| |
| |
|
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.
|
|
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
|
|
Hybridní pohony osobních vozidel
Novák, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů hybridních pohonů jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
|
| |
| |
| |
| |
|
Konstrukční varianty uložení kabiny traktoru
Prokop, Aleš ; Laurinec, Marián (oponent) ; Ambróz, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením odpružení kabin traktorů. Jsou zde zahrnuty jednotlivé varianty odpružení a tlumení kabin traktorů, prodávaných na území České republiky. Rozdělení je provedeno podle pružících členů, které se v daných koncepcích vyskytují. Součástí je i vlastní konstrukční návrh řešení zavěšení pomocí mechanických tlumičů.
|