Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alkohol v médiích pohledem Generace Z: Vnímání, postoje a zkušenosti mladistvých
Mrázová, Markéta ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem této práce je pochopit postoje, vnímání a zkušenosti českých adolescentů, tj. současné Generace Z, ve vztahu k alkoholu v médiích. Teoretická část práce sumarizuje relevantní výzkumy, koncepty a články týkající se studované oblasti. Práce tak popisuje adolescenty z hlediska generačního rozdělení, vysvětluje specifika cílení na dospívající a rovněž je charakterizuje v souvislosti s jejich mediálním chováním. Teoretická část se dále zaměřuje na popsání různých formátů alkoholu v médiích v kontextu s dospívajícími a charakterizuje české legislativní opatření týkající se alkoholových reklam. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního šetření postaveného na principech Q-metodologie, výzkumného přístupu zaměřujícího se na pochopení postojů, vnímání a zkušeností studované problematiky pohledem vybrané cílové skupiny. Z tohoto výzkumu vyplývá, že čeští adolescenti vnímají alkohol obecně pozitivně. Toto chápání je především výsledkem jeho silné sociokulturní role v české společnosti a alkoholové prezence v mediálních formátech, kterou mladiství hodnotí jako pozitivní. Postoj adolescentů k plánované regulaci zůstává nevyhraněný. Spíše než dodatečnou regulaci navrhují častější osvětové kampaně týkající se negativních dopadů konzumace alkoholu. Přínosem této diplomové práce je zaměření jak na...
Generace Y a maďarský film
Rychterová, Karolína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Předmětem této diplomové práce je propojení dvou celkem odlišných témat. Těmito tématy jsou generace a film, konkrétně potom generace Y a maďarský film. Takovým spojovacím bodem těchto dvou témat je maďarský režisér György Pálfi a jeho film Taxidermia. První část diplomové práce představuje především téma generace, rozebírá generace od Baby boomers až po Generaci Z. Vysvětluje, jak se tyto kohorty datují, čím se vyznačují, proč se tak nazývají a co je pro ně typické. Zároveň jsou zde uvedeny základní poznatky z historického kontextu, které nám ony generační kohorty určují. Druhá část diplomové práce je zaměřena na téma maďarské kinematografie. Popisuje zde historii maďarského filmu, představuje její typické tvůrce a jejich filmy. Máme zde také praktickou část, která nám ukazuje, co mladí lidé, zástupci generace Y, vědí či nevědí o maďarských filmech. Třetí část diplomové práce nese název György Pálfi. Tato část je vlastně tou stěžejní. Obsahuje rozhovor se samotným režisérem a rozbor filmu Taxidermia, který v této práci hraje důležitou roli, a to hlavně proto, že nám vlastně spojuje všechna daná témata.
Srovnání životního stylu jednotlivých generací (Baby boomers, X, Y, Z)
VAVROUŠKOVÁ, Nikola
Celá staletí se lidstvo potýká s mezigeneračními rozdíly a v současné době tomu není jinak. Jde o skutečnost, ke které bychom se měli umět vyjádřit, neboť se s problémem mezigeneračních rozdílů každodenně potýkáme. Každá generace se svým způsobem liší od generace předcházející a často jí dokonce vzdoruje. Jen stěží si můžeme představit, že generace dnešních teenagerů bude mít stejné názory a pohled na svět, jako generace předchozí nebo o dost starší generace, která pamatuje druhou světovou válku, život v totalitním systému či období po Sametové revoluci. Každá generace je originální díky prostředí, ve kterém vyrůstá, a které vytvořili právě generace předchozí. Vzhledem k tomu, že lidská společnost je dynamickým jevem, každá generace je originální díky prostředí, které ji ovlivňuje. A právě prostředí, ve kterém se jednotlivé generace rozvíjí, se významně mění. Proto často slyšíme, že ta nová generace je jiná a rozdíly se mezi generacemi stále více prohlubují. Jak senioři, tak mladí často naráží na názory druhé generace a cesta k vzájemnému pochopení bývá mnohdy obtížná. Někteří z nás si kladou otázku proč tomu tak je a zda tomu tak skutečně je? Je dnešní generace lepší či horší než ty předchozí? V první části své práce se zabývám pojmy životní styl a životní způsob. Ve druhé části práce analyzuji faktory ovlivňující životní styl člověka. Ve třetí části bakalářské práce jsem se zaměřila na potřeby jako základní zdroj motivace jedince. Ve čtvrté části se věnuji potřebám jedince dle Masslowova hierarchie potřeb. V páté části se zabývám hodnotami člověka a v části šesté pak faktory, které naše hodnoty významně ovlivňují. Ve výzkumné části se pokusím zmapovat nejmarkantnější rozdíly mezi generacemi Baby boomers, X, Y, a Z z více pohledů, kterými jsou vnímání budoucnosti, médií, vzdělání, technologie, internetu a ekologie. Pro zpracování výzkumné části bakalářské práce jsem zvolila kvantitativní metodu získání sběru dat. Dotazník obsahoval 23 otázek, které mají jednu možnou odpověď. Jednalo se o anonymní dotazník a otázky s uzavřenými odpověďmi.
