|
Genderové stereotypy v japonském anime na příkladu filmů Studia Ghibli
Říhová, Pavlína ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá reprezentaci žen a mužů v japonském anime na příkladu filmů japonského Studia Ghibli. Cílem práce je v rámci případové studie zjistit, zdali a případně jakým způsobem jsou ve filmech Studia Ghibli reprodukovány genderové stereotypy, jestli se tyto stereotypy mění v čase a co souvisí s jejich případnou neměnností. Za využití zakotvené teorie byly analyzovány všechny filmy Studia Ghibli a následně vytvořeno pět hlavních kategorií, jež shrnují nalezená data. Výsledky analýzy byly porovnány se závěry jiného výzkumu na podobné téma.
|
| |
|
Hodnocení a odměňování zaměstnanců
Říhová, Pavlína ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Chovanec, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá systémem hodnocení a odměňování zaměstnanců. Teoretická část je základem pro pochopení a porozumění dané problematice. V praktické části se autorka věnuje konkrétnímu systému hodnocení a odměňovaní v dané organizaci. Na základě prostudované literatury, vlastních úsudků a analýzy současné situace na trhu v oblasti hodnocení zaměstnanců a měření produktivity práce, která úzce souvisí i se systémem odměňování, budou společnosti navrhnutá řešení vedoucí ke zlepšení současného stavu.
|
|
Diagnostika emocionálních problémů a chování dítěte předškolního věku
ŘÍHOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá emocionálními projevy problémového chování u dětí předškolního věku. Teoretická část seznamuje s charakteristikou předškolního dítěte, vlivem normy na jeho projevy chování a možným problémovým chováním. Zabývá se hyperkinetickými poruchami ? problematikou ADHD, opozičním a agresivním chováním a často doprovázejícími specifickými poruchami učení. Dále popisuje projevy nadaného dítěte. Praktická část dále projevy zaznamenává u vytipovaných dětí. Dlouhodobý kvalitativní výzkum má potvrdit či vyvrátit stanovené výzkumné otázky a nabídnout možnosti adekvátního řešení pomocí konkrétních činností.
|
| |