Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,678 záznamů.  začátekpředchozí5669 - 5678  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.34 vteřin. 

Serverová konsolidace v kontextu fungování organizace
Hartmann, Petr ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá procesem serverové konsolidace, který je úzce spojen s oblastí IT infrastruktury organizace. Dále se tato práce určitým způsobem zabývá také vlastním fungováním organizace a způsoby optimálního propojení těchto dvou oblastí. Cílem této práce je identifikace důsledků procesu serverové konsolidace na fungování organizace a následné navržení způsobu kvantifikace těchto důsledků. Jedním z kroků k naplnění tohoto cíle je logicky analýza plánování a provedení procesu serverové konsolidace v organizaci. Serverová konsolidace je zde charakterizována jako proces vedoucí k zjednodušení a k zefektivnění fungování IT infrastruktury organizace. Aby analýza byla provedena systematicky a celistvě, je v dalších krocích využíváno přístupu IT Infrastructure Library konkrétně hlavně ICT Infrastructure Management. Díky tomu je zároveň zajištěna vazba průběhu procesu serverové konsolidace a jejích důsledků na globální cíle organizace. Za přínos práce lze považovat právě komplexní analýzu důsledků serverové konsolidace pro fungování organizace. Zejména se jedná o oblasti, které běžně nejsou v souvislosti se serverovou konsolidací, jenž je považována za IT záležitost, uvažovány. Například jsou to lidské zdroje a sociální prostředí.

Obecná metodika řízení produktového portfolia IS/ICT
Charvát, Josef ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Mikulecký, Peter (oponent)
Jedním z klíčových procesů poskytovatele služeb je proces řízení úrovně služeb (Service Level Management). Poskytovatel služeb IS/IT je postaven před problém, jak definovat své služby, jak nastavit vyvážené a efektivní portfolio služeb a jak nastavit procesy v oblasti řízení služeb tak, aby maximálně podporovaly naplnění cílů organizace. Práce se zabývá problematikou tvorby a řízení portfolia služeb IS/IT. Vychází z pohledu poskytovatele služeb IT a jejím obecným cílem je napomoci poskytovateli řešit úlohy, které přímo souvisejí s řízením úrovně služeb, finančním řízením IT a tvorbou produktového portfolia. Práce je syntézou teoretických přístupů v oblasti IT Governance, všeobecně přijímaných metodologií a nejlepších praktik, současných trendů v oboru a v neposlední řadě i osobních zkušeností autora. Teoretická část mapuje dosavadní stav řešení problematiky u nás a ve světě a sumarizuje relevantní teoretické vstupy, kategorizuje služby IS/IT, poskytuje přehled nejčastěji používaných cenových modelů a uvádí aktuální trendy na trhu s IS/IT, jakými jsou například SaaS nebo Utility Computing. Na teoretickou část navazuje část aplikační, která vychází z hlavních zjištění teoretické části. V aplikační části je navržena metodika transformace řízení úrovně služeb a návrh ekonomického modelu řízení poskytovatele služeb IS/IT. Dále je představen proces tvorby produktového portfolia IS/IT. Proces je podpořen analytickým nástrojem, který umožňuje zpracovat vstupní data poskytovatele a jehož výstupem jsou scénáře portfolií služeb. Vědecký přínos práce je spatřován nejen v konsolidaci relevantních teoretických vstupů vztahujících se k tématu tvorby a řízení služeb IT. Práce dále přináší obecný rámec pro změnu procesu řízení úrovně služeb a teoretický koncept ekonomického řízení. Praktickým přínosem práce je proces tvorby produktového portfolia podpořený analytickým nástrojem pro zpracování reálných dat o poptávce, kapacitě, vytíženosti a finančních údajích poskytovatele.

Enterprise Content Management v prostředí produktů Microsoft Office System 2007
Běloch, Tomáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Kapitán, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakteristika produktové řady Microsoft Office System 2007 v oblasti Enterprise Content Managementu s důrazem na technologii Microsoft Office SharePoint Server 2007, jako centrum správy podnikového obsahu. V první části autor vymezuje pojem ECM a jeho oblasti, které Microsoft Office System pokrývá. Poté nahlíží na Microsoft Office System ve vztahu ke globální architektuře IS/ICT, shrnuje podstatné novinky produktové řady Microsoft Office System 2007 oproti její starší verzi. Další část je věnována technologii Microsoft Office SharePoint Server 2007 (MOSS 2007). Autor se zaměřuje na stavební prvky jeho architektury a na jednotlivé oblasti, které se MOSS 2007 z pohledu konceptů ECM snaží zastřešovat. Čtenář by si tedy měl udělat představu o tom, zdali je vhodné využít MOSS 2007 jako centrum správy podnikového obsahu a document management system. V poslední části autor navrhuje architekturu a kalkulaci řešení s ohledem na počet uživatelů středně velké společnosti a předpokládanou návratnost investice.

