Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komentovaný překlad: Ellen Bravo: Taking on the Big Boys. New York: The Feminist Press at CUNY 2007, str. 3-17.
Balounová, Zuzana ; Šťastná, Zuzana (vedoucí práce) ; Kalivodová, Eva (oponent)
Cílem této práce je předložit překlad kapitoly z knihy Ellen Bravové Taking on the Big Boys a překlad okomentovat. Komentář se skládá ze tří částí. První část obsahuje translatologickou analýzu originálu podle modelu Christiane Nordové. V druhé části jsou popsány hlavní problémy, které se při překladu textu objevily. Poslední část komentáře je věnována typologii posunů, k nimž při překladu došlo.
Užití dvojsmyslu v sexistické reklamě na materiálech ze soutěže Sexistické prasátečko
Nápravníková Kořanová, Johana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dvojsmyslech v sexistické reklamě. Sexistická reklama využívá mnohých výrazových prostředků a jazykových jevů, ale dvojsmysl je jeden z nejoblíbenějších. Cílem práce je analyzovat jednotlivé prostředky (textové i obrazové), které vedou k možnému dvojímu chápání výroků v sexistické reklamě. Práce nejprve teoreticky pojednává o výrazových prostředcích reklamy, zabývá se pojmem intertextualita a pragmatickými aspekty reklamy. Dále se zabývá sexismem, povahou sexuálních informací v reklamě, mechanismem percepce sexuální informace a také efektivitou sexuálních informací v reklamě. Jsou také nastíněny nejčastější prostředky sexistické reklamy a její etická rovina. Podrobněji jsou pak definovány především dva prostředky - kontextualizace textu a obrazu a dvojsmysl. K těmto prostředkům je přistupováno jak sémioticky tak sémanticky. V poslední části jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní reklamy ze soutěže Sexistické prasátečko.
African-American Women Leaders after 1950s
Rybková, Veronika ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
práce Tato bakalářská práce se snaží autenticky popsat situaci afroamerických aktivistek činných ve Spojených státech druhé poloviny dvacátého století. Aby bylo toto období řádně vystiženo, byly vybrány čtyři afroamerické aktivistky jako představitelky dvou různých generací. Ella Baker a Fannie Lou Hamer budou zastupovat starší generaci, neboť jejich kariéry vrcholily v šedesátých letech minulého století. Angela Davis a bell hooks pak reprezentují následující dekády, protože právě v té době jejich aktivismus dozrával. Srovnání těchto dvou generací odhalí mnohé styčné body v postoji, který zmíněné čtyři ženy zaujaly k boji proti bělošské nadvládě. Je podstatné si uvědomit, že onen postoj byl do značné míry ovlivněn zvláštním typem útisku, kterému byly ženy vystaveny jako členky okrajové skupiny, přesněji řečeno afroamerické komunity. Podrobný průzkum jejich dětství a dospívání prokáže, že si ženy už v tomto období uvědomovaly přítomnost rasismu v svých životech. Toto zkoumání rovněž odhalí podobné důvody, které je vedly k rozhodnutí stát se aktivními účastnicemi v boji komunity. Poté, co bude popsáno specifické aktivistické zaměření každé z nich, práce zdůrazní, že aktivistky musely čelit také sexistickému útisku, který je namířen výlučně proti ženám. V důsledku toho bychom útisk afroamerických žen...
Žena jako protivník: manifestace sexismu v časopise Maxim
Viktorinová, Lucie ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Kepplová, Zuzana (oponent)
Základní výzkumnou otázkou této práce je, zda je sexismus běžnou součástí života v naší společnosti, jak se sexismus jeví v jejím veřejném diskurzu a jak mohu identifikovat sexistické jevy. Odpověď na tyto otázky práce zakotvuje v teoriích radikálního feminismu druhé feministické vlny, v aktuálních teoriích sexismu a patriarchátu, v aktuálních teoriích o lifestylových časopisech pro muže a v empirickém výzkumu. Teorie radikálního feminismu vymezují projevy sexismu. Aktuální teorie sexismu odhalují strategie ventilace sexismu. Empirický výzkum pak zahrnuje analýzu českého lifestylového časopisu pro muže Maxim, respektive 23 článků z celého jeho ročníku 2012. Jako základní výzkumná metoda byla zvolena metoda kódování podle Strausse a Corbin. V rámci selektivního kódování na základě této metody byla identifikována centrální kategorie nazvaná Žena jako protivník. Zároveň byly vymezeny její vlastnosti a dimenzionální škály v podobě různorodých strategií sexismu. Klíčová slova Sexismus, gender, genderový řád, diskurz, patriarchát, časopisy životního stylu pro muže, Maxim, ironie, axiální a slektivní kódování.
Gender-neutral and gender-marked language
Zahradníková, Šárka ; Šaldová, Pavlína (vedoucí práce) ; Tichý, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou rodově neutrálního vyjadřování v angličtině (tzv. gender-neutral language). V úvodní části je podán přehled o vzniku a vývoji této otázky, která je příčinou celé řady jazykových změn v oblasti lexika a gramatiky. Terčem dlouhodobé kritiky je přirozená inklinace anglického jazyka k bezpříznakovému užívání mužského rodu, což se projevuje především v oblasti tradičních profesí, přísloví či ustálených spojení. Teoretická část se dále zaměřuje na klasifikaci a detailní popis gramatických a lexikálních jazykových prostředků vyjadřující rod a vysvětluje klíčové termíny. Empirická část je realizována na základě jazykového korpusu COCA, v němž byla zkoumána distribuce substantivních frází označující mužský a ženský rod (tzv. dual gender nouns), s ohledem na výskyt specifických rodově příznakových premodifikátorů. Cílem bylo zmapovat distribuci těchto jazykových prostředků u konkrétních substantiv a jejich kolokační tendence v současné americké angličtině.
