Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,309 záznamů.  začátekpředchozí9300 - 9309  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.96 vteřin. 

Představy smrti u dětí
Kubáňková, Jarmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Cílem práce je porozumění tomu, jak děti přemýšlí o světě a jak se v něm orientují. Ambicí výzkumu je nalezení významů, které děti smrti přikládají. Jedním z předpokladů výzkumu je domněnka, že na představy o smrti se nelze ptát přímo, aniž by docházelo k nežádoucí redukci potenciálně bohaté odpovědi. Z tohoto důvodu byl zvolen jako nástroj Tematický apercepční test, přičemž děti vyprávěly příběhy na předem vybrané tabule. Na výzkumu spolupracovalo jedenáct devíti až desítiletých dětí. Jako srovnávací vzorek bylo stejnému testu vystaveno i jedenáct mladých dospělých ve věku devatenáct až dvacet let. Výpovědi dětí i dospělých byly následně podrobeny tematické analýze, přičemž jednou z kategorií analýzy byl i význam smrti pro aktéry příběhu. Výsledky analýzy poté byly dány do souvislostí s prací Klatt (1991).

Objekt obecního úřadu
Pichner, Petr ; Lavická, Radomila (oponent) ; Lavický, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává projektovou dokumentaci pro budovu obecního úřadu v Jablonném nad Orlicí. Úřad bude sloužit i pro malé obce v okolí. Budova je nepravidelného půdorysu, má jedno podzemní a dvě nadzemní podlaží. Podzemní podlaží je pouze pod částí objektu. Dům je tedy částečně podsklepen. Součástí prvního podlaží je i kryté garážové stání pro 7 automobilů zaměstnanců. Objekt zastřešuje šikmá valbová střecha se sklonem 15° z dřevěných příhradových vazníků. Dům je zděný s kontaktním zateplovacím systémem. Obecní úřad předpokládá 24 zaměstnanců. Objekt je umístěn na rovinatém pozemku v centru města ve stávající zástavbě v k. ú. Jablonné nad Orlicí.

Polyfunkční dům Bystřice pod Hostýnem
Novosad, Jiří ; Klvaňa, Jiří (oponent) ; Eliáš, Luboš (vedoucí práce)
Předmětem předkládané diplomové práce je zpracování návrhu polyfunkčního domu s tělocvičnou, fitness, sport barem a ubytovacími jednotkami ve formě projektové dokumentace, včetně problémů, které s daným tématem souvisí. Dům se bude nacházet ve městě Bystřice pod Hostýnem, Vzhledem k funkčnosti je budova rozdělena do dvou částí – jižní a severní. Jižní část určena pro ubytování bude mít 4 nadzemní podlaží, severní část s fitness, tělocvičnou a sportbarem bude mít 3 nadzemní podlaží. Terén na stavební parcele se mírně svažuje na jihovýchodní stranu. Objekt bude postaven z montovaného železobetonového skeletu RIEDER s výplní z tvárnic Ytong s kontaktním zateplovacím systémem. Budova bude mít dvě jednoplášťové ploché střechy. Při návrhu byl hlavně kladen důraz na funkční, dispoziční a architektonickou stránku užívání polyfunkčního domu.

Kulturně vzdělávací centrum
Hemza, Jakub ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Má diplomová práce řeší novostavbu kulturně vzdělávacího centra ve městě Velké Bílovice. Projekt je proveden na úrovni dokumentace pro provedení stavby. Stavba má půdorys ve tvaru písmene Z. Objekt je plně podsklepený se dvěma běžnými podlažími. Kulturně vzdělávací centrum je založeno na suterénním zdivu z betonového ztraceného bednění s betonovou zálivkou. Na suterénní zdivo navazuje betonový montovaný skelet s vyzdívkou z keramických tvarovek typu therm. Vodorovné nosné konstrukce jsou z předpjatých betonových panelů Spiroll. Střecha je plochá s extenzivní zelení. Hlavní vstup je orientovaný na jihozápadní straně. Přes zádveří se dostaneme do vstupní haly, odkud je umožněn přístup do všech částí objektu. V hale je umístěna recepce a hlavní schodiště s výtahem. K hale na východní straně přiléhá bar, knihovna se studovnou a kancelář. Na západní straně je sociální zařízení, šatna a polyfunkční sál. V podzemním podlaží se nachází technické zázemí objektu včetně sálu technologií (přednášková místnost). Ve druhém nadzemním podlaží se v centrální části nachází hala s galerií a sociální zařízení. Na východní straně jsou umístěny kanceláře, které jsou funkčně odděleny od zbytku podlaží. Na západní straně jsou dva přednáškové sály, které lze spojit v jeden sál.