Aktuální trendy v oblasti ECM
Havránek, Denis ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Kapitán, Petr (oponent)
Cílem této práce je prezentovat aktuální trendy na trhu technologií pro Enterprise Content Management (ECM) a dopad nepřetržitého vývoje oblasti IS/ICT na analyzovanou oblast. Průběhem práce jsou rozebrány základní definice a charakteristiky komponent ECM systému, je stručně vymezena situace na dnešním trhu produktů ECM a jsou prezentovány nejvýznamnější trendy v oblasti ECM v tomto roce a i s ohledem do budoucna. Celkem je probráno pět trendů: vliv nových technologií sociálního webu druhé generace (Web 2.0) na produkty a nástroje pro spolupráci v systémech ECM; snaha o integraci nestrukturovaných dat ECM systému s daty systémů pro Business Intelligence (BI) pro vytváření lepších nástrojů na podporu strategických rozhodování v podnicích; využití modelu Software-as-a-Service (SaaS) jako levnější a přístupnější varianty pro distribuci ECM řešení; nárůst obliby komerčních open-source ECM řešení jako konkurenceschopná a finančně dostupnější varianta; a jako poslední, specifikace CMIS (Content Management Interoperability Services) jako navrhovaný standard zahrnující sadu webových služeb, zaručujících interoperabilitu a přístup k datovým úložištím bez ohledu na používaném systému. Na závěr je ještě prezentováno, jak se jednotlivé trendy odráží na konkrétních řešeních trhu produktů ECM.

Výkonnost ekonomiky EU ve vztahu k USA
Marek, Lukáš ; Urban, Luděk (vedoucí práce) ; Svačinová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Výkonnost ekonomiky EU ve vztahu k USA" pojednává o zaostávání ekonomické výkonnosti Evropské unie za Spojenými státy. Práce vychází z přesvědčení, že zaostávání evropské ekonomiky za USA od počátku 70. let má strukturální charakter. Analytická část práce se věnuje dvěma oblastem, které mají pro hospodářskou výkonnost evropských států velký význam. První z nich je oblast hospodářské soutěže na vnitřním trhu. Jedná se o problematiku, jež přímo souvisí s procesem evropské ekonomické integrace. Analýza ukazuje, že pro růst produktivity firem v odvětví je nanejvýš důležité, zda může potenciální konkurence snadno vstupovat a opouštět jednotlivé trhy. Druhou zkoumanou oblastí je výzkum a vývoj. Současné teorie endogenního růstu považují technologický pokrok za faktor, jenž je nezbytným předpokladem pro zvyšování výkonu každé ekonomiky. Vnitřní trh EU by se proto měl stát místem, které bude podniky stimulovat k investicím do "R&D" a stane se tak příhodným pro vznik hodnotných inovací. Analýza však také ukázala, že zaostávání výkonnosti EU za USA nespočívá pouze v sektorech náročných na "R&D" jako biotechnologie a ICT, ale také v sektoru služeb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Moderní přístupy v manažerské komunikaci
Novotný, Lukáš ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Voráček, Jan (oponent)
Úvodní část práce se zabývá základními charakteristikami komunikace, používanými komunikačními modely, analyzuje komunikační proces a popisuje sociální povahu komunikace s využitím manažerských komunikačních sítí uvnitř i vně organizace. Poté práce zmiňuje konkrétní komunikační formy a jejich využití s pomocí ICT technologií. V praktické části jsou nejprve zkoumány komunikační potřeby manažerů a následně analyzovány nároky a požadavky na komunikační strategii. Získané poznatky slouží následně k návrhu konkrétního manažerského komunikačního systému.

Implementace Business intelligence řešení v podniku
Černý, Lukáš ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Byl to rok 1989, který započal odlišný pohled na mnoho oblastí. Jedním z nich byl i vznik společností, které se začaly hojně zaobírat ICT službami, ICT školeními a také vývojem systémů. V domácnostech se začaly zabydlovat počítače a následně kolem roku 1992 využívat také internet. Firmy začaly poptávat programy, které byly s ostatními pobočkami propojeny a hledaly takové řešení, které by jim přinášelo přidanou hodnotu. Vznikaly bankovní systémy, telefonní systémy, systémy pro oblast pojišťovnictví energetiku, průmysl a další. Dnes máme rok 2011 a je to již přes 20 let, kdy firmy tyto systémy využívají. Je proto nevyhnutelné, aby všechna tato data byla využita a i nadále tvořila konkurenční výhodu. Každá společnost má v dnešní době oddělení, které se o data stará, analyzuje je a předkládá vyššímu managementu. Již v minulosti bylo pro společnosti nutné využívat data k zefektivnění procesu rozhodování a tím i svých klíčových oblastí. Proto zcela nevyhnutelně vznikl obor, který se začal zabývat problematikou dat, vznikaly zcela nové technologické standardy, nové typy datových úložišť apod. Světlo světa spatřil přístup známý termínem -- Business Intelligence. Diplomová práce na téma implementace Business Intelligence řešení v podniku se zabývá procesem návrhu, vývoje, datové čistoty a řízení projektu v oblasti farmacie. Jsou zmíněny hlavní komponenty Business Intelligence řešení, technická stránka a meritorní stránka návrhu. Nedílnou částí práce je popis problematiky farmacie a řízení projektu.

