Název:
Mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu na úrovni zamýšleného kurikula
Překlad názvu:
Interdisciplinary relations between mathematics and geography at grammar school: intended curriculum
Autoři:
Vandrovcová, Jana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu. Nejprve teoreticky vymezuje mezipředmětové vztahy a s nimi související pojmy. Dále se zabývá zamýšleným (projektovým) kurikulem a analyzuje vzájemné vazby matematiky a geografie/ zeměpisu v RVP G a ve vybraných ŠVP. Následuje analýza učebnic matematiky z hlediska výskytu aplikačních příkladů a příkladů s mezipředmětovou tematikou. Větší pozornost pak věnuje příkladům se zeměpisnou tematikou. Představuje také vybrané výukové materiály zaměřené na mezipředmětové vztahy. klíčová slova: mezipředmětové vztahy, matematika, zeměpis, výuka, gymnáziumThe presented bachelor thesis fosuses on interdisciplinary relations of mathematics and geography in teaching at grammar school. It theoreticcaly defines interdisciplinary relations and terms related with them. Next, it deals with intended (project) curriculum and it analyses mutual linkage between mathematics and geography in RVP G and in selected ŠVP. Next there follows an analyses of mathematics textbooks from the point of view of occurrence of application examples and examples with interdisciplinary themes. Then it focuses more on examples with geography themes. It also presents selected educational materials focused on interdisciplinary relations. keywords: interdisciplinary relations, mathematics, geography, teaching, grammar school
Klíčová slova:
gymnázium; matematika; mezipředmětové vztahy; výuka; zeměpis; geography; grammar school; interdisciplinary relations,mathematics; teaching