Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Public Procurement and Budgeting of Municipalities
Šafářová, Kristýna ; Kalabiška, Roman (vedoucí práce) ; Janský, Petr (oponent)
Tato práce analyzuje výdajové chování obcí v oblasti veřejných zakázek, především vztah mezi obecními výdaji na veřejné zakázky a tvorbou fixního kapitálu, s využitím unikátního panelového souboru dat obsahujícího údaje o 3 404 českých obcích za roky 2011-2022, který byl vytvořen speciálně pro tento účel. Tento vztah byl shledán významným a pozitivním bez ohledu na další charakteristiky obcí: velikost, regionální příslušnost a politickou příslušnost. Přestože rozložení výdajů na veřejné zakázky během volebních období v obcích ukazovalo na určitou míru oportunistického utrácení v letech voleb, nebylo možné učinit jednoznačný závěr pro strany, které byly současně přítomny v obecní i celostátní vládě. Bylo také zjištěno, že ve srovnání s nezávislými kandidáty investují ve většině případů národní zavedené politické strany vládnoucí v obcích častěji do všech tří hlavních typů zakázek (stavební práce, služby, dodávky) než do žádných zakázek. Předpověď budoucí krátkodobé tvorby hrubého fixního kapitálu s využitím daného souboru dat byla vyloučena jako nespolehlivá. Klasifikace C55, C81, H57, H72 Klíčová slova veřejné zakázky, hospodaření obcí, kapitálové výdaje obcí, tvorba fixního kapitálu, politická příslušnost obcí Název práce Veřejné zakázky a hospodaření obcí
Exploring the Contribution of Isochrony-based Features to Computerized Assessment of Handwriting Disabilities
Gavenčiak, M. ; Zvončák, V. ; Mekyska, J. ; Šafárová, Katarína ; Čunek, Lukáš ; Urbánek, Tomáš ; Havigerová, Jana Marie ; Bednářová, Jiřina ; Galáž, Z. ; Mucha, J.
Approximately 30–60 % of the time children spend in school is associated with handwriting. However, up to 30 % of them experience handwriting disabilities (HD), which lead to a decrease in their academic performance. Current HD assessment methods are not unified and show signs of subjectivity which can lead to misdiagnosis. The aim of this paper is to propose a new approach to objective HD assessment based on the principle of movement isochrony. For this purpose, we used a database of 137 children attending a primary school, who performed a transcription and dictation task, and who were associated with a BHK (Concise Evaluation Scale for Children's Handwriting) score. Employing a machine learning model, we were able to estimate this score with 18 % error. An interpretation of the model suggests that the isochrony-based features could bring new benefits to the objective assessment of HD.
Depression in aging population: Social and economic determinants
Šafářová, Kristýna ; Votápková, Jana (vedoucí práce) ; Šlegerová, Lenka (oponent)
Deprese mezi stárnoucí populací je častým jevem. Tato práce zkoumá so- cioekonomické a zdravotní faktory jako potenciální determinanty deprese. An- alyzujeme data pro evropskou populaci ve věku 50+, poskytnutá projektem SHARE. Hypotézy ohledně jednotlivých faktorů jsou formulovány na základě existující literatury. Používáme logistickou regresi, a dále prověřujeme robust- nost na několika vzorcích. Signifikantně pozitivní vztah je nalezen zejména mezi výskytem deprese a faktory spojenými se špatným fyzickým zdravím a finančními obtížemi. V Evropě i v České republice jsou šance na výskyt deprese značně vyšší pro ženy. Analýza stratifikovaných dat poukazuje, že zaměstnání snižuje šance na rozvinutí deprese u Evropanů ve věku 50-64, zatímco tyto šance podstatně zvyšuje u Čechů ve věku 65+. 1
Komunikační schopnosti osob se středně těžkým mentálním postižením v institucionální péči
Šafářová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními schopnostmi osob se středně těžkým mentálním postižením v institucionální péči. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na dospělé osoby se středně těžkým mentálním postižením. Nejprve definuje a charakterizuje dospělost, dále vymezuje a klasifikuje mentální postižení a v poslední řadě charakterizuje dospělého jedince s mentálním postižením. Další kapitola je věnována komunikaci, která je zde vymezena společně s komunikační schopností. V rámci této kapitoly jsou také podrobněji popsány symptomatické poruchy řeči u mentálního postižení, jednotlivé jazykové roviny a vliv mentálního postižení na ně. Poslední kapitola teoretické části přibližuje podporu mentálně postižených osob v rámci sociálních služeb. Nejdříve se zaměřuje na historii sociálních služeb pro osoby s mentálním postižením, poté na legislativní upevnění sociálních služeb. V závěru pak kapitola popisuje některé druhy a formy sociálních služeb. Praktická část obsahuje zpracování kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno s osobami se středně těžkým mentálním postižením v institucionální péči. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat komunikační schopnosti osob se středně těžkým mentálním postižením. Na základě stanoveného hlavního cíle...
Pekingská opera za Kulturní revoluce a Mao Zedongova teorie umění
Šafářová, Kateřina ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
Práce se zaměřuje na díla ve formě pekingské opery zařazená mezi tzv. osm vzorových oper. Díla představuje v dobovém historickém a ideologickém kontextu. Na základě obsahové a formální analýzy vybraných děl hledá odpověď na otázku, v jakém smyslu se jedná o naplnění Mao Zedongovy teorie literatury a umění, původně formulované na konferenci v Yan'anu 延安 v r. 1942. Zejména se zaměřuje na Maovu myšlenku využívání tradičních forem ke sdělení nového, revolučního obsahu ("do starých lahví nalít nové víno").
Standardy informační gramotnosti pro základní vzdělávání
Šafářová, Kateřina ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je shromáždit podklady pro tvorbu standardů informační gramotnosti pro absolventy 9. třídy základní školy v České republice. V teoretické části je zpracováno vymezení pojmu informační gramotnost, organizace pro informační gramotnost, dokumenty v oblasti informační společnosti, dále stávající standardy informační gramotnosti v České republice a zahraničí a nakonec provedené výzkumy informační gramotnosti v České republice. V praktické části je zpracována analýza současné situace v oblasti rozvoje informační gramotnosti ve Velké Británii a Švédsku a dále na vybraných základních školách a víceletém gymnáziu okresu Benešov. Přínosem práce je analýza vybraných škol a předložení návrhu standardů informační gramotnosti. Klíčová slova informační gramotnost standardy informační gramotnosti vzdělávání základní vzdělávání základní školy
Výzkum uhlíkových nanotrubek metodami TEM, SEM a AFM
Šafářová, K. ; Dvořák, A. ; Kubínek, R. ; Rek, Antonín ; Vůjtek, M.
Příspěvek se zabývá výzkumem uhlíkových nanotrubek metodami TEM, SEM a AFM.

Viz též: podobná jména autorů
2 Šafářová, Kamila
4 Šafářová, Kateřina
2 Šafářová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.