Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průzkum finanční gramotnosti žáků na základních školách a víceletých gymnáziích
Hermannová, Barbora ; Blahová, Naďa (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků 9. tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Finanční gramotnost (dále jen FG) je jednou ze složek ochrany spotřebitele na finančním trhu a v dnešní době se stalo hodně diskutovaným tématem. Cílem mé práce je zjistit, jaký dopad má implementace finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu, a zjistit, zda má typ vzdělávací instituce či vzdělávacího projektu vliv na úroveň finanční gramotnosti žáků. Práce by měla poskytnout komplexní pohled na danou problematiku společně s vymezením základních pojmů souvisejícími s FG. Závěr přináší hodnocení úrovně finanční gramotnosti žáků z 26 základních škol a víceletých gymnázií v celkovém počtu 839 žáků.
Současná úroveň finančního vzdělávání na středních školách v České republice
Blažková, Diana ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Cílem této práce je analyzovat současnou úroveň finančního vzdělávání na středních školách v České republice. Teoretická část této práce je zaměřena na poznatky z oblasti finančního vzdělávání, finanční gramotnosti a Standardů finanční gramotnosti. Zároveň jsou zde popsány výsledky mezinárodního šetření PISA 2012 pro oblast finanční gramotnosti. Podstatou empirické části je výzkumný projekt. Hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda a do jaké míry, střední školy zapracovávají Standard finanční gramotnosti do svých Školních vzdělávacích programů. Na základě zjištěných výsledků šetření jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi.
Finanční gramotnost a tvorba rozpočtu české domácnosti
Kotal, Martin ; Rajl, Jiří (vedoucí práce) ; Brodani, Jana (oponent)
Autor bakalářské práce se snaží vysvětlit základní pojem finanční gramotnost a jeho další vliv na život, především pak jeho význam při tvorbě rozpočtu a při finančním plánování. Zároveň se zabývá vybranými základními produkty, které by finančně gramotný člověk v rámci zlepšení své situace měl znát a měl by být schopen je využívat. Dále se práce zaměřuje i na praktickou aplikaci zvolených finančních produktů ke splnění vytyčených cílů vymodelované rodiny v reálných podmínkách. Ve výsledku se jedná o srozumitelný návod, který může rodina v podobné situaci využít ke svému prospěchu.
Analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol
Vavrušková, Lucie ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl definovat základní pojmy související s tématem finanční gramotnost - objastnit, jak finanční vzdělávání hraje významnou a neoddělitelnou součást finanční gramotnosti a v neposlední řadě změřit aktuální úroveň finanční gramotnosti u studentů veřejných středních a vysokých škol. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na různá pojetí definic finanční gramotnosti, na význam finančního vzdělávání v České republice a s tím i související Národní strategii finančního vzdělávání. Dále na současný stav finanční gramotnosti a také na roli subjektů zainteresovaných ve zvyšování úrovně finanční gramotnosti. Praktická část obsahuje výzkumné šetření formou dotazníkového průzkumu prováděného na veřejných středních a vysokých školách. Poté zahrnuje vyhodnocení a srovnání dotazníkového průzkumu s průzkumem Ministerstva financí z minulých let. Průzkumná část poukazuje na relativně nižší úroveň finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol a potřebu vzdělávat se v oboru financí.
Faktory ovlivňující finanční gramotnost středoškolských studentů v ČR
Widholmová, Adéla ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Diplomová práce se zabývá faktory ovlivňujícími finanční gramotnost středoškolských studentů v České republice. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda konkrétní faktory mají vliv na finanční gramotnost těchto žáků. Mezi zkoumanými faktory bylo pohlaví, nejvyšší dosažené vzdělání rodičů a celkový příjem domácností. V této diplomové práci bylo použito kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření, jehož cílem bylo prozkoumat a zhodnotit úroveň finanční gramotnosti žáků středních škol. Byly stanoveny hypotézy, jež byly testovány statistickými metodami pomocí dvouvýběrového F-testu a t-testu. Na základě výsledků byly hypotézy buď přijaty, nebo zamítnuty.
