Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích
Rauchová, Kristýna ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
4 ABSTRAKT Cílem práce je analýza aplikace aktuálních didaktických metod vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Hlavním východiskem práce pro teoretickou část je literatura zaměřující se na aktuální didaktické metody, pro empirické šetření je to zúčastněné pozorování, strukturované rozhovory a porovnání teoretických východisek Design Sprint metody v komparaci s reálným využitím těchto východisek v praxi. Nejprve je práce zaměřena na charakteristiku vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací cíle a formy. Následně je věnována pozornost jednotlivým aktuálním didaktickým metodám. Poté pomocí zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů bylo zjištěno, jakým způsobem se využívá Design Sprint při vzdělávání zaměstnanců v organizacích a zdali v praxi dochází k modifikaci této metody. KLÍČOVÁ SLOVA lektor, vzdělávání v organizacích, trendy ve vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých, organizace, metody vzdělávání dospělých, gamifikace, design sprint, zážitkové učení
Podpora mezigeneračního dialogu a kulturní participace seniorů jako nástrojů přenosu a sdílení kulturních hodnot na lokální a regionální úrovni: Metodika NAKI II
Bargel, Robert ; Bednářová, Hana ; Černá Lucie ; Gregoriniová, Jindřiška ; Lössl, Jiří ; Klementová, Kateřina ; Perlín, Radim ; Novák, Jaroslav ; Zborníková, Andrea ; Kocianová, Renata ; Baumgartner, František ; Kopecký, Martin ; Richter, Eva ; Šerák, Michal ; Národní informační a poradenské středisko pro kuluturu NIPOS ; Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK
Základním cílem předkládaného projektu je podpořit kulturní participaci seniorů a souběžný pozitivní mezigenerační dopad kulturních akcí a aktivit na lokální a regionální úrovni. Projekt poskytuje veřejné správě komplexní metodiku k systematické podpoře mezigeneračního transferu a sdílení kulturních hodnot formou dialogu v oblasti kultury na místní a regionální úrovni, aby veřejné politiky v této oblasti mohly významně přispět k mezigeneračnímu soužití. Projekt umožňuje porozumět, jak fungují mechanismy mezigeneračního dialogu spojeného s učením a kulturního přenosu v rámci lokálních a regionálních kulturních akcí a iniciativ. Odkrývá možnosti a kompetence (lokální veřejné správy), které je potřeba posilovat, aby tyto dialogové mechanismy dobře fungovaly. Praktickým cílem projektu je poskytnout veřejné správě návod, jak proces mezigeneračního dialogu podporovat a vytvářet prostor pro jeho realizaci ve veřejném prostoru obcí a regionů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Bariéry v zaměstnávání asistentů pedagoga
Vargová, Michaela ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem této práce je identifikace a analýza bariér a rizik, které jsou s profesí asistenta pedagoga spojovány. První část práce se věnuje komparaci klíčových kompetencí učitelů a asistentů pedagoga, jejich motivaci k výkonu dané profese a jejich seberealizaci. Druhá část práce se věnuje samotné profesi asistenta pedagoga, konkrétně kvalifikačním předpokladům, osobnostním požadavkům a náplni práce. Třetí a čtvrtá část se zabývají zaměstnáváním asistentů pedagoga a jejich postavením na trhu práce. Spadá sem legislativa, zřizování pozice asistenta pedagoga, konkrétní rizika vyplývající z tohoto povolání, dále pak financování celé pozice a rozmístění asistentů pedagoga v rámci České republiky. Poslední část práce zpracovává kvantitativní empirické šetření realizované metodou dotazníku. Jejím cílem je identifikace bariér a zjištění subjektivního vnímání problémů, které mohou bránit seberealizaci v profesi, profesnímu a profesionálnímu uplatnění. Za dílčí cíl si klade zjistit současnou situaci zaměstnávání asistentů pedagoga. Zjištěné bariéry spočívají především v pracovně-právních vztazích, a to konkrétně v zaměstnávání na dobu určitou, zkráceném pracovním úvazku a nedefinovaném času na nepřímou pedagogickou činnost. Bariéry jsou i v možnosti seberealizace v profesi, která je omezena pouze na další...
