Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí181 - 190dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti rozvoje jemné motoriky a grafomotoriky jedince s centrální poruchou hybnosti
Burdová, Eliška ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou rozvoje jemné motoriky a grafomotoriky jedince s centrální poruchou hybnosti. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat, jaké jsou možnosti rozvoje těchto schopností a dovedností. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s diagnózou CMP a možnostmi rehabilitace. Dále je popsána jemná motorika, grafomotorika, proces uchopování, klasifikace úchopů a její vývoj. Samostatná kapitola se poté věnuje přímo možnostem rozvíjení jemné motoriky i grafomotoriky. Práce také obsahuje přehled hodnocení, která se využívají v praxi a která jsou důležitá pro porovnání stavu před a po terapeutické intervenci. Empirická část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty získanými z 5 případových studií. Jednotlivá data byla zpracována porovnáním hodnot získaných při vstupním a kontrolním vyšetření. Z provedeného výzkumu bylo zjištěno, že použitím různých terapeutických přístupů došlo ke zkvalitnění jemné motoriky i grafomotoriky. Přístupy však vždy byly zvoleny individuálně k aktuálnímu stavu klienta a jeho individuálním potřebám. Pro zkvalitnění speciálně pedagogické praxe jsou v závěru práce uvedeny návrhy doporučení, která vyplývají z provedeného výzkumného šetření. Klíčová slova: cévní mozková příhoda, jemná motorika, grafomotorika, rozvoj...
Podpora vzdělávání hospitalizovaného dítěte předškolního věku s diagnózou Morbus Perthes
Sibřinová, Irena ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá hospitalizací dítěte předškolního věku a významem vzdělávání v tomto náročném období. Cílem práce je zjistit, zda si rodiče význam mateřské školy při nemocnici uvědomují. Pedagogům a rodičům dát náměty činností k rozvoji a podpoře nemocného dítěte. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je zpracována na základě odborných pramenů. Uvedena je zde charakteristika dítěte předškolního věku, vymezeny jsou jeho potřeby a zájmy v době hospitalizace. Popsána je rodina, její funkce a spolupráce s nemocniční školou. Závěr první části práce je věnován onemocnění Morbus Perthes. Druhá část diplomové práce je zaměřena na rodinu nemocného dítěte. Tato část byla zpracována na základě výsledků kvalitativního průzkumu, který zjišťoval postoj rodiny k předškolnímu vzdělávání hospitalizovaného dítěte a význam rodiny v této náročné životní situaci. Na základě analytického zpracování získaných odpovědí byl vypracován návrh konkrétních aktivizačních činností jako program na podporu vzdělávání nemocného dítěte. Ten je uveden v samém závěru této části.
Překážky v socializaci dítěte předškolního věku s diagnózou diabetes mellitus
Vopatová, Kristina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zajímá o problematiku socializace dítěte v předškolním věku. Hlavním cílem je zjistit, s jakými problémy se při začleňování dětí s diagnózou diabetes mellitus 1. typu setkávají učitelé v mateřských školách, jak nemoc ovlivňuje postavení jednotlivých rodinných příslušníků a celkový status rodiny ve společnosti. Teoretická část práce popisuje základní charakteristiku diabetu, základy jeho léčby, komplikace, které mohou při diabetu nastat. Dále se teoretická část zabývá socializací předškolního věku a charakteristikou zařízení pro předškolní výchovu. Výsledky výzkumu, který se týká zkoumání určité dívky v konkrétní mateřské škole, by mohly být přínosné jak pro rodiče diabetických dětí, jež uvažují o nástupu dítěte do mateřské školy, tak i pro samotné učitele, které čeká přijetí dítěte s diabetem 1. typu do svého zařízení.
