Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení
Čmolíková, Václava ; Fantová, Věra (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení AUTOR: Václava Čmolíková KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Věra Fantová ABSTRAKT: Cílem této práce bylo podat přehled o přístupu mateřských škol k autoevaluaci z pohledu řízení, porovnat realitu v mateřských školách a sloučených celků základních a mateřských škol jak v oblasti realizace autoevaluace, tak i přijímaných opatření, která vycházejí ze zprávy vlastního hodnocení. V teoretické části jsou zaznamenány některé základní termíny týkající se autoevaluace, řízení školy a legislativního rámce. Předmětem výzkumného šetření bylo zmapovat, jakým způsobem vedoucí pracovníci samostatných mateřských škol a sloučených celků základních a mateřských škol, oblast řízení vyhodnocují. Výsledkem je sumarizace přístupu škol k autoevaluaci řízení, která poukazuje na přetrvávající problémy v procesu hodnocení řízení mateřských škol a pootevírá cestu k poznání a zefektivnění autoevaluace v oblasti řízení mateřské školy. Klíčová slova: Evaluace, autoevaluace, řízení školy, styly řízení, ředitel
Úroveň a efektivita externí kontroly škol v Libereckém kraji (zaměřeno na kompetence zřizovatelů a vzájemnou spolupráci při provádění kontroly)
Majerová, Jana ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce analyzuje a hodnotí stav a fungování současného systému evaluace školství v České republice, rozebírá příčiny a důsledky vlivu jednotlivých faktorů na jeho kvalitu a zjištěné poznatky shrnuje v návrhu nového pojetí externí evaluace škol. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumu názorů ředitelů, zřizovatelů a pracovníků České školní inspekce v Libereckém kraji, z analýzy národního projektu Cestou ke kvalitě realizovaného v rámci České republiky, ale také ze stanovisek mezinárodních odborných týmů zaměřených na provádění hodnocení školských systémů, jako je Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), společnost McKinsey & Company a Stálá konference ústředních a generálních inspektorátů vzdělávání (SICI). Pozornost je zaměřena na zjišťování míry kompetencí a zodpovědnosti jednotlivých subjektů vzdělávací politiky, na oblast odborné kvalifikace zřizovatelů a vyvozování důsledků z těchto aspektů vyplývajících. Významnou součástí procesu zvyšování kvality škol je nejen poskytování pomoci a podpory školám erudovanými hodnotiteli, ale i vytvoření vzájemné provázanosti a spolupráce všech zúčastněných stran. Důraz je kladen na spolupráci externích hodnotitelů České školní inspekce a zřizovatele, ale především na míru a kvalitu spolupráce hodnotitelů se školami...
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou
Ušáková, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou Cílem práce bylo vytvořit a realizovat podpůrný stimulační program pro skupinu žáků se specifickými poruchami učení zaměřený na podporu pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, které bývá vlivem školní neúspěšnosti snížené, dále na rozvoj sociálních dovedností žáků. Podpůrný stimulační program vychází z teoretických poznatků v oblasti zážitkové pedagogiky, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Klíčová slova Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učení.
Přínos poradenské činnosti ke změně životního stylu
Fojtíková, Monika ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Přínos poradenské činnosti ke změně životního stylu Souhrn: Otázka zdravého životního stylu se v poslední době dostává do popředí diskutovaných témat. Životní styl populace se oproti minulosti znatelně změnil a kvalitní, přiměřené stravování a pravidelná pohybová aktivita je u lidí často zanedbávána. Lidé trpí stresem, nedostatkem spánku a všechny tyto faktory s sebou nesou zvýšenou míru zdravotních rizik. Na tuto skutečnost reaguje společnost mimo jiné vznikem mnoha poraden, které se snaží člověku pomoci ke změně a zdravějšímu a kvalitnějšímu životnímu stylu. Tato práce se zabývá vlivem individuálně sestaveného programu poradcem na změnu životního stylu a v souvislosti s touto změnou i na změnu tělesného složení žen ve věku 18 - 65 let. Výzkum má odhalit, zda program jako takový, pravidelné kontroly a zpětná vazba přinesou pozitivní změny v životním stylu a dojde-li v souvislosti s touto změnou k redukci hmotnosti a zlepšení ostatních tělesných parametrů. Cíl práce: Naším cílem bylo zjistit, jaké ženy vyhledávají pomoc a poradenství v oblasti zdravého životního stylu. Dále nás také zajímalo, jaký vliv bude mít individuálně sestavený program na jeho změnu a zda tato změna pozitivně ovlivní nejen tělesnou hmotnost zkoumaných žen, ,ale i jejich jednotlivé tělesné parametry. Metodika:...
