Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 589 záznamů.  začátekpředchozí535 - 544dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikání v ekologickém zemědělství
VANĚČKOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení struktury a ekonomiky hospodaření v ekologickém zemědělství ve zvoleném podniku. V teoretické části jsou poznámky, které vysvětlují základní pojmy ekologického zemědělství, jeho cíle a principy. Následující subkapitoly jsou zaměřeny na současný stav ekologického zemědělství, kontrolu a dotace. Pozornost je věnována zejména problematice kalkulací. V praktické části je analýza struktury nákladů a výnosů rostlinné a živočišné výroby. Z analýzy vyplývá, že by se podnik měl především soustředit na zvyšování výnosů a lepší zpeněžování vlastní produkce. Analýza také ukazuje, že podnik není schopen hospodařit bez finančních podpor.
Limity ekologického hospodaření na orné půdě v ČR - zkušenosti ekologických farmářů
MASNER, Miroslav
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, co nejvíce limituje ekologické zemědělce v rámci jejich hospodaření na orné půdě. Ve kterých částech platné legislativy spatřují dotázaní největší omezení v rámci jejich činnosti a naopak, která omezení jim nečinní problémy. Limity jsem zjišťoval pomocí dotazníkového šetření, které bylo kromě jednoho subjektu zpracováno při osobní návštěvě přímo v místě podnikání vybraného zemědělce. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že limitem je pro dotázané farmáře malý okruh prostředků na regulaci plevelů, chorob a škůdců, nedostatečný trh s ekologickým rozmnožovacím materiálem, dodržení aplikované dávky dusíku ve statkových hnojivech, která je stanovena v maximální výši 170 kg N/ha za rok. Dále se farmáři vyjádřili, že se cítí být limitováni výší nákupních a výkupních cen produktů a administrativou dotací, na které nežádají pravidelně.
Možnosti marketingové orientace na trhu bioproduktů
Bulová, Jitka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Maňáková, Martina (oponent)
Diplomová práce na téma Možnosti marketingové orientace na trhu bioproduktů se zabývá problematikou ekologického zemědělství a biopotravin. První část práce slouží k seznámení se s touto problematikou. Jsou zde charakterizovány rozdíly mezi zemědělstvím ekologickým a konvenčním, výhody a nevýhody ekologického zemědělství, specifikace živočišné a rostlinné výroby, podmínky, které musí být splněny v případě přechodu ze zemědělství konvečního na ekologické, následné kontroly dodržování podmínek stanovených zákonem. Další část je věnována biopotravinám a jejich charakteristice, certifikaci biopotravin a marketingu. Praktická část práce zahrnuje vlastní šetření zabývající se povědomím spotřebitelů o biopotravinách. V závěru práce jsou uvedena specifika ekologického zemědělství a biopotravin a na základě provedené analýzy a navržena možná doporučení v oblasti marketingové orientace.
Problematika biopotravin v ČR
Bořkovcová, Eva ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá historií ekologického zemědělství, ekologickým zemědělstvím ve světě, v Evropě a v ČR. V rámci ČR je pozornost věnována vývoji a současnému stavu ekologického zemědělství, legislativnímu zázemí, kontrole a certifikaci, státní podpoře a označování biopotravin. Poslední kapitola teoretické části odpovídá na otázky: Proč by lidé měli biopotraviny kupovat a proč je dobré upřednostňovat domácí biopotraviny před zahraničními? Dále pojednává o distribuci biopotravin. V praktické části jsou pomocí dotazníkového šetření zjišťovány hlavní problémy v zajištění prodeje biopotravin v ČR. Pro průzkum byly vytvořeny dva dotazníky -- jeden pro ekologické zemědělce a druhý pro prodejce biopotravin a zdravé výživy. Na závěr práce shrnuje zjištěné problémy a nastiňuje budoucnost ekologického zemědělství v ČR.
Podnikatelský záměr - zřízení agroturistického centra
Hlaváčková, Václava ; Pirožek, Petr (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
V bakalářské práci je zpracován podnikatelský záměr. Tento dokument je velice důležitý v odpovědi na otázku: "Zda je podnikatelský záměr realizovatelný nebo ne?" Na tyto otázky nám pomohou odpovědět, jednotlivé části podnikatelského záměru, jako je finanční plán, cena produktu, analýza makro a mirko okolí.