Kariérní předpoklady studentů
ŠUSTER, Filip
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu kariérních předpokladů studentů Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oborů Řízení a ekonomika podniku a Obchodní podnikání ve vztahu k následnému kariérnímu uplatnění absolventů ve vybraných profesních pozicích. Za tímto účelem byly využity databáze výsledků osobnostních testů studentů a databáze absolventů. V práci je zkoumáno, zda existují statisticky prokazatelné rozdíly mezi výsledky obou oborů a u vybraných pozic absolventů jsou porovnávány výsledky měkkých kompetencí s kompetencemi stanovenými Národní soustavou povolání.
Baťa - výzkum postavení značky
Dlouhý, Petr ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce, jejímž účelem bylo zjistit postavení značky Baťa mezi spotřebiteli generací X, Y a Z, je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Zatímco teoretická část se zabývá značkou jako takovou, jádrem praktické části je výzkum postavení značky Baťa. Teoretická část přibližuje definici značky a brandu, prvky značky, identitu, image a osobnost značky. Význam, funkce značky, a její hodnota jsou rovněž předmětem části věnované značce. Samostatné kapitoly jsou věnovány značce Baťa a seznámení s generacemi X, Y, Z. Právě značka Baťa a generace X, Y, a Z jsou hlavními ingrediencemi výzkumu, jehož výstupy analyzuje praktická část. Prostřednictvím dotazníku bylo zkoumáno povědomí o značce, asociace se značkou, zjišťovány však byly také charakteristiky respondentů coby zákazníků a potenciálních cílů marketingové komunikace. Analýza výsledků šetření nabídla mezigenerační srovnání postavení značky Baťa a umožnila formulaci doporučení pro cílení marketingové komunikace směrem k jednotlivým zkoumaným generacím.
Externí komunikace v organizaci Junák - Český skaut z.s.
Chalupová, Hana ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o práci s externími dobrovolníky ve skautském středisku Přelouč. Cílem práce je zjistit, jak zaujmout studenty gymnázia činností přeloučského střediska, tak aby se chtěli zapojit do dobrovolnické činnosti. Jednotlivé teoretické kapitoly se zabývají generací Z, prací s dobrovolníky, neziskovými organizacemi, konkrétně Junákem. V praktické části je popsán výzkum v podobě dotazníkového šetření, analýza výsledků výzkumu a doporučení pro skautské středisko.
Užívání jazyka v internetové komunikaci a jeho vliv na praktickou portugalštinu
Kohoutová, Kamila ; Hricsina, Jan (vedoucí práce) ; Jindrová, Jaroslava (oponent)
Užívání jazyka v internetové komunikaci a jeho vliv na praktickou portugalštinu Bakalářská práce Portugalistika Univerzita Karlova v Praze Autor: Kamila Kohoutová Vedoucí práce: PhDr. Jan Hricsina, Ph.D. Abstrakt Tato práce se zabývá užitím specifického jazykového kódu, typického pro komunikaci zprostředkovanou počítačem. Takový kód je často spojován s mladšími generace, jměnovitě dětmi milénia a generací Z, a vzbuzuje obavy týkající se vlivu, který by mohl mít na vzdělanost mladistvých a jejich schopnost se správně vyjadřovat. Cílem této práce je ověřit, zda by užívání internetu těmito generacemi opravdu mohlo mít negativní dopad na portugalský jazyk. Nejprve v úvodu stručně prezentujeme toto téma a poté přistupujeme k popisu nejen sociálních změn, ale i technologických inovací, které formovaly jazyk a jeho prostředí v průběhu uplynulých staletí. V druhé kapitole dále zkoumáme přímý vliv, který internet jako médium má na jazykové útvary. Třetí kapitola je věnována kategorizaci charakteristických rysů jazyka užívaného na internetu a kapitola čtvrtá se soustředí na teorii střídání kódů. Práce je zakončena vlastní analýzou písemných prací studentů portugalských středních škol. Klíčová slova: portugalština, internet, komunikace zprostředkovaná počítačem, transformativní pravopis, generace Z
The Lisbon Strategy and Europe 2020:Where is the information society?
