Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba databáze experimentů pro výuku chemie
Vrzáčková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
V rámci této bakalářské práce byla navržena a vytvořena Databáze chemických pokusů, která byla pojata jako souhrn demonstračních pokusů. Videa byla k jednotlivým pokusům dodána pomocí odkazů. Jednotlivé pokusy byly vybrány na základě kriterií, která pomohli nastavit sami učitelé v rámci orientačního šetření - v potaz byly brány časová a materiální náročnost, dostupnost chemikálií, a také názornost pokusů. Pro všechny pokusy byla vytvořena jednotná šablona, do které byly uvedeny všechny potřebné údaje. K pokusům, ke kterým nebyl nalezen vhodný video odkaz, byla vytvořena videa. Vzniklá databáze obsahuje 58 experimentů, které jsou rozděleny do 25 hlavních kategorií. Některé pokusy byly zařazeny do více kategorií. Výsledná databáze byla umístěna na webovou stránku www.studiumchemie.cz, portál PřF UK pro podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ.
Příprava a testování nových materiálů pro výuku chemie v elektronické formě
Kraus, Jiří ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření komplexního výukového materiálu na téma chemická vazba. Součástí práce je vymezení obsahu učiva na základě kurikulárních dokumentů, konkrétně Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, Katalogu zkoušek společné části maturitní zkoušky a Školního vzdělávacího programu Gymnázia Vincence Makovského v Novém Městě na Moravě. V návaznosti na vymezení obsahu učiva byla provedena pojmová analýza a analýza didaktické vybavenosti středoškolských učebnic. Dále byly zkoumány elektronické materiály a to jak v českém tak i anglickém jazyce. Na základě provedených analýz a zhodnocení byl vytvořen výukový studijní materiál, který obsahově pokrývá téma chemické vazby dle požadavků kurikulárních dokumentů. Materiál tedy obsahuje kapitoly: Úvod, Vlastnosti vazby, Vazba kovalentní, Vazba polární, VSEPR, Teorie MO, Hybridizace, Vlastnosti látek, Slabé vazebné interakce a Historie. Formou zpracovaného studijního materiálu práce je webová prezentace čítající 13 samostatných stránek, která je doplněna 80 obrázky, které byly vytvořeny od základu, a 52 flash animacemi a několika motivačními prvky.
Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru "nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Němec, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby implementace zajímavých a důležitých poznatků z oblasti "nanosvěta" do výuky přírodovědných předmětů na střední škole. K tomu-to účelu byly zpracovány následující materiály: výukový text (zároveň slouží coby teoretický podklad práce, který shrnuje základní informace o nanotechnologii a nanovědě), dále multi-mediální PowerPointová prezentace, návrh projektu "Když se řekne NANOTECHNOLO-GIE…", návrh exkurze, motivační a osvojovací mezipředmětové úlohy s tematikou "nano", dva testy zaměřené na nanotechnologii a pokročilé typy mikroskopií (elektronovou mikrosko-pii a mikroskopii skenující sondou). Navržený projekt byl testován na dvou pražských gym-náziích. Realizována a vyhodnocena byla také exkurze. Oboje se u žáků setkalo s průměrným ohlasem. Práci doplňuje CD s prezentací a tiskovými verzemi projektu, pre-, posttestu a pra-covních listů k exkurzi, mezipředmětových úloh a testových položek. Na CD jsou uloženy také fotografie a žákovské výstupy z realizace projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role of Urbach Energy in Photovoltaics
Vlk, Aleš ; Abelová, Lucie ; Hájková, Zdeňka ; Remeš, Zdeněk ; Holovský, Jakub ; Ledinský, Martin
Organic-inorganic halide perovskites provide new opportunities for improvement of optoelectronic device performance, especially the efficiency of solar cells. To evaluate the quality of a new material many parameters has to be taken into account. Here, we discuss one of the often overlooked semiconductor’s parameters, Urbach energy, which is an easily accessible measure of material disorder. Moreover, we present its importance on the example of organic-inorganic halide perovskites.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách
Distler, Petr ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
V úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.
Demonstrace jako prostředek názornosti v chemickém vzdělávání
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Nižňanský, Daniel (oponent)
Demonstrace jsou významným názorným prostředkem použitelným ve výuce chemie. Vedle demonstrací chemických experimentů a multimediálních demonstrací lze předvádět také demonstrace "neexperimentální", tj. např. materiální modely a demonstrace založené na makroskopické analogii, které lze obvykle realizovat pouze s předměty denní potřeby. Tato disertační práce se zabývá zejména vyhledáváním, koncepcí, vývojem a možnostmi využití "neexperimentálních" demonstrací. Zvláštní pozornost při tom byla zaměřena na mezipředmětové demonstrace vztahující se k oblasti tzv. nanosvěta, které byly s ohledem na jejich tematickou náplň označeny jako "nanodemonstrace". Tyto demonstrace jsou bezpečné a časově i finančně nenáročné. Předvádět je může učitel a / nebo je mohou realizovat sami žáci. Vyhledané, modifikované i nově vytvořené "nanodemonstrace" byly v rámci práce sdruženy v české databázi "nanodemonstrací", kterou doplňují další výukové materiály týkající se "nano", a to: dvě PowerPointové prezentace, pracovní listy k žákovským "nanodemonstracím" a pracovní listy s mezipředmětovými úlohami. Dále se tato práce věnuje ověřování "nanodemonstrací" a pracovních listů přímo ve výuce na středních školách. Výsledky provedených šetření ukázaly, že "nano" lze úspěšně implementovat do středoškolské výuky, ačkoliv se jedná o...
