Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,889 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak motivovat pacienty s DM2 ke zhubnutí
Hoffmannová, Gabriela ; Krejčí, Hana (vedoucí práce) ; Anderlová, Kateřina (oponent)
Onemocnění diabetes mellitus dosahuje celosvětově alarmující úrovně a jeho prevalence každý rok prudce stoupá. Česká republika má přes milion pacientů s tímto onemocnění. Jedná se o velký celospolečenský problém, kdy náklady na léčbu diabetu, především na léčbu komplikací, závratně rostou a zatěžují ekonomiku. Proto musíme hledat východiska, jak motivovat pacienty k redukci váhy, díky které může dojít i k remisi onemocnění, lepším kompenzacím a snížení rozvoje komplikací u jednotlivých pacientů. Lidé často ví o zdravé stravě i nutnosti fyzické aktivity, přesto často zápolí s redukcí své váhy. Cílem této práce bylo zjistit, jak můžeme pacienty s diabetes mellitus 2. typu motivovat ke zhubnutí. Vzhledem k rozvoji motivačních rozhovorů při práci se změnou chování u pacientů s diabetes mellitus 2. typu, byla stanovena hypotéza: Vhodným individualizovaným motivačním rozhovorem lze pozitivně ovlivnit motivaci k redukci hmotnosti u pacientů s diabetes mellitus 2. typu. Pro naplnění cíle této práce byl zvolen kvantitativní i kvalitativní výzkum tak, aby se co nejvíce využily silné stránky obou metodologických přístupů. Kvantitativní na základě on- line dotazníkového šetření, který byl zvolen k obecnému zmapování pacientů s diabetes mellitus 2. typu a úrovně jejich motivace. A kvalitativní výzkum v podobě 4...
Motivace studentů pro studium oboru Učitelství pro MŠ, pro profesi učitele
TUPÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem motivace studentů ke studiu Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích a přípravou studentů na profesi učitele v mateřské škole v rámci přípravného vzdělávání. Cílem bakalářské práce je zjistit motivy studentů ke studiu daného oboru. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k učitelské profesi. Pozornost je kladena na pojem učitel, dále se věnuje pojmu motivace a druhy motivace a profesní dráze učitele, s čímž se pojí i pojmy profesní vidění a profesní portfolio. Poslední kapitola v této části je věnována dosavadním výzkumům v dané oblasti. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím esejí zaměřených na motivační faktory u studentů prezenčního studia 1. ročníku oboru Učitelství pro mateřské školy
Inhibující a facilitující strach v matematice u žáků gymnázií.
Kratochvílová, Aneta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Ve školním prostředí se u žáků běžně setkáváme s různými podobami strachu. V odborné literatuře je žáky zažívaný strach tematizován jako testová úzkost a strach ze selhání. Školní strach je spojován jak se zhoršeným výkonem žáků, tak s jeho potenciálním zlepšením. Cílem této práce je zmapování vztahu mezi žáky prožívaným strachem v hodinách matematiky, jejich prospěchem a dalšími motivačními proměnnými. Soustředili jsme se na odlišení facilitujícího strachu, tj. pro výkon prospěšného, a strachu inhibujícího, který výkon oslabuje. Sběr dat proběhl formou dotazníkového šetření se zapojením žáků druhého ročníku čtyřletého gymnázia a odpovídajícího ročníku šestiletého gymnázia. U žáků jsme zjišťovali jejich postoje k matematice, míru prožívaného strachu, průměrnou známku z matematiky, učební motivaci k předmětu a BIS/BAS senzitivitu, která je zastupujícím ukazatelem facilitujícího a inhibujícího strachu. K zmapování strachového momentu jsme využili otevřené otázky. Výsledky ukazují na souvislost mezi žáky prožívaným strachem, postojem k matematice, částečně i učební motivací a jejich průměrnou známkou v tomto předmětu. Úspěch v předmětu matematika má nejsilnější vazbu k oblibě předmětu, motivaci a k nadání pro předmět. Neúspěch v předmětu je spojován s obtížností a strachem. Teoretická východiska,...
The use of authentic materials in English language lessons in Czech lower secondary school
Šišková, Veronika ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá autentickými materiály a využitím autentických materiálů v hodinách anglického jazyka. Skládá se ze dvou hlavních částí. Teoretická část práce se zaměřuje na definice autentických materiálů a koncept autenticity v kontextu hodin cizího jazyka. Porovnány a shrnuty jsou též různá pojetí tohoto konceptu. Práce taktéž zmiňuje vliv využití autentických materiálů v hodinách na motivaci žáků vzhledem k jejich propojení s každodenní realitou. Následně práce obsahuje rozdělení základních druhů autentických materiálů a výhody a potenciální problémy při využití v hodinách cizího jazyka. Každá skupina materiálů též obsahuje několik typů aktivit, které se dají u daného druhu materiálu v hodinách anglického jazyka využít. Praktická část práce je též členěna na dvě hlavní sekce, konkrétně vytvoření, pilotování a observace jazykových hodin na druhém stupni základní školy. Byly zde využity různé druhy autentických materiálů a dotazníková šetření vyplněná žáky. Dotazník nejprve zjišťuje pohled žáků na hodiny, kterých se účastnili. Následně se soustředí na názory žáku jak na využívání autentických materiálů v hodinách anglického jazyka obecně, tak na to, zda je žáci využívají i ve svém volném čase a jaké jsou jejich preferované druhy autentických materiálů v anglickém jazyce. Výsledky...