Koncepty teorie secese a jejich aplikace na případ nezávislost jihoafrických bantustanů a konžské Katangy
Kotlanová, Veronika ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Tématem bakalářské práce Koncepty teorie secese a jejich aplikace na případ nezávislosti jihoafrických bantustanů a konžské Katangy jsou nejdůležitější teoretické koncepty secese. V úvodu první části představuje pojmy úzce související s problematikou secese např. stát a jeho pojetí v politických vědách či problematiku vzniku nových státních jednotek v systému mezinárodního práva. Na toto plynně navazuje hlavním předmětem této práce, tj. představením a porovnáním rozdílných teorií secese. Důraz je především kladen na diskuzi probíhající mezi dvěma dominantními školami - Primary Right a Remedial Only Right teoriemi. Pro klasifikaci teorií secese jsou nosná díla Allena Buchanana. V závěru této části práce jsou zařazena tři moderní pojetí teorie secese z důvodu odpovídajícího zachycení myšlenkového vývoje této problematiky. Druhá část práce je složena ze dvou případových studií, a to konkrétněji secese Katangy od nově nezávislého Konga v roce 1960 a procesu postupného zisku nezávislosti jihoafrických bantustanů. Cílem této části není pouze podrobnější studium v praxi proběhnuvších pokusů o secesi, ale také jejich zhodnocení z hlediska teorií studovaných v první části

Sportovní centrum s restaurací v Holešově
Fridrich, Michal ; Melcr, Petr (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce ,,Sportovní centrum s restaurací v Holešově“ je zpracována ve formě prováděcí projektové dokumentace a obsahuje všechny náležitosti dle platných předpisů. Navrhovaný objekt leží na parcele č 461/1 ve městě Holešov na ulici Partyzánská. Tato lokalita se nachází ve východní části obce a je ideální pro stavbu ke sportovnímu a rekreačnímu využití. Svým charakterem se jedná o samostatně stojící objekt situovaný do jižní části parcely. Navrhovaná stavba je dvoupodlažní, nepodsklepená s plochou jednoplášťovou střechou. Založena je na základových pasech z prostého betonu s vyztužením pod sloupy. Svislý nosný systém stavby je řešen keramickým zdivem Porotherm, stejně jako nenosné a dělící konstrukce, a železobetonovými sloupy. Stropní konstrukce je navržena z předpjatých stropních panelů Spiroll. Jednoplášťová střecha je spádována pomocí tepelně – izolačních klínů a odvodněna střešními vtoky a pojistnými přepady. Obvodové stěny jsou zatepleny kontaktním zateplovacím systémem a pohledovou část fasády tvoří fasádní desky Cembrit Solid připevněné na dřevěném roštu z latí upevněných do ocelových kotev. Objekt je rozdělen do dvou hlavních částí, se společným hlavním vstupem. Tou první je v prvním nadzemním podlaží restaurace s bowlingem a zázemím pro zaměstnance, včetně kuchyně, baru a kanceláře. Druhá část budovy je zaměřena ke sportovnímu využití. V prvním nadzemním podlaží se nachází dva squashové kurty se zázemím a druhé nadzemní podlaží je rozděleno pro posilovnu, sál pro fitness a sál pro spinning. Tyto provozy mají své šatny a hygienické zázemí. Navržený objekt je řešen bezbariérově. Před objektem bude vybudováno parkoviště pro 65 osobních automobilů, z toho 4 jsou pro osoby zdravotně postižené.

REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hasajová, Zuzana ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
ANOTáCIA Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom revitalizácie části Kvetnej záhrady v Kromeříži. Zahrada má bohatú minulosť a výhžadovú budúcnosť, preto bol návrh výzvou. Riešené území je rozdelené na dve samostané časti, Holandská záhrada-v nej je predmetom práce nové návštevnícke centrum a južná záhrada s novou spoločensko-kultúrnou funkciou. V návrhu ponehechávam terajší vchod do záhrad cez vstupný objekt, predmetom je aj jeho rekonštrukcia a v ňom riešim smery a návaznosti na dalšiu prehliadku pamiatky. Zaujali ma posledné slová zveřejněné nad pôvodným vstupom uvědomělých tvorcov a preto som pristupovala k záhrade patričným riešením. Holandskú záhradu(severnú časť) navrhujem jako LAND ART záležitost a južnú časť územia jako reminiscenciu záhrady. Formu Land Artu posunula aj myšlienka, že v pamiatke takého typu by nebola šťastným výberom dalšia formálna architektúra. Návrh podporuje novodobé zanietenia záhradnej kultúry a zachováva atributy historického priestoru. Tvoria ho tri dominantné kruhovité hmoty: mulda, jazero a háj. Celý priestor záhrady spája zjednocujúca osa.

