Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Životním povinnostem dostáti může jedině ten, kdo zdráv je a silen." Reprezentace těla v časopise Výchova tělesná
Fiedler, Ondřej ; Himl, Pavel (vedoucí práce) ; Hanulík, Vladan (oponent)
Ve své diplomové práce si kladu za cíl analyzovat reprezentace těla v českých odborných textech zabývajících se tělesnou výchovou, které byly publikovány na počátku 20. století v časopise Výchova tělesná. Vycházím z antropologického předpokladu, že chápání a interpretace těla se mění spolu s historickým, sociálním, kulturním a ideologickým kontextem. Existuje mnoho oblastí vědění, které určují správnost a přirozenost určitého tělesného vzhledu, chování a jednání a jednou z nich je teorie školní tělesné výchovy, která od 2. poloviny 19. století stanovuje normy tělesné zdatnosti jako základního předpokladu pro úspěch v národním, hospodářském a společenském životě. Výklad začíná analýzou popisů cviků, což je nejpůvodnější součást tělovýchovného diskurzu, a textů, které tematizují tělo ve vztahu k duchu. Na této rovině vysvětluji, jaké významy se vztahují k předporozumění tělu. Ve druhé, hlavní části práce interpretuji proces konstrukce norem náležitého těla a ukazuji, jaké techniky jsou předepsané pro jejich realizaci a jaké jsou způsoby jejich legitimizace. Produkci normativních významů vztahuji ke třem velkým ideologiím: genderu, disciplíny a zdraví. Teoretickým rámcem práce je Foucaultova teorie biomoci.
Jan Uher (1891-1942)
Zemková, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce přibližuje životní příběh Jana Uhra (1891 - 1942), jeho pedagogické působení a myšlenkový odkaz. Zároveň sleduje, do jaké míry by tento odkaz mohl být pro dnešní dobu srozumitelný a podnětný a zda by i dnes dokázal inspirovat. Životopisná část je věnována popisu prostředí, ve kterém Jan Uher vyrůstal, období jeho středoškolských a vysokoškolských studií, následným učitelským začátkům a jeho působení ve společenských organizacích (Sokol, YMCA aj.). Zachycuje také jeho zahraniční cesty i další profesní činnost na univerzitách v Praze, v Brně a v Bratislavě. Neopomíná ani Uhrovo aktivní zapojení se do protinacistického odboje. Pedagogickým odkazem se hlouběji zabývá část druhá. Jsou v ní nastíněny situace československého školství v období první republiky a reformní snahy meziválečné generace pedagogů s důrazem na reformní návrhy Jana Uhra. Tato část je doplněna přehledem Uhrovy publikační činnosti do r. 1942 a přibližuje jeho díla: Problém kázně, Základy americké výchovy, Středoškolský student a jeho svět, Filosofie národní výchovy.
Analýza dovedností mladých vícebojařů
Bernášek, Jiří ; Krátký, Petr (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Analýza dovedností mladých vícebojařů Cíle: Cílem práce je analyzovat vícebojařské dovednosti mladého desetibojaře dorostenecké kategorie a na základě srovnávací analýzy s modelovou technikou závodníků vrcholové úrovně ve třech vybraných disciplínách upozornit na případné technické chyby a nedostatky. . Metody: V bakalářské práci jsme použili metody analýzy, pozorování a práce s videozáznamy, ze kterých jsme vytvořili kinogramy. Pořízené kinogramy nám posloužily k analýze a komparaci technického provedení tří vybraných disciplín - překážkového běhu (přeběh jedné překážky), skoku o tyči a hodu oštěpem. Výsledky: Našli jsme výrazné chyby v technickém provedení Jana Jánského, které se částečně dají vysvětlit mladým věkem závodníka. Nejlepší technickou úroveň prokazoval proband v překážkovém běhu, velice dobrou úroveň ve skoku o tyči a slabou úroveň v hodu oštěpem. Předpoklad, že nejlepší technická úroveň bude podle velmi dobrých výsledků ve skoku o tyči, se ukázal jako mylný. Klíčová slova: Desetiboj, trénink, sportovní trénink, disciplína, technika
Připravenost začínajících učitelů 1. st. ZŠ na řešení kázeňských problémů ve třídě
SULKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání začínajícího učitele 1. stupně základní školy, a to z hlediska jeho připravenosti na setkání se s kázeňskými problémy žáků. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň připravenosti začínajícího učitele 1. stupně základní školy na řešení kázeňských problémů ve třídě. Dílčím cílem je nahlédnutí do pregraduální přípravy začínajícího učitele a zodpovězení otázky, do jaké míry připravuje vysoká škola na řešení kázeňských problémů v praxi. Dalším cílem je zjištění pocitu připravenosti začínajících učitelů na řešení problémového chování žáků, a to na reálných i nastíněných případech.
Rizikové faktory v interakci začínajícího učitele primární školy se žákem
Skřivánková, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá interakcí začínajících učitelů primární školy se žáky. Cílem práce je zjistit, jaké strategie předcházejí nekázni, a srovnat postupy začínajících a zkušených učitelů. V neposlední řadě práce projednává problematiku řízení třídy a etiky učitelského povolání.
Vznik a vývoj vzduchových zbraní a jejich disciplín.
Burgerová, Kateřina ; Brych, Jan (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Název práce: Vznik a vývoj vzduchových zbraní a jejich disciplín Cíle práce: Cílem bakalářské práce je popsat vznik a vývoj vzduchových zbraní, základní konstrukční principy, užití pro potřeby armády, brannou výchovu a jako sportovní zbraně. Součástí práce je začlenění vzduchových zbraní do systému sportovních disciplín. Metody práce: Metodou práce bude popisná analýza. Výsledky práce: Výsledkem práce bude ucelený přehled o vývoji vzduchových zbraní, jejich využití a začlenění do systému sportovních disciplín, jehož součástí bude popis základních konstrukčních principů vzduchových zbraní. Klíčová slova: sportovní střelba, vzduchová puška, vzduchová pistole, foukačka, větrovka, plynovka, disciplína, terč
Vychovatelské strategie zvládání verbální agrese dětí
KORANDOVÁ, Denisa
Práce se zabývá vychovatelskými strategiemi, které vychovatelé používají nebo používali při projevech verbální agrese u dětí. Jsou zde teoreticky shrnuta témata, která se objevovala v realizovaném kvalitativním výzkumu (design zakotvené teorie, rozhovory s 9 respondenty). Jedná se o především o agresi jako pojem, verbální agresi, typy agrese, které respondenti rozlišují. Teoreticky jsou také popsány strategie jak osvědčené, tak neosvědčené, kde se objevují témata jako výchova, rodina, spolupráce rodiny se školou, kázeň, trest. Rozhovory s respondenty byly analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Kategorie jsou zpřehledněny a je vytvořeno schéma, které znázorňuje vztahy mezi těmito kategoriemi. V závěru práce jsou uvedeny výsledky, které z daného kvalitativního výzkumu vyšly.
Autorita jako výchovný princip, prostředek a cíl na základních školách a obchodních akademiích
Aldorfová, Barbora ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou autority učitele a jejího využití jako výchovného principu, prostředku a cíle v práci učitele. V teoretické části jsem zpracovala informace o autoritě, osobnosti učitele a dalších faktorech ovlivňujících práci učitele a budování jeho autority. V praktické části jsem shrnula výsledky svého výzkumu, který jsem prováděla na obchodních akademiích a základních školách mezi učiteli. Výsledky tohoto výzkumu jsem zobecnila a komplexněji zpracovala v části shrnutí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.