Výtvarná tvorba jako nevyhnutelná nutnost
Hrubý, Adam - Kristian ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou pojetí výtvarné tvorby jedince jako smyslu a směřování v jeho životě a pohledu na svět. Klade si otázky ohledně formulování nevyhnutelné potřeby a zkoumá, kde je zdroj této dynamiky a jaké jsou její kontexty. Ptá se, odkud se taková potřeba tvořit bere v autorovi práce, stejně jako v osobnostech ze světa výtvarného umění. Otázku této nevyhnutelnosti výtvarně tvořit a být "uvnitř" výtvarného umění také zkoumá v souvislosti s pedagogickou praxí. Na základě osobních zkušeností předkládá formu pedagogické zkušenosti vzniklé během covidového období s přispěním určité míry improvizace. Ukazuje zkušenost nevyhnutelnosti výtvarně tvořit i v komplikované situaci / prostředí.
Analýza a návrh změn motivačního systému ve vybrané společnosti
Mrkvica, Michal ; Šoupalová, Erika (oponent) ; Kruntorádová, Markéta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou motivačního programu České spořitelny, konkrétně na Oblastní pobočce Brno. Hlavním cílem práce je zvýšit motivaci a spokojenost zaměstnanců na Oblastní pobočce Brno a docílit tak lepších pracovních výkonů zaměstnanců. K tomu aby tohoto cíle mohlo být dosaženo je v práci použita metoda dotazníkového šetření, a na základě výsledků tohoto šetření jsou v závěru práce uvedeny návrhy na zlepšení současné situace.
Návrh na zlepšení komunikace ve firmě
Bednářová, Lenka ; Nečas, Bohuslav (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivní interpersonální komunikací a komunikací se zákazníky, což je jedna z nejdůležitějších částí marketingu. Diplomová práce má tři hlavní části – teoretickou, analytickou a praktickou. V teoretické části je popsána externí a interní komunikace ve firemním managementu společnosti. Analytická část popisuje firmu Videoklinik s.r.o. z pohledu její činnosti a analýzou identifikuje slabá místa v komunikaci. V praktické části jsou navrženy a doporučeny prvky komunikace pro zefektivnění systému komunikace ve firmě a i navenek a tím zabezpečit nejen prosperitu firmy, ale hlavně zajistit udržení se na trhu.
Motivace a postoje zaměstnanců ve sportovní organizaci
Čepcová, Lucie ; Blahutková,, Marie (oponent) ; Peričková, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku pracovní motivace a postojů k práci zaměstnanců sportovní organizace. Vymezuje základní pojmy a teorie související s procesem motivace. Pro účely práce jsou zvoleny tři sportovní organizace, ve kterých je realizován výzkum formou dotazníkového šetření. Na základě získaných dat je provedena analýza motivů k výkonu a postojů k práci zaměstnanců a následuje navržení vhodných motivačních strategií pro vedoucí pracovníky daných organizací.
Práce s lidmi ve veřejné správě z hlediska generace informačních technologií
Rybníčková, Michaela ; Sládek, Roman (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá prací s lidmi ve veřejné správě z hlediska mladé generace informačních technologií. V teoretická části práce je vymezeno především fungování veřejné správy a stavební právo. Jsou v ní také zmíněny základy týmové práce, komunikace s lidmi a jejich motivace. V praktické části vycházím z výzkumných otázek, které hledají odpovědi na dvě hlavní témata. Jak vypadá práce s mladými lidmi z pohledu pracovníků veřejné správy a naopak, jak práci ve veřejném sektoru vnímají mladí lidé. Jako zástupce mladé generace jsem zvolila absolventy oboru Městské inženýrství. Praktická část práce je zkoumána pomocí dotazníkových šetření a řízených rozhovorů, na základě kterých budou zodpovězeny a vyhodnoceny předem stanovené výzkumné otázky.
Motivace pracovníků ve vybrané společnosti
Šmerek, Jakub ; Maloňová, Alexandra (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjištěním současného stavu motivačního a stimulačního prostředí ve společnosti Reda a. s. Teoretická část práce popisuje obecná i praktická východiska související s danou problematikou. Analytická část je zaměřena na výzkum a rozebírá aktuální stav motivačního a stimulačního prostředí vybrané společnosti, který je popsán za pomoci dotazníkového šetření. Poznatky zjištěné z tohoto šetření a návrhy ke zlepšení současného stavu jsou shrnuty v závěrečné části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,889 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.