Funkce pozitivního posílení v procesu učení
Mrkosová, Dominika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Práce si klade za cíl popsat efekt pozitivního posílení a jeho aplikaci v procesu učení. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část práce se věnuje významu pozitivního posílení v procesu učení a chování obecně - jakým způsobem živé organismy nabývají nové vzorce chování a jak vypadají efektivní metody učení. Analytická část práce propojuje a aplikuje poznatky získané v teoretické části práce na metodě učení zvané "Učení postupnými kroky" (Discrete Trial Teaching). Zde je dopodrobna popsána její aplikace, využití a vhodná implementace na příkladu učení motorického imitačního chování. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikovaná behaviorální analýza; efektivní metody učení; pozitivní posílení; principy učení a chování; učení postupnými kroky (DTT)
Úloha asistenta pedagoga v logopedické třídě MŠ
Bendová, Lucie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na úlohu asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy. Jejím cílem je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření zachytit činnosti, které asistent pedagoga v této třídě vykonává. Hlavním cílem výzkumu bylo popsat činnosti asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy při přímé podpoře žáků. Výzkumné šetření probíhalo v logopedické třídě mateřské školy. Byly zpracovány kazuistiky pěti žáků na základě analýzy dokumentů a pozorování a kategorizovány činnosti asistenta pedagoga. Bylo zjištěno, že se v logopedické třídě mateřské školy vzdělávají především žáci s narušenou komunikační schopností, která se projevuje od počátku vývoje a kromě komunikační schopnosti zasahuje další oblasti vývoje. Asistent pedagoga věnuje pozornost všem žákům ve třídě a činnosti, kterými je podporuje v zapojení do vzdělávání a všech aktivit v mateřské škole se obsahově neliší. Jeho práce se zaměřuje zejména na zajištění porozumění, orientace a zapojení žáků do každé situace. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, narušená komunikační schopnost, mateřská škola, logopedická třída, speciální vzdělávání
Intervence asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání na běžné základní škole
Čejdová, Aneta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá pracovní náplní asistentů pedagoga pracujících s žáky se zdravotním postižením na běžné základní škole. V rámci inkluzivního vzdělávání přibývají na běžných základních školách žáci se zdravotním postižením a v důsledku toho také asistenti pedagoga. Pro mnohé školy je práce s asistenty v počátku a stále se objevují různé nejasnosti. Tato problematika je dnes velmi aktuálním tématem, které je diskutované jak v odborné, tak v laické veřejnosti. Cílem této diplomové práce je vymezit pracovní náplň asistentů pedagoga na běžné základní škole a dílčím cílem je zjistit, jak asistenti pedagoga svou profesi vnímají, případně, co by na ní změnili. K naplnění těchto cílů byly použity metody kvalitativního výzkumu, především semi-strukturovaný rozhovor doplněný informacemi z dotazníku na demografické údaje respondenta. Na zpracování rozhovorů bylo použito kódování s poznámkami a získaná data byla zpracována analytickou indukcí do protokolu. Výsledkem výzkumného šetření je přehled činností asistenta pedagoga a pohled na jeho fungování v týmu pedagogů a dalších odborných pracovníků. Ze získaných dat vyplývá, že asistenti pedagoga stále pracují především s žáky, ke kterým jsou přiděleni (žáci se SVP) a nedávají tak prostor učiteli, aby i on mohl s těmito žáky individuálně pracovat....
Problémové chování žáků s autismem a střední mentální retardací
Jarošová, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematikou problémového chování u žáků s autismem a střední mentální retardací ve výchovně vzdělávacím procesu. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat zkušenosti pedagogických pracovníků s výskytem a způsoby řešení problémového chování u těchto žáků. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s autismem, mentální retardací, nastíněn je historický kontext autismu, etiologie, jeho klasifikace a charakteristické projevy. Věnujeme se také diagnostickému procesu v psychologické a speciálně pedagogické diagnostice, uvádíme přehled základních obligatorních diagnostických nástrojů. Dále se zabýváme legislativním rámcem vzdělávání žáků s autismem a střední mentální retardací, popisujeme nejčastěji užívané výchovně vzdělávací metody a terapeutické přístupy ve speciálních školách. V další samostatné kapitole definujeme pojem problémové chování, nastiňujeme diagnostická posouzení a některé specifické postupy nápravy takového chování. Praktická výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty získanými z 11 polostrukturovaných interview realizovaných se zástupci ředitelů škol, speciálními pedagogy - učiteli, asistenty pedagoga - vychovateli ze tří základních škol samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami....
Týmová spolupráce při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Peková, Aneta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma spolupráce a komunikace, která probíhá ve školách v rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tato práce je členěna do dvou hlavních částí. V první části vychází autorka z teoretických poznatků a na základě práce s dostupnou literaturou zpracovává tři hlavní oblasti vztahující se k vymezenému tématu. Jedná se o oblast zaměřující se na speciální vzdělávací potřeby s podrobnějším popisem nejčastějších podpůrných opatření - individuální vzdělávací plán a asistent pedagoga. Další oblast se zabývá poradenstvím vně i uvnitř školy, včetně poradenských pracovníků. Závěr první části je věnován komunikaci v obecné rovině i pedagogicky zaměřené. Na první teoretickou část plynule navazuje empirická část. V úvodu empirické části jsou popsány využité metody výzkumu a volba výzkumného vzorku. Následuje popis fungování vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na vybrané základní škole ve středočeském kraji. Samotný popis fungování doplňuje rozhovor s šesti vybranými pracovníky školy, především se zaměstnanci školního poradenského pracoviště. Cílem bylo popsat fungující model a zjistit, jak vnímají spolupráci jednotliví pracovníci, jak se aktuální stav na škole liší od ideálu, který mají pracovníci a co by se muselo změnit, aby se jim lépe...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí181 - 190dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.