Význam sebehodnocení žáků ve výuce na 1. stupni ZŠ
FORMANOVÁ, Vendula
Cílem teoretické části je vysvětlit pojmy hodnocení a sebehodnocení, osvětlit jejich vzájemný vztah, přiblížit jejich formy a typy, zformulovat a nabídnout řešení vybraných problémů hodnocení, popsat předpoklady pro sebehodnocení a jeho postupný rozvoj na prvním stupni základní školy a nastínit jeho význam pro další vývoj člověka. V praktické části diplomové práce zjišťuji pomocí rozhovorů s 24 respondenty, zda si uvědomují význam sebehodnocení pro osobnost žáka a srovnávám výsledky s teoretickou částí své práce. Dále při rozhovoru zjišťuji, v jaké míře sebehodnotící činnosti zařazují a co je pro ně při hodnocení obtížné. Výpovědi jsem zpracovala kvalitativní metodou. Jako doplnění své diplomové práce v příloze přikládám seznam aktivit, které jsou vhodné pro rozvoj sebehodnocení u žáků. Některé aktivity používané na Křesťanské základní škole v Jihlavě jsou doplněny fotografií.
Výskyt depresivních symptomů u adolescentů: vliv věku a pohlaví,souvislosti s osobnostními charakteristikami a s percepcí rodinného prostředí
Macek, Petr ; Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Dvě kohorty respondentů, mladší (12 let, soubor 441 adolescentů, 187 chlapců, 254 dívek) a starší (16 let, soubor 325 adolescentů, 130 chlapců, 195 dívek) kompletovali řadu dotazníkových metod, mimo jiné The Center for Epidemiologic Studies Depression Scale (CES-D). Potvrdil se předpoklad, že depresivní syndromy adolescentů jsou výsledkem jak vlivů osobnosti, tak vlivu psychosociálních (vztahových charakteristik). Zřetelně se ukazuje vliv neuroticismu - míra lability lineárně souvisí s mírou depresivity, vliv extraverze není jednoznačný. Silný je vliv optimismu, značný význam má celkové pozitivní sebehodnocení (self-esteem).Pozitivní vztahy s rodiči, manifestované vřelostí a podporou mají značný význam po celé období adolescence - jejich vliv se s věkem výrazně neoslabuje
Reakce adolescentů na problémy v rodině: souvislost se sebehodnocením a s vědomím vlastní účinnosti
Osecká, Lída ; Macek, Petr ; Řehulková, Oliva
Ve výzkumu, ve kterém participovalo celkem 316 středoškoláků (16-19 let, 132 chlapců a 184 dívek), se adolescenti kromě jiného vyjadřovali k tomu, jak se chovají, když mají nějaké problémy v rodině. Byly identifikovány čtyři strategie vyrovnávání se: aktivní řešení problému, potlačování emocí, vyhýbání se problému a hledání sociální opory. Testovali jsme předpoklad, že strategie zvládání (konkrétně častost jejího užívání) ovlivňuje vztah k sobě samému - jednak vědomí vlastní hodnoty (self-esteem), jednak vědomí vlastní účinnosti (self-efficacy). Výsledky ukázaly souvislosti mezi strategiemi zvládání a vztahem k sobě, současně upozornily na rozdíly mezi pohlavími. Např. častější hledání sociální opory souvisí s vyšším pocitem vlastní účinnosti u dívek, u chlapců preference této strategie naopa pocit vlastní účinosti snižuje. Hlavní prediktor sebeúčinnosti je strategie založená na potlačování negativních emocí. U chlapců souvisí potlačování negativních emocí též s pozitivním sebehodnocením, u dívek je signifikantní prediktor pozitivního sebehodnocení aktivní a racionální coping.
Poznámky ke zkoumání obsahu sebesystému a identity
Macek, Petr ; Osecká, Lída
Výzkum sebesystému a identity je spojen s některými specifickými problémy. Nejde jen o různost teoretických přístupů a terminologické obtíže. Zásadní specifičnost spočívá v tom, že sebepojetí, sebehodnocení a identity jsou hypotetické konstrukty, o ktterých se nemůžeme dozvědět jinak, než na základě subjektivní výpovědi dotyčné osoby a že neexistují kritéria vnější validity. Všechny ostatní charakteristiky člověka (jeho temperament, kognitivní charakteristiky, hodnocení druhých, jednání a komunikaci ss druhými) lze sice považovat za determinanty systému a identity, nemají však přímou výpovědní hodnotu o obsahu subjektivní představy a sebehodnoení. Na druhé straně, ne každá subjektivní výpověď o sobě samém je sebesystému a identitě relevantní. Příspěvek bude diskutovat některé možnosti a meze kvantitativního a kvalitativního výzkumu těchto konstruktů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.