Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočet algebraických rovnic
Kuchařová, Eva ; Šátek, Václav (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením soustav lineárních algebraických rovnic metodou převodu na soustavu rovnic diferenciálních, ukáže ale i jiné známější metody. V teoretické části popisuje matematické operace s maticemi. V práci jsou pomocí programů Matlab a TKSL vyřešeny příklady a porovnány jejich hodnoty výsledků. K dispozici jsou zdrojové texty, které se vkládají do programů. Je ukázána funkčnost metody převodu soustavy lineárních rovnic na soustavu rovnic diferenciálních. K vyřešení soustavy diferenciálních rovnic je použita Eulerova metoda. Popisuje se i paralelní řešení soustavy rovnic. V rámci této práce byl vytvořen program lin2dif, který umožňuje převod mezi soustavami rovnic. Jak byl navržen, implementován a jak se s ním pracuje, zahrnuje jedna kapitola této práce.
Vybraná rozšíření algebraického systému Octave
Salač, Radek ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Vojnar, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou řešení soustavy lineárních rovnic v prostředí číslicového počítače. Popisuje základní používané algoritmy s důrazem na jejich silné a slabé stránky. Věnuje se obecným problémům jako je časová složitost a paměťová náročnost daných algoritmů. V závěru popisujeme průběh implementace vybraných procedur do algebraického systému Octave.
Využití 3D počítačové grafiky pro aplikace v medicíně
Javůrek, Jan ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zbývá problematikou 3D počítačového geometrického modelování a návrhem  grafického systému pro využití v medicíně. Navržený grafický systém byl úspěšně implementován pro konkrétní aplikaci ve stomatologii.
Interaktivní manipulace s 3D objekty se silovou zpětnou vazbou
Bělín, Jan ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
K moderní názorné manipulaci s objekty ve virtuálním prostoru se přidává i možnost fyzické haptické interakce. Haptická technologie je v náplni této diplomové práci zastoupena zařízením SensAble Phantom Omni a souvisejícím toolkitem OpenHaptics. Čtenář je v úvodu seznámen s matematickými základy manipulace a s historií i současností haptických technologií. Následuje představení toolkitu OpenHaptics a především popis haptických knihoven HDAPI a HLAPI, které jsou jeho součástí. Tento základ byl použit při tvorbě demonstračních aplikací, jenž názorně ukazují základní i rozšířené možnosti haptického zařízení Phantom Omni. Aplikace se snaží ukázat funkčnost na příkladech integrující známé elementární fyzikální zákony a jevy.
3D animace postavy v počítačové grafice
Pečenka, Michal ; Štancl, Vít (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je seznámit čtenáře s technikami používanými při real-time animaci 3D postav. Práce se soustředí zejména na dva typy animace: snímkovou animaci a kloubovou animaci. Popsány jsou algoritmy pro softwarovou i hardwarovou deformaci modelu, interpolaci klíčových snímků, kombinaci a prolínání animací, inverzní kinematiku a ragdoll. Výsledkem projektu je framework pro animaci 3D postav, který se skládá z implementované animační knihovny, příkladů demonstrujících činnost knihovny a nástrojů pro export animace z 3D Studia Max a MilkShape 3D.
Interaktivní umísťování virtuální dlahy na 3D modely kostí
Jedlička, Lukáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností interaktivního umísťování modelu dlahy na 3D model skutečné kosti. Zmiňuje současné možnosti lékařů při léčbě zlomenin, komplikace, které mohou při operacích zlomenin nastat, a snaží se o vytvoření počítačového programu, který by vhodným způsobem podpořil přípravu operace zlomenin. Zaměřuje se na vytvoření obecného modelu virtuální dlahy smožnostmi podrobného nastavování jeho parametrů. Hledá vhodný způsob pro umísťování takovéto dlahy na povrch 3D modelu kosti, zejména za pomoci definování křivky na povrchu modelu kosti a omezením pohybu dlahy pouze na tuto křivku doprovázené automatickou změnou tvaru dlahy tak, aby odpovídal tvaru povrchu kosti.
Strategie herních systémů
Švestka, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této práce je reprezentace chování umělé inteligence v počítačových hrách. Cílem bylo najít vhodné metody k její interpretaci. Tato problematika byla vyřešena implementací " map", což jsou n-rozměrné matice nesoucí informace o průběhu dané hry a dochází k jejich časté aktualizaci. V práci bylo použito několik druhů těchto matic a každá slouží k jinému účelu. Dále byl navrhnut způsob, jak se počítačový protivník může vyvíjet během dané partie hry a vytvořen algoritmus, který mu dává představu o prostoru, ve kterém se nachází. Přínosem práce je způsob, jakým lze " napodobit" chování skutečného hráče při hraní konkrétní hry. Řešení by také mohlo býti přínosem pro simulátor vojenských bitev ve skutečném světě.
Logistická koncepce pro virtuální organizace
Kuřitka, Ivo ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
V předložené disertační práci jsou řešeny hlavní problematické oblasti související s postavením logistiky v prostředí virtuální organizace. Teorie virtuálních organizací byla doplněna o definici virtuality a rámcový model. Dvě základní míry virtuální organizace jsou použity pro konstrukci 2x2 matice centralizace – integrace, která poskytuje jasnou klasifikaci virtuálních organizací. Dualita hierarchického rozměru účastnické struktury a vrstev virtuálního rozměru vedla k popisu funkční struktury virtuální společnosti pomocí 3x3 matice vrstev virtuální společnosti a hierarchie řízení. V tomto paradigmatu jsou interpretovány i procesy změn ve virtuální organizaci, životní cyklus virtuální organizace. Je pojednána dynamika a stabilita virtuální organizace. Je provedena interpretace logistické koncepce ve virtuální organizaci, konzistentní s prezentovanou teorií virtuální organizace. Dynamický výklad logistické koncepce je podán v podobě návrhu metodiky tvorby logistických koncepcí pro virtuální organizace. Použití a možnosti teorie byly ukázány na příkladu metodiky implementace RFID technologie ve virtuálních společnostech s přihlédnutím k přínosům a nákladům zavádění této technologie.
Kuličkové šrouby pro posuvové soustavy s dlouhým zdvihem
Nováček, Milan ; Novotný, Lubomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na dlouhé kuličkové šrouby s maticí. Je zde popsán jejich princip, základní typy a parametry i současný stav jednotlivých používaných komponent. K práci je vytvořen v programu Microsoft Excel metodický výpočet požadovaných parametrů KŠM. Dále jsou zkoumány stavy ovlivňující délku hřídelů kuličkového šroubu, jako způsob uložení, poloha, typ pohonu a možné tlumení. V poslední části je řešena konstrukce podpěr dlouhých hřídelů KŠM a je zde navržen koncepční postup při použití podpěr.
Srovnání MKP modelů spojů
Hlaváč, Martin ; Hrůza, Václav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou srovnávání náhradních zjednodušených modelů spojů používaných v rámci komplexních MKP modelů s podrobnými modely detailů spojů. Jedná se především o šroubové spojení s běžným a lícovaným šroubem, svarové spojení ve tvaru T a přeplátované svarové spojení. Jednotlivé spoje jsou porovnány v rámci výsledků simulací odpovídajících si modelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.