Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj organizační kultury orientované na spoluúčast. (Reflexe života jedné ZŠ)
Žmolík, Michal ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavíková, Ivana (oponent)
Práce se zaměřuje na reflexi života jedné pražské základní školy a jeho změn v období jednoho a půl roku. Zvláštní pozornost je věnována kultuře školy a těm jejím aspektům, které souvisí se spoluúčastí zaměstnanců na řízení a rozvoji vzdělávacího procesu. Autor v práci nejprve sleduje jak je v literatuře pojímána organizační kultura obecně a následně se již konkrétně věnuje jednotlivým vlivům, které se podílejí na utváření školní kultury. V další části na školu nahlíží obecně jako na organizaci a zaměřuje se na vybrané vlivy působící na její fungování, k nimž nabízí jednak poznatky z odborné literatury, jednak vlastní reflexe. Druhá část je zaměřena na konkrétní základní školu. Reflexe se opírá o autorem realizované rozhovory s učiteli a průběžné záznamy z pozorování interakcí ve škole. Dále jsou popsány některé intervence, které činil autor v pozici školního psychologa po dohodě s vedením školy, a to za účelem zvolených změn v organizační kultuře. Změna je sledována též pomocí dotazníků. V závěru nabízí autor náměty jak utvářet ve škole kulturu zaměřenou na spoluúčast.
Vliv supervize - manažerské a týmové - na motivaci zdravotnického personálu
Marková, Monika ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svatošová, Marie (oponent)
Tato práce popisuje formou případové studie proces zavádění manažerské supervize v Hospici sv. Štěpána v Litoměřicích. V první části se zabývá pracovní motivací, možnostmi jejího ovlivnění a významem pravidelného hodnocení práce zdravotníků. Věnuje se také přínosu týmové supervize pro práci zdravotnických týmů. V praktické části porovnává výchozí situaci na pracovišti před zavedením týmové a manažerské supervize se současnou situací, popisuje jednotlivé kroky této změny a kriticky hodnotí její přínosy i nedostatky. Klíčová slova: motivace, zdravotnický tým, hodnocení práce, manažerská a týmová supervize, kompetence
Posílení duchovních Církve adventistů sedmého dne jako vůdčích osobností
Hrdinka, Daniel ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Činčala, Petr (oponent)
Tato práce se snaží aktualizovat úlohu duchovního pro současnou dobu. Autor spolu s duchovními Církve adventistů sedmého dne identifikuje jednotlivé aspekty pracovní role duchovního a jejich uspořádání podle priorit.
Kreativní techniky v supervizi
Merhautová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
Hlavním cílem magisterské diplomové práce "Kreativní techniky v supervizi", která je rozdělena do dvou částí, je vytvoření praktického manuálu arteterapeutických technik, využitelných v supervizi. Diplomová práce je určena supervizorům, kteří budou chtít využít v praxi tvořivé techniky a nemusí nutně být arteterapeuti. První část je úvodem do oblasti arteterapie a zabývá se vymezením pojmů s využitím odborné literatury. Tato část je věnovaná teoretickým poznatkům zmíněného oboru, obohacena o vlastní poznatky a zkušenosti z arteterapeutické praxe. Je základnou pro část druhou, ve které jsou uvedeny konkrétní techniky využitelné v supervizi a ty jsou seřazeny do praktického manuálu. Ve druhé části jsou uvedeny kreativní techniky. Jedná se o konkrétní způsoby práce vhodné pro individuální, skupinovou či týmovou supervizi. V manuálu je uvedeno 20 technik, včetně rozpracování dle jednotného schématu. V každé technice je vymezen její cíl, formy, technická náročnost, předpokládaný čas, pomůcky, postup a případná rizika. Za každou technikou jsou k dispozici pomůcky k realizaci technik. V příloze jsou zařazeny kazuistiky včetně fotografické dokumentace.
