|
Vývoj a proměny reklamních sdělení vybrané firmy
Šachová, Veronika ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu vývoje reklamních sdělení firmy Pilsner Urquell. Popisuje proměny v reklamách v závislosti na dané době a událostech, které reklamu mohly ovlivňovat. Zkoumá také, proč si Pilsner Urquell zvolil právě takové barvy pro svou značku nebo to, jak se vyvíjel logotyp. Metodou praktické části je kva-litativní výzkum, konkrétně tedy případová studie. Data byla sesbírána analýzou dokumentů poskytnutých archivem Plzeňského Prazdroje.
|
|
Působení mezikulturních modelů v reklamě
Maliňáková, Lucia ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá tématem působení mezikulturních modelů v reklamě. Teoretická část se věnuje definování a charakteristikám kultury a kulturních dimenzí. Dále popisuje a porovnává Hofstedeho model a model GLOBE. Vymezuje pojem reklama a její cíle a prostředky. Metodologie popisuje design skupinových rozhovorů, které jsou použity v praktické části práce. Cílem této práce je porovnat shodnost reakcí respondentů na prezentované televizní reklamy s Hofstedeho modelem. Za dílčí cíle si tato práce klade zjistit atributy reklamy, které respondenty nejvíce oslovují a vybrat reklamu nejvhodnější pro český trh na základě hodnocení respondentů.
|
|
Alternativní forma prodeje biopotravin v Břeclavi
Pilátová, Lucie ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit, zda prodej biopotravin alternativní formou tzv. bedýnek je na trhu v Břeclavi uplatnitelný. Teoretická část je zaměřena na pojem biopotraviny, fair trade, ekologické zemědělství a jeho historický vývoj. Práce se též zabývá současným trendem v prodeji formou bedýnek, který je spojen právě s biopotravinami. V rámci praktické části je především řešena otázka uplatnitelnosti tohoto způsobu prodeje biopotravin a zároveň zájmu možných dodavatelů o spolupráci a o případné založení komunitou podporovaného zemědělství. Výsledky sociologického šetření u vybraného souboru obyvatel Břeclavi potvrdily nadpoloviční zájem o tuto formu prodeje, zároveň byl potvrzen dostatečný zájem na straně zemědělců.
|
|
Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie
Nejmanová, Kristýna ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je na vybraných konkrétních případech módních blogů identifikovat a popsat marketingové nástroje, které na nich lze najít a které jsou používány v rámci české módní blogosféry. Teoretická část obsahuje informace o hlavních typech marketingu, které s tématem souvisí. Pozornost je zaměřena především na influencer marketing a product placement. Dále jsou uvedeny informace o blozích, sociálních médiích a české blogosféře. Dalším cílem práce je analyzovat vliv marketingových nástrojů na čtenáře módních blogů jakožto spotřebitelů, čehož bylo dosaženo dotazníkovým šetřením, které se zaměřovalo na vybrané rysy čtenářů v následujících oblastech: sledovanost blogů, sledování bloggerů na sociálních sítích, vliv blogů na spotřební chování jejich čtenářů a schopnost rozpoznat reklamní sdělení na blogu.
|
|
Digitální marketing: případová studie užití digitálních technologií v marketingu
Vildová, Tereza ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá užitím digitálních technologií v marketingu. Cílem práce je popsat a zhodnotit nástroje, které využívala společnost Sephora během své vánoční kampaně pro rok 2016. V první části se práce věnuje marketingu 21. století se zaměře-ním na digitální marketing a jeho trendy, vlastnosti, cíle a nástroje. Dále práce vymezuje sociálně sítě, webové stránky a mobilní marketing. Charakterizuje jejich jednotlivé komunikační prostředky, se kterými se následně pracuje v empirické části. V empirické části se práce zabývá popisem a analýzou digitálních nástrojů, které společnost využila během konkrétní kampaně. Na konci práce jsou uvedené výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů s navrženým souborem doporučení pro následující kampaně společnosti.
|
|
Popularizace vědeckého poznání na příkladu Hrdličkova muzea člověka v letech 1929-1939.
