školy. Nedílnou součástí je pojednání o povinném...
ICT ve vzdělávání na základních školách v České republice, Estonsku, Finsku a Irsku
Helikar, Jan ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Práce se zabývá odlišnostmi v přístupu k ICT ve vzdělávání na základních školách v České republice a ve třech evropských zemích: v Estonsku, Finsku a Irsku. Metodou obsahové analýzy textu nekvantitativním způsobem na základě deseti stanovených témat analyzuje a komparuje národní strategické a kurikulární dokumenty pro základní školství (úrovně vzdělání ISCED 1 a 2). Cílem je analyzovat a porovnat národní strategie zařazení ICT do základního vzdělávání v uvedených zemích, jeho ukotvení v kurikulu jednotlivých zemí a také strategie vzdělávání pedagogů v oblasti ICT. Při analýze a komparaci jsou dle potřeby v základní a omezené míře využity i kvantitativní metody. Lokálními implementacemi kurikula (tzv. školními vzdělávacími programy) se práce nezabývá. Výsledky prokazují výrazné odchylky v rozsahu i podrobnosti formulací strategických cílů v příslušných dokumentech, stejně jako výrazné odchylky v pojetí oblasti ICT v jednotlivých kurikulárních dokumentech. Důležitým aspektem je i charakter pojetí vzdělávací oblasti ICT, oscilující v případě zkoumaných zemích mezi inženýrským pojetím zaměřeným zejména na zvládnutí praktických úkonů s výpočetní technikou a mezi univerzálnějším informatickým pojetím, zaměřeným zejména na zpracování dat a informací. Informatické pojetí nalézáme zejména u modernějších...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.