Romové a péče o zdraví
Čížková, Marie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Boženský, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou péče o zdraví v populaci Romů neintegrovaných do většinové společnosti, žijících na nízké sociální úrovni. Jedná se o kvalitativní výzkum zaměřený na zvyky a přesvědčení spojená s péčí o zdraví (tj. domácí medicína, prevence, dodržování lékařských doporučení, ...), odlišné prožívání a komunikaci se zdravotníky. Romové až na výjimky nemocem nepředcházejí, k lékaři přichází často až v pokročilých stádiích onemocnění. Impulzem k návštěvě lékaře bývá bolest. Romové se bojí diagnózy závažného onemocnění a invazivních zákroků. Vysoká míra emotivity se promítá do jejich prožívání a jednání. Své emoce bez zábran ventilují. Odlišné prožívání, odlišný komunikační styl, nízká úroveň vzdělání a špatný přístup k informacím mají velký vliv na úroveň péče o zdraví v romské populaci. Klíčem ke zlepšení stávající situace je kvalitní komunikace mezi Romy a zdravotníky. V praxi to znamená nepoužívat odborné výrazy, srozumitelně a názorně vysvětlovat, být trpělivý, používat zpětnou vazbu.
Supervize zaměstnanců kontra management organizace. Příležitost pro spolupráci nebo ohrožení autonomie?
Vopatová, Ladislava ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Magisterská práce se věnuje situaci, která nastává při zavádění externí týmové supervize do českých sociálních zařízení. V průběhu posledního desetiletí se zde prvně setkávají dva odlišné světy. Manažerský, zaměřený především na řízení, supervizorský, zaměřený na reflexi pracovní situace supervizantů. Supervizoři a manažeři se v ČR potkávají ve stále ještě relativně nové situaci, která na ně klade dosud neznámé nároky a kterou ne vždy zvládají. Cílem magisterské práce je proto vytvořit informační materiál, který poskytne oběma stranám informace potřebné jak pro vzájemné poznání, tak i pro snadnější navázání spolupráce. Pro manažery je navíc určen návrh způsobu, jakým mohou zavádění supervize uchopit, mít je pod kontrolou a následně ze supervize co nejvíce vytěžit při naplňování svých manažerských cílů.
Vliv skupinové supervize v praxi ergoterapeuta
Hlochová, Helena ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šamánková, Marie (oponent)
Cílem této práce bylo zjistit , jak ergoterapeuti vnímají vliv supervize na jejich práci. Vzhledem k tomu, že v České republ ice není supervize v ergoterapii běžnou součástí podpory zaměstnanců, byla proto vytvořena zvláštní supervizní skupina ergoterapeutů. Supervize se zúčastnilo sedm ergoterapeutek, pracujících v oblasti léčebné rehabilitace. V průběhu jednoho roku proběhlo deset supervizních setkání. Ze supervize byly pořízeny videozáznamy, které byly základem pro kvalitativní analýzu dat . Supervize byla svým zaměřením rozvojová, založená na supervizním kont raktu. Výsledky výzkumu ukázaly, že supervize pomáhá spoluvytvářet obor ergoterapie tím, že umožňuje pojmenovávat a objasňovat zdroje stresu v této nové rol i, podpořit profesní identitu pracovníků a upřesni t jejich profesionální kompetence. Ergoterapeutky ve výzkumu vnímají vliv supervize na rozvoj sebereflexe. Supervizantky vnímaly vliv supervize na zlepšení kvality práce zejména v tom, že se naučily lépe naslouchat a více vycházet vst říc klientům. Rozvinuly také svou pohotovost hledat při práci s klienty více možných řešení. Po roce přijímání supervize se u supervizantek zmí rnily projevy syndromu vyhoření. Supervize byla ergoterapeutkami vnímána jako významná součást profesního rozvoje.