Základy finanční gramotnosti u dětí školního věku s mentálním postižením v Montessori pedagogice
KOTYZOVÁ, Michaela
Hlavním cílem bakalářské práce "Základy finanční gramotnosti u dětí školního věku s mentálním postižením v Montessori pedagogice", je vytvořit instrukční materiál v duchu Montesorri pedagogiky pro oblast finanční gramotnosti. V rámci výzkumu jsou stanoveny čtyři dílčí cíle. V souladu s dílčími cílemi, je zvolena i výzkumná otázka. K dosažení cílů práce byly využity techniky kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat v rámci praktické části byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, metoda zúčastněného pozorování a individuální práce s dívkami. Výsledkem práce je vyrobený instrukční materiál pro výuku finanční gramotnosti, který obsahuje vlastnoručně vyrobené pomůcky v duchu Montessori pedagogiky. Instrukční materiál, včetně pomůcek vznikal v průběhu výzkumu a vychází z individuálních potřeb obou dívek. Výsledky výzkumného šetření poukazují na to, že práce s pomůckami byla pro obě dívky přínosná. Při práci s pomůckami bylo postupováno systematicky, a tak došlo u obou dívek k posunu, zejména v oblasti finanční gramotnosti. Každá z dívek dosáhla zlepšení v rámci svých individuálních možností, a proto nelze výsledky šetření porovnávat. Posun obou dívek v oblasti finanční gramotnosti je zaznamenán v případových studiích. Veškerý postup, jak s danými pomůckami pracovat, a jak procvičovat práci s penězi, je popsán v instrukčním materiálu. Bakalářská práce může posloužit jako inspirace pro výrobu dalších pomůcek pro oblast finanční gramotnosti, nebo pro doplnění a rozvinutí instrukčního materiálu.
Finanční gramotnost české populace
Aubrechtová, Kamila ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je finanční gramotnost české populace se zaměřením na období časné dospělosti 18-30 let. Práce je rozdělena do 5ti kapitol. První kapitola se zabývá gramotností jako celkem a následně definuje pojmy funkční a finanční gramotnost. V druhé kapitole práce jsou popsány hlavní příčiny a faktory ovlivňující finanční gramotnost a patologické jevy jako možný důsledek její nízké úrovně. Třetí kapitola pojednává o ochraně spotřebitele a přibližuje konkrétní možnosti zvýšení ochrany spotřebitele. Čtvrtá kapitola ozřejmuje základní finanční pojmy, jejichž porozumění je potřebné pro správné pochopení páté, stěžejní kapitoly zaměřené na opis a vyhodnocení realizovaného dotazníkového šetření. Cílem dotazníkového šetření je zjistit současný stav finanční gramotnosti české populace v období časné dospělosti 18-30 let, identifikovat a charakterizovat skupiny obyvatelstva dosahujících slabších výsledků v testech finanční gramotnosti a zjistit negativní vliv nižší finanční gramotnosti na rizikovost chování jednotlivce v oblasti osobních financí.
Program finančního vzdělávání na 2. stupni základních škol v ČR
Stárková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění.
Zadlužování českých domácností a jeho vliv na kvalitu života
Rolincová, Martina ; Mašková, Pavla (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Martina Rolincová Zadlužování českých domácností a jeho vliv na kvalitu života Diplomová práce Abstrakt Diplomová práce "Zadlužování českých domácností a jeho vliv na kvalitu života" se zabývá fenoménem předlužení a tím, jaké má tento problém dopady na životní spokojenost dlužníků a jejich blízkých. Základním cílem práce je popsat tyto vlivy a nástroje, kterými česká legislativa reaguje na tento negativní fenomén. Součástí práce je kvalitativní výzkum mezi dlužníky, jejich rodinami a pracovníky nebankovních úvěrových společností a oddlužovacích agentur. Na základě analýzy tohoto výzkumu a legislativního pozadí problematiky nachází autorka vedle nedostatečné finanční gramotnosti rovněž mezery v právních předpisech ochraňující příbuzné před následky chybných rozhodnutí svých rodinných příslušníků.
Struktura a příčiny zadluženosti fyzických osob občanů v České republice
Dardová, Sylvie ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice zadluženosti fyzických osob občanů v České republice a následnému návrhu řešení, které mají za cíl tuto problematiku eliminovat. Zvolené teorie lidského kapitálu a konzumní společnosti nejlépe popisují teoretický koncept problematiky zadlužování. Následně na tuto kapitolu navazují uplatňované veřejně politické nástroje, mezi něž lze převážně řadit legislativní opatření, vzdělávací činnost a informační a komunikační nástroje. Ty bývají velmi důležitou složkou, neboť vdechují všem opatřením život. Důležitou složkou diplomové práce je výzkum, který byl proveden hned v několika rovinách, přičemž mohlo následně dojít mezi jednotlivými proměnnými k ověření stanovených hypotéz. Rozšíření poznatků v oblasti teorie a výzkumu mne přivedla k jednotlivým návrhům, jak lze daný problém řešit. V souhrnu se jedná o úpravu celého procesu poskytování úvěrů a následného vymáhání, který by v případě implementace zadluženost osob snížil a zároveň uspokojit výtěžnost "solidních" věřitelů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.