Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Piráti v porevolučním českém éteru: Případová studie Rádia Podzemí
Bauerová, Dominika ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce "Piráti v porevolučním českém éteru: Případová studie Rádia Podzemí" se zabývá půlročním vysíláním Rádia Podzemí z Českých Budějovic, které bylo jednou z prvních pirátských stanic v Československu. Cílem práce je představit období vysílání stanice, zasadit ho do historického kontextu postrevolučního éteru a ilustrovat na něm koncepty alternativních médií. Důraz je pak kladen na aspekty komunitních a pirátských médií a dále na transformaci média z pirátského na komerční rádio. Kvalitativní výzkum využívá ke sběru dat hloubkové rozhovory s několika zakládajícími členy. Získaná data analyzuje pomocí metody zakotvené teorie. Rádio Podzemí vykazovalo během své existence kombinaci prvků pirátských, komunitních i komerčních médií. Počátek vysílání stanice ilustroval silnou antisystémovou motivaci, která je příznačná pro pirátská média. S postupem času u stanice převládly prvky a hodnoty komunitního média, aby nakonec byly plně nahrazeny komerčním vedení stanice. Přínosem práce je doplnění dosavadního historického a mediálního výzkumu, který byl doposud Rádiu Podzemí věnován.
Pokles popularity aplikace Clubhouse v České republice a její důvody (případová studie)
Wetckeová, Natálie ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá důvody rapidního poklesu popularity platformy Clubhouse a potřebami nově vznikajících sociálních sítí k jejich dlouhodobé konkurenceschopnosti. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jaké důvody a okolnosti vedly bývalé uživatele platformy Clubhouse k jejímu používání a následnému opuštění, zda a za jakých podmínek je možná obnova její popularity a co dle respondentů musí nově vznikající platforma splňovat, aby si udržela uživatelskou pozornost. Teoretická část se věnuje představení platformy Clubhouse, analýze aktuálně nejvyužívanějších sociálních platforem, historickému vývoji sociálních sítí a jejich vlivu na společnost. Sběr dat provedla autorka hloubkovými rozhovory s bývalými uživateli platformy Clubhouse, kteří ji aktivně využívali alespoň po dobu dvou měsíců. Získaná data byla analyzována pomocí tematické analýzy. Zvýsledků výzkumu vyplývá, že byl rozmach platformy Clubhouse úzce spjat s okolnostmi pandemie Covid-19 a uměle vytvořeným FOMO. Opuštění platformy uživateli bylo zapříčiněno zejména odchodem inspirativních řečníků a z dlouhodobého hlediska její nedostatečnou atraktivitou. Výzkum mimo jiné odhalil, že nově vznikající sociální síť by měla být předem připravena na svůj případný velký rozmach, díky čemuž by předešla odobnému scénáři, se kterým...
Z čeho se skládá hudba v českých televizních reklamách
Blažej, Jáchym ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Práce "Z čeho se skládá hudba v českých televizních reklamách" se zabývá hudbou použitou v televizní reklamě. Konkrétně tím, z čeho se hudba skládá, jak její vybrané prvky působí a jak jsou v reklamách uplatněny. Práce je dělena na dvě části - teoretickou a výzkumnou. Teoretická část představuje danou problematiku - reklamu, televizní reklamu, hudbu a hudbu v reklamě a jejich jednotlivé vybrané prvky, na které navazuje část výzkumná. Ve výzkumné části je nejprve představena a zdůvodněna zvolená metodika výzkumu a dále jsou prezentována data vzešlá z kvantitativní analýzy vybraných prvků hudby ve 100 televizních reklamách. Je zde zodpovězeno, jaké má hudba obecné vlastnosti, jaké nástroje jsou v ní obsaženy, z jakých množin tónů se skládá a jak se vybrané prvky uplatňují vůči reklamě a sobě samým. Obecnými vlastnostmi se rozumí to, v kolika reklamách je hudba obsažena, jakou má délku vůči celkové délce reklam, jaká je její míra aktivace - zde sjednocující vlastnosti tempa, dynamiky a rytmu, a některé další vlastnosti. Dále jsou představeny jednotlivé identifikované hudební nástroje obsažené v hudbě a u vybraných případů odůvodněno jejich použití z hlediska možných stereotypů a kulturního a dobového podmínění, které s výběrem a použitím hudby v reklamě souvisí. Možná charakterizace množiny tónů a...
