Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.
Divadlo a nová média
Tupá, Jana ; Kriššák, Miloš (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Cílem této práce je popsat a analyzovat vztah divadla a nových médií. Toho je docíleno definováním nových médií, definováním divadla, jeho vzniku a chronologického vývoje, popisem chronologického vývoje divadelních technologií a analýzou vztahu divadla a nových médií ze tří úhlů pohledu: skrze hry přejímající prvky nových médií, hry využívající nových médií jako součásti scénografie a hry hrající o nových médiích; s důrazem na české kulturní prostředí. V praktické části diplomové práce je na konkrétním představení ukázáno využívání nových médií v divadle v současnosti z těchto tří úhlů. Provedenou analýzou bylo zjištěno, že nová média se v divadle využívají nejen jako součást scénografie, ale ovlivňují divadlo svými charakteristickými principy a stávají se hlavním tématem divadelních her, a to přesně v souladu se zvolenou teorií, která chápe divadlo jako obraz světa. Výsledkem této práce je komplexní pohled na propojování divadla a technologie s důrazem na nová média a analýza jejich vztahu v současné divadelní tvorbě.
Mediální konvergence v prostředí internetu - sociodemografie publika a jeho kvantitativní výzkumy
Labantová, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bibliografický záznam LABANTOVÁ, Zuzana. Mediální konvergence v prostředí internetu. Praha, 2011. 126 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch Anotace Mediální konvergence - průběžné slučování médií podmíněné rozvojem nových technologií - je jedním z nejvýznamnějších fenoménů současnosti. V teoretické části práce se pojednává o technologických, ekonomických a obsahových aspektech konvergence. Zvláštní důraz je kladen na výklad Henryho Jenkinse, podle nějž je konvergence charakterizována zejména změnou v chování publika, které k recepci mediálních obsahů přistupuje mnohem aktivněji než dříve. Tento kontrast pasivního publika tradičních médií a aktivního publika médií konvergovaných je premisou pro následnou empirickou část. Jejím cílem je přiřadit těmto protikladným vlastnostem sociodemografické charakteristiky. Za zástupce publik tradičních médií jsou vybráni recipienti MF DNES, Rádia Impuls a TV Nova, jejich profil je pak porovnáván s charakteristikou uživatelů iDnes.cz, impuls.cz a nova.cz. Je při tom použita kvantitativní analýza sekundárních dat získaných z velkých kontinuálních výzkumů médií realizovaných na našem území. Velký důraz je kladen také na tyto...
Věrohodnost zpravodajství v období datové žurnalistiky
Pilná, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) V dnešní době se často skloňuje pojem krize žurnalistiky. Tato práce se zabývá tím, zda opravdu žurnalistika prochází krizí, nebo zda se jedná jen o vývoj vycházející ze změn, které s sebou přináší digitální věk. Zároveň zkoumá možné příčiny této krize v digitálním světě. Jako jednu z hlavních příčin vnímá ztrátu věrohodnosti informací podávané zpravodajstvím. Proto se hlouběji pouští do výkladu toho, co je to důvěra a co ne/důvěra způsobuje ve společnosti. V kontextu změn, kterým dnešní žurnalistika čelí, popisuje proměnu role publika na vlastního aktivního editora a načrtává, jak se v dnešní době publikum musí orientovat ve zpravodajských obsazích. V opačném případě se totiž média orientující se na zisk budou stále přiživovat na senzacích a morálních panikách, které se budou negativním způsobem odrážet v sociální realitě. V empirické části se práce věnuje kauze z Břeclavi z roku 2012, která je exemplárním příkladem morální paniky s danými důsledky.
Srovnání motivace uživatelů Instagramu a polaroidu
Vinická, Lucie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivacemi uživatelů Polaroidu a Instagramu, přičemž vychází z předpokladu, že obě média mají společný téměř okamžitý výsledek a mohou mít i velmi podobnou vizuální stylizaci. Teoretická část práce se věnuje stručnému shrnutí historie fotografie a filozofickým názorům na toto téma. Představuje fenomén Polaroidu a Instagramu a nastiňuje možné motivace jejich uživatelů, jak s pomocí odborné literatury, tak i osobních blogů, článků a rozhovorů. Praktická část popisuje provedení originálního výzkumu, který sestává ze standardizovaného dotazníku, a jeho výsledky. S jejich pomocí potvrdíme či vyvrátíme stanovené hypotézy.
Teorie současného web designu a její aplikace při návrhu responsivních www stránek
Ferenc, Jakub ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Fuglík, Viktor (oponent)
Teoretickou analýzou jsme k web designu přistoupili jako k digitálnímu, designovému oboru, který je inherentně kreativní. Proto jej analyzujeme na základě teorií kreativity, designu a nových médií. Demystifikujeme romantický pohled na kreativitu; analyzujeme komponentní, evoluční a další pohledy na kreativitu; zjišťujeme, že expertíza a kontext jsou pro kreativitu důležité. Analýzou teorií designu zavrhujeme chápání designéra jako "dekoratéra"; definujeme design jako řešení "wicked" problémů a distinktivní druh myšlení, které je vhodné pro integraci umění a technologie i tvorbu inovací v post­industriální společnosti. Dále analyzujeme vztah mezi designem a uživatelem. Diskutujeme o kódu jako "materiálu" pro web design. Po historické analýze evoluce Webu definujeme "axiomatický systém", kterým Web analyzujeme. Tyto axiomy jsou: Web jako technologická platforma; Web jako nové médium; Web jako interface, dělící se na kód a lidskou stránku, jež existují v širším socio­kulturním kontextu; Web jako interakční design; Web jako dílo existující a měnící se vzhledem k momentálnímu (spacio­temporálnímu) kontextu použití. Touto analýzou a axiomy vysvětlujeme, proč je současný web design responzivní, "mobile first" a jakou roli má mobilní kontext. Nakonec diskutujeme o budoucnosti web designu. V...
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část diplomové práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News či Have Your Say BBC. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.
Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií
Tomczyk, Lukasz ; Mühlpachr, Pavel (oponent) ; Krystoň, Miroslav (oponent)
Tato práce obsahuje charakteristiku některých nejdůležitějších faktorů determinujících vzdělávání seniorů v oblasti nových médií. Učení se a vyučování cílové skupiny je zde znázorněno pomocí "neformálního systému vzdělávání", který tvoří tzv. univerzity třetího věku (U3V). Jednotlivé činnosti vzdělavatele a studentů, které souvisí s efektivním osvojováním obsluhy moderních technologií, jsou zde mimo jiné popsané v kontextu společenských změn, změny paradigmatu vzdělávání osob ve věku pozdní dospělosti, individuálních a skupinových charakteristik seniorů či institucionálních a teoretických řešení z oblasti andragogiky a geragogiky. Jedna z úvodních kapitol podrobně rozebírá fenomén celospolečenských změn, ovlivněných novými médii, a problematiku digitálního vyloučení seniorů. Hlavní část práce je jistým pokusem autora o praktickou odpověď na otázku, jakým způsobem je třeba vzdělávat starší osoby v oblasti nových médií v rámci struktur "neformálního vzdělávání". Je to návrh komplexního metodického konceptu, jenž vychází z teoretických poznatků v oboru andragogiky a z vlastní praxe autora, získané při práci v počítačových oddílech U3V. Tuto část doplňuje závěrečná kapitola, která se podrobně zabývá funkcí a rolí geragoga na U3V. Text věnuje zvláštní pozornost problematice kvality vzdělávání seniorů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.