Connelly, Philip ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Mezi lety 2005-2010 lze napříč společností v České republice zaznamenat nárůst v používání počítačů a Internetu. V souladu s tím, co předpokládala literatura, mladší generace - zvláště tak zvaná Generace Z, prokazovaly výrazně vyšší úroveň počítačové gramotnosti oproti starším generacím. Míra počítačové gramotnosti je nejvyšší u lidí s nejvyšším vzděláním a u domácností s dětmi. Vládní politiky na podporu počítačové gramotnosti měly pozitivní účinky, přesto však pouze částečný úspěch. Všichni školáci mají přístup k počítačům a Internetu, nicméně žádná z těchto politik nevedla k účinnému zvýšení počítačové gramotnosti mezi dospělou populace. Výsledkem této neuspokojivé politiky je, že Česká republika, obdobně jako řada ostatních evropských států, nedostála výzvám Lisabonské strategie a pravděpodobně neuspěje ani v naplnění cílů strategie Evropa 2020.
Vývoj konzumace médií u generací Y a Z
Kotálová, Eliška ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem konzumace médií u generací Y a Z. Vychází z aktuální problematiky, jejíž podstatou jsou shody a zároveň drobné odlišnosti v konzumaci médií u těchto generací. Cílem této práce je se na tyto shody a odlišnosti zaměřit, zanalyzovat je na základě dostupných dat a zároveň přinést pohled vlastní, a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Získané informace mohou být nápomocny všem zainteresovaným skupinám zaměstnavatelům, marketérům apod. Práce obsahuje celkem pět kapitol, z nichž tři tvoří část teoretickou a dvě část praktickou. První kapitola představuje média v teoretické rovině, druhá vysvětluje podstatu vzniku jednotlivých generací a třetí uvádí principy tvorby dotazníku jako techniky sběru dat. Čtvrtá kapitola představuje některé poznatky o konzumaci médií u obou generací a pátá tyto informace pomocí hypotéz ověřuje v dotazníkovém šetření.
Motivace a stimulace generace Z
Václavková, Tereza ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Bednář, Richard (oponent)
Bakalářská práce Motivace a stimulace generace Z se zaměřuje na současnou situaci na trhu práce, kde převažuje poptávka po určitých technických pozicích nad nabídkou pracovní síly, která disponuje potřebnou kvalifikací. Hlavním cílem této bakalářské práce je sestavení návrhů, které povedou ke zvýšení nabídky pracovních sil nabízející technickou kvalifikaci společnosti Rieter CZ s.r.o. První část bakalářské práce zahrnuje teoretické poznatky, které vycházejí z odborné literatury a jsou východiskem pro praktickou část. Práce se zaměřuje na definování pojmů motivace a stimulace, definici vybraných aspektů trhu práce a demografického vývoje, které mají vliv na vývoj lidského kapitálu. V druhé - praktické části je na základě hloubkového rozhovoru s vedoucím personálního oddělení společnosti Rieter CZ s.r.o. analyzována současná situace ve společnosti Rieter CZ s.r.o. Na základě analýz sekundárních zdrojů a hloubkových rozhovorů, kterých se účastní vedoucí personálního oddělení Rieter CZ s.r.o., ředitelka základní školy v Chocni a zaměstnanec Úřadu práce v Ústí nad Orlicí, jsou vymezeny faktory působící na výběr navazujícího studia a následného zaměstnání žáků základních škol. Dále je na základě dotazníkového šetření provedena analýza motivace generace Z. V závěrečné části práce jsou sestaveny návrhy pro společnost Rieter CZ s.r.o., vedoucí ke zvýšení nabídky pracovních sil nabízejí technickou kvalifikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.