Faktory prokrastinace v teoriích pracovní motivace
Ekl, Kryštof ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Prokrastinace označuje nežádoucí formu odkladu původně zamýšleného úkonu. Do velké míry souvisí s úrovní pracovní motivace. Teorie pracovní motivace se přesto prokrastinací vesměs nezabývají. Cílem této práce je proto identifikovat faktory prokrastinace ve vybraných teoriích pracovní motivace - v teorii stanovování cílů, v teorii sebedeterminace a v teorii temporální motivace. Práce vychází zejména z metaanalytických studií a přehledových prací zabývajících se problematikou prokrastinace a z odborné literatury k uvedeným teoriím pracovní motivace. Je analyzován vztah prokrastinace a pracovní motivace a následně jsou z uvedených teorií pracovní motivace odvozeny možné faktory prokrastinace. Poté je analyzována souvislost faktorů prokrastinace identifikovaných výzkumnými studiemi s faktory prokrastinace odvozenými z uvedených teorií pracovní motivace. Tímto způsobem jsou identifikovány faktory prokrastinace v uvedených teoriích pracovní motivace. Klíčová slova: pracovní motivace, prokrastinace, teorie pracovní motivace, teorie sebedeterminace, teorie stanovování cílů, teorie temporální motivace
Další vzdělávání pedagogických pracovníků jako latentní prevence syndromu vyhoření
Janatová, Adéla ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce rozpracovává problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako preventivního opatření vůči syndromu vyhoření u pedagogů. Cílem bakalářské práce je analýza potenciálního propojení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a prevence syndromu vyhoření. Teoretická východiska jsou věnována spojení syndromu vyhoření s pedagogickou profesí v souladu s moderní teorií psychohygieny a osobnostním rozvojem. Nejprve je popsán pohled na syndrom vyhoření, jeho definice, průběh a důležitá prevence. Dále je popsána podoba dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, značná část je věnována legislativě, která se k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků vztahuje. V konečné fázi jde o propojení těchto dvou témat. Cílem kvantitativního empirického šetření je vyhodnocení, zda další vzdělávání pedagogických pracovníků funguje jako prevence syndromu vyhoření u pedagogů a zda jsou pedagogové o této skutečnosti dostatečně informováni. Z výsledných údajů můžeme potvrdit skutečnost, že další vzdělávání pedagogických pracovníků může fungovat jako preventivní opatření vůči syndromu vyhoření. Informovanost o této skutečnosti a celém procesu syndromu vyhoření je ovšem velmi nízká. Klíčová slova Další vzdělávání, pedagog, další vzdělávání pedagogických pracovníků, syndrom vyhoření, rozvoj, prevence
Adaptační proces Filipínců v organizacích působících v České republice
Hampl, Radek ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
3 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá procesem adaptace Filipínců v organizacích působících na území České republiky. Cílem bakalářské práce je analýza problémů v procesu adaptace filipínských pracovníků v organizaci. Práce je věnována celému adaptačnímu procesu, jsou popsány různé přístupy k adaptačnímu procesu a jeho jednotlivé fáze. Jsou uvedena také specifika filipínské pracovní kultury a srovnání s kulturou práce v České republice. Součástí práce je empirické šetření, jehož cílem je identifikace problémů adaptace Filipínců a následné možnosti pro zefektivnění adaptačního procesu. Šetření bylo realizováno formou polostrukturovaného rozhovoru s Filipínci, kteří v současné době pracují v České republice. Klíčová slova: adaptační proces, expatriant, třetí země, imigrace, personální činnosti, zaměstnanecká karta
Návrh metodiky výuky soutěžního společenského tance dospělých
Velkoborská, Jana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na oblast výuky soutěžního společenského tance dospělých tanečních párů. Soutěžní tanec je disciplínou, která čerpá znalosti a teoretické poznatky z jiných vědních oborů, jakými jsou například sport obecně, sportovní trénink, psychologie aj. Cílem bakalářské práce je nastínit návrh metodiky této výuky. První kapitola je věnována obecnému pohledu na vybrané aspekty sportovního tréninku, jakými jsou například jeho řízení, stavba, složky nebo charakteristiky zatížení. Součástí této kapitoly je také ukotvení základní terminologie. Další kapitola se zabývá vybranými didaktickými aspekty výuky soutěžního společenského tance. Tato kapitola podrobněji pojednává o motivaci tanečního páru, komunikaci mezi trenérem a tanečním párem a o rolích trenéra. Třetí kapitola je věnována tématu struktury tréninkové jednotky (jejímu rozložení a zaměření). Stěžejní částí práce je čtvrtá kapitola, která na základě výše zmíněné teorie navrhuje metodiku výuky soutěžního společenského tance dospělých tanečních párů. Empirické šetření má doplňující charakter. Jeho cílem je zjištění subjektivních preferencí, názorů a upřednostňovaných postupů trenérů i dospělých soutěžních párů, které následně prokážou, zdali jsou teoretické poznatky vztažené k metodice výuky ve sportovním tanci implementovány v...
