Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Technické památky na Českokrumlovsku a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
ČARKOVÁ, Věra
Diplomová práce je zaměřena na využití technických památek na Českokrumlovsku ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část diplomové práce se zabývá analýzou odborné literatury týkající se projektového vyučování a jeho uplatnění ve výuce technické výchovy na prvním stupni základní školy. Závěrečná kapitola teoretické části diplomové práce je věnována vybraným deseti technickým památkám na Českokrumlovsku. V praktické části diplomové práce jsou využity vytipované technické památky pro zpracování projektů. Součástí každého projektu je exkurze na danou technickou památku a její využití pro další část projektu. Praktická část je věnována zpracování didaktické dokumentace a informačního základu pro pedagogy. Příloha diplomové práce obsahuje kromě jiného fotodokumentaci z výstupů každého realizovaného projektu. Nedílnou součástí diplomové práce je zpracování údajů z krátkých dotazníků pro učitele, který byl zaměřen na smysluplnost realizovaných projektů.
Sedlčansko a okolí v literárních pověstech (na základě vybraných děl)
MUSÍLKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se bude zabývat literárními pověstmi tradovanými na Sedlčansku a v jeho blízkém okolí na základě kulturně-geografického vymezení daného regionu. Podkladovým materiálem budou čtyřdílné Pověsti Sedlčanska od regionálního autora Karla Bazala, zároveň se diplomová práce pokusí o stručný nástin jeho života a díla, resp. o jeho eventuální začlenění do dobového kontextu. Pozornost bude zaměřena nejen na interpretaci pověstí na základě rozmanitého heuristického materiálu, ale i na charakteristiku postav. Práce, která metodologicky využije teorii regionální literatury a genologické vymezení pověsti, bude doplněna fotografiemi daných míst a plánem projektového vyučování na základě interdisciplinárních vztahů (2. stupeň ZŠ).
Možnosti rehabilitace dětského tištěného časopisu v době digitálních médií
JEŽKOVÁ, Blanka
Tato diplomová práce je tvůrčím projektem, který si klade za cíl vytvoření modelového časopisu pro děti mladšího školního věku, který by dětského čtenáře co nejkomplexněji kultivoval. Obsah tohoto časopisu vychází z předchozí teoretické analýzy potřeb dětí a počítá s jejich sociokulturním specifikem- soužitím s digitálními technologiemi. Na tyto formulované požadavky se následně snažím v práci nalézt odpovědi v podobě současných pedagogických trendů a s jejich využitím v praxi pak podávám návrh konkrétního produktu, který tyto jevy reflektuje.
Metodika výuky regionálních dějin na příkladu Plzeňského kraje
Mušková, Eva ; Pleskačová, Iva ; Stočes, Jiří ; Zvárová, Jarmila
Metodika výuky regionálních dějin na příkladu Plzeňského kraje se snaží postihnout edukační význam regionálních dějin, zhodnotit, jakou roli hrají (měly by hrát a mohly by hrát) místní dějiny ve výuce na základních školách, a navrhnout efektivní způsob implementace regionální tematiky do vyučovacího procesu. Metodika se zabývá otázkou vymezení regionu a pojetí tohoto pojmu v historiografii. Přináší stručný nástin historie plzeňské historiografie doplněný zevrubným přehledem novější historické literatury k regionálním dějinám Plzně a Plzeňského kraje, který učitelům umožňuje zorientovat se v nabídce historické literatury regionální provenience. Dále nastiňuje edukační význam regionálních dějin a jejich roli v současném základním školství. Vedle teoretické části metodika obsahuje také návrhy projektů a manuál k realizaci vlastní výstavy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Pilotní ověřování vzdělávacích materiálů (Projekt vzdělávání k udržitelné dopravě)
Pírková, Jana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce Pilotní ověřování vzdělávacích materiálů popisuje proces tvorby vzdělávacích aktivit s problematikou udržitelné dopravy, příprava jejich pilotního ověřování a následně vyhodnocení získaných postřehu spojených s pilotním ověřování vzdělávacích aktivit. V rámci teoretické části předkládá autorka příklady procesu a výsledků pilotního ověřování v rámci České republiky. Následně předkládá výčet vybraných výukových metod, které byly vybrány pro tvorbu a v empirické části uvádí podrobný postup při ověřování a vyhodnocení poznatků získaných v rámci procesu pilotního ověřování vzdělávacích aktivit. Klíčová slova: Pilotní ověřování vzdělávacích aktivit, udržitelná doprava, progresivní pedagogiky, problémové výučování, projektové vyučování, využití různých druhů inteligence ve výuce, zážitková pedagogika, audiovizuální materiály ve výuce, dotazníkové šetření, dopravní návyky školáků, zpětná vazba na vzdělávací aktivity, spolupráce učitelského sboru na vzdělávacích aktivitách,
Příroda jako výtvarná dílna
Plecitá, Kateřina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi propojení výtvarného umění s přírodou. Teoretická část vychází z Rámcově vzdělávacího programu, sleduje úlohu výtvarné výchovy a didaktické prostředky k dosažení stanovených cílů. Zvláštní pozornost je věnována projektové problematice výuky s návazností na ekologickou výchovu, mezipředmětové vztahy a vývoj směrů výtvarného umění pracujícího s přírodou se zaměřením na zemní umění. Praktická část obsahuje tři metodické řady výtvarných aktivit se žáky 1. stupně. Součástí diplomové práce je obrazová dokumentace jednotlivých realizovaných činností na přiloženém CD.
Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu
Šedivá, Renata ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu Bc. Renata Šedivá sedivarenata@gmail.com Předkládaná diplomová práce je návrhem výukového projektu Sacharidy zařaditelného do výuky třetího ročníku čtyřletého gymnázia nebo odpovídajícího ročníku gymnázia víceletého. Nejprve je uvedena rešerše literárních zdrojů týkajících se problematiky projektového vyučování. Následuje zpracování výukového projektu Sacharidy, jehož produktem jsou vyučovací hodiny k tomuto tématu navržené, připravené a prezentované žáky. Návrh projektu obsahuje časový harmonogram projektu, zadání a metodiku k jednotlivým částem projektu (motivace, příprava vyučovacích hodin, laboratorní práce, prezentace vyučovacích hodin, závěrečné procvičování, test a reflexe), metodické poznámky a dokumentaci z realizace projektu na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...
Lekce informační výchovy aplikované do výuky dějepisu na Dvořákově gymnáziu v Kralupech nad Vltavou
Řihák, Jakub ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá koncepcí lekcí informační výchovy aplikovaných do projektové výuky dějepisu na Dvořákově gymnáziu v Kralupech nad Vltavou. V práci jsou uvedeny a dále rozpracovány požadavky na informační gramotnost středoškolských studentů, uvedených v "Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia" (27). Tyto požadavky jsou na základě standardů informační gramotnosti publikovaných v USA a Velké Británi dále rozpracovány. Na tomto základě je v práci formulován návrh koncepce výuky informační výchovy. Dále je uveden konkrétní návrh lekcí informační výchovy a jejich zařazení do výuky dějepisu v rámci "Dějepisného semináře" na Dvořákově gymnáziu v Kralupech nad Vltavou metodou takzvané projektové výuky. Celá koncepce je ověřena v praxi. Mimo tento aplikovaný způsob je také navržena možnost širší výuky informační výchovy v rámci samostatného semináře, s propojením do jiných předmětů. Tato metoda se zdá být vhodnější, protože umožňuje zařazení širšího okruhu probírané látky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.