Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti ovlivnění vybraných oblastí psychomotorického vývoje dítěte pomocí Neuro-vývojové terapie
Volemanová, Marja Annemiek ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na psychomotorický vývoj dítěte v kontextu přetrvávajících primárních reflexů. Autorka vychází z poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie, že některé vývojově starší fáze musí za optimálních okolností vývoje a zrání dítěte v jistém období vymizet, a být nahrazeny ontogeneticky novějšími formami. Výzkumy potvrzují spojitost přetrvávajících primárních reflexů, psychomotorického vývoje a problémů učení a chování. Cílem diplomové práce je zkoumat, jestli se inhibicí primárních reflexů pomocí Neuro-vývojové terapie prokazatelně zlepší stav dětí s opožděným psychomotorickým vývojem, včetně jejich školního prospěchu. Autorka se v úvodních kapitolách zaměřuje na normální psychomotorický vývoj dítěte, zejména na hrubou motoriku, jemnou motoriku, smyslové dovednosti včetně propriocepce a kinestezie a jejich význam pro schopnost učení ve školním věku. V další části diplomové práce jsou rozebrány jednotlivé primární reflexy, a jejich vliv na psychomotorický vývoj. Zvláštní pozornost autorka věnuje fázi lezení u dětí v kojeneckém věku, kterou považuje za důležitý milník v optimálním psychomotorickém vývoji. Z kazuistik vyplývá, že přeskočení jakékoli vývojové fáze dítěte můžeme považovat za rizikový faktor poruch učení a chování a zároveň nám indikuje, že u dítěte zřejmě...
Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití konceptu Snoezelen - MSE
Šulcová, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití konceptu Snoezelen u osob s tělesným a kombinovaným postižením. Koncept Snoezelen je možné aplikovat jako terapii, podpůrnou edukační metodu nebo jako výplň volného času, a to v různých zařízeních, od škol a školských zařízeních, přes rehabilitační zařízení až po domovy pro seniory, a z tohoto důvodu ho může využívat široké spektrum klientů a odborných pracovníků. Nejčastěji je však aplikován u osob s mentálním postižením, čemuž se věnuje většina provedených výzkumů, a proto byla v rámci této diplomové práce zvolena problematika osob s tělesným a kombinovaným postižením, neboť není dostatečně zmapována. Tato diplomová práce si klade za cíl shromáždění relevantních informací o konceptu Snoezelen a následné provedení kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku, který zjišťuje míru jeho využití, úroveň informovanosti a postoje klientů s tělesným a kombinovaným postižením, jejich zákonných zástupců i odborných pracovníků. Ze získaných dat je vytvořen ucelený přehled dané problematiky. Vzhledem ke skutečnosti, že byla zjištěna velmi nízká úroveň informovanosti klientů s tělesným a kombinovaným postižením, jejich zákonných zástupců i odborných pracovníků, je v závěru diplomové práce vytvořen informační leták. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifika školní edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy s možností využití prvků jógy
Korbelářová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce pojednává o specifikách edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy, s přihlédnutím k možnostem využití prvků jógy a relaxace a jejího pozitivního vlivu na žáky. Teoretická část si klade za cíl přípravu pojmové základny pro kvalitativní výzkum, rozpracovává termín lehké mentální postižení, věnuje se tělesné výchově a konceptu jógy a relaxace. Empirická část je zaměřena na vytvoření metodického materiálu pro učitele a jeho následné ověření v praxi na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Edukace, mentální postižení, lehké mentální postižení, jóga, relaxace, motorika,
Vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole z pohledu pedagoga
Tumpachová, Milada ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce řeší speciálně pedagogickou problematiku vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Klade si za cíl zjistit a popsat současné problematické oblasti, názory a postoje pedagogů mateřských škol, které ovlivňují vzdělávání této skupiny dětí. Teoretická část je východiskem pro splnění stanovených cílů. Popisuje principy a zásady předškolního vzdělávání, heterogenitu v inkluzivním vzdělávání. Pozornost je věnována legislativní podpoře vzdělávání cizinců v České republice a změnám v legislativě vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část analyzuje data získaná z dotazníkového šetření vedeného mezi pedagogy mateřských škol se zkušeností se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Dotazníkové šetření je zaměřeno na oblast vzdělávání, využívání podpůrných opatření, spolupráci s dalšími subjekty, spolupráci s rodinou a metodickou podporu pedagogů. Klíčová slova Předškolní vzdělávání, dítě s odlišným mateřským jazykem, inkluzivní vzdělávání, legislativa vzdělávání cizinců
Život rodiny s dítětem s Toriello-Carey syndromem
Valuchová, Ivana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Život rodiny s dítětem s Toriello-Carey syndromem AUTOR: Bc. Ivana Valuchová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Monika Mužáková, PhD. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rodinou dítěte se vzácným Toriello-Carey syndromem. V Evropě se jedná o ojedinělý případ tohoto onemocnění. Hlavním cílem práce bylo zpracování komplexních informací týkajících se Toriello-Carey syndromu a zjištění dopadů tohoto syndromu na kvalitu života jedince a jeho rodiny. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce obsahuje tři kapitoly. V úvodu práce se podrobně věnujeme syndromu, uvádíme jeho etiologii, symptomy, kontext historie, klinické hodnocení, léčbu a prognózu. Další kapitoly popisují rodinu s dítětem se zdravotním postižením a specifika rodin se vzácným onemocněním. Empirická část diplomové práce je tvořena výzkumným šetřením, které se zaměřuje na zmapování života rodiny dítěte s Toriello-Carey syndromem prostřednictvím analýzy dokumentů, polostruktu-rovaného rozhovoru s rodiči a aktivního pozorování chlapce. KLÍČOVÁ SLOVA: Toriello-Carey syndrom, dítě, symptomy, domácí péče, rehabilitace
Využití ergoterapie ve speciální pedagogice
Šrámová, Magdaléna ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku prolínání se dvou profesí ergoterapie a speciální pedagogiky. Nejprve je podrobně popsána ergoterapie, její cíle, rozdělení a podobně. Poté se zabývá ucelenou rehabilitací, kde se tyto dva obory nejčastěji prolínají. Je zde popsána spolupráce ergoterapeuta a speciálního pedagoga, aplikovaná ergoterapie ve vybraných oblastech a u vybraných diagnóz. Vybrané oblasti jsou sestaveny podle podoborů speciální pedagogiky. Diagnózy jsou stanoveny na základě nejčastější spolupráce obou profesí. Hlavním záměrem je analýza možností spolupráce a její uplatnění v praxi. Součástí je i vyhodnocení dotazníků, které byly sestaveny pro účel této diplomové práce, kde respondenty byly ergoterapeuti a speciální pedagogové. Jejich odpovědi odrážejí skutečné postavení obou oborů v praxi. Výsledkem šetření jsou nedostatky spolupráce, které by se měly v budoucnu napravit pro zlepšení kvality terapeutické léčby. KLÍČOVÁ SLOVA: ergoterapie, ucelená rehabilitace, speciální pedagogika, spolupráce, rehabilitace, terapie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.