Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,156 záznamů.  začátekpředchozí822 - 831dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Hodnoty jako pedagogický problém
Kubcová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Kraus, Blahoslav (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...
Příčiny nízké občanské a politické participace dětí a mládeže v ČR
Rousová, Jindřiška ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem nízké občanské a politické participace dětí a mládeže v České republice. Jako hodnotové východisko je použita teorie participační demokracie a teorie občanské společnosti. Práce se zabývá především organizovanou občanskou a politickou participací dětí a mládeže. Pomocí několika mezinárodních výzkumů je prokázáno, že v porovnání s ostatními státy, je občanská a politická participace českých dětí a mládeže na prokazatelně nižší úrovni. Oblast participace mládeže spadá do státní politiky o mládeži, a proto jsou v práci uvedeny základní veřejně-politické dokumenty, které se vztahují k tématu participace dětí a mládeže. V rámci práce byla provedena analýza aktérů, kteří se podílejí na tvorbě politiky o mládeži v České republice. Jsou zde také popsány možné způsoby občanské a politické participace dětí a mládeže, např. sdružení dětí a mládeže, školní parlamenty, politické strany, akademické senáty aj. Práce identifikovala hlavní příčiny nízké občanské a politické participace dětí a mládeže. V práci jsou navrženy také konkrétní opatření, která mohou pomoci zvýšit míru občanské a politické participace dětí a mládeže v České republice.
Umělecká, kulturní, reklamní a sportovní činnost dětí
Stehlíková, Barbora ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Tématem této práce je umělecká, kulturní, sportovní a reklamní činnost dítěte. Postupně je pozornost věnována nejprve vývoji ochrany dětské práce a dále podrobné mezinárodní úpravě. Práce se zabývá nejdůležitějšími dokumenty přijímanými v rámci mezinárodních organizací, jako je OSN, Rada Evropy a Mezinárodní organizace práce. V samostatné kapitole je pozornost věnována úpravě evropského práva, zejména směr-nici Rady č. 94/33/ES o ochraně mladých lidí při práci. V dalších částech se pak práce soustředí na podrobnou analýzu právní úpravy v České republice. Závěrečná kapitola je krátkým exkurzem do právní úpravy činnosti dětí ve Francii. Cílem práce je poskytnout komplexní přehled o právní úpravě umělecké, kulturní, sportovní a reklamní činnosti dítěte v kontextu historického a mezinárodního vývoje.
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.
Determinanty integrace nezletilých cizinců bez doprovodu v České republice
Wienerová, Zuzana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Bajcura, Lubomír (oponent)
Resumé Systém péče o nezletilé bez doprovodu v ČR je v legislativním rámci dobře propracován. Je však důležité, aby i praxe odpovídala znění zákonů a nezletilým bez doprovodu (dále jen NBD) se dostalo takové péče, kterou skutečně potřebují. Je evidentní, že v současné době Zařízení pro děti - cizince areál Permon dobrou praxí v péči o nezletilé bez doprovodu rozhodně není. Obecně lze říci, že rozhodně není žádoucí, aby nezletilí bez doprovodu byli traumatizováni soužitím s dětmi s poruchami chování a byli umístěni v izolovaných lokalitách. Důraz je nutné klást také na výběr specialistů pracujících s cílovou skupinou a jejich jazykovou vybavenost. Dále je zapotřebí zajistit přístup nezletilých bez doprovodu k včasné psychoterapeutické péči, aby v důsledku nedocházelo k hospitalizacím klientů v psychiatrických léčebnách. A intenzívní výukou českého jazyka docílit začlenění NBD do běžných českých škol v co nejkratším čase. Jako potřebný se ukazuje také vznik právního předpisu, který by jednotně a komplexně řešil podobu zkoušek věku, a byl závazný pro všechny resorty. Vzniká tedy potřeba předestřít novou koncepci, která by NBD adekvátním způsobem zajistila úspěšnou integraci do české společnosti.
