Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Paparazzi a jejich fotografie v českém tisku
Nohejlová, Markéta ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Paparazzi a jejich fotografie se stali neodmyslitelnou součástí novodobého žurnalismu, Ačkoliv s sebou tato skutečnost přináší vlnu odporu jak ze strany mediálních konzumentů, tak z hlediska mediálních odborníků. Obliba bulvární fotografie však neustále stoupá, média se proto snaží svou nabídku tomuto faktu přizpůsobit. Ačkoliv je paradoxně na paparazzi fotografy v mnoha ohledech nahlíženo negativně, poptávka po jejich fotografiích neustále roste, čímž se přirozeně zvyšuje i jejich aktivita. Cílem této bakalářské práce je uvést čtenáře do problematiky současné bulvární fotografie, analyzovat její specifické znaky a přiblížit metody, které jsou v praxi fotografy využívány. Práce obsahuje také komparaci české a zahraniční bulvární fotografie a snaží se definovat základní rozdíly s důrazem na český mediální trh. Studie se věnuje vzniku a následně vývoji bulvární fotografie, charakterizuje periodika, ve kterých jsou snímky publikovány a snaží se o deskripci základních znaků bulvární fotografie. Dále se soustředí na popis výzkumu, který autorka absolvovala spolu s paparazzi fotografem a v metodologické části analyzuje a vyhodnocuje výsledky, ke kterým v průběhu zkoumání došla. V příloze má čtenář možnost přečíst si rozhovory s paparazzi fotografy působícími v českých médiích.
Amatérské literární servery
Tamchynová, Barbora ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Tato práce, nazvaná "Amatérské literární servery" se zaměřuje na problematiku amatérské literární tvorby a na místa na českém internetu, na kterých je tato literatura publikována. Cílem této práce je v teoretické části pokusit se definovat amatérskou literaturu a zařadit ji do systému literatury. Dále tato práce charakterizuje jednotlivé literární servery, konkrétně servery liter.cz, pismak.cz, poeta.cz, saspi.cz a totem.cz. Náplní praktické části práce je doplnění informací, které nebylo možné zjistit přímo z popisovaných serverů, pomocí odpovědí na dotazníky pro redakce těchto serverů. Cílem bakalářské práce je také získat přehled o tom, co je důležité pro čtenáře těchto serverů a autory, kteří na nich publikují svá díla, a jak jsou uživatelé s jednotlivými servery spokojeni. Klíčová slova: Literatura Server Autor Čtenář Liter Písmák Poeta Saspi Totem
Čtenářství a jeho význam na základní škole
HOULÍKOVÁ, Ivana
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem čtenářství a jeho funkcí ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o problematice gramotnosti, zabývá se pojmy čtení, četba a čtenářství, samotným čtenářem a faktory ovlivňujícími dětské čtenáře. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření na téma Čtenářství a oblíbenost knih na druhém stupni základní školy. Dále popisuje tematický plán hodin literární výchovy, snahu připravit a motivovat žáky k povinné četbě.
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.
Média v českém výtvarném umění
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce Média v českém výtvarném umění se věnuje vztahu médií a výtvarného umění. Cílem práce je mimo jiné zjistit, zda lze média označit za svébytné výtvarné téma. V prvních kapitolách jsou kromě cíle práce popsány i metodologie a použité zdroje. Následuje stručný přehled situace v zahraničním výtvarném umění, které bylo hlavní inspirací pro vznik této práce. Hlavní část přínáší výběr výtvarných děl s mediální tématikou, jejichž autory jsou čeští výtvarní umělci. Práce se zaměřuje především na malířství, kresbu, grafiku a sochařství. Výtvarná díla jsou primárně řazena tématicky a následně chronologicky do několika podkapitol. Jednotlivé tématické celky pak uvádí do souvislostí dějiny a teorie médií s dějinami výtvarného umění.
Kategorie výběru z hlediska kategorie autora a fáze geneze literárního procesu
Kroulíková, Lucie ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Hrbata, Zdeněk (oponent)
Cílem práce je poukázat na význam kategorie výběru v literárním procesu, jež dosud není systematicky zpracovaná. Mapuje její výskyt ve všech složkách textové geneze, konkrétně se zaměřuje na autora jako produktora výběru a zkoumá, do jaké míry výběr jeho prostřednictvím ovlivňuje konečnou podobu literárního díla. Práce se z hlediska selekčního principu zabývá výběrem z aktuálního světa a jeho následnou verbální reprezentací realizovanou výběrem konkrétních literárních postupů a jazykových prostředků. Kategorie je zasazena do širokého kontextu své interdisciplinární působnosti a je zdůrazněna i její vědomá a nevědomá povaha a nadindividuální determinanty. V závěru nahlíží práce na autora z druhé strany - jako na produkt výběru - a klade si otázky výběrových kritérii za účelem konstituování literárního kánonu.
Počítačová hra svébytným literárním dílem?
Kovaříková, Šárka ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Počítačová hra svébytným literárním dílem?" se skládá ze dvou částí. První část představuje počítačové hry obecně a vymezuje z nich RPG žánr, jež se literárním dílům nejvíc přibližuje, jelikož ho utváří velké množství textu. Ukazuje, že je k jeho hraní potřeba obdobných schopností a dovedností (především čtenářské a informační gramotnosti), které vyžaduje i čtení knih. Seznamuje také s tzv. flow-zážitkem při hraní počítačových her. Vymezuje různé vědecké přístupy, které se aplikují při zkoumání počítačových her. Dále se věnuje počítačovým hrám jako fikčním světům, ve kterých se odehrávají rozmanité příběhy, v nichž se uplatňují jednotlivé narativní kategorie - vypravěč a vyprávění, čas, prostor a postavy. Druhou část tvoří interpretace a analýza vybrané počítačové hry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tato část dokazuje, že pro hraní her jsou nezbytné různé typy gramotnosti. Dále hra slouží jako ukázka jednoho typu fikčního světa, ve kterém spojení narativních kategorií vytváří specifický svět se svými pravidly fungování.
Jazykové ztvárnění propagandy v tisku v době bývalého Československa
Pilík, Pavel ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Jádrem této diplomové práce je identifikace jazykových prostředků propagandy v Rudém právu ve vybraných úvahových článcích v průběhu roku 1975. Tato práce se nejprve zabývá podstatou termínů persvaze, propaganda a manipulace s ohledem na vzájemný vztah těchto termínů. V dalších oddílech této práce nalezneme charakteristiku jednotlivých persvazivních prostředků, jejichž přítomnost ukazujeme v konkrétních textech Rudého práva. Tyto jazykové prostředky, kterými se produktor snaží zmanipulovat recipienta, jsou z hlediska pragmatického popisovány na základě toho, zda sloužily tehdejší propagandě ke chvále komunistického režimu, nebo k hanění jeho odpůrců. KLÍČOVÁ SLOVA Propaganda, persvaze, manipulace, Rudé právo, text, komunismus, kapitalismus, stoupenec, odpůrce, produktor, recipient.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.