Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchova pohledem žáků
JINDROVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků. Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu.
Kronika gymnázia Krásnohorská z let 1947-1952
Hejcmanová, Petra ; Sekyrková, Milada (vedoucí práce) ; Bahenská, Marie (oponent)
Bakalářské práce se zaměřuje na ediční zpracování školní kroniky dívčího gymnázia "Krásnohorská" z let 1947-1952, včetně jejího komentáře. Ta se nachází v Archivu hl. m. Prahy, kde je taktéž uložena starší kronika této školy z let 1890-1936, jejíž edici v roce 2016 sepsala PhDr. Milada Sekyrková, CSc. Tato práce tak navazuje na edici předchozí kroniky, aby byla doplněna v určitý celek. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je věnována vývoji školství od reforem Marie Terezie do roku 1954. Dále je zde popsán rozvoj gymnázií na českém území a následuje seznámení s vývojem procesu snah o rozvoj dívčího vzdělávání od 19. století. Hlavní záměr pak představuje pojednání o spolku Minerva a o historii školy gymnázia "Krásnohorská". V druhé části je podán výklad o školních kronikách a jejich počátků vedení do dnešní doby. Poté následuje již samotná edice kroniky s komentářem, s jmenným rejstříkem a seznamem zkratek.
Mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu na úrovni zamýšleného kurikula
Vandrovcová, Jana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu. Nejprve teoreticky vymezuje mezipředmětové vztahy a s nimi související pojmy. Dále se zabývá zamýšleným (projektovým) kurikulem a analyzuje vzájemné vazby matematiky a geografie/ zeměpisu v RVP G a ve vybraných ŠVP. Následuje analýza učebnic matematiky z hlediska výskytu aplikačních příkladů a příkladů s mezipředmětovou tematikou. Větší pozornost pak věnuje příkladům se zeměpisnou tematikou. Představuje také vybrané výukové materiály zaměřené na mezipředmětové vztahy. klíčová slova: mezipředmětové vztahy, matematika, zeměpis, výuka, gymnázium
Inovace výuky přírodopisu ve vztahu k cílům dosažení přírodovědné gramotnosti: aplikační studie s využitím vzdělávacího tématu Ptáci.
ŠTROBLOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá inovativními metodami výuky, a to se zaměřením na podpoření přírodovědné gramotnosti. V rešeršní části přináší přehled výukových metod, které jsou v průběhu posledních 20 let považovány za inovativní. V aplikační části se věnuje inovaci výuky tematického celku Ptáci, vyučovaného v rámci přírodopisu na základní škole či nižším gymnáziu, přičemž navrhuje: (1) inovaci obsahu učiva a (2) inovovanou realizaci výuky, prostřednictvím vybraných metod s přihlédnutím na dosažení cílů přírodovědné gramotnosti.
Poptávka a nabídka na trhu středních škol v ČR
Zelinková, Barbora ; Rusmichová, Lada (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou poptávky a nabídky na trhu středních škol v ČR se zaměřením na rozdíly mezi státním a soukromým sektorem. Obsahem práce je vymezení základních pojmů souvisejících s tématem, popis vývoje a historického konceptu školství, charakteristika specifik marketingové strategie a rozdílů ve financování státního a soukromého sektoru. Zároveň práce zkoumá statistická data vývoje poptávky a nabídky školství. Praktická část se zabývá výzkumem na státním a církevním gymnáziu v Kutné Hoře - zahrnuje rozhovory s řediteli a dotazníky mezi žáky prvního ročníku středoškolského stupně vzdělání.
