Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní perspektivy žáků a studentů střední a vyšší odborné školy pedagogické
Doksanská, Ivana ; Prokop, Jiří (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se věnuje profesní přípravě, hodnocení výhod a nevýhod učitelské profese a profesním perspektivám. Cílem práce je přehledná studie popisující profesní přípravu budoucích předškolních pedagogů na úrovní středního a vyššího odborného vzdělávání a interpretace dat získaných výzkumem. Práce má část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů týkajících se profesní přípravy, profesních perspektiv a učitelské profese. Praktická část je cílena na získání a interpretaci postojů, hodnocení profesní přípravy a profesních perspektiv žáků a studentů. K analýze získaných údajů byl použit dotazník. Součástí práce je i interpretace výsledků, doporučení pro praxi i celkový závěr. Klíčové pojmy: Negativa učitelské profese Pozitiva učitelské profese Profese učitele Profesní příprava Profesní perspektiva
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Vančura, Daniel ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má 2 kapitoly, kde jsou vymezena klíčová slova a vysvětleny základní pojmy, které úzce souvisí s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. V další kapitole je popsána realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, metody vzdělávání a vzdělávací potřeby. Teoretická část se rovněž zabývá finančním zajištěním pro další vzdělávání. Praktická část je rozdělena na 2 kapitoly, kde je použita metoda dotazníkového šetření pro pedagogické pracovníky škol ve Středočeském kraji, která vede ke zjištění motivace pedagogických pracovníků dále se vzdělávat a k tomu, jaké mají pedagogičtí pracovníci podmínky ke vzdělávání samotnému. Diplomová práce v závěru poukazuje na některá doporučení vyplývající z dotazníkového šetření.
Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté
HAVELKOVÁ, Denisa
Ve své práci jsem se zaměřila na přechod ze školy do zaměstnání u lidí s mentálním postižením. Popisuji základní terminologické vymezení pojmu mentální postižení. Dále je v práci popsáno rozdělení a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. Následuje popis období dospívání, které úzce souvisí s tímto důležitým posunem v životě, profesní příprava mládeže s mentálním postižením, samotný přechod ze školy do práce a také důležitý popis tranzitního programu. Cílem práce je, zaměřit se na průběh pracovního začleňování osob s mentálním postižením. Cílovou skupinou jsou tedy klienti, kteří program nyní navštěvují. Praktická část práce začíná zvolením vlastních cílů. V dalších podkapitolách následuje metodika, kterou jsem si pro tuto práci zvolila k dosažení cílů. Podle rozhovorů se zaměstnanci a klienty jsem sepsala průběh tranzitního programu a zaměřila se na jejich prospěšnost. Tranzitní program vnímám jako specifický program, který má v otevřené občanské společnosti své platné místo.
Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté
HAVELKOVÁ, Denisa
Ve své práci jsem se zaměřila na přechod ze školy do zaměstnání u lidí s mentálním postižením. Popisuji základní terminologické vymezení pojmu mentální postižení. Dále je v práci popsáno rozdělení a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. Následuje popis období dospívání, které úzce souvisí s tímto důležitým posunem v životě, profesní příprava mládeže s mentálním postižením, samotný přechod ze školy do práce a také důležitý popis tranzitního programu. Cílem práce je, zaměřit se na průběh pracovního začleňování osob s mentálním postižením, na jaké pozice se program snaží klienty umístit a na jakých pozicích klienti pracují po ukončení tranzitního programu. Cílovou skupinou jsou tedy klienti, kteří program nyní navštěvují, ale také klienti, kteří programem již prošli a nyní jsou zaměstnáni. Praktická část práce začíná zvolením vlastních cílů. V dalších podkapitolách následuje metodika, kterou jsem si pro tuto práci zvolila k dosažení cílů. Podle rozhovorů se zaměstnanci jsem sepsala průběh tranzitního programu. Z rozhovorů s aktivními klienty jsem vyhotovila osobní anamnézy, zjistila, na jaké pracovní pozice se připravují, a od bývalých klientů jsem pomocí rozhovorů zjišťovala, kde jsou nyní zaměstnáni. Tranzitní program vnímám jako specifický program, který má v otevřené občanské společnosti své platné místo.
Vzdělávání zaměstnaných osob - 2015
Český statistický úřad
Publikace Vzdělávání zaměstnaných osob přináší hlavní závěry národních výstupů mezinárodně srovnatelného šetření Continuing Vocational Training Survey 2015 (CVTS 5), které statisticky zachycuje oblast firemního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly publikace se zaměřují zejména na následující oblasti: důraz, který je ve firmách kladen na vzdělávání, jeho praktická organizace, hodnocení a reakce firem na toto hodnocení; účast zaměstnanců v různých formách vzdělávání, témata vzdělávání a soulad s potřebami firmy; finance ve firemním vzdělávání; omezení a překážky, které firmy ve vzdělávání zaměstnanců limitují, případně mu brání; spolupráce firem a škol, její frekvence a důvody ne/spolupráce; problémy s obsazováním volných pracovních míst a nabírání absolventů do firem. Součástí publikace je i kapitola představující metodologii šetření a tabulková příloha s výstupy šetření v podrobných členěních.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Tvorba jednotek výsledků učení ECVET na základě standardů profesních kvalifikací v NSK
Kadlec, Miroslav
Pracovní verze metodiky tvorby jednotek výsledků učení na základě standardů profesních kvalifikací v NSK je zpracována jako návrh, který využívá zkušenosti z pilotního ověřování využitelnosti v oborových skupinách.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Absolventi středních škol a trh práce. Odvětví: Strojírenství
Doležalová, Gabriela ; Vojtěch, Jiří
Informace o počtech nově přijatých žáků a absolventů škol, o jejich připravenosti a úspěšnosti při přechodu na trh práce, popřípadě do dalšího vzdělávání, o tom, jestli absolventi skutečně v oboru pracují apod., pro zvolené odvětví, zde konkrétně pro odvětví strojírenství.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Externí odkaz: Stáhnout plný texthttp://www.nuv.cz/file/801

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.