Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Podvozky závodních motocyklů
Kudr, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá motocyklovými podvozky jako celku i jejich jednotlivým komponentům se zaměřením na závodní odvětví. Je zde probrána problematika geometrie podvozku a její vlivy na jízdní vlastnosti. S geometrií podvozku a jízdním stylem jezdce úzce souvisí nastavení pružení a tlumení. Ruku v ruce s nastavením podvozku jde opotřebení pneumatik, které může být ukazatelem, jak dobře nebo špatně jsme podvozek nastavili.
Tlumič jako zdroj elektrické energie
Maťaš, Marek ; Vetiška, Jan (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností generování elektrické energie, za použití lineárního generátoru v automobilu, s tím, že lineární generátor je použit místo tlumiče a zastává jeho funkci. Následně je použit základní model tlumiče, který je buzen sinusovým signálem, ze kterého budou vycházet základní simulace tlumení a výkonu. Poté bude provedena simulace tlumiče, s již danými parametry poměrného útlumu, hmotnosti vozidla a reálným modelem vozovky. Je provedeno řízení za užití PID regulátoru.
Automobilové soutěže a používaná technika včetně seriálu WRC
Novák, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled současného stavu techniky používané v automobilových soutěžích se zaměřením na seriál WRC. Práce je rozdělena do pěti částí. V první části jsou uvedeny soudobé automobilové soutěže a federace FIA. Druhá část je zaměřená na specifikaci vozů WRC. Třetí část seznamuje se způsobem organizace šampionátu WRC. Jsou představeny posádky se svými týmy, jejich výsledky v šampionátu a v poháru konstruktérů. Největší pozornost je věnována čtvrté a páté části, které jsou zaměřeny na soudobou techniku používanou ve WRC a vývojové trendy v této oblasti. Jsou zde uvedeny způsoby virtuálního navrhování, počítačové simulace a testování.V závěru práce jsou zmíněny příklady vývoje vozů WRC a řešení převzaté na sériové vozy z techniky WRC.
Rekonstrukce simulátoru vozovky.
Stodolák, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí bubnového silničního simulátoru, který se nachází v laboratořích Ústavu konstruování. První část je věnována základnímu dělení silničních simulátorů. Druhá část obsahuje popis a rozbor stávajícího zařízení. Ve třetí části je návrh několika variant bubnového silničního simulátoru. V další části je řešen rozbor vybrané varianty a její konstrukce. Poslední část práce se věnuje odlehčování zatíženého kola v období, kdy neprobíhá zkouška.
Rekonstrukce testeru tlumičů
Smejkal, David ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí testeru tlumičů, který se nachází v laboratořích Ústavu konstruování. Úvod je věnován základnímu popisu tlumičů. Dále je pak pojednáno o bezdemontážních a demontážních testrech, sloužících k testování tlumičů pružení. V této práci je uvedeno několik specialních testerů a testovacích zařízení. Podrobně jsou rozděleny a popsány demontážní testery. V dalších bodech je pojednáno o softwarech, které tyto testery používají k simulování provozních podmínek. Zvláštní důraz je kladen na rozbor funkce hydraulického servoválce. Jako poslední v této části je posán stavající tester na UK a výhody hydraulického testeru oproti mechanickému. V další části je návrh několika variant rekonstrukce již zmíněného testeru. Následně jsou vybrány varianty, které nejlépe splňují požadavky na jednoduchost, ekonomičnost a výrobní nenáročnost.
Odpružení kol motorových vozidel
Martínek, Tomáš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem různých způsobů odpružení kol motorových vozidel. Je zde popsána jejich charakteristika, výhody a nevýhody a jsou zde uvedena některá konstrukční řešení. V práci jsou také zmíněny základní konstrukční principy používaných tlumičů.
Systémy aktivních podvozků
Pilčík, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce vypracovává základní přehled a historický vývoj aktivních podvozků. Soustředí se na moderní koncepce a snaží se zhodnotit pozitiva a negativa jednotlivých řešení.
Seřizovatelný klikový mechanismus pro tester tlumičů.
Podhorský, Petr ; Číž, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí mechanického testeru tlumičů, který se nachází v laboratořích Ústavu konstruování. První část se věnuje základnímu principu tlumičů a jejich dělení. Dále je pak pojednáno o zařízeních, které slouží k testování tlumičů. Protože těchto zařízení je velké množství druhů, tato práce zabývá pouze stroji sloužící pro testování vymontovaných tlumičů. V další části je návrh několika variant rekonstrukce již zmíněného testeru. Následně je vybrána varianta, která nejlépe splňuje požadavky na jednoduchost, ekonomičnost a výrobní nenáročnost. Tato varianta je následně početně překontrolována. Práce končí závěrem popisujícím rekonstrukci testeru.
Hydraulický tlumič v aktivním závěsu kola
Kala, Pavel ; Ždímal, Pavel (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat problematiku spojenou s tlumením kmitů kola a utřídit tyto informace podle nejnovějších poznatků. Popsat jednotlivé principy používané pro tlumení kmitů kol osobních vozů a srovnat jednotlivé systémy s ohledem na využitelnost těchto systému do budoucna.
Vývoj tlumičů vibrací a inovace laboratorního stendu
Filipi, Jaroslav ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a funkčností používaných tlumičů vibrací. Protože tlumičů vibrací je nepřeberné množství druhů, zaměřuje se tato práce na tlumiče používané u osobních automobilů známé jako tlumiče pérování. Popsal jsem jak klasické tlumiče pérování, tak i nejmodernější způsoby řešení tlumiče. Dále i celé způsoby řešení omezujících přenos nepříznivých kmitů, které působí na osobní automobil, jako jsou aktivní podvozky. Pro budoucí vývoj tlumičů je velmi důležité vlastnit kvalitní vybavení na testování tlumiče. Z tohoto důvodu jsem navrhnul možné způsoby inovace stávající laboratorního standu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.