Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Videodatabáze chemických pokusů - tvorba a evaluace
Vrzáčková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Chemie v současné době nepatří mezi nejoblíbenější předměty ani na základních, ani na středních školách. Příčin je celá řada, žákům se chemie zdá často být předmětem náročným a špatně pochopitelným. Pokud ale něco žáky v chemii motivuje, jsou to experimenty. Ty ale na školách často chybí. Příčin je několik, příprava a realizace experimentu je obtížná a zanedbatelná nejsou ani bezpečností rizika či nedostatek chemikálií k realizaci pokusu. Ač skutečný experiment je obtížně nahraditelný, v některých případech je užitečnou alternativou video-pokus, který nabízí např. možnost předvedení experimentu v případě nedostupnosti chemikálií, nedostatku času či v případě, že je experiment nebezpečný a je tedy vhodnou alternativou reálného pokusu. V tomto ohledu byla tato diplomová práce zaměřena na vybudování databáze chemických video-pokusů, a to rozšiřováním a zkvalitněním základní Databáze chemických pokusů umístěné na internetových stránkách www.studiumchemie.cz - portál PřF UK v Praze pro podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ vzniklé v rámci bakalářské práce. Databáze byla rozšířena a byla provedena řada vylepšení na základě výsledků vstupního orientačního šetření mezi učiteli, kteří vyslovili názor pro doplnění oblastí Organické chemie a Biochemie. Do Databáze chemických pokusů pak bylo s ohledem na podněty...
Využití mobilních zařízení v chemickém vzdělávání
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku využívání mobilních zařízení v chemickém vzdělávání. Popisuje jednotlivá mobilní zařízení, včetně různých operačních systémů a technologií a ukazuje obrovský potenciál, který mohou tyto přístroje přinést do školství. Obsahuje také přehled existujících vzdělávacích programů s chemickou tematikou na mobilních zařízeních. Součástí práce bylo vytvoření vlastního podpůrného programu Chemický pomocník pro mobilní zařízení, který je využitelný v chemickém vzdělávání, v laboratoři ale také v běžném životě.
Aplikace pro nositelnou elektroniku se systémem Android Wear
Šmejkal, Petr ; Zeman, Kryštof (oponent) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce)
Semestrální práce „Aplikace pro nositelnou elektroniku se systémem" Android Wear popisuje základní principy komunikačních sítí - M2M (machine to machine), H2H (human to human) a D2D (device to device). Práce se dále zabývá nositelnými zařízeními, zejména chytrými hodinkami, dostupnými operačními systémy pro chytré hodinky a systémem Android, Android Wear. V praktické části je popsaná funkcionalita, vzhled a struktura vyvinuté aplikace pro Android Wear.
Porovnání návrhu plynem izolované rozvodny ve 2D a 3D prostředí ve fázi nabídky
Turkovič, Matúš ; Šmejkal, Petr (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou navrhovania plynom izolovaných zapuzdrených rozvodní v spoločnosti ABB s.r.o. Teoreticky oboznamuje so základmi projektového inžinierstva a to v 2D a 3D prostredí ako aj so stavbou, rozdelením a vlastnosťami rozvodní. Súčasťou práce sú praktické návrhy rozvodne vo fáze ponuky, vrátane postupov a použitých softvérových nástrojov a ich vzájomné porovnanie.
Inovace obsahu a metod výuky chemie se zaměřením na vizualizaci prostřednictvím informačních a komunikačních technologií
Adamec, Martin ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Využití informačních a komunikačních technologií, včetně počítačové grafiky, ve výuce chemie představuje aktuální a frekventované téma současné didaktiky chemie. Důraz je v dosud publikovaných pracích kladen na znázornění struktury chemických látek a symbolický popis chemických dějů. Předkládaná práce nabízí komplexnější pohled na možnosti a meze využití počítačové grafiky i ostatních prostředků ICT. Cílem práce je na základě problémů, které identifikují studenti učitelství chemie a učitelé chemie jako aktuální, poskytnout přehled různých technologií, navrhnout jejich začlenění do výuky chemie a posoudit jejich úlohu v rámci probíhající kurikulární reformy. V rámci práce byla prověřena využitelnost vybraných prvků při přípravě výuky či přímo ve výuce, navrženy inovace stávajících výukových metod s využitím počítačové grafiky. Práce je zaměřena na oblast vizualizace učiva prostřednictvím počítačové grafiky, inovace výukových metod a obsahu s využitím počítače, počítačové hry a roli počítačové grafiky při didaktické transformaci. Byly vytvořeny dvě učebnice pro základní a střední školy, ve kterých jsou využity nově navržené prvky počítačové grafiky. V chemii jako vědě neustále narůstá množství poznatků, proto byl vytvořen model žákům přístupné prezentace nových informací o kyselině uhličité. Vzhledem...
