Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ortopedagogická muzikoterapie
Lhotáková, Karolina ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
V této práci popisuji vznik muzikoterapie, její základní druhy a formy. Práce je zaměřena na ortopedagogickou muzikoterapii, naleznete zde informace o přístupu ke klientům s postižením a techniky a hry pro využití ortopedagogické muzikoterapie v praxi. Většina poznatků vychází z mé vlastní zkušenosti, všechny uvedené techniky jsem aplikovala v praxi. Oporou mi byla i odborná literatura. Cílem práce je předložit komplexní náhled na ortopedagogickou muzikoterapii zaměřený na využití uvedených poznatků a metod při práci s handicapovanými klienty.
Pohybové aktivity a jejich vliv na zdraví a rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením
Kopecká, Hana ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Anotace: Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se zabývám klasifikací postižení s vymezením pojmu dětské mozkové obrny. Ve druhé kapitole popisuji metody a terapie u dětí s postižením se zaměřením na Vojtovu metodu, fyzioterapii a animoterapii. V kapitole třetí jsou zastoupeny pohybové terapie a aktivity u dětí s postižením. V této části přibližuji rozvoj psychomotoriky. Čtvrtá kapitola je zaměřena na popis praktických postupů žáků speciální školy, popisuji metody rozvoje hybnosti. Ve srovnávacích tabulkách jsou uvedeny výsledky aktivního pozorování a jednotlivé aktivity jsou srovnány v grafu.
Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací
Fišer, Václav ; Křiček, Jan (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací Cíle práce: Prostřednictvím realizovaného programu modifikovaných sportovních her umožnit osobám s mentálním postižením dosažení nejvyšší míry seberealizace, uspokojování základních lidských potřeb (biologických, sociálních i růstových) a smysluplné začlenění do společnosti Metoda: Empirický výzkum s využitím metody strukturovaného rozhovoru, přímého evidovaného pozorování a kazuistiky - aplikace modifikovaných sportovních her na vybraný soubor mentálně postižených chlapců v rámci kroužku sportovních her společně s žáky běžné školy. Výsledky: Závěry práce potvrzují předpokládaný přínos herních a pohybových aktivit jako vhodného prostředku pro integraci mentálně postižených a podporu jejich aktivní role ve společnosti Klíčová slova: speciální potřeby, postižení, začlenění, inkluze, pohybové aktivity, herní aktivity
Život člověka s handicapem
Stárková, Jana ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Shrnutí Ve své Diplomové práci Život člověka s handicapem jsem se snažila zmapovat, co ovlivňuje budoucí život člověka a jaké ho trápí v životě problémy. V prvních kapitolách jsem definovala a rozdělila typy postižení, jejich odlišné dopady a problematiku diagnostikování. Stěžejní část práce představuje kapitola o systémech ovlivňujících život člověka s postižením. Z těchto systémů má nejvýznamnější vliv rodina, protože přijetí dítěte rodiči ale i zvolený typ výchovy ovlivní jak budoucí život člověka, tak i postižené dítě má zásadní vliv na rodinu. Dále sem patří kapitola o zdravotnictví, sociální péči a školství. Kvalitu života člověka s postižením ovlivňují i kamarádi, potažmo sociální proces, vztahy partnerské a neméně důležitá je pro člověka profesní role. Čtvrtá kapitola se týká výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením na skupině 46 lidí s tělesným postižením. Na základě odpovědí jsem ověřovala platnost šesti předem stanovených hypotéz.
Historie sportu osob se zdravotním postižením ve světě
ČERNÝ, Daniel
Bakalářská práce se zabývá historií sportu zdravotně postižených sportovců ve světě od jejího vzniku až po současnost. Práce je vymezena na hlavní kapitoly o vzniku a vývoji klasifikace zdravotně postižených sportovců, dále na kapitoly o vzniku a vývoji vrcholových organizací u sportovců s tělesným postižením, senzorickým postižením a u sportovců s intelektovým postižením. Poslední dvě kapitoly se zabývají historií paralympijských a deaflympijských her,kde jsou sepsány všechny sporty, které se na těchto hrách uskutečnily. Zpracovali jsme tuto problematiku od jejího počátku až po současnost, včetně vysvětlení charakteristiky zdravotního postižení a základních pojmů vyskytujících se v tomto tématu.
