Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny školních knihoven gymnázií Cheb (1854-1942) a Pelhřimov (1871-1942)
VETRÁKOVÁ, Pavlína
Tato diplomová práce "Proměny školních knihoven gymnázií Cheb (1854-1942) a Pelhřimov (1871-1942)" si klade za cíl představit především tematické rozbory profesorských a žákovských knihoven gymnázií Cheb a Pelhřimov. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První z nich obsahuje kritiku použitých pramenů a literatury. Druhá kapitola se věnuje dějinám chebského gymnázia. O historii gymnázia v Pelhřimově pojednává třetí kapitola. Následující část podává informace o vývoji školních knihoven a jejich podchycení v zákonech týkajících se školství v období let 1848-1939. Jádrem práce se staly především čtvrtá a pátá kapitola, které obsahují rozbory profesorských a žákovských knihoven gymnázií Cheb a Pelhřimov, a to nejen po stránce tematické, časové, jazykové, ale také z pohledu získávání nebo dochování knih. V závěru jsou shrnuty všechny poznatky.
Aplikace pro vedení čtenářského deníku
Navrátil, Petr ; Podivínský, Jakub (oponent) ; Krčma, Martin (vedoucí práce)
Díky rozvoji informačních technologií je možné přesouvat dříve ryze psané poznámky do elektronické formy. Jedním z příkladů může být čtenářský deník, se kterým většina z nás přišla do styku na základní škole právě v psané formě. Tato práce se snaží o vytvoření aplikace vhodné k vedení čtenářského deníku v elektronické formě s možností přidávání vlastních literárních rozborů a možností sledovat dobu čtení jednotlivých knih. Knihy je navíc možné přidávat do vlastních seznamů-poliček, což umožňuje vytvoření malé elektronické knihovny, kterou je možné sdílet mezi ostatními uživateli.
Výrobní proces tvorby knihy, od textu k hotovému médiu
Frydecká, Markéta ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tématem práce je tvorba knihy, její úprava, sazba a tisk. V první části přináší možnosti výběru vazby, formátu, papíru a písma. Dále poskytuje přehledný a ucelený vhled do problematiky sazby a stručně popisuje, co všechno je třeba při sazbě knihy zohlednit a na co je dobré pamatovat při jejím exportu. Stručně také seznamuje s tiskovými technikami a nabízí přehled dokončovacích prací. V druhé části jsou pak poznatky z první aplikovány v praxi při zlomu novely Návrat a následně jsou popsány činnosti z tiskárny související s vytištěním a zknihařením knihy. Zároveň je v druhé části nastíněna současná nakladatelská praxe ohledně tvorby knihy.
Lidový text a grafika
Lukš, Jiří ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Práce "Lidový text a grafika" se zabývá písní jako námětem pro grafickou a knižní tvorbu. V rámci praktické části DP se autor věnuje výtvarnému řešení originálního zpěvníku, který představuje původní texty jeho někdejšího hudebního souboru. Při této práci zkoumá střet současných módních a hudebních trendů s folklórními tradicemi ve svém kraji a klade si otázku o povaze současné lidové písně. Jednou z odpovědí je jeho autorská kniha. Na základě těchto snah navrhuje také dvě didaktické výtvarné řady. Pro děti 1. stupně ZŠ je to projekt "Špalíček lidových písní" a pro děti 2. stupně ZŠ a SŠ nabízí didaktickou řadu, která se věnuje tematizaci písně v různorodých výtvarných technikách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv literárních cen na mediální obraz oceněných knih (2012)
Linhart, Jiří ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práce řeší vliv zisku literární ceny na mediální obraz oceněné knihy na příkladu roku 2012. Věnuji se konkrétně těmto oceněním a těmto vítězným dílům: Cena Jaroslava Seiferta (Vladimír Binar: Číňanova pěna), Cena Jiřího Ortena (Vratislav Maňák: Šaty z igelitu), Cena Josefa Škvoreckého (Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně), Magnesia Litera - Kniha roku (Michal Ajvaz: Lucemburská zahrada). Analyzuji proměnu množství (počet výskytů a podíl v rámci textu) a modifikaci novinářského hodnocení titulu (na škále pozitivní - neutrální - negativní). V prvním případě využívám kvantitativní analýzu mediálního obsahu, v případě druhém komparativní sémiotickou analýzu. Vybraným vzorkem je deset českých periodik, uvádím je v abecedním pořadí: A2, Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, Host, iDnes.cz, Lidové noviny, Literární noviny, Reflex, Respekt, Tvar. Hlavním výstupem je zjištění, nakolik česká tištěná i online psaná média reflektují výsledky literárních ocenění, a zároveň pokus o určení mediální síly jednotlivých cen.
Vývoj čtenářství v české společnosti v posledních desetiletích
Trailinová, Kateřina ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Vávra, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem čtenářství v české společnosti od poloviny 80. let po současnost. Cílem této práce je zmapování faktorů, které způsobují možné proměny čtení knih v rámci dlouhodobých trendů a v jaké míře vlivu se na tom podílejí. Teoretická část popisuje dlouhodobé trendy zahrnující existenci určitých historických změn v české společnosti, které způsobil technologický pokrok. Následně dochází k vysvětlení důležitých pojmů týkající se čtenářství (čtenář, nečtenář, čtenářská kultura, knižní chování, aj.). Empirická část spočívá ve vícerozměrné analýze faktorů souvisejících se čtenářstvím v časově komparativní perspektivě - komparaci mezi jednotlivými generacemi (vytvořené věkové skupiny - mladší generace 20 - 34 let, střední generace 35 - 54 let a starší generace 55+). V této části pracujeme s několika datovými soubory, především s výzkumy sociální a třídní struktury (z let 1984, 1991, 1999, 2006), dále pak s mezinárodním výzkumem funkční gramotnosti dospělých nad 15 let SIALS z roku 1998 a datovým souborem ISSP z roku 2007 (Volný čas a sport). V tomto ohledu uvedené výzkumy sledovaly kromě aktivit ve volném čase a tedy i čtenářství, také mnoho aspektů jako např. úroveň dosaženého vzdělání, velikost domácí knihovny atd. Klíčová slova Čtení, čtenář, kniha, vzdělání, věk, televize
Čtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy
Štěrbíková, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Štěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...
Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012
Staňková, Věra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012" pojednává o způsobu využití marketingové komunikace v oblasti knižního trhu, specificky knihkupectví, na příkladu společnosti Neoluxor s.r.o. Jádrem práce je komplexní deskriptivní analýza marketingové komunikace společnosti na základě sekundárních dat a jednotlivých výstupů marketingového komunikačního mixu omezená lety 2008-2012. Východiskem práce je nastínění specifik českého knižního trhu, jeho komerčních i sociálních aspektů a vymezení pozice knihy, knihkupectví a knižní kultury v České republice v posledních letech. Po uvedení společnosti Neoluxor stručným zmíněním její historie a prodejní sítě je na teoretickém základě marketingového komunikačního mixu provedeno detailní popsání a posouzení nadlinkových i podlinkových komunikačních aktivit realizovaných touto společností ve sledovaném období. Následné vymezení konkurentů společnosti a komparace marketingových aktivit Neoluxoru s knihkupectvím Kanzelsberger přináší cenné podněty k závěrečným návrhům na zefektivnění popisovaných aktivit do budoucna. Ty jsou podpořeny také výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na a vybrané otázky týkající se síly značek pražských knihkupectví a vybrané nákupní zvyklosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.