Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti aplikace konceptu otevřeného vzdělávání na českých univerzitách
Bušek, Kamil ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
4 Abstrakt: V bakalářské práci je na úvod pojednáno o teoretických a filozofických východiscích, které se týkají specifik vzdělávání v postmoderní společnosti. Následuje vymezení historického vývoje distančního vzdělávání. Stěžejními body práce jsou charakteristika The Open University a iniciativy Open Educational Resources. V obou případech je použita SWOT analýza, v níž je zahrnuto rovněž obecné zhodnocení výhodnosti užití e-learningu. Konkrétně v případě The Open University je nejprve shrnut historický vývoj v souvislostech společenských změn 60. až 90. let 20. století. Následuje zhodnocení aktuálního stavu z více hledisek. Stěžejním úkolem je seznámení se s aktuální vzdělávací nabídkou a novými trendy, které tato instituce nastoluje. V případě OER je nejprve kladen důraz na definiční vymezení a konkrétní výstupy inciativy jak v oblasti institucionálního zázemí, tak konkrétních realizovaných projektů neziskového i soukromého sektoru. Závěrečná část práce je věnována průzkumu aktuálního stavu českých univerzit, konkrétně nabídce distančního vzdělávání, e-learningových kurzů a míře otevřenosti přístupu ke studijním materiálům. Autor bakalářské práce si všímá konkrétních předností a slabin a navrhuje možná vylepšení stávajícího stavu. V samotném závěru práce, kromě shrnutí zjištěných poznatků, nabízí...
Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel
Ve své disertační práci jsem se věnoval problematice vzdělávání nadaných žáků v chemii (mapování této oblasti, hledání problémů, navrhování a realizaci možných řešení z oblasti didaktických pomůcek i distančních aktivit pro žáky se zájmem o chemii). Jednotlivé cíle, které jsem si v úvodu práce stanovil, byly postupně splněny. Z dotazníkového šetření mezi učiteli vyplynulo, že vzdělávání nadaných žáků není v ČR věnována dostatečná pozornost a ani učitelé nejsou na tuto roli systematicky připravováni. Z toho vyplývají i následné problémy s diferenciací kurikula pro nadané žáky, které je podle učitelů vhodnější než separované vzdělávání nadaných. Učitelé také postrádají dostatečné množství výukových materiálů a didaktických pomůcek, které by jim usnadnily proces diferenciace kurikula a individuální přístup k žákům. Na základě zjištěných skutečností, výzkumů v dané oblasti a své vlastní dosavadní práce jsem vytvořil hypermediální didaktickou pomůcku (program v XHTML) na téma "Chemie halogenů", jejíž využití jsem směřoval k usnadnění diferenciace kurikula pro žáky se zájmem o chemii (potažmo žáky nadané) při výuce chemie a k samostudiu. Vytvořený program "Chemie halogenů" jsem testoval na několika gymnáziích po celé ČR z hlediska vlivu na...
Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Nižňanský, Daniel (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii Mgr. Pavel Teplý Souhrn disertační práce Praha 2010 Tato (předkládaná) disertace byla vypracována v prezenční formě doktorského studia na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Předkladatel Mgr. Pavel Teplý Studijní program: Vzdělávání v chemii Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel Prof. RNDr. Jan Čipera, CSc. Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel­konzultant Doc. RNDr. Zdeněk Mička, CSc. Katedra anorganické chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D. Katedra pedagogiky Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 4 Klíčová slova Hypermédium; elektronický výukový materiál; interaktivní, flexibilní program; XHTML; halogeny; chemický videoexperiment; vzdělávání nadaných žáků; distanční vzdělávání; e-learning. Úvod Problémy, se kterými se potýká současná výuka chemie na středních školách, se odrážejí mimo jiné i na vzdělávání...
Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední Vojenské Nemocnici - Vojenské fakultní nemocnici Praha
JANKŮ, Kamila
Předkládaná diplomová práce, Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední vojenské nemocnici Vojenské fakultní nemocnici Praha, se v teoretické části zabývá především významem e-learningu, distančním vzděláváním, historií vzdělávání sester v České Republice sester a e-learningem ve zdravotnictví. Dále se v práci objevují informace o ÚVN, popisuje její současný stav a využívání e-learningu v pracovním procesu. Pro kvantitativní výzkumné šetření byly stanoveny 5 cílů a 4 hypotézy. Prvním cílem bylo zjistit časovou náročnost studia pomocí e-learningových kurzů. Druhým cílem bylo zjistit postoj všeobecných sester k e-learningovému vzdělávání. Třetí cíl se zaměřil na přínos e-learningového vzdělávání pro všeobecné sestry a pro management nemocnice. Čtvrtý cíl byl zaměřen na spokojenost všeobecných sester s formou, obsahem a rozmanitostí e-learningových kurzů a prostřednictvím čtvrtého cíle jsme zjišťovali důvody, které vedou ke vzniku e-learningových kurzů pro všeobecné sestry. Byly stanoveny čtyři hypotézy: H1- K absolvování studia e-learningového kurzu je zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. H2: Sestry do 30 let upřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. H3 - Efektivita prezenčního vzdělávání je větší než u e-learningového vzdělávání. H4: Finanční náročnost e-learningového kurzu je menší než u kurzu prezenčního. Technikou sběru dat byl anonymní nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval 32 položek. Výzkumný soubor tvořilo 212 všeobecných sester pracujících na klinických pracovištích ŮVN. Doplňkovou metodou byl rozhovor s vedoucí týmu pro výuku a vzdělávání ÚVN. Výsledky šetření vztahující se k hypotézám ukazují, že k absolvování studia e-learningového kurzu není zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. Sestry do 30 let neupřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. Dále byla potvrzena efektivita prezenčního vzdělávání na rozdíl od e-learningového vzdělávání a byla vyvrácena nižší finanční náročnost e-learningového kurzu než u kurzu prezenčního. Sestry stále preferují prezenční formy výuky, nejčastěji s pasivní účastí na vzdělávací akci, ovšem absolvování e-learningových kurzů považují za výhodnější. Většina dotázaných se taktéž vyjádřila pozitivně k formě, obsahu a rozmanitost e-learningových kurzů. V kurzech je dostatek informací pro zpracování závěrečného testu a sestry považují počet kurzů potřebných k periodickému hodnocení za přiměřený. Jako limitující se jeví nemožnost opakování závěrečného testu, nejčastěji navrhované možnosti opakování jsou 2 3. Z výzkumného šetření vyplynulo, že vyšší procento dotázaných respondentů věnuje kurzu libovolně času. Sestry stále preferují prezenční formy výuky s pasivní účastí před e-learningovou formou. Většina sester se vyjadřuje pozitivně k současnému obsahu kurzů v podobě textového formátu. Témata kurzů jsou z velké části vytvářena návrhy od členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Výsledky šetření budou referovány na příští řádné poradě členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Předneseny a navrhnuty budou postupy pro zlepšení formy dosavadních kurzů, možnost vytvoření komunikace mezi autorem a studujícím, limitující nemožnost opakování závěrečných testů a návrhy na četnost opakování.
Implemetcace e-learningového systému pro daňové poradce a auditory
Michálek, David ; Pospíchal, Robert (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
E-learning se stále více dostává do povědomí lidí jako důležitý nástroj pro distanční a celoživotní vzdělávání. Internetové kurzy poskytují zjevnou výhodu v přístupu ke zdroji vzdělání kdykoli a kdekoli. Komora daňových poradců a auditorů České republiky je mimo jiných aktivit také odpovědná za neustálé vzdělávání svých členů v České republice. Jako pomoc při plnění tohoto komplexního úkolu co možná nejefektivnějším způsobem a za využití nejmodernějších technologií popisuje tato práce implementaci e-learningového systému a příslušného výukového software pro obě výše zmiňované komory.