Názory učitelek mateřských škol na integraci postižených dětí do tříd běžného typu na základě jejich zkušeností
BENEŠOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce jsou názory učitelek mateřských škol na integraci postižených jedinců do tříd běžného typu na základě jejich zkušeností. Dále je zaměřena na připravenost učitelek na integrování těchto dětí, a na to, zdali hraje roli při jejich rozhodování o integraci také typ postižení. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jestli učitelky, které již mají zkušenosti s integrací, budou mít na tuto problematiku jiný názor, než učitelky, které ještě zkušenosti s integrováním postižených dětí do tříd běžného typu nemají. V teoretické části je tak vysvětlen pojem integrace, popsána tvorba individuálního vzdělávacího programu a zpracovány jednotlivé disciplíny speciální pedagogiky. Co se týče praktické části, výzkumné šetření bylo realizováno jak pomocí metody kvalitativní pomocí rozhovorů, tak i kvantitativní - dotazníky. Kvalitativní metoda byla použita jako předvýzkum, a podle odpovědí respondentek byl pak vypracován materiál pro metodu kvantitativní, který byl předložen 105 respondentům.
Rodina s handicapovaným dítětem
MATUSZKOVÁ, Michaela
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat rodinami s handicapovaným dítětem. Práce bude zaměřena na tělesné postižení s diagnózou dětská mozková obrna. V první části práce jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem jako je norma, normalita, vada, porucha, postižení a handicap. Významnou část práce budou tvořit základní fakta o diagnóze. Druhá část bakalářské práce bude věnována příběhům rodin s tímto postižením. Konkrétně bude zkoumáno, s jakými problémy se musí rodiny vyrovnat, zdali jsou jejich přístupy k dítěti stejné nebo jestli se výrazně liší, případně na koho se mohou rodiny obrátit v potřebě pomoci. Autorka proto zmíní i některé organizace a sdružení, které se těmto lidem věnují. Na práci bude autorka spolupracovat s příbramským sdružením DEMKA a ALKA.
Pěstounská péče a dítě s postižením
VÍTOVEC, Jiří
Svou bakalářskou práci s názvem Pěstounská péče a dítě s postižením, jsem rozdělil na několik kapitol. První tři se zabývají teoretickým vymezením problematiky a zbylé čtyři výzkumem a jeho vyhodnocením. Kapitoly věnované teorii jsou zaměřeny na obecné informace o pěstounské péči, které vymezují pěstounskou péči v systému náhradní rodinné péče, sledují důvody umístění dítěte do tohoto systému, motivaci párů, nabídnout svou rodinu jako bezpečné místo pro výchovu dítěte, finanční zabezpečení pěstounů a podmínky jejího ukončení. V další kapitole se téma pěstounské péče propojuje s tématem výchovy dítěte s postižením a kombinuje tak v sobě poznatky z těchto dvou jinak samostatně rozsáhlých témat. Tato kapitola vymezuje nejdříve základní informace o postižení a následně již pojednává o problematice výchovy, vztazích mezi pěstouny, vztazích mezi sourozenci, dospívání a množství informací, které pěstouni pro poskytování péče potřebují. Poslední kapitola zabývající se teoretickým vymezením, se zaměřuje na vztah pěstounské rodiny s okolím, tedy jejich příbuznými a blízkými lidmi. Ve výzkumu jsem se zaměřil na dva cíle, které se dotýkají dvou významných složek pěstounské péče. První cíl se zaměřuje na zjištění spokojenosti pěstounů s poskytovanými službami souvisejícími s jejich činností. V rámci tohoto cíle se zaměřuji na vztah pěstounů k právním změnám týkajících se pěstounské péče a na služby, které využívají sami nebo jejich rodina. Druhým cílem výzkumu bylo zjistit důvody rozhodnutí pěstounů pro přijetí dítěte s postižením do pěstounské péče. V rámci tohoto cíle jsem se zaměřil na samotné důvody rozhodnutí a následně na to, zda pěstouni o postižení věděli již před uskutečněním samotné pěstounské péče a na problémy, které je při této péči