Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Use of Recursive Least Squares Method for Vehicle Dynamics Analysis
Sladká, Pavla ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis amplies the theoretical bases required to design the recursive least squares algorithm and, in consequence, its application to the experimental data measured during test manoeuvre realized in 2001. A lateral dynamics of single-track planar model of vehicle was analyzed. It contains also a comparing of the results obtained by the recursive algorithm and Kalman lter algorithm.
Odpružení kol motorových vozidel
Martínek, Tomáš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem různých způsobů odpružení kol motorových vozidel. Je zde popsána jejich charakteristika, výhody a nevýhody a jsou zde uvedena některá konstrukční řešení. V práci jsou také zmíněny základní konstrukční principy používaných tlumičů.
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
Hybridní pohony osobních vozidel
Novák, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů hybridních pohonů jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
Přehled a princip činnosti senzorů a akčních mechanizmů vozidel
Pecka, Luboš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V této práci je sestaven přehled používaných senzorů a akčních členů využívaných při elektronickém řízení zážehového a vznětového motoru v motorových vozidlech včetně popisu jejich principu činnosti a konstrukce. Práce se zaměřuje jak na řízení vstřikování paliva, tak u zážehových motorů i na řízení zapalování palivové směsi.
Principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel
Oslizlo, Aleš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V práci jsou vysvětleny principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel, koeficient odporu při obtékání vzduchu, vliv na průběhy tlaků a vlastnosti mezní vrstvy. Dále jsou ukázány základní aerodynamické tvary karoserie u osobních, užitkových a závodních automobilů.
Emise, jejich měření a principy konstrukce systémů pro jejich snižovaní
Thorž, František ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce jsou emise vznikající při spalovaní paliva ve spalovacích motorech. Je zde uvedeno složení emisí, přístroje pro měření, metodika samotného měření a problematika jejich snižování. V práci jsou zahrnuty i vybrané emisní normy.
Historický vývoj a moderní trendy bezpečnostních prvků osobních automobilů
Máčala, Stanislav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na bezpečnost u osobních automobilů. Je zde krátce shrnuta historie, dále se zabývám aktivními a pasivními prvky bezpečnosti. Jedna kapitola je věnována komfortním systémům. Jsou zde také zmíněny nárazové zkoušky (tzv. Crash testy).
Konstrukční varianty uložení kabiny traktoru
Prokop, Aleš ; Laurinec, Marián (oponent) ; Ambróz, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením odpružení kabin traktorů. Jsou zde zahrnuty jednotlivé varianty odpružení a tlumení kabin traktorů, prodávaných na území České republiky. Rozdělení je provedeno podle pružících členů, které se v daných koncepcích vyskytují. Součástí je i vlastní konstrukční návrh řešení zavěšení pomocí mechanických tlumičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.