Výběr a tvorba nových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Brenner, David ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato práce byla zaměřena na vývoj a tvorbu funkčních částí a nových materiálů pro účely podpůrného výukového webového portálu www.studiumchemie.cz a evaluaci jeho provozu. V rámci práce byly provedeny změny v grafické, strukturní i funkční části stánek, které byly navrženy na základě analýzy chování návštěvníků na stránkách a na základě přímých reakcí těchto návštěvníků. Změny se týkaly například struktury databáze chemických pokusů nebo vytvoření nových funkcí pro registrované uživatele, například hodnocení materiálů nebo personifikace uživatelského profilu. Ve spolupráci s odborným pracovištěm bylo zapracováno také několik nových materiálů, zaměřených na problematiku jaderné magnetické rezonance (NMR) a dále byly autorem připraveny dvě hry - Chemický pětiboj a Poznej molekuly. Nové materiály by měly sloužit k rozšíření portfolia výukových materiálů na webových stránkách. Dále bylo vytvořeno administrační rozhraní, které bylo navrženo tak, aby splňovalo editační potřeby přispěvatelů webu bez předchozí zkušenosti s programováním. Vyhodnocení statistik spojených s provozem webu ukazuje, že návštěvnost webu od jeho vzniku neustále roste a nejnavštěvovanější částí stránek je databáze výukových materiálů, zejména videí chemických experimentů. Současná návštěvnost webu se pohybuje okolo 2500-3000 unikátních...
Příprava a testování nových materiálů pro výuku chemie v elektronické formě
Kraus, Jiří ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření komplexního výukového materiálu na téma chemická vazba. Součástí práce je vymezení obsahu učiva na základě kurikulárních dokumentů, konkrétně Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, Katalogu zkoušek společné části maturitní zkoušky a Školního vzdělávacího programu Gymnázia Vincence Makovského v Novém Městě na Moravě. V návaznosti na vymezení obsahu učiva byla provedena pojmová analýza a analýza didaktické vybavenosti středoškolských učebnic. Dále byly zkoumány elektronické materiály a to jak v českém tak i anglickém jazyce. Na základě provedených analýz a zhodnocení byl vytvořen výukový studijní materiál, který obsahově pokrývá téma chemické vazby dle požadavků kurikulárních dokumentů. Materiál tedy obsahuje kapitoly: Úvod, Vlastnosti vazby, Vazba kovalentní, Vazba polární, VSEPR, Teorie MO, Hybridizace, Vlastnosti látek, Slabé vazebné interakce a Historie. Formou zpracovaného studijního materiálu práce je webová prezentace čítající 13 samostatných stránek, která je doplněna 80 obrázky, které byly vytvořeny od základu, a 52 flash animacemi a několika motivačními prvky.
Chemické vzdělávání na českých waldorfských školách a možnosti využití žákovského portfolia při výuce chemie
Ševčík, Ondřej ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejrůznějšími aspekty výuky chemie na waldorfských školách. Okrajově popisuje také některé obecné aspekty waldorfské pedagogiky. Je v ní podrobněji rozebrán učební plán waldorfské školy, a to zejména v kontextu chemického vyučování. Dále se práce zaměřuje na popis výuky na českých (zejména pražských) waldorfských školách, který je založen na osobní zkušenosti autora. Ve druhé části práce lze najít přehledně zpracovanou problematiku hodnocení klíčových kompetencí metodou portfoliové práce. Zejména v přílohách pak práce přináší řadu podnětů pro chemické vyučování na waldorfské (a případně i běžné) škole, které byly vesměs ověřeny v praxi. V přílohách jsou zahrnuty také ukázky portfoliové práce žáků a metodické komentáře k chemickému vyučování na středním stupni waldorfské školy.
Vibrační spektroskopie ve farmaceutické analýze
Průchová, Kristýna ; Němec, Ivan (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím vibrační spektroskopie ke studiu pevných lékových forem ve farmaceutické analýze. Povrch vzorků tablet obsahujících účinnou látku ze skupiny statinů byl studován především metodami infračervené mikrospectroskopie. Po zjištění optimálních podmínek měření byly mapy vzorků sbírány technikami spekulární reflexe, zeslabené totální reflexe (ATR) a "inverzní" ATR. K hodnocení naměřených map bylo využito jednorozměrné analýzy a analýzy hlavních komponent. Pro srovnání byly stejné vzorky tablet měřeny i Ramanovou mikroskopií. Z naměřených map bylo určeno rozložení látek ve vzorku a také určen způsob výroby zkoumaných tablet. Porovnáním map generického a originálního léku bylo zjištěno, že se v tomto případě jednalo o granulaci. Porovnáním jednotlivých způsobů měření z hlediska výhod a nevýhod při měření a zpracování dat, byla za nejvhodnější techniku pro získání map z povrchu tablet vybrána metoda spekulární reflexe.
Využívání multimédií a multimediálních aplikací ve výuce chemie na SŠ v ČR
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou multimediální podpory výuky chemie na středních školách. Přiblíží čtenáři možnosti využívání informačních a komunikačních technologií a to nejen při výuce chemie. Tyto technologie mají totiž významnou roli v moderním vyučování a procesu učení. Součástí práce je tvorba a vyhodnocení dotazníkového šetření, které podává přibližný přehled o výskytu a využívání multimédií a multimediálních aplikací v českých školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 SMEJKAL, Pavel
7 Smejkal, Pavel
22 Smejkal, Petr
22 ŠMEJKAL, Petr
2 Šmejkal, P.
7 Šmejkal, Pavel
1 Šmejkal, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.