potkaly. Pro získání dat jsem využil kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku nestrukturovaného rozhovoru. Tento rozhovor jsem provedl se třemi páry z jihočeského kraje, které ve své pěstounské péči mají dítě s postižením. Z důvodu získání tematicky významných výsledků šlo o páry, v jejichž pěstounské péči je více než pět dětí a kteří jsou starší padesáti let. Tento výběr jsem udělal z předpokladu, že tyto páry budou mít s problematikou značné zkušenosti. Z rozhovorů, které jsem s respondenty vedl, vyvstalo několik důležitých faktů. V rámci prvního cíle zjistit spokojenost pěstounů s poskytovanými službami, jsem zjistil, že ač je systém financování pěstounské péče výhodný pro jednotlivce, všichni si minimálně uvědomovali jeho nevýhodnost, pokud se pěstounské péči věnují oba rodiče. Zároveň jsem zjistil, že nejvíce užívanou službou je pomoc odborníků a to hlavně psychologa a lékařů. Další významnou službou, kterou pěstouni využívají, je vzájemné setkávání s dalšími pěstouny, díky kterým mají možnost nejen získat, ale také předat zkušenosti ostatním pěstounům, což oni sami považují za důležité. Spolu s tím vnímají za důležité i školení, které je sice povinné, ale i tak ho vnímají za prospěšné, jelikož mají možnost díky němu zlepšit svou péči. V rámci druhého stanoveného cíle jsem zjistil, že významným důvodem, proč se náhradní rodiče pro pěstounskou péči rozhodli, byla nemožnost mít vlastní děti a druhým důvodem bylo pořídit sourozence svému dítěti. Dozvěděl jsem se také, že všichni by si přáli vědět více informací o daném postižení. Ve dvou případech totiž o postižení měli jen kusé informace a v jednom z párů o postižení dítěte ani dopředu nevěděli. Co se týče školy, měli pěstouni problémy hlavně, když museli opakovaně vysvětlovat konkrétní potřeby spojené s postižením dítěte. Pěstouni v rozhovoru zdůrazňovali potřebu služeb poskytovaných dětem, které vyjdou z pěstounské péče a to nejen pro děti s postižením, ale i dětem bez postižení. Tato práce může sloužit jako inspirace pro vytvoření nabídky služeb určených ke zlepšení pěstounské péče. Například pěstouni nepřímo naznačovali, že by bylo dobré vytvořit kontrolu nad doprovodnými organizacemi, aby se tak zabránilo některým nežádoucím jevům.
The system of custody of people with handicap in Chile and possibilities of its improvement
Bílková, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá problémem postižených osob v Chile. Nejdříve tato práce poskytuje všeobecné informace o definicích zahrnující problém s postižením a také jeho typy. Je zde věnována pozornost světovým organizacím a jejich pojetí postižení. Následující část tohoto dokumentu se zaměřuje na analýzu chilských zákonů, které zaštiťují systém péče o hendikepované. Je zde věnována pozornost státním organizacím, projektům a institucím. Další část poukazuje, jak se tento problém řeší v Dánsku, které je považováno za velice vyspělou zemi, co se týče sociální i ekonomické sféry. Závěrem, v závislosti na faktech a informacích se pokusím nastínit možnosti zlepšení systému péče o osoby s postižením v Chile.
Problematika financování péče o postižené děti a návrhy na její zlepšení
Šálková, Petra ; Putnová, Anna (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na velmi málo popularizovanou, avšak velmi závažnou problematiku financování péče o postižené děti. V teoretické části vysvětluje obecně pojem postižení, jeho druhy a důsledky. V praktické části je provedena SLEPT analýza, která definuje začlenění těchto dětí a jejich rodin do společnosti, jejich fyzické i finanční nároky, možnosti intervence a pomoci státního sociálního systému a právní podklad těchto nároků. Následně jsou podrobně popsány příklady z praxe, a to z pohledu příjmů rodin a institucí v protikladu s jejich finančními potřebami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.