Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce se sny v arteterapii jako cesta k sebepoznání
CHOCHOLOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je představit možné využití snové práce v arteterapii s důrazem na její potenciál vedoucí k hlubšímu sebepoznání a lepší orientaci v životě člověka. Sleduje, jakým způsobem umožňuje výtvarné ztvárnění snu pochopení či rozšíření jeho obsahu a odkazu na důležitá osobní témata. Teoretická část této práce pojednává o snu z hlediska historického i současného chápání, seznamuje s terapeutickými přístupy ke snové práci v pojetí některých autorů, zmiňuje základní pojmy používané při analytické práci se sny a dále se věnuje práci se sny přímo v arteterapii, včetně postupů projektivně-intervenční arteterapie, ze kterých je vycházeno v následující praktické části. V té jsou představeny výtvarné artefakty účastníků této studie reflektující jejich vybrané sny. Praktická část se zaměřuje především na analýzu těchto artefaktů a nabízí možný způsob, jak výtvarně a interpretačně pracovat se snovými obrazy a jejich symbolikou.
Vliv zavedené povinnosti předškolního vzdělávání na práci pedagogických pracovníků ve vybraných mateřských školách
Chocholová, Barbora ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou týkající se zavedení povinného předškolního vzdělávání, jejími přínosy a změnami v mateřských školách v oblasti administrativy a výchovně-vzdělávacím procesu. Cílem této práce je zjistit, jak legislativní změna, novela účinná od kalendářního roku 2017, týkající se zavedení povinnosti předškolního vzdělávání, ovlivnila dění v jednotlivých oblastech práce pedagogických pracovníků, konkrétněji administrativní a manažerskou práci ředitelů a výchovně-vzdělávací a administrativní práci učitelů ve dvou vybraných mateřských školách v největším středočeském městě Kladně. Pro účely naplnění tohoto cíle je zvolen výzkumný design případová studie, v rámci které byla získávána data prostřednictvím realizace rozhovorů s ředitelkami škol, kvalitativních dotazníků adresovaných učitelkám a analýzy vnitřních a kurikulárních dokumentů, kterých se dotkla legislativní změna. První hlavní kapitola teoretické části je věnována výchově a vzdělávání dětí předškolního věku a vývoji dítěte z pohledu vývojové psychologie, čímž je navázáno na předškolní vzdělávání dětí v instituci - tato kapitola pojednává o vzdělávacích plánech, distančním vzděláváním v MŠ, je zařazen legislativní rámec a informace o kurikulárních a vnitřních dokumentech školy. Nedílnou součástí je pojednání o povinném...
Význam kontroly proočkovanosti u dětí
CHOCHOLOVÁ, Barbora
V diplomové práci se zabývám problematikou proočkovanosti u dětí. Očkování má v České republice dlouholetou tradici a představuje velmi účinnou ochranu dětí i dospělých nejen před infekčními nemocemi, ale i jejich následky. Dále zabraňuje rozvoji infekčních nemocí. Očkování je jednou z nejúspěšnějších preventivních metod ovlivňující zdraví jedince i celé populace. Očkování má také velký význam pro neočkované jedince. Pokud se v populaci dosáhne vysoké proočkovanosti, přeruší se tím šíření infekce mezi očkovanými a tím se výrazně snižuje riziko přenosu infekce i na neočkované jedince. Očkování tak ochraňuje i ty, kteří nemohou být očkováni z důvodu nemoci, snížení imunity nebo jiného důvodu. V současné době se však objevují názory, které zpochybňují prospěšnost a důležitost povinného očkování. Vyskytuje se stále více odmítačů očkování z důvodu zvýšené dostupnosti internetu a sociálních sítí, kde je zaznamenáván narůstající počet informací v neprospěch očkování. Nejčastějším důvodem odmítnutí očkování je přesvědčení, že některá očkování nejsou nutná. Práce je členěna na dvě hlavní části teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části obsahuje úvod do problematiky očkování. V další části práce se zmiňuji o systému očkování v České republice, jaké je plánování, organizace a kontrola očkování a úloha orgánů ochrany veřejného zdraví Další kapitola je věnována významu a rozdělení očkování a rozdělení druhů očkovacích látek. Práce je dále zaměřena na nemoci, proti kterým se očkuje v rámci povinného očkování. V současnosti se v rámci povinného očkování v České republice očkuje proti záškrtu, tetanu, dávivému kašli, zarděnkám, příušnicím, spalničkám, přenosné dětské obrně, virové hepatitidě B a invazivním onemocněním vyvolaným původcem Haemophilus influenzae typ b. Doporučená jsou zejména očkování proti klíšťové encefalitidě, žloutence typu A, onemocněním způsobeným pneumokoky a invazivním meningokokovým onemocněním. V neposlední řadě jsou v práci zmíněny kontraindikace očkování. Dále se v této části zabývám nežádoucími účinky po očkování. V další kapitole teoretické části se zmiňuji o provádění a řízení kontroly proočkovanosti v České republice. V závěru teoretické části se zabývám problematikou odpůrců očkování a jejich důvody odmítání očkování.
Problematika užívání návykových látek žáků základních škol (středních škol a SOU), současný stav, možnost řešení problematiky
CHOCHOLOVÁ, Barbora
Jak název práce napovídá, v mé bakalářské práci se zabývám problematikou návykových látek u žáků na základních školách, středních školách a středních odborných učelišť. První kapitola obsahuje vymezení základních pojmů, mezi které patří psychoaktivní látka, návyková látka, závislost, abstinence a prevence. Zabývám se dále vztahem mezi návykovou látkou a dítětem, problematikou jak lze předcházet situacím, aby dítě nebralo návykovou látku. Co je to závislost na návykové látce, jaké jsou nejčastější projevy závislosti. V další části své práce se zmiňuji o problematice kouření cigaret, kolik je kuřáků mezi dětmi a mladistvými. Zajímá mě kritický věk pro vznik závislosti na cigaretě. Popisuji zde škodlivé účinky kouření na zdraví, jednotlivé fáze jaké jsou u mladého kuřáka. Další kapitola je věnována alkoholu. Co je to alkohol, kolik a jak ovlivňuje konzumace alkoholu mladý organismus, co může pití nadměrného množství alkoholu způsobit. Proč je alkohol více rizikový u mladistvého než u dospělého člověka. Jedna kapitola mé práce je věnována drogám a drogové závislosti. Zabývám se vznikem drogové závislosti a jejími důsledky. Uvádím zde jednotlivé drogy, jejich účinky na člověka, význam rizik pro další vývoj jedince. Následně se zaměřuji na poruchy, které jsou vyvolané jednotlivými návykovými látkami, uvádím zde poruchy způsobené tabákem, alkoholem a drogami. V poslední kapitole teoretické části předkládám možnosti řešení této problematiky. Zmiňuji se zde zejména o prevenci, jejích jednotlivých typech z pohledu řešení zmíněné problematiky. Jako významný prvek v řešení daného problému upozorňuji na vliv rodiny. Klima v rodině, vzájemné vztahy mezi jejími členy. Situace v rodině a její chování tam, kde jednotlivec začne užívat návykovou látku. Na závěr zmiňuji i nemalou roli státu při řešení této problematiky. Jak by se měl stát chovat, jaké by měl používat prostředky v situacích zneužívání návykových látek. Tato práce je vhodná jako materiál pro školy a školská zařízení ke zlepšení znalostí v této problematice. Je důležité zvýšit povědomí o škodlivosti kouření, konzumace alkoholu a jiných návykových látek mezi mladistvými.

Viz též: podobná jména autorů
4 CHOCHOLOVÁ, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.