Efektivita vybraných vzdělávacích postupů ve výuce biologie
Radvanová, Sabina ; Čížková, Věra (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent) ; Papáček, Miroslav (oponent)
Cílem disertační práce je porovnat efektivitu badatelsky vedené a klasicky vedené výuky na příkladu tematického celku vylučování člověka u žáků vyššího gymnázia. V teoretické části práce byla provedena obsahová analýza pedagogicko-psychologické literatury zaměřené na efektivitu vzdělávání a badatelsky orientovanou výuku. Dále byly analyzovány současně platné české kurikulární dokumenty, tedy Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a dostupné učebnice biologie pro gymnázia. V praktické části byly na základě těchto analýz a studia pedagogicko-psychologické literatury zpracovány přípravy pro klasicky vedenou a badatelsky vedenou výuku, včetně návrhu badatelských aktivit pro experimentální výuku. Pro porovnání efektivity zvolených výukových metod byl vytvořen výzkumný nástroj - pretest, posttest 1, posttest 2 a dotazníky pro žáky a učitele. Do didaktického experimentu se zapojili žáci a učitelé sedmi pražských gymnázií. Cílem dotazníkového šetření bylo statistická data získaná testováním žáků doplnit a blíže popsat. Při vyhodnocení dotazníků byla prokázána velká shoda mezi žáky a jejich učiteli. V pretestu se vstupní vědomosti žáků experimentální i kontrolní skupiny významně nelišily, v posttestu 1 došlo ke zlepšení u žáků obou skupin, v posttestu 2 pak k mírnému zhoršení u obou skupin žáků. Zatímco v...
Možnosti aplikace konstruktivistických přístupů v rámci výuky informatických předmětů na základní škole
Feber, Martin ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Předmětem diplomové práce je zkoumání možností aplikování konstruktivistických přístupů ve výuce informačních předmětů na základní škole, resp. V 1. - 4. ročníku víceletého gymnázia. Práce mapuje současnou situaci na školách ve výuce informatiky. Zahrnuje hlavní teoretická východiska konstruktivismu včetně souboru doporučení, principů a principů pro výuku vybraného oboru informatiky. Tyto teoretická východiska ověřuje akčním výzkumem v rámci praktické výuky počítačové grafiky.
Komparace vyučování českého jazyka na tradiční a alternativní střední škole
Zajícová, Karolína ; Štěpáník, Stanislav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Práce srovnává metody a formy výuky českého jazyka na tradičním gymnáziu a na waldorfském lyceu. V první části se zabývá teoretickými východisky pedagogiky tradiční a alternativní, zatímco druhá část je zaměřena na jejich praktické využití ve vyučování v podobě jednotlivých metod a forem práce. Pozorované výukové situace jsou analyzovány a výsledky tradičního i alternativního pojetí vyučování jsou ověřeny testem. Cílem je zjistit, zda jsou v rámci alternativního přístupu uplatňovány specifické metody a formy výuky a zda jsou efektivnější než metody tradiční. Práce dochází k závěru, že se na alternativní škole uplatňují pouze některé aspekty alternativní pedagogiky, které vedou k vyšší aktivitě žáků, ale výsledky testu naznačují, že v úrovni znalostí jsou obě školy srovnatelné. KLÍČOVÁ SLOVA výuka českého jazyka, syntax, střední škola, gymnázium, waldorfské lyceum
Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií
Pavlíková, Tereza ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií Cíl: Cílem této práce je zjistit pohled žáků gymnázií ve vybraných krajích na výuku atletiky v hodinách tělesné výchovy a jejich vztah k tomuto sportu i k jednotlivým disciplínám. Metody: Práce je postavena na kvantitativním výzkumu prováděném mezi žáky 3. a 4. ročníků gymnázií ve vybraných krajích České republiky. Získaná data z dotazníkového šetření byla zpracována v programech Microsoft Excel a SPSS. Byly zjištěny základní popisné charakteristiky, které byly zpracovány do tabulek a grafů, a v závislosti na povaze proměnných byly výsledky ověřovány pomocí Chí-kvadrát testu, Mann-Whitneyho neparametrického testu a Spearmanova koeficientu pořadové korelace. Testy byly prováděny na 5%, příp. 1% hladině významnosti. Výsledky: Atletiku vnímá 40,1 % dotázaných žáků negativně, přitom svůj vztah hodnotí jako záporný častěji dívky než chlapci. Největší vliv na vnímání tohoto sportu mají učitelé tělesné výchovy, ale odvíjí se i od úrovně pohybové aktivnosti. Převažuje orientace hodin na osvojení dovedností v jednotlivých atletických disciplínách, ale hodnocení mnohdy stále zohledňuje jen podaný výkon. K preferovaným atletickým disciplínám patří skok do dálky, sprinty, hod kriketovým míčkem a štafetový běh (poslední dvě zmíněné jsou ale v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.