Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,545 záznamů.  začátekpředchozí5536 - 5545  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.44 vteřin. 

Trade fairs and exhibitions as an instrument to increased competitiveness of czech exporteurs
Laca, Tomáš ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na význam veletrhů a výstav, jako důležitý nástroj zvýšení konkurenceschopnosti českých exportérů na světových trzích. Práce popisuje historii a vývoj veletrhů, výstav a jak se jejich hlavní charakteristiky měnily a vyvíjely v průběhu let. Je důležité pochopit tento proces, protože to, jak se veletrhy a výstavy měnily v průběhu doby, mělo přímý vliv na to, proč se firmy akcí účastnily a jak to ovlivňovalo jejich konkurenceschopnost. Zatímco v minulosti firmy přicházeli na veletrhy za účelem prodeje produktů a soutěžení v cenách, je dnešní trend spíše propagace své značky, networking a budování firemní Image. Výstup práce jasně ukazuje spojení mezi konkurenceschopností firem a účastí na veletrzích a výstavách. Pro potvrzení celého konceptu jsem udělal výzkum u jedné z významných českých společností ŽĎAS, kteří odpovídáním na dotazník potvrdily, že právě díky účasti na veletrzích a výstav již od počátku své existence se jim podařilo vybudovat v zahraničí jméno a kvalitní Image a navázali tak obchody, které by se jim za jiných okolností nepodařilo uzavřít. Na závěr jsem tedy konstatoval, že veletrhy a výstavy mají významný vliv na konkurenceschopnost českých exportérů.

Internetové obchodní centrum
Zápotocký, Radoslav ; Vrána, Jakub (oponent) ; Forst, Libor (vedoucí práce)
Cieľom práce je vytvoriť Internetové obchodné centrum, teda miesto, kde si užívatelia môžu vytvárať vlastné obchody, ktoré budú vzájomne nezávislé. Dôraz je kladený na jednoduchú rozšíriteľnosť aplikácie, aby bolo teoreticky možné ju použiť aj na úplne iný účel, ako bola pôvodne určená. Zároveň sa bude už od základu brať do úvahy podpora viacerých jazykov, aby sa zaručila ich bezproblémová funkčnosť, a taktiež podpora optimalizácie pre vyhľadávače. Prácu je možné prípadne využiť ako návod na tvorbu podobných aplikácií.

Dutch EU Policy
Svorcik, Christopher ; Drulák, Petr (vedoucí práce) ; Kořan, Michal (oponent)
Nizozemsko je malá západoevropská demokratická země tradičně silně zaměřená na mezinárodní obchod, obchodní vztahy a kapitálové investice. Nizozemská zahraniční politika byla úzce zaměřena na tyto zájmy. To zavazovalo Nizozemsko k účasti na celosvětové diplomacii a konfliktech, především v 17. a 18. století. Mezi napoleonskou dobou a druhou světovou válkou bylo Nizozemí spíše neutrální izolovanou zemí, protože pro asertivní zahraniční politiku chyběly prostředky (kapitál, vojenská síla, geopolitická situace). Po druhé světové válce se Nizozemsko rozhodlo vyměnit svoji neutralitu za ekonomickou spolupráci s EEC a EU a za bezpečnostní spolupráci s NATO. Pro Nizozemsko, které bylo zakládajícím státem Evropského společenství uhlí a oceli (ECSC) a Evropského hospodářského společenství (EEC), bylo hlavní prioritou evropské spolupráce zaměření na obchod a ekonomiku. Po velkém rozšiřování EU došlo k rozšíření a implementaci zákonů a směrnic, jejichž užívání bylo členským státům doporučeno nebo nařízeno. Kvůli politikám přicházejícím z Bruselu ztratila nizozemská vláda postupně schopnost vytvářet vlastní vnitřní politiku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Cizí měna a její projev v účetnictví
VANÍČKOVÁ, Vendula
Všechny české společnosti, které obchodují se zahraničím, musí vést účetnictví v českých korunách. Problém bývá v tom, jakým kursem bude podnik vzniklé obchody přepočítávat na českou měnu. V případě špatné volby kursu, by mohl podnik hodně prodělávat a naopak. Cílem práce bylo provedení analýzy účtování majetku a závazků v cizí měně, projev cizí měny a kurzových rozdílů v účetnictví a zhodnocení možností eliminace kursových ztrát. V praktické části se zjišťovala vhodná výše kursových rozdílů od roku 2008 do roku 2011. Po zaúčtování všech dostupných dokladů se došlo k následujícím poznatkům. Podniku by se na základě modelových výpočtů mohlo doporučit používání pevných čtvrtletních kursů. Ani používání pevných ročních kursů by pro podnik nemuselo být problematické, nelze doporučit pevné měsíční kursy. V závěru práce bylo uvedeno, jaký vliv mají kursové rozdíly na výsledek hospodaření.