Subkulturní identita dvou hudebních subkultur v České republice - Hip-Hop a Metal
Vejvoda, Jan ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Oblastí zájmu této práce jsou subkulturní identity dvou dominantních hudebních subkultur v České republice a zejména jejich diskurz. V teoretické části práce je nejprve definována kultura a subkultura. Následně jsou popsány základní teorie diskurzu v subkulturním kontextu. Poté jsou v této práci popsány obě subkultury od jejich prvního výskytu v české kulturní sféře, až po jejich současný stav. Další částí této práce je část praktická, kde je vysvětlena použitá metoda výzkumu, tedy diskurzivní analýza textu a následně jsou uvedeny výsledky této analýzy v podobě vybraných relevantních prvků, které jsou popsány v kontextu dané subkultury. K závěru práce je část, ve které jsou probrány obě subkulturní identity a také vzájemně porovnány. Cílem práce je pomocí diskurzivní analýzy popsat subkulturní identity hiphopové a metalové subkulturu v České republice. Hlavními zdroji práce je pro teoretickou část zejména odborná literatura věnující se kultuře a diskurzu, a také akademické práce, které se věnují tématice analyzovaných subkultur. Pro praktickou část byly analyzovány vybrané online magazíny, které publikují články s hiphopovou a metalovou tématikou.
Komparace obsahu rapových textů v USA a České republice
Beránek, Antonín ; Halada, Andrej (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním obsahu jedenácti textů trapové hudby z USA a jedenácti textů z České republiky. Cílem práce je zjistit, v jakých tématech se texty z obou zemí liší. V bakalářské práci vycházím z hypotézy, že působením rozdílných sociokulturních vlivů v USA a České republice se bude obsah textů nejposlouchanějších trapových skladeb lišit. Práce se zabývá vymezením základních pojmů, které se k tématu vážou, historií a vývojem žánru v obou zemích, a popisuje sociokulturní pozadí, které vznik rapu a jeho subžánr trap ovlivnilo. Teoretická část se také zabývá rapovým publikem, snaží se definovat jeho odlišnosti od většiny populace a může tak poskytnout lepší představu o propojení žánru a jeho fanoušků. Další klíčové téma práce se zabývá streamovacími službami, převážně serverem YouTube, který byl použit k účelům výzkumu. Empirická část práce se za pomoci kvalitativní obsahové analýzy snaží odpovědět na následující výzkumné otázky: Jak se liší četnost témat obsažených v nejposlouchanějších skladbách z USA a ČR? Jsou původní témata trapové hudby v USA častěji zastoupena než v ČR? Jaké by mohly být důvody pro odlišnosti v zastoupení jednotlivých témat? Závěr práce odpovídá i na hypotézu položenou na začátku bakalářské práce.
Hodnocení metabolismu a exkrece endogenních látek a xenobiotik
Uher, Martin ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Peš, Ondřej (oponent) ; Štěrbová, Petra (oponent)
Vývoj a validace metod pro stanovení endogenních sloučenin zůstává i přes velký pokrok v analytických technikách stále náročným úkolem, vzhledem k přirozené přítomnosti analytu ve zkoumané biologické matrici. Na rozdíl od xenobiotik, která se běžně v biologickém materiálu nevyskytují, představují endogenní látky zásadní problém vedoucí k nemožnosti získat analytu prostý vzorek tzv. blank, kterého se využívá při vývoji a validaci nové metody pro přípravu referenčních vzorků. Je popsáno několik obecně uznávaných a používaných postupů pro řešení tohoto problému, jako je použití náhradních matric, matric očištěných od analytu, nebo zástupných analytů, nicméně použité pracovní postupy však ne vždy splňují požadavky na vývoj spolehlivé analytické metody dle validačních směrnic a předpisů. Cílem této studie bylo navrhnout nový přístup v přípravě validačních referenčních vzorků při zachování povahy biologické matrice a vyřešení problému s přirozenou přítomností analyzovaných sloučenin v těchto vzorcích a validovanou metodu aplikovat v rámci metabolomických studií zaměřených na výzkum vybraných jaterních onemocnění v rámci klinického i základního výzkumu na in vivo modelech. Použitý postup je odvozen od metody standardního přídavku. Na rozdíl od klasické metody je však přídavek upraven dle zjištěné bazální...
