Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 896 záznamů.  začátekpředchozí887 - 896  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poetika identity: Kategorie popisu narativní konstrukce
Chrz, Vladimír
Příspěvek se zabývá pojetím identity jako narativní konstrukce. Toto pojetí je založeno na předpokladu, že identita je dosahována syntézou vyprávění příběhu.Klíčovou otázkou je adekvátní způsob popisu narativní konstrukce.
Adolescence, utváření identity a současní čeští dospívající
Macek, Petr
První část příspěvku se současným pohledem na adolescenci dospělosti. Dospívání není pojato jen jako jedinečná etapa v životě jednotlivce, je to i společenský fenomén. Sociální reprezentace dospívání se vytváří již zhruba 150 let. Za základní vývojový úkol spojovaný s obdobím adolescence je považováno dosažení identity. S jejím řešením se spojují pojmy krize, závazek, a moratorium. Adolescentní moratorium ve spojení s explorací znamená příležitost, výzvu, ale také určité zdravotní a sociální riziko. Druhá část příspěvku se zabývá změnami v běžném chování a prožívání českých adolescentů v minulém desetiletí. Z výsledků vyplývá, že čeští dospívající se stále více podobají svým západoevropským vrstevníkům ( v denních aktivitách, v budoucích očekáváních).
New Identity of the Czech Romanies - a promise or a threat?
Říčan, Pavel
The identity of the Czech Roma is analyzed as a key problemof the mutual relationship of the Roma minority and the non-Romamajority. Growing social problems of the Roma unemployment, lackof proper education, and other factors of an unprecedented socialdisintegration call for a multi-level action from the stateand other society's institutions. Some hope is seen in the growingnational emancipation of the Roma as a nation united acrossthe borders of many countries.
Výzkum vnímání značky Palette.
Dostálová, Irena ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Kobelková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá vnímáním kosmetické značky Palette. Analyzuje její komunikační aktivity, identitu a prvky značky a srovnává jej s její mateřskou značkou Schwarzkopf. Cílem práce je postihnout, jak čeští spotřebitelé vnímají tuto značku. Zjišťuje povědomí, asociace s ní spojené a postoje spotřebitelů vůči Palette. Hlavní metodou k dosažení cíle práce je vlastní výzkum prováděný metodou online dotazování a také analýzou veřejně dostupných sekundárních údajů a neveřejných sekundárních údajů od firmy Henkel.
Devoluční proces ve Velké Británii: případ Skotska
Bobková, Eva ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Reschová, Jana (oponent)
Práce se zabývá devolučním procesem ve Velké Británii a jeho vlivem na změny identit a vztahem k regionální reprezentaci obyvatel Skotska. Hlavním cílem práce bylo zmapovat významná období devolučních snah ve Velké Británii, vrcholící přijetím devolučních zákonů, a následný vliv nově získaného regionálního postavení na proměny ve skotské sebe-identifikaci. Dále se práce zaměřila na vztah Skotů k jejich nové regionální reprezentaci. Ve své první části se práce zaměřuje na objasnění samotného termínu devoluce a jeho konkrétního významu při zasazení do reálných podmínek Velké Británie. Dále předkládá nejvýznamnější devoluční návrhy a jejich osudy. V třetí části je představen obsah devolučních zákonů se zaměřením na kompetence, jež byly přeneseny na skotský region. Poslední kapitola se pak zabývá samotným výzkumem výše zmíněné problematiky.
Analýza organizační kultury společnosti SEAFOOD s.r.o.
Lyras, Ewgeniya ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Králová, Tereza (oponent)
Cílem dané diplomové práce je analyzovat organizační kulturu společnosti SEAFOOD s.r.o. a navrhnout soubor opatření který by přispěl k posílení organizační kultury dané společnosti. Před zahájením výzkumu byl prostudován odpovídající teoretický materiál a stanoveny hypotézy. Hlavním teoretickým východiskem v dané diplomové práce je teorie E.H. Scheina. Během práce byly diskutované jak příznivé dopady kultury, tak i její omezující stránky. Byla také zmíněna problematika souvislosti mezi charakteristikami a vlastnostmi jedince a jeho pracovním zařazením. Po provedení výzkumu, který se skládal s písemního dotazování zaměstnanců společnosti, řízených rozhovorů s některými manažery a pozorování, byl udělán závěr popisující stávající úroveň, problémy a silné strany kultury SEAFOOD s.r.o. Po závěru byl navrhnut určitý soubor opatření, který by měl směřovat na zesílení organizační kultury společnosti a přispět k vyšší úrovni identifikace zaměstnanců se společnosti SEAFOOD s.r.o.
Realita a virtualita
Bardová, Helena ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Ve své práci se zabývám vysvětlením pojmů reality a virtuality, jejich různými definicemi, příklady a úhly pohledu na jejich chápání. Tyto pojmy jsou zasazeny do kontextu dnešní doby, jíž virtualita a s ní spojená výpočetní technika tak zásadním způsobem ovlivňuje. Rozebrána je i problematika identity jak reálné, tak virtuální. Na obšírněji rozvedených příkladech on-line nakupování a práce z domova staví práce do kontrastu jejich výhody a nevýhody. V jedné z kapitol je popsán vliv virtuality na život dnešního člověka, včetně tzv. počítačových nemocí. Podporu práci poskytuje rozsáhlá kapitola s výsledky statistických výzkumů v oblasti pobývání ve virtuálních světech a s tím spojených negativních jevů, také stav informovanosti o nich a prevence. Do textu je zahrnut též vznik a postupný vývoj nositelů virtuality, tedy internetu, mobilních telefonů a televize. Práce se opírá o názory významných autorů z oblasti sociologie, filozofie a informatiky. Je též prokládána mými úvahami a uzavírá se kapitolou o předpokládaném budoucím vývoji techniky podporující virtualitu.
Současné globální etické výzvy v antropo a intersociální rovině
Zeman, Jakub ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tvorbou hodnotově-etické základny v prostředí západní civilizace determinované překotným vývojem v oblasti vědeckotechnické, ekonomické i společenské, který s sebou nese nové charakteristiky a nároky na usměrňování existence individua. Přes vymezení kritických sfér vlivu těchto turbulentních změn na život člověka přechází práce k rozboru včlenění jednotlivce do okolní reality a nakonec se dostává k samotnému vzniku etických norem, jejich zdrojům a hledání potenciálu k pozitivním změnám na tomto poli.
Firemní kultura
Jurečka, Pavel ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Tomková, Eva (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice "Firemní kultury" v organizaci. Nabízí přehled teoretických přístupů různých autorů k problematice firemní kultury. V práci je věnována pozornost na faktory řízení, motivaci a organizační strukturu. Popisuje cestu od identity k image organizace. Praktická část je věnována analýze firemní kultury v organizaci WEBCOM AXPERIENCE a.s.a klade si za cíl navrhnout opatření, která budou více přispívat k naplňování podnikových cílů.
CORPORATE IDENTITY A STRATEGIE INTEGRACE ZNAČEK GENERAL MOTORS V EVROPĚ A ČESKÉ REPUBLICE
Šopík, Josef ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šikoš, Štěpán (oponent)
Diplomová práce se zabývá corporate identity a strategií integrace značek v automobilovém průmyslu. Integrace je totiž spjata s image značky a změna corporate identity je tedy nezbytností. General Motors v současné době sjednocuje procesy a identitu značek distribuovaných v Evropě. Práce shrnuje dosavadní pokrok General Motors v této iniciativě a navrhuje možné změny procesů nového projektu corporate identity značek Opel, Chevrolet a Saab.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 896 záznamů.   začátekpředchozí887 - 896  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.