Rod mužský a ženský v italštině: nejen gramatická kategorie
Luhanová, Eliška ; Špaček, Jiří (vedoucí práce) ; Štichauer, Pavel (oponent)
Klíčová slova: gramatický rod, substantiva, jazykový sexismus, společnost, lingvistika Tato práce se zabývá fenoménem činitelských jmen označujících profese, povolání či tituly v italštině. Právě u takto omezené skupiny substantiv vyniká nerovnováha mezi příslušnými maskuliny a femininy. Výchozím bodem se pro tuto práci stalo významné dílo Almy Sabatini z roku 1986 Raccomandazioni per un uso non sessista della lingua italiana, doporučení pro tolerantnější vyjadřování, které v Itálii dokázalo celou problematiku uvést do veřejného povědomí a poukázat na její dopad na společnost. Praktický přínos práce spočívá v analýze vzájemně konkurenčních forem, které nevyhovují jazykovým normám, či společenským konvencím. Tyto formy budou zkoumány pěti italskými výkladovými slovníky (vydanými mezi lety 1998-2007) a korpusem italštiny La Repubblica. Výsledky se pokusí zmapovat dnešní situaci a konfrontovat ji se zmíněnými doporučeními z 90. let. Jelikož problematika sahá za hranice lingvistiky, je zde věnován značný prostor aspektům společensko-kulturním a psychologickým, které celou situaci řídí. Mezi nimi jsou uvedeny příbuzné disciplíny lingvistiky, politika, mass-média a škola. Tato práce nepředkládá jasné závěry, ale snaží se na celý fenomén pohlédnout z různých perspektiv, a nabídnout případná řešení k...
Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurz (soutěž Sexistické prasátečko)
Christovová, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurs (soutěž Sexistické prasátečko)" se zabývá současnou podobou české sexistické reklamy a reakcemi, které taková reklama vyvolává. Drtivá většina sexistických reklam pracuje se zjednodušeným a zdeformovaným obrazem ženy, vůči kterým se ohrazují především různá feministická hnutí. Ta v dnešní době nejvíce kritizují reklamy, které zobrazují ženy stereotypně. Podle nich mohou tyto reklamy vyvolávat stud či pocit ponížení, urážet lidskou důstojnost nebo dokonce vzbuzovat násilí vůči ženám. Nezávislé sociálně ekologické hnutí NESEHNUTÍ je jedním z těch, které se sexistickou reklamou a problematikou s ní spojenou aktivně zabývá. Uspořádalo již dva ročníky soutěže o nejvíce sexistickou reklamu v České republice, kterou nazvalo Sexistické prasátečko. Tato práce si klade za úkol prozkoumat vybrané reklamy, které byly do soutěže zaslány českou veřejností, odhalit v nich konkrétní sexistické jevy a to jak vůči ženám, tak vůči mužům. Práce je rozdělena na dvě části. První se věnuje teoretickým východiskům jako je teorie genderu, sexismu a stereotypizace, dále regulacím reklamy v České republice. Druhá, analytická část, se věnuje samotnému rozboru vybraných soutěžních reklam.
Masculine Identity in Chuck Palahniuk's Early Novels
Ondrášek, Jakub ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje mužské identitě třech hlavních mužských postav v raných románech Chucka Palahniuka Klub rváčů, Program pro přeživší a Zalknutí. Práce má dvě části. První teoretická část se zabývá stručnou charakterizací antropologického a sociologického pojetí mužství či mužské identity se zaměřením na současnou maskulinitu v USA. Dává tak teoretický základ pro část druhou, literárně interpretační. V ní je rozebrána mužská identita tří hlavních hrdinů Palahniukových románů. Interpretace je vedena po linii jejího vývoje, jelikož všichni tři hrdinové procházejí stejnými vývojovými fázemi - krizí identity, opření se o tradiční vzorce mužského chování, jejich zamítnutí a konečně hledání základu pro identitu v osobním vztahu.
Vhodnost využití marketingových trendů na příkladu fenoménu twerku
Hellebrandová, Kateřina ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Teoretická část práce popisuje marketing v oblasti kultury, konkrétně tance, a definuje specifika dnešního internetového světa. Zaměřuje se na nástroje a nejvýznamnější aspekty aktuální marketingové praxe a také na tanec twerk, u kterého zkoumá historii, současnost i důvody, proč se stal celosvětovou senzací. Praktická část se potom podrobně věnuje analýze třech uměleckých subjektů - tanečnice Anety Antošové, tanečního studia STAGE Praha a baletu Národního divadla Brno. Komparací kvantitativních dat období před a po implementaci twerk marketingu se snaží zhodnotit vhodnost a úspěšnost tohoto kroku. Analýza je doplněna kvalitativními expertními rozhovory s osobnostmi české taneční i marketingové scény.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.