Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup žáků ke studiu chemie na různých typech středních škol
Halúzka, Miloš ; Šibor, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Solárová, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Vzdělávání v chemii Přístup žáků ke studiu chemie na různých typech středních škol Autor: Mgr. Miloš Halúzka Vedoucí práce: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. Praha 2015 2 Abstrakt V teoretické části autor cituje odbornou literaturu popisující vlivy určující přístup žáků ke studiu a hodnotí projevy jednotlivých vlivů v reálné pedagogické praxi při výuce chemie. Autor popisuje rozdíl mezi žáky středních odborných učilišť a středních odborných škol z hlediska absence. Na prospěchu jedné žákyně za posledních 8 let autor znázorňuje zcela zásadní vliv rodinného zázemí. Teoretická část práce dále shrnuje různé vlivy, které se podílí na výsledném přístupu žáků ke školnímu předmětu chemie, doporučované didaktické přístupy a metody. Je zde také popsána problematika ročníkových prací jako metody projektového vyučování. Vše je hodnoceno v kontextu podmínek panujících na různých typech středních škol v ČR. Na malém vzorku vyučujících je popisováno postavení všeobecných předmětů na středním odborném učilišti. Teoretická část práce se věnuje i rozdílnému přístupu žáků různých typů středních škol ke studiu, obzvláště ke studiu chemie. Jsou porovnány rámcové vzdělávací programy chemie pro základní školy, střední odborná učiliště a střední odborné školy (nechemického směru). Autor...
Historie Reálného gymnázia v Jilemnici
Vaňková, Eva ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce popisuje okolnosti vzniku, vývoj a transformaci Reálného gymnázia v Jilemnici v letech 1913-1948 v kontextu politických, hospodářských a společenských změn a měnící se státní vzdělávací politiky. Práce sestává ze dvou hlavních částí, z nichž první se věnuje historickému vývoji reálného gymnázia jako typu školy, a představuje proto teoretické východisko pro část druhou, zaměřenou na vlastní historii jilemnického Reálného gymnázia. Ta zachycuje každodenní život instituce založené po mnoha letech úsilí českého obyvatelstva na podporu českého jazyka a národní identity v převážně německé jazykové oblasti. Představuje rovněž problémy, s nimiž se škola potýkala v dobách klidu a v průběhu světových válečných konfliktů včetně přechodného uzavření ústavu v letech 1941-1945. Horní časovou hranicí práce je rok 1948, kdy na základě zákona o základní úpravě jednotného školství došlo k zásadní změně charakteru reálného gymnázia. V přílohách je zachycena rovněž osobní historie vybraných osobností profesorského sboru v období, kdy působili v reálném gymnáziu, a vzpomínky několika pamětníků na tento ústav.
Oslněni helénským sluncem. Recepce antiky v české literatuře v letech 1880-1910
Čadková, Daniela ; Hrbata, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stehlíková, Eva (oponent) ; Hrdlička, Josef (oponent)
Tématem předkládané disertační práce je recepce antiky v české literatuře a kultuře mezi léty 1880 a 1910. Práce zkoumá a analyzuje různé projevy vztahování se k antice v období, které se vyznačuje nápadným příklonem k antickým námětům, motivům a formám. První, nejrozsáhlejší část, metodologicky se inspirující demytizující perspektivou Vladimíra Macury a Jiřího Raka, se věnuje rozboru vybraných mýtů a stereotypů o antice, které se v dobovém diskurzu objevují nejčastěji: sleduje protikladný obraz starověkého Řecka a Říma a dále se zaměřuje na topos antického slunce a nebe, sochy (včetně dobových reakcí na objev polychromie antického sochařství), řecké gymnastiky s jejím využitím v tělovýchovném hnutí Sokol a nakonec na topos přirozeného antického člověka. Samostatné kapitoly jsou však v této části věnovány i významným prostředníkům recepce, tj. gymnaziálnímu školství a překladu. Druhá část se zabývá obrazem antiky v divadelních hrách Jaroslava Vrchlického, zvláště v trilogii Hippodamie, a jejich dobovou recepcí v divadelních recenzích a referátech. Ve třetí části je pak interpretována antická tematika v díle tří autorů: v básnické tvorbě Jaroslava Vrchlického, ve sbírkách Sodoma a Sexus necans Jiřího Karáska ze Lvovic a v díle Josefa Svatopluka Machara od devadesátých let do roku 1907, kdy vyšel...