E-learningový kurz autoškoly
Hurtečák, Lubomír ; Lukáš, Roman (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje základní informace o e-learnigu a jeho rozdělení podle různých kritérií. Taktéž je popsán vývoj a současné trendy e-learningu. Je řečeno, co je třeba k vytvoření distanční (elektronických) studijních materiálů a kurzů. Rozebrány jsou i nejvýznamnější výhody a nevýhody těchto kurzů. V neposlední řadě je i navrhnut základ pro e-learningový výukový systém (WBT/LMS) autoškoly, který je také implementován  v podobě prototypu systému.
Využití internetu ve výuce ekonomických předmětů
Pitkevich, Matvey ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Práce je zaměřena na využívání Internetu ve výuce ekonomických předmětu. Teoretická část obsahuje informace o Internetu, distančním vzdělávání a různých moderních druzích e-learningu. Dále se tato část také věnuje výhodám e-learningu a možnostem uplatnění těchto variací e-learningu ve výuce. Praktická část je věnována přípravě virtuální třídy a webináře. Dále tato část také obsahuje stručnou analýzu webového portalu ekospace a důsledky jeho využití ve výuce ekonomických předmětů.
Aktualizace obsahových, metodických a didaktických prvků e-learningové učebnice Mikroekonomie
SVOBODOVÁ, Šárka
Praktická část práce, jejímž produktem je Projekt "ME08", je založena na aktualizaci obsahových, didaktických a metodických prvků e-Learningové učebnice Mikroekonomie, jejíž tištěnou předlohu Základy pro porozumění tržní ekonomice napsal PhDr. Pavel Hejtman, CSc. Podstatou práce bylo seznámit se s hlavními obsahovými, metodickými a didaktickými zásadami tvorby učebnice určené pro distanční vzdělávání a navrhnout některé aktualizační kroky. V této oblasti je dán důraz především na využívání vybraných informačních zdrojů Internetu, na využití získaných znalostí tvorby elementárních studijních materiálů pro www včetně grafických aspektů dokumentů, na využití ilustračních a dokumentačních doplňků zpracovaných studenty jako studentské projekty. Cílem bylo koncipovat moderní elektronickou učebnici na širší bázi než jakou představuje klasická učebnice textová, která je k dispozici na CD-ROMu jako příloha této teoretické části (demo verze). Teoretická část je zaměřena na tvorbu textů pro distanční vzdělávání a uplatnění těchto zásad v Projektu "ME08". V dalších částech práce je uveden popis aktualizace starší digitální verze "EDEN3", která byla studentům kurzu Mikroekonomie doposud k dispozici na vzdělávací platformě e-Amos, a popis vzniku nových prvků v Projektu "ME08".
Virtuální vzdělávání v oblasti IS/ICT
Timová, Petra ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou e-learningu ve světě (zejména se stavem v severní Americe a Evropě) a se situací v České republice. Práce je rozdělena do několika částí. První oddíl je teoretickým úvodem, kde se zaměřuji na klady a zápory e-learningu, co vše obsahuje a jaké jsou výhody a nevýhody této formy výuky oproti klasické výuce v učebnách. Neméně důležité jsou i trendy v této oblasti, neboť i zde dochází k postupnému vývoji a to jak z pohledu technologií, tak i z organizačního hlediska. Studiem teoretických kapitol získá čtenář základní pohled na problematiku e-learningu. V druhé části popisuji současný stav ve světě v dané oblasti. Jedná se zejména o situaci v Evropě a Serverní Americe (Kanadě a USA). Třetí část této práce je věnována situaci na jednotlivých stupních vzdělávací soustavy v České republice. Tedy situaci na základních, středních a zejména vysokých školách. Mé pozornosti neunikla i zákonná úprava v této oblasti a danou situaci zhodnotit. V posledních dvou kapitolách se zbývám analýzou Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické. Snažím se odpovědět na otázku, zda a v jaké formě je vhodné e-learning na této fakultě zavádět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.