Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz novináře napříč komiksovou tvorbou
Suchá, Helena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Obraz novináře napříč komiksovou tvorbou se věnuje problematice komiksu jako média s potenciálem vytvářet určité představy o společnosti. Cílem práce je vymezení typologie postav novinářů zobrazovaných v komiksových dílech a následné zodpovězení otázky, zdali tyto komiksové obrazy formují ustálené představy o novinářské profesi. Práce je rozdělena do tří částí: teoretické, historické a analytické. V první části se autor věnuje teoretickému vymezení pojmů z oblasti komiksových a mediálních studií, které úzce souvisí s problematikou této práce (komiks, novinář, stereotypy, interpretace). Druhá kapitola shrnuje historický vývoj komiksové tvorby na jednotlivých kontinentech, zvláštní pozornost pak věnuje svébytnému formování kresleného seriálu v českém prostředí. V hlavní části autor na základě předchozí rešerše analyzuje komiksové postavy novinářů, jež jsou rozděleny do kategorií podle charakteru postav, genderových rozdílů i žánrů konkrétních děl. Výstupem práce je shrnutí poznatků provedené analýzy a z toho vyplývající závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A Rite of Passage: The Transformation of Anglo-American Comic Books in the Post-World War II Era
Hushegyi, Ádám ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Roraback, Erik Sherman (oponent)
práce Bakalářská práce se zabývá rozvojem angloamerického komiksu po druhé světové válce s důrazem na období, která za posledních sedmdesát let nejvíce přispěla k přeměně této umělecké formy. Práce usiluje o prezentaci angloamerického komiksu jakožto média se značnou vypravěčskou schopností, které muselo zápasit se ostrou cenzurou a s nelítostnou dynamikou amerického zábavního průmyslu, aby obhájilo svou pozici v západní populární kultuře. Nepřetržitá snaha komiksů udržet své obecenstvo a svou společenskou relevanci je prozkoumána pomocí přehledu klíčových desetiletí v jejich dějinách. Přehled doprovází rozbor vybraných děl. Jak obsah, tak i formát těchto děl ukazuje, že komiks je pozoruhodně přizpůsobivým uměleckým směrem, jenž dokáže nejen pracovat s velkým množstvím žánrů, ale také splynout s dalšími médii, přesahujíc tak jejich tradiční meze. První kapitola obsahuje stručný přehled původu a poválečného rozvoje komiksu, přičemž následující pasáže poskytují podrobnější analýzu tří zásadních období v dějinách tohoto žánru. Prvním z nich jsou padesátá léta 20. století, kdy na trhu zaznamenaly úspěch komiksy s kritickým obsahem, odmítající přispívat k samolibosti americké populární kultury. Povídky "S vděčností," "Bičováni," "V poledne desátého" a "Den rozsudku" od vydavatele Entertaining Comics...
Analýza reprezentace sexuálních menšin v komiksech Marvel
Nohelová, Diana ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Rychlík, Martin (oponent)
Předmětem bakalářské práce bude analýza vývojových proměn reprezentace sexuálních menšin (LGBT, tedy lesbické, gay, bisexuální a transgender menšiny) v amerických komiksech značky Marvel. Činy, vzhled, vztahy, způsob mluvy a příběhy postav budou vzaty jako sémiotické zdroje, které budou analyzovány s využitím nástrojů vytvořených ve vizuálních studiích a sociální sémiotice. Teoretická východiska práce budou tvořit zejména poznatky a koncepce vypracované ve vizuální antropologii, sociální sémiotice a sociologii. Analytická část práce bude vycházet ze sociální sémiotiky, zvláštní pozornost bude věnována lingvistické a vizuální modalitě. Cílem práce je identifikovat možné proměny reprezentace uvedených menšin v souvislosti se sociokulturními změnami v americké společnosti.