Mediální výchova pohledem studentů
Mrázková, Eliška ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Mediální výchova je zaměřena na systematické zvyšování mediální gramotnosti a ve většině vyspělých států je zařazena do systému vzdělávání na různých stupních školských institucí. Cílem bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů. Práce je věnována výuce mediální výchovy a zároveň měla poskytnout vhled do situace na konkrétním gymnáziu. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů a přiblížením současné podoby a stavu mediální výchovy. Stěžejní část práce tvoří výzkum postavení mediální výchovy na středních školách. Konkrétní výzkum byl realizován na Gymnáziu Třebíč, kde uplatňují výuku mediální výchovy formou dobrovolně volitelného semináře pro studenty. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou ohniskových skupin mezi studenty třetího a čtvrtého ročníku gymnázia. Souběžně s kvalitativním výzkumem byl realizován kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi studenty druhého ročníku gymnázia. Spojení obou zvolených metod zajistilo vyšší objektivnost výzkumu a přineslo ucelenější a přesnější závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vztah mezi edukací a stravovacími zvyklostmi středoškoláků.
Králová, Kateřina ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Skalská, Marie (oponent)
Název práce: Vztah mezi edukací a stravovacími zvyklostmi středoškoláků. Cíle práce: Formou ankety zjistit a porovnat stravovací zvyklosti adolescentů v závislosti na typu instituce, ve které se vzdělávají. Metoda: Anketa. Výsledky: Skupinou, jež se nejvíce řídí zásadami racionálního stravování, jsou gymnazisté. Nejméně tyto zásady dodržují studenti učiliště. Pravidla zdravého životního stylu více dodržují chlapci, kteří se nejen optimálně stravují, ale mají také více pohybu než dívky. Nejvhodnější stravovací návyky, pohybový režim i hodnoty BMI mají chlapci studující gymnázium. Klíčová slova: střední škola, adolescence, stravovací návyky, BMI, pohybová aktivita, výživa, anketa.
Lužickosrbská gymnázia v ČSR po 2. světové válce
Juricová, Vladimíra ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá historií lužickosrbských gymnázií v Československu po 2. světové válce, která v letech 1945 - 1950 sídlila postupně v České Lípě, Varnsdorfu a Liberci. Nastíněna je také historie Lužických Srbů do období po 2. světové válce a popsán význam české pomoci lužickosrbskému školství s přihlédnutím k situaci po nástupu nacismu v Německu v r. 1933 a poválečnému stavu v Lužici po r. 1945. Součástí práce je i kapitola o dalších osudech bývalých lužickosrbských studentů. Klíčová slova Lužice, Lužičtí Srbové, gymnázium, 1945 - 1950
Biologické dovednosti žáků
Čudová, Radka ; Čížková, Věra (vedoucí práce) ; Papáček, Miroslav (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
NÁZEV: Biologické dovednosti žáků AUTOR: Radka Čudová KATEDRA: Katedra Biologie a environmentálních studií ŠKOLITEL: Doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. ABSTRAKT: Cílem disertační práce je vytvořit strukturaci a kategorizaci biologických dovedností pro základní školu a gymnázium a zjistit reálný stav osvojení vybraných dovedností u žáků jednotlivých stupňů škol. V teoretické části práce byla provedena obsahová analýza vybraných světových oficiálních kurikulárních dokumentů a studií zaměřených na výuku biologie zjišťující přístupy ke strukturaci biologických dovedností. V praktické části byl na základě této analýzy a studia pedagogicko-psychologické literatury vytvořen strukturovaný systém dovedností respektující badatelský přístup k výuce. V širším kolektivu v rámci projektu, do něhož tato práce spadala, bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřené na učitele základních, středních a vysokých škol, které si kladlo za cíl odhalit jejich požadavky na úroveň dovedností v biologii na jednotlivých stupních vzdělávání. Výsledky tohoto šetření byly použity ve druhé fázi k vytvoření testové jednotky, zaměřené na testování osvojených biologických dovedností ve čtyřech kategoriích: 1. Identifikace biologických problémů a kladení otázek, 2. Získávání informací a jejich zaznamenávání, 3. Třídění informací a jejich zpracování a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.