Jazyková analýza internetových hiphopových magazínů
Vokatá, Lenka ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá jazykem internetových hiphopových magazínů. Jejím cílem je popsat jazyk charakteristický pro tyto magazíny na pozadí publicistického stylu a jeho žánrů a normy spisovného jazyka. Sledovány jsou magazíny Bbarák a HipHopStage, jejichž články jsou podrobeny jazykové analýze. Součástí práce je definice hip hopu a stručný popis jeho historie. Práce zmiňuje rovněž počátky hiphopové hudební publicistiky. Praktická část je tvořena jazykovou analýzou článků zvolených magazínů. Popisuje kompozici článků a zaměřuje se na to, jakými prostředky je navozován kontakt se čtenáři. Pozornost je soustředěna i na pravopisnou úroveň článků. Výsledkem analýzy je popis jednotlivých jazykových rovin a vyzdvižení charakteristických rysů jazyka internetových hiphopových magazínů.
Sang culture: a pessimistic subculture in the Chinese Cyberspace
Cai, Qingyun ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
CHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Communication Studies and Journalism Qingyun Cai Sang Culture: A Pessimistic Subculture in The Chinese Cyberspace Master Thesis Prague 2022 Abstract Since the reform and opening-up, China's economy has maintained rapid growth. However, since 2008, economic growth has shown a slow trend, and Chinese society is entering a "new economic normal". As China is currently in a period of social transformation, there are problems such as excessive housing prices, a widening gap between the rich and the poor, increasingly severe class solidification, and an unsound social security system. Against such a social background, the Sang culture emerged in 2016, which is opposite to the positive energy ideology advocated by the Chinese mainstream culture. It has the characteristics of negativity, self-mockery, and depression, which the Chinese youth group has dramatically resonated with. Mainstream news media represented by the People's Daily generally regard Sang culture as a kind of youth spiritual opium and a problematic subculture. The popularity of any subculture has its deep-seated reasons. Therefore, this thesis will combine the methods of Critical Discourse Analysis and Qualitative Content Analysis to research the significance of Sang culture on the Chinese...
Genderové stereotypy v japonském anime na příkladu filmů Studia Ghibli
Říhová, Pavlína ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá reprezentaci žen a mužů v japonském anime na příkladu filmů japonského Studia Ghibli. Cílem práce je v rámci případové studie zjistit, zdali a případně jakým způsobem jsou ve filmech Studia Ghibli reprodukovány genderové stereotypy, jestli se tyto stereotypy mění v čase a co souvisí s jejich případnou neměnností. Za využití zakotvené teorie byly analyzovány všechny filmy Studia Ghibli a následně vytvořeno pět hlavních kategorií, jež shrnují nalezená data. Výsledky analýzy byly porovnány se závěry jiného výzkumu na podobné téma.
Vývoj jazyka českých hiphopových médií od subkultur k mainstreamu
Mrázková, Marie ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá historií hiphopové subkultury a zaměřuje se na postavu rappera a rapperky. Cílem práce je zanalyzovat vybraná tuzemská média zaměřující se na hip hop a určit, jaká je jejich obsahová, jazyková stránka, jak je v nich prezentovaná postava rappera a rapperky a jaká je genderová vyváženost analyzovaného obsahu. Práce je členěna na teoretickou a metodologickou část. Teoretická část se nejdříve zaměřuje na historii hiphopové subkultury v celosvětovém měřítku a jejím rozvoji v Čechách. V první části historie je pozornost věnována hlavním milníkům vývoje hiphopové subkultury s orientací na její hudební složku, hiphopová média a další možné prostředky jejího šíření. V popisu vývoje hip hopu v českém prostředí se práce zaměřuje na rozvoj hudebního žánru, představení zásadních interpretů a propojení kontextu s dalšími prvky šíření hiphopové subkultury do mainstreamu. Součástí teoretické části práce se rovněž zabývá vývojem akademického studia subkultur, kulturálních studií a postsubkulturního směru. Další kapitola se zaměřuje na postavu rappera a rapperky a jejich různé typy a charakteristiky. Metodologická část obsahuje popis kritické diskurzivní analýzy a obsahové analýzy, následně uvádí výzkumné otázky a vysvětluje výběr zkoumaného vzorku. Analýza proběhla na dvou žánrově...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hroch, Martin
1 Hroch, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.