| |
|
Adolescence, utváření identity a současní čeští dospívající
Macek, Petr
První část příspěvku se současným pohledem na adolescenci dospělosti. Dospívání není pojato jen jako jedinečná etapa v životě jednotlivce, je to i společenský fenomén. Sociální reprezentace dospívání se vytváří již zhruba 150 let. Za základní vývojový úkol spojovaný s obdobím adolescence je považováno dosažení identity. S jejím řešením se spojují pojmy krize, závazek, a moratorium. Adolescentní moratorium ve spojení s explorací znamená příležitost, výzvu, ale také určité zdravotní a sociální riziko. Druhá část příspěvku se zabývá změnami v běžném chování a prožívání českých adolescentů v minulém desetiletí. Z výsledků vyplývá, že čeští dospívající se stále více podobají svým západoevropským vrstevníkům ( v denních aktivitách, v budoucích očekáváních).
|
|
New Identity of the Czech Romanies - a promise or a threat?
Říčan, Pavel
The identity of the Czech Roma is analyzed as a key problemof the mutual relationship of the Roma minority and the non-Romamajority. Growing social problems of the Roma unemployment, lackof proper education, and other factors of an unprecedented socialdisintegration call for a multi-level action from the stateand other society's institutions. Some hope is seen in the growingnational emancipation of the Roma as a nation united acrossthe borders of many countries.
|
|
Výzkum vnímání značky Palette.
Dostálová, Irena ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Kobelková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá vnímáním kosmetické značky Palette. Analyzuje její komunikační aktivity, identitu a prvky značky a srovnává jej s její mateřskou značkou Schwarzkopf. Cílem práce je postihnout, jak čeští spotřebitelé vnímají tuto značku. Zjišťuje povědomí, asociace s ní spojené a postoje spotřebitelů vůči Palette. Hlavní metodou k dosažení cíle práce je vlastní výzkum prováděný metodou online dotazování a také analýzou veřejně dostupných sekundárních údajů a neveřejných sekundárních údajů od firmy Henkel.
|
|
Devoluční proces ve Velké Británii: případ Skotska
Bobková, Eva ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Reschová, Jana (oponent)
Práce se zabývá devolučním procesem ve Velké Británii a jeho vlivem na změny identit a vztahem k regionální reprezentaci obyvatel Skotska. Hlavním cílem práce bylo zmapovat významná období devolučních snah ve Velké Británii, vrcholící přijetím devolučních zákonů, a následný vliv nově získaného regionálního postavení na proměny ve skotské sebe-identifikaci. Dále se práce zaměřila na vztah Skotů k jejich nové regionální reprezentaci. Ve své první části se práce zaměřuje na objasnění samotného termínu devoluce a jeho konkrétního významu při zasazení do reálných podmínek Velké Británie. Dále předkládá nejvýznamnější devoluční návrhy a jejich osudy. V třetí části je představen obsah devolučních zákonů se zaměřením na kompetence, jež byly přeneseny na skotský region. Poslední kapitola se pak zabývá samotným výzkumem výše zmíněné problematiky.
|
|
Analýza organizační kultury společnosti SEAFOOD s.r.o.
Lyras, Ewgeniya ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Králová, Tereza (oponent)
Cílem dané diplomové práce je analyzovat organizační kulturu společnosti SEAFOOD s.r.o. a navrhnout soubor opatření který by přispěl k posílení organizační kultury dané společnosti. Před zahájením výzkumu byl prostudován odpovídající teoretický materiál a stanoveny hypotézy. Hlavním teoretickým východiskem v dané diplomové práce je teorie E.H. Scheina. Během práce byly diskutované jak příznivé dopady kultury, tak i její omezující stránky. Byla také zmíněna problematika souvislosti mezi charakteristikami a vlastnostmi jedince a jeho pracovním zařazením. Po provedení výzkumu, který se skládal s písemního dotazování zaměstnanců společnosti, řízených rozhovorů s některými manažery a pozorování, byl udělán závěr popisující stávající úroveň, problémy a silné strany kultury SEAFOOD s.r.o. Po závěru byl navrhnut určitý soubor opatření, který by měl směřovat na zesílení organizační kultury společnosti a přispět k vyšší úrovni identifikace zaměstnanců se společnosti SEAFOOD s.r.o.
|
|
Realita a virtualita
Bardová, Helena ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Ve své práci se zabývám vysvětlením pojmů reality a virtuality, jejich různými definicemi, příklady a úhly pohledu na jejich chápání. Tyto pojmy jsou zasazeny do kontextu dnešní doby, jíž virtualita a s ní spojená výpočetní technika tak zásadním způsobem ovlivňuje. Rozebrána je i problematika identity jak reálné, tak virtuální. Na obšírněji rozvedených příkladech on-line nakupování a práce z domova staví práce do kontrastu jejich výhody a nevýhody. V jedné z kapitol je popsán vliv virtuality na život dnešního člověka, včetně tzv. počítačových nemocí. Podporu práci poskytuje rozsáhlá kapitola s výsledky statistických výzkumů v oblasti pobývání ve virtuálních světech a s tím spojených negativních jevů, také stav informovanosti o nich a prevence. Do textu je zahrnut též vznik a postupný vývoj nositelů virtuality, tedy internetu, mobilních telefonů a televize. Práce se opírá o názory významných autorů z oblasti sociologie, filozofie a informatiky. Je též prokládána mými úvahami a uzavírá se kapitolou o předpokládaném budoucím vývoji techniky podporující virtualitu.
|
|
Současné globální etické výzvy v antropo a intersociální rovině
Zeman, Jakub ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tvorbou hodnotově-etické základny v prostředí západní civilizace determinované překotným vývojem v oblasti vědeckotechnické, ekonomické i společenské, který s sebou nese nové charakteristiky a nároky na usměrňování existence individua. Přes vymezení kritických sfér vlivu těchto turbulentních změn na život člověka přechází práce k rozboru včlenění jednotlivce do okolní reality a nakonec se dostává k samotnému vzniku etických norem, jejich zdrojům a hledání potenciálu k pozitivním změnám na tomto poli.
|
|
Firemní kultura
Jurečka, Pavel ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Tomková, Eva (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice "Firemní kultury" v organizaci. Nabízí přehled teoretických přístupů různých autorů k problematice firemní kultury. V práci je věnována pozornost na faktory řízení, motivaci a organizační strukturu. Popisuje cestu od identity k image organizace. Praktická část je věnována analýze firemní kultury v organizaci WEBCOM AXPERIENCE a.s.a klade si za cíl navrhnout opatření, která budou více přispívat k naplňování podnikových cílů.
|
| |