Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,816 záznamů.  začátekpředchozí5808 - 5816  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.30 vteřin. 

Systemická psychoterapie v teorii a praxi aneb stávání se psychoterapeutem
Novotná, Nora ; Junková, Vendula (oponent) ; Štětovská, Iva (vedoucí práce)
Práce se věnuje procesu stávání se terapeutem v systemickém kontextu. Vymezuje filosofické i psychoterapeutické kořeny systemického pojetí. Zdrazňuje návaznost na postmoderní myšlenkový proud, zejména pak poststrukturalismus, radikální a sociální konstruktivismus a moderní biologickou gnoseologii. Učení pražské systemické školy ISZ (Institutu pro systemickou zkušenost) pak postihuje z hlediska hlavních témat. Zdrazňuje jejich teoretické zakotvení stejně jako praktické aplikace. Zabývá se tak pěti hlavními proudy v systemickém myšlení - Milánskou školou rodinné terapie, strategickou terapií Miltona Ericksona, krátkou terapií orientovanou na řešení, učením Hamburské školy a narativním přístupem. Poté se zaměřuje na vymezení role terapeuta, role klienta a jejich společnou práci v terapeutickém dialogu. Zdrazňuje sebereflexi terapeuta jako hlavní metodu terapeutického psobení, pojednává také o modelech, které sebereflexi terapeuta usnadňují. Dále se věnuje umění dialogu coby hlavní dovednosti a umu systemického terapeuta. Nezanedbává také dležitou oblast systemické etiky a supervize.

Křesťanské educatio v životě a díle vybraných historických osobností
Schicker, David ; Váňová, Růžena (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tématem této práce, která se pohybuje na pomezí teoretické, historické a historicko - srovnávací studie, je křesťanské educatio chápané jako nejryzejší vyjádření bytostné podstaty výchovy. Na úvod přibližujeme pojem výchovy tak, jak se dnes vyskytuje v pedagogické teorii. Další kapitola se zabývá vymezením křesťanského educatia. Jelikož se v práci snažíme rovněž o historický pohled, představujeme dále i platónskou paideu jako předchůdce educatia. Pak se obracíme směrem ke středověku a na osobnostech sv. Augustina a sv. Františka z Assisi ukazujeme, jak se tyto osobnosti snažily ideál křesťanského educatia svým životem naplnit. V poslední kapitole se již nacházíme v době, kdy se pohled na výchovu v duchu tohoto ideálu dostával stále více do pozadí. Z této doby jsou vybrány osobnosti, které v tomto pojetí výchovy nadále spatřují nejvyšší ideál člověka a které se ho zároveň snaží převést do svého života a díla. Cílem a smyslem práce je ukázat jeden z možných inspirativních pohledů na výchovu a vybídnout k zamyšlení nad naší současnou situací.

Psychological aspects of pilgrimage in the case of Camino Santiago
Wassermannová, Silvia ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Mlejnková, Lena (oponent)
Putování prožíva v posledních pár letech opětovný rozmach a statistiky počtu poutniků dokazují tenhle každým rokem stoupající zájem o tento druh náboženské turistiky. Účelem práce je prozkoumat význam duševní hygieny z trochu jiného uhla pohledu. Práce dokazuje, že poutnictví má význam i pro moderního člověka, může mu poskytnout čas na zamyšlení se nad sebou a poutnické cesty již nejsou dominantou věřících poutniků a majú význam i pro neveříciho člověka.

Od feudalismu ke kapitalismu
Radošťanová, Iveta ; Mládek, Josef (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Evropská společnost na své cestě k dnešnímu uspořádání prošla strastiplným vývojem. Každá etapa této pouti lidstva za vyššími stupni a formami civilzace je charakteristická určitým uspořádáním společenských vztahů, což by v této práci mělo být podrobeno bližšímu zkoumání. Budu se zde zabývat vývojem západních zemí v době, kdy se feudální uspořádání středověké společnosti ukazovalo stále zřetelněji nedostačujícím a zastaralým, načež mělo být vystřídáno uspořádáním novým, modernějším, takovým, které by dovedlo lépe nežli zkostnatělý feudalismus odpovídat měnícím se potřebám společnosti. Nikoli přesný výklad historického vývoje, nýbrž obecnější analýza institucionálních změn bude mým cílem. Nejprve se pokusím popsat obecné rysy oné přeměny, abych se následně mohla věnovat několik konkrétním zemím a jejich vzájemným odlišnostem, přičemž bude řeč o Francii, Španělsku, Nizozemí a Anglii.