Násilí v italské narativní próze 90. let 20. století
Lergetporer, Helena ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent) ; Špička, Jiří (oponent)
Téma násilí v italské narativní próze 90. let 20. století je velmi časté a odráží nejen světový trend, ale má i svá národní specifika. Počátkem 90. let se politické a společenské poměry v Itálii výrazně změnily v důsledku pádu komunismu v zemích východního bloku, korupční aféry Tangentopoli, pádu první republiky a krvavých bojů státu s mafií, k tomu je třeba přičíst obecný vývoj v západním světě, kde vrcholí éra globalizace a boom informačních technologií a hyperkonzumní společnosti - to vše mění kontext vnímání násilí v porovnání s minulostí. Období 90. let z tohoto aspektu uzavírá rok 2001, kdy se obecný pohled na násilí změnil především vlivem teroristických útoků na USA.

Využití multimédií při výuce italského jazyka
Malá, Radka ; Štichauer, Pavel (vedoucí práce) ; Loucká, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem "Využití multimédií při výuce italského jazyka" je navrhnout nové způsoby využití technologie při výuce italského jazyka pro dospělé studenty. Práce obsahuje jak konkrétní přípravy na hodinu, tak teoretický základ. Blended learning, jak se výuka za použití technologie nazývá, se stalo prostředkem k vylepšení tradičních hodin face-to-face. Pro studenty je dnes technologie běžnou součástí každodenního života, a proto očekávají, že ji učitel zapojí i do výuky. Oceňují především variabilitu a interaktivitu, jež multimédia do hodin vnášejí. V první části se práce nejprve krátce zabývá historií přístupu k výuce, který již může být považován za předchůdce blended leaming. Následuje výčet výhod a nevýhod, jež zapojení technologie do výuky italského jazyka přináší, popis role učitele v novém prostředí blended leaming a jak se tato role změnila v porovnání s dřívější tradiční výukou. Práce zde také ve zkratce představuje nejběžnější vyučovací metody a organizační formy vyučování, které později aplikuje na konkrétní přípravy na hodiny. Druhá část práce se detailně zabývá jednotlivými technologiemi a navrhuje různé způsoby, jak je efektivně využít při výuce italského jazyka. Snaží se uvést takové hodiny, z nichž by mohli mít užitek studenti s různými potřebami. Různými potřebami se...

Metodika pro výběr a nasazení CASE nástrojů
Hradecká, Petra ; Prof. Ing. Václav Repa, CSc. (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření vlastní metodiky pro výběr CASE nástroje. Práce se skládá ze dvou částí. První část se věnuje softwarovému inženýrství, metodikám pro vývoj IS a jejich kategorizaci, CASE nástrojům a metamodelování. Dále se zabývá metodickým rámcem IS/ICT a aktuální situací na trhu CASE nástrojů. Druhou část tvoří samotná metodika pro výběr CASE nástroje. Jedná se o otevřenou metodiku, která nabízí doporučení postupů pro výběr CASE nástroje, které jsou odvozeny z praxe, z best practices získaných z dostupných zdrojů a z jiných metodik zabývajících se podobným tématem. Hlavní přínos této práce spočívá v navržení metodiky pro výběr CASE nástrojů. Proces výběru nástroje jsem rozčlenila do jednotlivých bloků, které následně podrobněji rozebírám. Metodika řeší obě možné výchozí situace, kdy daná organizace již stávající CASE nástroj vlastní a situaci, kdy dosud žádný takový nástroj nepoužívá. Metodika doporučuje intenzivní spolupráci se zaměstnanci v průběhu procesu výběru a jejich zapojení do rozhodování. To je podstatné z hlediska úspěchu následné implementace a akceptace CASE pracovníky firmy. Metodika zdůrazňuje, že je nutné si uvědomit odlišnost organizačních struktur, charakteru a rozsahu projektů, rozdílné nároky a požadavky na řízení projektů a také různou úroveň zralosti jednotlivých procesů.