Název:
Využití psychodramatu v supervizi
Překlad názvu:
The use of psychodrama in supervision
Autoři:
Švadlenová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním tématem magisterské diplomové práce "Využití psychodramatu v supervizi" je metoda psychodramatu, která je aplikována pro potřeby supervizní praxe. V první části - Psychodrama jako metoda - je psychodrama zachyceno ve svém historickém vývoji, který je spjat s postavou svého zakladatele - rakouského lékaře a psychoterapeuta - J. L. Morena. Následně je psychodrama vymezeno v kontextu současného pojetí a jsou přiblíženy jeho základní prvky, fáze a techniky, které ukazují způsob, jakým se psychodrama v praxi využívá. V druhé části - Supervize a metoda psychodramatu - je psychodramatická supervize prezentována nejen pohledy současných odborných autorů, kteří se zabývají její teorií i praxí, ale i pohledy německých supervizorů, kteří ji praktikují a kteří byly v rámci rozhovorů osloveni. Tato část shrnuje důvody pro využití psychodramatické supervize, specifika odborného vzdělávání a teoretické koncepty psychodramatické supervize. Protože je diplomová práce určena především začínajícím supervizorům, věnuje se také konkrétním limitům psychodramatické supervize a obsahuje i doporučení pro praxi, která mají preventivní charakter.The main topic of my diploma work called "The use of psychodrama in supervision" is a psychodrama method that is applied for the use of supervision praxis. In the first part of my work - Psychodrama as a method - is psychodrama described in its historical development that is connected with its founder J. L. Moreno, a doctor and a psychotherapist from Austria. Further in the text is psychodrama defined in the context of contemporary conception. It is also showed how are its basic elements, phases and techniques used in the praxis. In the second part of my work - Supervision and the method of psychodrama - is the psychodramatic supervision presented from the two points of view. The first point of view belongs to several contemporary professionals dealing with its theory and praxis and the second one belongs to German supervisors who were asked for this purpose. This part also summarises arguments for the use of psychodramatic supervision, specific concepts of professional education and theoretical concepts of psychodramatic supervision. As my diploma work is dedicated especially to the supervisors who are on the beginning of their supervision carriers it contains also concrete limits and recommendations for the use of psychodramatic supervision that have preventive character.