Název:
Baťa - výzkum postavení značky
Překlad názvu:
Bata - Research on Brand's Position
Autoři:
Dlouhý, Petr ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce, jejímž účelem bylo zjistit postavení značky Baťa mezi spotřebiteli generací X, Y a Z, je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Zatímco teoretická část se zabývá značkou jako takovou, jádrem praktické části je výzkum postavení značky Baťa. Teoretická část přibližuje definici značky a brandu, prvky značky, identitu, image a osobnost značky. Význam, funkce značky, a její hodnota jsou rovněž předmětem části věnované značce. Samostatné kapitoly jsou věnovány značce Baťa a seznámení s generacemi X, Y, Z. Právě značka Baťa a generace X, Y, a Z jsou hlavními ingrediencemi výzkumu, jehož výstupy analyzuje praktická část. Prostřednictvím dotazníku bylo zkoumáno povědomí o značce, asociace se značkou, zjišťovány však byly také charakteristiky respondentů coby zákazníků a potenciálních cílů marketingové komunikace. Analýza výsledků šetření nabídla mezigenerační srovnání postavení značky Baťa a umožnila formulaci doporučení pro cílení marketingové komunikace směrem k jednotlivým zkoumaným generacím.The main objective of this diploma thesis was to find out about the position of the brand Bata among consumers of generations X, Y and Z. Thesis is divided in two parts. While the theoretical part examines brand as such, research on the position of the brand Bata is the core of the practical part. The theoretical part takes a closer look at brand's definition, its components, identity, image and personality. Brand's meaning and functions as well as brand equity are also subject to the part of this thesis dedicated to brand. Separate chapters cover Bata as a brand and introduction of generations X, Y, Z. These are main ingredients to the research. The outcome of the research is analyzed in the practical part. Questionnaires were the mean to find out more about the brand awareness and associations with the brand. Furthermore, the questionnaires focused on the characteristics of the respondents as of customers and potential targets for marketing communication. Analysis of the research's results provided an intergenerational comparison of the position of the brand Bata as well as a base for recommendations regarding the targetting of the marketing communication towards generations X, Y, and Z.
Klíčová slova:
Baťa; generace X; generace Y; generace Z; hodnota značky; identita značky; image značky; postavení značky; povědomí o značce; výzkum značky; značka; Bata; brand; brand awareness; brand equity; brand identity; brand image; brand position; brand research; generation X; generation Y; generation Z
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/68539