Faktory ovlivňující rozhodnutí rodičů o očkování dětí
Kočišová, Eva ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Hamplová, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozhodovánı́m matek o vakcinaci svých dětı́ proti pneumokokovým nákazám. Danou otázku zkoumá pomocı́ kvantitativnı́ho on-line dotaznı́kového šetřenı́ vycházejı́cı́ho z teoretického rámce teorie plánovaného chovánı́, již také aplikuje jako teoretický model formou logistické regrese. Vedle regresnı́ analýzy práce využı́vá i metod třı́děnı́ druhého stupně ke zjištěnı́ souvislostı́ intence matky očkovat či neočkovat své dı́tě proti pneumokokům s dalšı́mi proměnnými. Na nereprezentativnı́m vzorku (n = 180) se teorie plánovaného chovánı́ ukazuje jako dobrý prediktivnı́ nástroj, přičemž nejvýznamnějšı́ determinantou intence je postoj matky vůči očkovánı́ proti pneumokokům, tedy jeden ze třı́ konstruktů teorie (vedle subjektivnı́ normy a vnı́mané kontroly chovánı́). Vlivná je také proměnná percepce hrozby vedlejšı́ch účinků vakcı́ny a za určitých okolnostı́ i subjektivnı́ norma. Dle intence matek očkovat (n = 70) či neočkovat (n = 110) byla také analyzována jednotlivá přesvědčenı́, jež matky o očkovánı́ proti pneumokokům majı́. Výsledky podporujı́ sı́lu postoje jako základnı́ determinanty rozhodnutı́, zejména pro matky s intencı́ neočkovat, a naznačujı́ širšı́ souvislosti se světonázory...
Dítě ve Starém Egyptě
Scholzová, Alena ; Janák, Jiří (vedoucí práce) ; Vymětalová Hrabáková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, zabývá se především kontextem rodiny. Zkoumá výchovu a vývoj dítěte do dospělosti. Cílem práce bylo poskytnou odlišný pohled na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, než jaký se běžně v egyptologické literatuře používá. Z toho důvodu byly použity poznatky z oblasti psychologie a sociální práce, které tematizují mezilidské vztahy na jiné úrovni než vědy historické. Závěrem práce je, že postavení dětí ve Starém Egyptě bylo na dobré úrovni, protože egyptská společnost vykazovala silné sociální cítění, které chránilo dítě jak v rodině, tak mimo ni.
Vývoj a proměny soutěžních televizních pořadů pro děti v ČR (1992-2010) na příkladu Bludiště
Rosenfeldová, Jana ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj a proměny soutěžních televizních pořadů pro děti v ČR (1992 - 2010) na příkladu Bludiště" mapuje oblast dětských televizních soutěží vysílaných Českou televizí v letech 1992 - 2010. Teoretická část zahrnuje některé poznatky týkající se vztahu dětí a televize a zabývá se vymezením žánru televizních soutěží. Ve výzkumné části je jeden z pořadů, soutěž Bludiště, podroben výzkumu na základě smíšeného modelu, jehož cílem je zjistit, do jaké míry se uvedená soutěž za dobu své existence (1997 - 2012) proměnila. Kvantitativní obsahová analýza zde zjišťuje především význam jednotlivých částí pořadu s důrazem na poměr vědomostní a zábavné složky, kvalitativní analýza se pokouší odhalit další proměny soutěže. Po analýze pořadu Bludiště je zhodnocena nabídka televizních soutěží celkově. V popředí stojí opět poměr vědomostí a zábavy v rámci těchto pořadů, jakož i hodnoty a sdělení, které jsou prostřednictvím soutěží dětem předávány. V závěru jsou vyvozená zjištění konfrontována s názory samotných dětí. Výsledky dotazníkového průzkumu realizovaného na základních školách a víceletých gymnáziích naznačují, do jaké míry odpovídá nabídka soutěžních pořadů České televize (s důrazem na soutěž Bludiště) jejich požadavkům a nárokům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,156 záznamů.   začátekpředchozí822 - 831dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.