Toman, Petr ; Stella, Marco (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Práce byla součástí širšího úsilí o revitalizaci Hrdličkova muzea člověka, které se jej zároveň snažilo uchopit coby předmět společenskovědního, zejm. historického, bádání. Vycházeje z obecného problematizování konstrukce popularizačních poselství muzejními institucemi, pokusila se práce zaměřit na způsob, jakým aktéři stojící v pozadí zřízení Hrdličkova muzea člověka vytvářeli tuto expozici. Konstrukce expozice Hrdličkova muzea člověka pak byla nahlédnuta skrze několik rovin, které mohly zásadním způsobem její podobu ovlivnit: 1. vědeckým ukotvením realizátorů a jejich osobními postoji, 2. vztahem k veřejnosti, 3. vztahem ke státu a národu, potaz byl vzat i průběh realizace a okolnosti jej provázející. Cílem tak bylo zpracovat počátky Hrdličkova muzea jinak, než jen čistě z hlediska historického popisu vzniku, ale zohlednit i kulturní, společenský a politický kontext, v němž Muzeum vznikalo a působilo. Šlo tak o pokus analyzovat, nakolik tyto z většiny "nevědecké" fenomény zasahovaly do podoby expozice, která měla být vědeckým, objektivním a autoritativním sdělením pro veřejnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Proměny pojetí genu v první polovině 20. století
Hájková, Jana ; Neubauer, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vondrejs, Vladimír (oponent) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Předložená disertační práce ukazuje různá pojetí genu od vzniku genetiky roku 1900 do poloviny 50. let 20. století. Těžiště jejího zájmu spočívá ve 40. letech a v první polovině 50. let. Hlavním zdrojem informací byly dobové odborné články, v nichž se autorka snažila podchytit jak obecně přijímaný náhled na gen a genové působení, tak představy, které se sice bezprostředně neprosadily, nicméně které se v pozdější době směřující k molekulární genetice mohly stát pro svoji "neortodoxnost" inspirativními. Práce dokumentuje mj. hledání souvislostí mezi geny a enzymy a úvahy o dělitelnosti genu. Obzvlášť významnou roli připisuje jevům, které poukázaly na význam uspořádání genů, případně jejich částí (poziční efekt, pseudoalelismus, subgenová hypotéza). V Goldschmidtově výkladu pseudoalelismu nachází myšlenku, že podstatou genu je jeho pozice, a vidí v ní prvopočátek "digitálního" smýšlení o genu, které je vlastní vznikající molekulární genetice. Disertace věnuje pozornost také "analogovému" uvažování o genech, které zohledňovalo tvarovost molekul a které v očích rané molekulární genetiky představovalo slepou uličku. Práce do značné míry potvrzuje Kuhnovu představu o vývoji vědeckého oboru. Nalézá ustanovení paradigmatu (znovuobjevení a ocenění Mendelova díla), klasickou genetiku první třetiny 20. století...
|
|
Ernst Haeckel in the Czech lands. Traces of Haeckel's Monism in the Czech culture during the late 19th and early 20th century.
Ovčáčková, Lenka ; Breidbach, Olaf (vedoucí práce) ; Janko, Jan (oponent) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Ernst Haeckel (1834-1919), profesor zoologie na univerzitě v Jeně, byl nejvýznamnějším představitelem německého darwinismu a iniciátorem nového přírodovědného monistického světonázoru. Haeckel byl ovlivněn zejména Goethovými panteistickými vhledy a Darwinovou evoluční naukou a poukazoval na oduševnělost přírody, jednotu boha a světa, ducha a hmoty, anorganické a organické přírody. V první části této práce je představen Haeckelův život a dílo se zvláštním ohledem k monistickým tématům, která našla odezvu také v Čechách. Druhá část práce se týká recepce Haeckelovského monismu v českém kulturním prostředí na konci 19. a začátku 20. století. Úvodem jsou představeni čeští "před-myslitelé" monistického celostního a jednotného vztahování se ke světu, poté jsou charakterizovány tendence k vytvoření české národní vědeckosti a s tím související obecné přijetí darwinismu. Poukaz na nedostatek Darwinových a Haeckelových spisů, které byly přeloženy do češtiny, je doložen také dopisy, které přicházely Haeckelovi z Čech. Tento deficit se snažil zmírnit zejména Josef Bulova svým monisticko- kosmologickým dílem. Kritická, ale pozitivní recepce Haeckelova monismu je zřejmá ze strany biologa Theodora Nováka, profesora přírodní filosofie Emanuela Rádla nebo pozitivistického filozofa Františka Krejčího. Ruku v ruce s...
|
|
Jiný rok manažera - Nadace Vodafon
Kumstová, Lucie ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním přínosnosti programu nadace Vodafone Rok ji- nak. Respektive zkoumá změny, které program vyvolal na straně účastníků a neziskových organizací a jejich dlouhodobý přínos. Věnuje se vývoji organizací dle větve managementu a větve sociologické a rozmanitosti organizací. Dále práci ma- nažera a vlivu této práce na jeho psychický stav. V praktické části je analyzován ročník 2014 za pomoci obsahových analýz, sémantické analýzy a rozhovorů. Na základě výzkumu jsou pak stanovena možná využití principů Roku jinak pro rozvoj občanských organizací a zájemců.
|
|
Koupil jsem si tričko v sekáči: spotřebitelské chování zákazníků obchodů se second-hand oblečením
Trávníčková, Monika ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza spotřebitelského chování zákazníků second hand obchodů v České republice. Práce je pojata jako replikace výzkumu second hand životního stylu mezi americkou a čínskou mládeží, jehož výsledky byly nedávno publikovány v International Journal of Consumer Studies. Výzkum je zaměřen na odhalení motivů nákupu v second hand obchodech, na odhalení možných obav a limitů ohledně nošení použitého oblečení a na prokázání vlivů sociálních skupin. Výsledkem je nalezení společných znaků spotřebitelského chování a následná profilace zákazníků second hand obchodů.
|