Podnikatelský plán - lezecké centrum
Knot, Martin ; Habrmanová, Blanka (vedoucí práce) ; Mareš, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sestavením podnikatelského plánu, který se týká vybudování lezeckého centra ve Vrchlabí. Cílem práce je na základě sestaveného plánu zhodnotit realizovatelnost tohoto projektu. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část, se zabývá rozdílem mezi podnikatelem a zaměstnaneckým poměrem, důvody k podnikání, ale především důvody k sestavení podnikatelského plánu a jeho strukturou. V praktické části je již sestaven samotný podnikatelský plán, ve kterém je detailně popsán celý projekt, aktivity nutné k jeho úspěšné realizaci, jeho finanční stránka a další. Největší důraz je kladen na analýzu potenciálních zákazníků, jako klíčový faktor úspěšnosti celého projektu. V závěru je pak vyhodnoceno, zda by měl projekt v daných podmínkách šanci na úspěch, či nikoliv.

15 year of Czech-German youth cooperation
Peterková, Eva ; Mynaříková, Romana (vedoucí práce) ; Kunštát, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce "Patnáct let česko-německé spolupráce v oblasti mládeže" se zabývá hodnocením patnácti let bilaterální spolupráce v oblasti mládeže mezi oběma zeměmi. V práci je zkoumána oblast spolupráce v rámci neformálního vzdělávání. Porovnává politiky mládeže v České republice a Německu a představuje její nejdůležitější aktéry. Předmětem práce je také představení vývoje vzájemné spolupráce na základě vládních smluv a dohod, které se oblasti mládeže dotýkají. Další část práce se zabývá činností nejdůležitějšího aktéra v česko-německé spolupráci mládeže, kterým je Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Tandem. V práci jsou dále nastíněny problémové oblasti česko-německé spolupráce a je zahrnuto i porovnání česko-německé spolupráce v oblasti mládeže s jinými bilaterálními spolupracemi. Na základě analýzy médií zaobírající se vybranou událostí (první česko- německé setkání mládeže v Poličce v roce 1996), se práce zaobírá postavením mládežnické politiky v oblasti česko-německých vztahů.

Metafory a analogie v ekonomické vědě a vzdělávání
Langer, Tomáš ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Šlosár, Rudolf (oponent) ; Pavera, Libor (oponent)
Předkládaná disertační práce zkoumá prostor na průsečíku tří témat: vzdělávání, relační myšlení a ekonomie. V rámci ekonomického vzdělávání hledá možnosti využití koncepcí známých z (i) teorie konceptuální metafory, (ii) psychologického modelu analogického uvažování, (iii) pedagogicko-psychologického modelu generativního učení a (iv) dosavadního výzkumu využití metafor a analogií ve výuce přírodních věd. Práce ukazuje potenciál metaforického původu ekonomické terminologie pro výuku ekonomických pojmů a edukativní využívání ekonomického mediálního obsahu. Zároveň s tím navrhuje i vlastní vizuální notaci pro zakreslování metaforického mapování mezi doménami. Zabývá se ekonomickou interpretací z pohledu vztahu teoretických ekonomických modelů a konkrétních ekonomických situací, jakož i z pohledu vztahu matematické struktury modelů a jejího ekonomického významu. V prvním případě ukazuje interpretační dovednost, při jejím zasazení do kontextu revidované Bloomovy taxonomie, jako komplexní kognitivní úkol, v druhém případě navrhuje vlastní model ekonomické intepretace matematických struktur na bázi psychologického modelu analogického uvažování. V obou případech jsou formulovány obsahové teze formulující znalosti, které by měli studenti o analogičnosti ekonomických modelů mít. Na základě modelu generativního učení pak navrhuje sadu vizuálních metafor pro témata z úvodu mikroekonomie a makroekonomie a zkoumá efekty jejich využití při výuce. Prostřednictvím vlastního výzkumu práce zahajuje hledání cest ve směrech teoretickou analýzou navržených.