Motivace učitelů středních škol k dalšímu vzdělávání
Syrovátková, Daniela ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce pojednává o motivaci učitelů středních škol k dalšímu profesnímu vzdělávání. Jejím hlavním cílem je zjistit, co učitele k dalšímu vzdělávání motivuje. Na základě teoretických poznatků odborné literatury nejprve vymezuje samotnou profesi učitele. Dále se zaměřuje na další vzdělávání učitelů u nás, jeho podoby a specifika. Poté se zabývá samotnou motivací učitelů k dalšímu vzdělávání. Poslední část bakalářské práce je věnována vlastnímu kvantitativnímu empirickému šetření realizovanému mezi učiteli středních škol v Ústeckém kraji. Dílčím cílem empirického šetření je identifikace faktorů, které motivaci učitelů k dalšímu vzdělávání ovlivňují. Klíčová slova motivace ke vzdělávání učitelů, další profesní vzdělávání učitelů, učitelé středních škol, kompetence učitelů, bariéry ve vzdělávání, profesní rozvoj
Ageismus v české společnosti. Stereotypy a předsudky o stáří a schopnostech seniorů v náhledu posuzujících zástupců generací X, Y a Z
Krhovská, Denisa ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat rozdíly ve vnímání vybraných aspektů spojených se starším věkem (hodnocení staršího věku a stáří, pracovní uplatnění seniorů, schopností seniorů) u reprezentantů generací X, Y a Z. V bakalářské práci je nastíněna demografická situace stárnutí v České republice a potenciální fyzické, psychické a sociální změny ve stáří. Práce se dále zabývá ageismem, jeho zdroji a projevy a také ageismem na trhu práce. V práci jsou představeny i negativní stereotypy o stáří a seniorech. Pozornost je věnována charakteristice jednotlivých generací. Kvantitativní šetření je realizováno formou dotazníků, které byly rozdány reprezentantům jednotlivých generací. Respondenti byli vybíráni podle věku, na základě jejich příslušnosti k dané generaci. Cílem šetření je identifikovat potenciální rozdíly ve vnímání stereotypů a předsudků o seniorech u reprezentantů generací X, Y a Z. Dílčím cílem je zjistit, jak jednotliví reprezentanti výše zmiňovaných generací vnímají stáří, ať už obecné či stáří vlastní. Sběr dat byl prováděn ve vybraných městech a obcích. Klíčová slova ageismus, stáří, senior, stereotypy, předsudky, generace, generace X, generace Y, generace Z
Informální učení při výkonu dobrovolnické činnosti
Štvánová, Alena ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Diplomová práce rozvíjí téma informálního učení v dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. Tato práce vychází z konceptu celoživotního učení a popisuje charakteristiky informálního učení a dobrovolnické činnosti. Věnuje se druhům motivace k dobrovolnictví a ukazuje možnosti informálního učení při dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. V empirickém šetření jsou pomocí dotazníku zkoumány podoby sebevzdělávání dobrovolníků. Konkrétně oblasti, ve kterých se dobrovolníci nejčastěji sebevzdělávají, a vliv nejčastěji zastávané role na volené oblasti sebevzdělávání. Šetření se dále zaměřuje na vliv reciproční motivace na poměr sebevzdělávání, které dobrovolníci v rámci dobrovolnictví realizují, a vnímání vybraných aktivit jako zdrojů nových podnětů a informací. Závěr práce obsahuje interpretaci výsledků šetření a doporučení pro další výzkum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.