Příprava a testování nových materiálů pro výuku chemie v elektronické formě
Kraus, Jiří ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření komplexního výukového materiálu na téma chemická vazba. Součástí práce je vymezení obsahu učiva na základě kurikulárních dokumentů, konkrétně Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, Katalogu zkoušek společné části maturitní zkoušky a Školního vzdělávacího programu Gymnázia Vincence Makovského v Novém Městě na Moravě. V návaznosti na vymezení obsahu učiva byla provedena pojmová analýza a analýza didaktické vybavenosti středoškolských učebnic. Dále byly zkoumány elektronické materiály a to jak v českém tak i anglickém jazyce. Na základě provedených analýz a zhodnocení byl vytvořen výukový studijní materiál, který obsahově pokrývá téma chemické vazby dle požadavků kurikulárních dokumentů. Materiál tedy obsahuje kapitoly: Úvod, Vlastnosti vazby, Vazba kovalentní, Vazba polární, VSEPR, Teorie MO, Hybridizace, Vlastnosti látek, Slabé vazebné interakce a Historie. Formou zpracovaného studijního materiálu práce je webová prezentace čítající 13 samostatných stránek, která je doplněna 80 obrázky, které byly vytvořeny od základu, a 52 flash animacemi a několika motivačními prvky.
Tvorba databáze experimentů pro výuku chemie
Vrzáčková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
V rámci této bakalářské práce byla navržena a vytvořena Databáze chemických pokusů, která byla pojata jako souhrn demonstračních pokusů. Videa byla k jednotlivým pokusům dodána pomocí odkazů. Jednotlivé pokusy byly vybrány na základě kriterií, která pomohli nastavit sami učitelé v rámci orientačního šetření - v potaz byly brány časová a materiální náročnost, dostupnost chemikálií, a také názornost pokusů. Pro všechny pokusy byla vytvořena jednotná šablona, do které byly uvedeny všechny potřebné údaje. K pokusům, ke kterým nebyl nalezen vhodný video odkaz, byla vytvořena videa. Vzniklá databáze obsahuje 58 experimentů, které jsou rozděleny do 25 hlavních kategorií. Některé pokusy byly zařazeny do více kategorií. Výsledná databáze byla umístěna na webovou stránku www.studiumchemie.cz, portál PřF UK pro podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ.
Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru "nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ a příspěvek k edukaci studentů učitelství chemie v tomto oboru
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Procházka, Marek (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá možnými zp soby implementace zajímavých a d ležitých poznatk z oblasti "nanosv ta" do výuky p írodov dných p edm na st ední škole. K tomuto ú elu byly zpra- covány následující materiály: výukový text (zárove slouží coby teoretický podklad práce, který shr- nuje základní informace o nanotechnologii a nanov ), dále multimediální PowerPointová prezenta- ce, návrh projektu "Když se ekne NANOTECHNOLOGIE…", návrh exkurze, motiva ní a osvojova- cí mezip edm tové úlohy s tematikou "nano", dva testy zam ené na nanotechnologii a pokro ilé typy mikroskopií (elektronovou mikroskopii a mikroskopii skenující sondou) a jednoduché demonstrace. Navržený projekt byl testován na dvou pražských gymnáziích. Realizována a vyhodnocena byla také exkurze. Oboje se u žák setkalo s pr rným ohlasem. Práci dopl uje CD s prezentací a tiskovými verzemi projektu, pre-, posttestu a pracovních list k exkurzi, mezip edm tových úloh a testových položek. Na CD jsou uloženy také fotografie a žákovské výstupy z realizace projektu. Práce dále ob- sahuje vyhodnocení dotazníku "U it (se) o "nano" - ANO nebo NE?" a v nuje se ješt problematice vzd lávání student u itelství chemie v oboru nanotechnologie.
Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru "nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Němec, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby implementace zajímavých a důležitých poznatků z oblasti "nanosvěta" do výuky přírodovědných předmětů na střední škole. K tomu-to účelu byly zpracovány následující materiály: výukový text (zároveň slouží coby teoretický podklad práce, který shrnuje základní informace o nanotechnologii a nanovědě), dále multi-mediální PowerPointová prezentace, návrh projektu "Když se řekne NANOTECHNOLO-GIE…", návrh exkurze, motivační a osvojovací mezipředmětové úlohy s tematikou "nano", dva testy zaměřené na nanotechnologii a pokročilé typy mikroskopií (elektronovou mikrosko-pii a mikroskopii skenující sondou). Navržený projekt byl testován na dvou pražských gym-náziích. Realizována a vyhodnocena byla také exkurze. Oboje se u žáků setkalo s průměrným ohlasem. Práci doplňuje CD s prezentací a tiskovými verzemi projektu, pre-, posttestu a pra-covních listů k exkurzi, mezipředmětových úloh a testových položek. Na CD jsou uloženy také fotografie a žákovské výstupy z realizace projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
4 Hájková, Zita
23 Hájková, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.