Právní úprava mezinárodního obchodu s ohroženými druhy
Babeľová, Linda ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent)
ZÁVĚR Právní regulace obchodu s ohroženými druhy je jedním z nástrojů péče o biologickou rozmanitost. Hlavní důvod legislativních omezení, postihujících mezinárodní obchod s ohroženými druhy, tkví ve snaze zamezit stále se zvyšujícímu počtu druhů rostlin a živočichů postižených nebezpečím vymření. Tento alarmující stav je způsoben zejména nadměrným sběrem rostlin a odchytem živočichů. Samotné obchodování doprovází i mnohá další rizika, která mají nepříznivý dopad jak na faunu a flóru, tak i na zdraví lidí. Negativním vlivům, stejně jako přínosům a nezastupitelné roli, kterou využívání divoké přírody pro člověka má, by mohl být věnován samostatný, podrobný výklad. Jak je již ale předesláno v úvodu, bylo mým hlavním cílem podat přehled právní úpravy v oblasti obchodování s ohroženými druhy a první část práce slouží pouze jako nastínění důvodů právní ochrany v této oblasti. Na poli mezinárodního práva je fungujícím a uznávaným právním instrumentem regulace obchodu s ohroženými druhy Úmluva CITES. Úmluva zavádí pro ochranu fauny a flóry režim povolení a potvrzení, který doplňují vývozní kvóty. Pro naplňování cílů Úmluvy je ovšem nezbytná součinnost smluvních stran, a to především při implementaci pravidel v národní úpravě a také při podávání národních zpráv, včetně sdělování statistických údajů ohledně obchodu...

On-line obchody s komoditami
Ripelová, Lucie ; Málek, Jiří (vedoucí práce) ; Paholok, Igor (oponent)
Diplomová práce se zabývá, se kterými komoditami se v dnešní době obchoduje. Zaměřuje se na obchody s fyzickým dodáním, nikoliv na obchody spekulativní. Cílem diplomové práce je právě výběr vhodných komodit pro obchodování na internetovém portálu. První část práce je věnovaná přehledu dosavadního poznání v oblasti obchodování s komoditami. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu burzovního i mimoburzovního trhu, a to jak v České republice, tak i ve světě. Výsledkem každé analýzy je přehled obchodovaných komodit. Není opomenuta ani komparace burzovního a mimoburzovního trhu. Třetí část práce pojednává o popisu funkčnosti portálu opentrade.cz, pro který byly analytické práce provedeny, včetně výčtu vybraných komodit, a o specifiku portálu opentrade.cz, a sice barterových obchodů.

Strategické řízení a budování značky Pilsner Urquell
Nováková, Tereza ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Kraus, Karel (oponent)
Práce je strukturována do devíti kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickými východisky, která tvoří základ pro následujících šest kapitol praktické části. První kapitola je věnována definici základních pojmů, jako je značka, vztah značky a produktu a na příkladu značky Pilsner Urquell pak také popisuji základní prvky značky. V druhé kapitole se věnuji dvěma klíčovým konceptům strategického řízení značky. Prvním z nich je koncept identity značky, kde vysvětluji dimenze identity značky a popisuji také typické problémy, se kterými se brand manažeři setkávají ve vztahu k tomuto tématu. Druhým konceptem je koncept hodnoty, u kterého podrobně popisuji zdroje hodnoty značky prostřednictvím kategorií znalost značky, věrnost značce, vnímaná kvalita značky a asociace spojené se značkou. Ve třetí kapitole se zabývám procesem strategického řízení značky počínaje stanovením positioningu, přes plánování a implementaci marketingových programů až po měření a udržování hodnoty značky v čase. Zabývám se zde také přínosy silné značky jak pro firmy, tak pro spotřebitele a uvádím bariéry, se kterými se brand manažer může setkat při snaze silnou značku vybudovat. Kapitola končí rozborem složek marketingového mixu a jeho vlivem na budování hodnoty značky. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na analýzu českého pivního trhu. Ačkoliv cílem této práce není rozbor českého pivního trhu, považuji za důležité seznámit sebe i čtenáře se základními fakty a hlavními vývojovými trendy na tomto trhu. Kapitola také zasazuje český pivní trh do světového kontextu a krátce se dotýká marketingového mixu pivního trhu a jeho specifik. V páté kapitole zužuji záběr diplomové práce pouze na společnost Plzeňský Prazdroj, a.s. Jejím majitelem je společnost SAB Miller plc., což do značné míry ovlivňuje řízení společnosti. Kromě stručného nastínění historie obou společností se soustředím zejména na marketingové řízení společnosti Plzeňský Prazdroj v kontextu SAB Miller a vysvětluji způsob řízení portfolia značek. Na závěr se zmiňuji o Etickém kodexu pro marketingovou komunikaci Plzeňského Prazdroje, jež je pro pivovarnickou společnost tohoto významu v dnešní době nepostradatelný. Šestá kapitola je věnována přestavení značky Pilsner Urquell. Popisuji zde historii značky, výrobní specifika tohoto piva, zabývám se působením značky na zahraničních trzích z pohledu exportních a licenčních aktivit a kapitolu uzavírám krátkým pohledem na mezinárodní marketingové řízení značky. Sedmá kapitola spolu s následující osmou a devátou kapitolou tvoří jádro diplomové práce. V sedmé kapitole se věnuji strategickému řízení značky Pilsner Urquell v rámci českého trhu. Abychom mohli cílového zákazníka oslovit, musíme ho nejdříve důkladně poznat, nejprve se tedy zabývám cílovou skupinou a typickými spotřebními příležitostmi pro tuto značku. Velkou pozornost věnuji rovněž positioningu a marketingovému mixu značky Pilsner Urquell, tedy výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategii. Osmá kapitola je zaměřena na analýzu příležitostí pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k mladým mužům mezi 18 a 29 lety. Po analýze konkurenčních značek Heineken a Stella Artois, která zahrnuje definici cílového spotřebitele, rozbor positioningu značky a její komunikace, přistupuji ke kvalitativnímu výzkumu, ze kterého sestavuji SWOT analýzu pro tuto cílovou skupinu a vyvozuji závěry pro návrh komunikační strategie. Poslední devátá kapitola obsahuje návrhy možné komunikační strategie pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k výše zmíněné cílové skupině. Návrhy jsou rozděleny do pěti bloků podle zaměření, kterými jsou on-trade a off-trade aktivace, aktivace v nových médiích, prostřednictvím speciálních eventů zaměřených na mladé a product placement v PC hrách a ve filmech.