Využití psychodramatu v supervizi
Švadlenová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Hlavním tématem magisterské diplomové práce "Využití psychodramatu v supervizi" je metoda psychodramatu, která je aplikována pro potřeby supervizní praxe. V první části - Psychodrama jako metoda - je psychodrama zachyceno ve svém historickém vývoji, který je spjat s postavou svého zakladatele - rakouského lékaře a psychoterapeuta - J. L. Morena. Následně je psychodrama vymezeno v kontextu současného pojetí a jsou přiblíženy jeho základní prvky, fáze a techniky, které ukazují způsob, jakým se psychodrama v praxi využívá. V druhé části - Supervize a metoda psychodramatu - je psychodramatická supervize prezentována nejen pohledy současných odborných autorů, kteří se zabývají její teorií i praxí, ale i pohledy německých supervizorů, kteří ji praktikují a kteří byly v rámci rozhovorů osloveni. Tato část shrnuje důvody pro využití psychodramatické supervize, specifika odborného vzdělávání a teoretické koncepty psychodramatické supervize. Protože je diplomová práce určena především začínajícím supervizorům, věnuje se také konkrétním limitům psychodramatické supervize a obsahuje i doporučení pro praxi, která mají preventivní charakter.
Kongruence individuálních a organizačních hodnot
Krejčí, Jiří ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Marková, Monika (oponent)
NÁZEV Kongruence individuálních a organizačních hodnot AUTOR Jiří Krejčí ABSTRAKT Cílem výzkumu bylo za pomoci výzkumných metod a jednotlivých fází akčního výzkumu podpořit reflexi hodnot jednotlivců a hodnot zvolené organizace a komunikaci o nich, a to vše využít jako intervence do procesu zvyšování kvality poskytované péče. Teoretická část popisuje historický vývoj různých pohledů na organizaci a její řízení, téma organizační kultury, její struktury a skladby, a následnému zaměření na organizační hodnoty. Empirická část je zaměřena na zvyšování kongruence individuálních a organizačních hodnot v organizaci prostřednictvím několika fází akčního výzkumu, který v této části práce přibližujeme, a to od okamžiku plánování diagnostiky přes zjišťování vstupního stavu, plánu a implementaci akce až k jejímu finálnímu vyhodnocení. V závěru popisujeme poznání vzešlé z této studie, které by mohlo být inspirativní pro jiné organizace. KLÍČOVÁ SLOVA Organizační kultura, hodnoty, kongruence hodnot, řízení kvality, kultura kvality, hospicová péče, akční výzkum
Profesní ideál sester a jeho proměny
Juklíčková, Ilona ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Drábková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami ideálu zdravotní sestry v kontextu historického vývoje, společenských změn a dalších vlivů. U těch máme na mysli zejména reformy vzdělávání, nové biomedicínské poznatky, vliv médií nebo generačních rozdílů sester. Cílem této diplomové práce je porovnat ideál sestry v odborné literatuře s tím, jakou mají ony samy představu o vlastním profesním ideálu. Konkrétně pak, jaké hodnoty tento ideál v jejich očích reprezentují, zda se jejich představa mění s věkem a jak souvisí s vnímáním prestiže povolání zdravotní sestry samotnými sestrami. Teoretická část je rozdělena do kapitol popisujících profesní charakteristiku ideální sestry z poznatků odborné literatury, které zároveň tematicky korelují s kapitolami ve výzkumné části a představují vývoj ideálu sestry od počátků křesťanství do současnosti. Porovnává rozdíly v pojetí tohoto ideálu mezi západní Evropou a českými zeměmi v průběhu 20. století, a to v kontextu společenských změn a změn v ošetřovatelském vzdělávání. Dále na základě dostupných výzkumů srovnává vnímání tohoto ideálu u čtyř generací aktivně pracujících sester. Praktická část zkoumá, jakou mají samy sestry představu o svém profesním ideálu. S pomocí výzkumu zároveň zjišťuje jejich motivaci ke studiu zdravotnické školy, generační stereotypy způsobené mj....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.