Serialita v české a slovenské komiksové naraci. Žánry - modely - světy
Kořínek, Pavel ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Malíček, Juraj (oponent)
Disertační práce Serialita v české a slovenské komiksové naraci. Žánry - modely - světy se zabývá problematikou seriálové utvářenosti a organizace komiksových textů, ježto je ohledávána a zkoumána na materiálové základně československého obrázkového seriálu 20. století. Serialita je zde přitom paralelně nahlížena jako předmět i prostředek zkoumání, a práce tak ve svých ambicích aspiruje na historickou i teoretickou dosažnost. Na rovině historicko-interpretační je místní komiksová tradice sledována ("čtena") prizmatem dobově dominantní novinové či časopisecké "epizodické" prezentace: pozornost je věnována převažujícím publikačním formátům, periodicitou určovaným charakteristikám i žánrovým a kompozičním specifikům domácí komiksové tvorby. Dílčí sondy věnované jednotlivým vyčleněným okruhům (např. formátovým - strip, či žánrovým - příběhy o veselých zvířátkách) slouží přitom zároveň jako východiska k promýšlení analytických nástrojů a teoretických konceptů (sdílený seriálový svět a jeho konstitutivní vlastnosti), projektovaných se zacílením k jejich obecnější, např. jinomediální, aplikovatelnosti. Klíčová slova: Komiks, sekvencialita, serialita, sdílený svět, kontinuita, paratexty, žánr, transmedialita
Vývoj role a postavení komiksového stripu v českých publicistických (kulturních) časopisech
Drahoňovská, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou komiksového stripu v kontextu jeho tradice v České republice, a to hned v několika oblastech. Mapuje vývoj formátu a jeho výskyt v českých periodikách stejně jako postupný rozvoj použití komiksové řeči a různé pohledy na definici stripu. Hlavním cílem této práce je ale zachycení principů fungování spolupráce tvůrce komiksového stripu s redakcí kulturního časopisu, ve kterém strip vychází. Tuto oblast pokrývá vlastní výzkum, který je součástí této práce, a má za cíl popsat motivace, vnímání a postoj vůči zmíněnému formátu z pohledu autora i redakčního pracovníka. Analytická část práce využívá metody případové studie založené na strukturovaných rozhovorech s odpovědnými členy redakce příslušných kulturních časopisů a s tvůrci aktuálně vycházejících komiksových stripů. Výsledky výzkumu ve spojení s popsaným historickým kontextem a širšími souvislostmi problematiky nabízí bližší náhled do současného vnímání komiksového stripu jako formátu.
Mediální ohlas angloamerického komiksu u nás a ve světě v letech 2003 - 2013
Ferebauer, Václav ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Diplomová práce analyzuje kritické články, které se věnují česky vydaným angloamerickým komiksům. Jejím cílem je podat výpověď o podobě současné kritické scény. Práce zkoumá, jaké jsou tendence recenzentů, jakým způsobem přistupují k hodnocení komiksů. Pro účely práce byly vyhledány kritické články týkající se komiksů TOP 10, Sin City 1: Drsný sbohem, Dobrodružství Luthera Arkwrighta a Batman: Kameňák a další příběhy. Texty pochází zejména z internetových serverů Fantasy Planet, Komiksárium, Comics-blog a Neviditelný pes. Další byly nalezeny na webu Daemon, který přetiskuje články z časopisu Pevnost, a na webu časopisu XB-1, který navazuje na zrušenou Ikarii. Tištěná média zastupuje časopis Host a sobotní příloha Lidových novin Orientace. Zahraniční kritické texty reprezentují dva články z webů Comics Authority a Artbomb.net. Práce také mapuje historický vývoj komiksů na domácí a angloamerické scéně v letech 1945 až 1989. Hledá momenty, kdy se obě prostředí ovlivňovala.
Superman: Sémantika, vývojová poetika a sociokulturní specifičnost superhrdinského komiksu.
Cibulčík, Jaroslav ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Práce se zabývá podobami superhrdinského komiksu od jeho vzniku na sklonku 30. let minulého století po současnost. Na základě vybraných sešitů se pokusí mapovat a interpretovat vývoj, proměny a specifika superhrdinských vyprávění. Zaměří se zejména na komiksovou narativitu a základní aspekty vyprávění (vypravěče, intertextualitu, postavy, čas). K vizuální podobě zde nebude přihlíženo. Výjimku tvoří závěrečná kapitola věnující se poetice a evoluci komiksových obálek.
Lingvistická charakteristika současného komiksu
Hradečný, Aleš ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá komiksem a zejména jeho jazykovou stránkou. V první části představuje komiks jako kulturní fenomén a jeho různé definice, z nichž pak vybere nejlepší možnou. Dále se věnuje stručné historii komiksu a jeho vývoji z různých geografických pohledů. Pozornost je věnována jazyku komiksu a zejména jeho specifika, totiž unikátního vztahu slov a obrazů. Ve druhé části je proveden rozbor dvou komiksových knih od autorky Lucie Lomové, totiž Anča a Pepík z roku 1990 a Na odstřel z roku 2014. Výsledky rozborů jsou porovnány a z nich jsou vyvozeny závěry. Na pozadí rozborů jsou představeny společné znaky komiksového jazyka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.