(De)regulace taxislužby
Páchová, Markéta ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Zemplinerová, Alena (oponent)
Tato práce je zaměřena na taxislužbu, jakožto jednu z nejvíce regulovaných služeb v moderní společnosti. Stát do této oblasti zasahuje nejen omezováním vstupu na trh, ale také regulací ceny. Pokusím se proto zamyslet nad tím, zdali je zásah státu právě nejlepším řešením pro jeho efektivní fungování. Jako teoretický základ pro své zkoumání jsem použila obecné teorie regulace, ale také poznatky zahraničních studií zaměřených na tento trh. Jako konkrétní příklad mi posloužil trh taxislužby v Praze, který se netěší zrovna dobré pověsti. Snažím se zde zmapovat jeho stav a zhodnotit na něj aplikované regulace. Především se pak zaměřuji na regulaci ceny, která je zde zavedena od roku 1991. Pokusím se nastínit dopady jejího zrušení a také uvést další návrhy řešení současné situace. Abstract This thesis is focused on taxi service, which is one of the most regulated services in a modern society. State intervenes into this branch not only by barriers of entry but also by price regulation. I try to take a think if the state intervention is the best solution for its effective function. As the theoretical ground of my investigation I used the general theories of regulation and findings of foreign studies that deal with this market. As the specific example I used the market of taxi service in Prague, which has not been enjoying a good reputation. I try to map its situation and judge the regulation imposed on it. I target the price regulation which has been established since 1991. I sketch the main impacts of price deregulation and the other solution of contemporary situation.

Alternativy využití moderních informačních technologií ve vzdělávání
Horník, Vlastimil ; Vališová, Alena (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je zmapovat problematiku didaktické techniky. V teoretické části se zabývám vedle obecných otázek týkajících se modernizace, vztahu učitele k technice a jeho role ve výuce podporované didaktickou technikou. Vedle tradiční didaktické techniky a literatury jí věnované se zde zabývám moderní didaktickou technikou. Jedná se o techniku používanou za pomoci počítačů. Vedle přehledu této techniky se zamýšlím nad jejím využitím. V rámci praktické části jsem provedl případovou studii mapující proces modernizace na vybrané střední škole. Pro tyto účely jsem zvolil školu, na které vyučuji, což mi umožnilo proniknout hlouběji do této problematiky. Cílem bylo zmapovat největší problémy provázející proces modernizace školy. I když je tato část zaměřena na jednu konkrétní školu, předpokládám, že problémy se kterými se potýkala a potýká jsou obdobné jako na jiných školách. Výstupem této práce je přehled klíčových problémů spojených procesem modernizace a naznačení dalšího vývoje v této oblasti.


Veřejnost, tisk a reprezentace zájmů v demokracii
Toth, Daniel
Ve studii jde o komparaci politologických přístupů k řešení problému civilního náboženství a politických náboženství.

Sǿren Aabye Kierkegaard (1813 - 1855) - Život, víra a teologie
Králik, Roman ; Kučera, Zdeněk (vedoucí práce) ; Veverka, Lukáč Ján (oponent) ; Sapík, Miroslav (oponent)
Søren Aabye Kierkegaard (1813 - 1855) Život, víra a teologie Søren Aabye Kierkegaard (1813-1855) Life, Faith and Theology PaedDr. Roman Králik Předkládaná disertační práce je věnována oboru Systematické teologie. Má název Søren Aabye Kierkegaard (1813-1855) s podtitulem Život, víra a teologie a obeznamuje čitatele s životem, myšlením a duchovním zápasem jedné z osobností novodobé teologie S. Kierkegaarda.