Obchodní strategie vybraných internetových obchodů
Chytilová, Kristýna ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Prostředí Internetu se rychle vyvíjí a stává se důležitým prodejním kanálem. Vytváří nové možnosti pro podnikání, které vyžadují specifické obchodní strategie. Aby se každý internetový obchod stal konkurenceschopným, musí dokázat využít výhody Internetu, jako prodejního kanálu (šetří náklady, umožňuje integraci jednotlivých oddělení podniku a efektivní sdílení dat aj.). Pro tyto obchody je také důležité umět nabídnout nové služby a uživatelsky zpříjemňující funkce, které je odliší od ostatních prodejců. Cílem práce je zjistit možnosti firem, které Internet nabízí, popsat specifika internetového obchodování, jeho výhody a nevýhody, analyzovat strategii jednotlivých obchodů na českém a zahra-ničním trhu a vytvořit jejich prognózu do budoucnosti.

Tvorba obchodní strategie na měnovém trhu
Havlík, Tomáš ; Svoboda, Roman (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o základech forexu měnového trhu. Cílem práce je vytvoření forexové obchodní strategie, která by měla vykazovat funkčnost, komplexnost a profitabilitu v dlouhém období, tuto strategii otestovat na historických datech a následně také na reálném investičním účtu. Práce se dělí na tři stěžejní části. Počínaje teoretickými východisky, v této části si definujeme základní pojmy a seznámíme se s teoretickým základem, ze kterého budeme dále vycházet. Rozebereme si také tři základní přístupy k analyzování forexu, jmenovitě technickou, fundamentální a vztahovou analýzu. Dále následuje analytická část, ve které sestavíme konkrétní obchodní strategii: Strategie Tomáše Havlíka. Sestavená obchodní strategie bude porovnána s nejběžněji používanými strategiemi, otestována za pomoci historických dat a následně i na reálném účtu. Vybrané obchody, které byly na základě této strategie provedeny, si zanalyzujeme. V kapitole Zhodnocení výsledků rozebíráme nejen zhodnocení jednotlivých měnových párů a jejich časových rámců, ale i další statistiky, kterých bylo během testování dosaženo. Průměrné 50% roční zhodnocení na hodinových časových rámcích a 30% roční zhodnocení na čtyřhodinových časových rámcích nám dokládá ziskovost a použitelnost strategie. Závěr se zaměřuje na budoucí vývoj obchodní strategie a její začlenění do komplexního obchodního přístupu, který obsahuje několik doplňujících se obchodních strategií tvořících jeden celek. Informace, které tvoří základ této práce, jsou získávány z renomovaných knižních publikací a internetových stránek, převážně od kolektivu autorů FXstreet.cz a britské traderky Anny Coulling.

Analýza vývoje měnového páru CZK/USD na forexovém trhu
Stehlík, Jiří ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Milan Robin, Milan Robin (oponent)
V první, teoretické části, je vysvětlen pojem forex, jeho zákonitosti a základy technické a fundamentální analýzy. Dále jsou popsané jednotlivé determinanty ovlivňující vývoj měnových párů. Druhá část práce, praktická část, je pojata jako obchodování na demo účtu. Obchody jsou otevírány a vyhodnocovány na základě fundamentálních dat, s částečnou podporou technické analýzy. Závěr práce je vyhodnocení provedených obchodů a poznatků zjištěných během obchodování.