Marketingový výzkum českého trhu s biopotravinami
Pacltová, Pavlína ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce "Marketingový výzkum českého trhu s biopotravinami" se zabývá spotřebitelským průzkumem trhu České Republiky o povědomí biopotravin. Cílem je zjistit postoje českých spotřebitelů k biopotravinám a zanalyzovat jejich nákupní zvyklosti. Kromě toho bych ráda zjistila, jaké mají spotřebitelé povědomí o společnosti Country Life, kterou jsem si vybrala pro srovnání svého výzkumu. Na základě vypracovaného průzkumu sestavím typického zákazníka společnosti Country Life. První dvě kapitoly mají přiblížit čtenáři, co je to marketingový výzkum, dalším úkolem je popsat metody výzkumu, kde jsem se nejvíce zaměřila na dotazování. Ve třetí kapitole jsem se věnovala biopotravinám a situaci na světovém i českém trhu. Následující kapitoly jsou stěžejní částí bakalářské práce, kde byl vypracován a vyhodnocen celý průzkum. Na závěr jsem uskutečnila doporučení pro prodejny Country Life, které jsem vyvodila ze závěrů průzkumu.
Analysis of the Czech market of organic food
Dedíková, Zuzana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématikou nabídky biopotravin na českém trhu. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů v ekologickém zemědělství, objasňuje jakými zásadami se musí řídit ekologičtí zemědělci při kultivaci půdy, chovu hospodářských zvířat a pěstování rostlin. V krátkosti je zmíněna historie ekologického zemědělství ve světě a přiblížen je také vznik a postupný vývoj ekologického zemědělství v České republice. V práci je popsán systém kontroly ekologického zemědělství a systém udělování dotací v České republice. Práce přináší informace o programech pro rozvoj ekologického zemědělství, propagaci a šíření znalostí o biopotravinách. V praktické části je detailně popsán způsob a použití metodiky při průzkumu a analýze vybraných typů prodejního místa. Trh biopotravin je analyzován prostřednictvím dvou aspektů, a to z pohledu dostupnosti a ceny daných výrobků v zvolených prodejnách. Cílem práce je určit prodejní místo, kde si spotřebitelé biopotravin koupí požadované potraviny za cenově výhodných podmínek a zároveň si budou moci vybrat tyto potraviny z dostatečného sortimentu.
Posouzení významu EKO-podnikání pro udržitelný rozvoj
Jírová, Magda ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je objasnění pojmů, jako je trvale udržitelný rozvoj, ekologické zemědělství, bioprodukty a jejich vzájemná závislost mezi sebou. Práce nejprve představí koncept trvale udržitelného rozvoje a jeho strategii v České republice. Dále je pozornost věnovaná ekologickému zemědělství, kde jsou uvedeny důvody vzniku, jeho vývoj až do dnešní podoby. Jsou uvedeny funkce, principy a cíle tohoto typu hospodaření a legislativa týkající se EZ s evropskou i národní působností. Práce popisuje biopotraviny a bioprodukty, v čem spočívá jejich značení, kontrola a certifikace. Dále obsahuje zhodnocení stavu EZ a trhu s biopotravinami v ČR. V neposlední řadě se práce věnuje průzkumu poptávky po biopotravinách v ČR, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření, díky němuž byl zjištěn postoj respondentů k biopotravinám, nákupní chování spotřebitelů v ČR a hlavní bariéry nákupu biopotravin.
The perception of private labels by Czech and Slovak consumers
Nemčíková, Alica ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Šalamoun, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem: "Vnímaní privátních značek českými a slovenskými spotřebiteli," bylo provést vlastní marketingový průzkum zaměřený na vnímání sortimentu pod označením "BIO" spotřebiteli, rovněž na potravinářský biosortiment pod privátními značkami obchodních řetězců působících v České a Slovenské republice. Na základě výsledků průzkumu a analýzy trhu zhodnotit momentální stav a trendy na trhu s biovýrobky a také přinést závěry a doporučení týkající se strategie dalšího působení subjektů v biooblasti.
Analýza spotřebních značek se zvláštním zaměřením na jejich environmentální aspekty
Kohoutová, Zuzana ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořák, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá označováním výrobků a služeb, které mají podpořit konkurenceschopnost výrobců na trhu a pomoci spotřebitelům v rozhodování při jejich nákupu. V současné době se vyskytuje na českém trhu mnoho značek označujících určitou vlastnost výrobku. Zvláštní pozornost je věnována environmentálnímu značení I. typu, které označuje výrobky a služby šetrnější k životnímu prostředí v průběhu jeho životního cyklu než alternativní produkty. V této práci je uveden vznik tohoto značení, které patří mezi dobrovolné přístupy environmentální politiky. Dále jsou analyzovány vybrané značky na českém trhu. V závěru této práci jsou uvedeny postoje spotřebitelů na označování výrobků a služeb a také se zjišťují názory poskytovatelů značek pomocí řízeného pohovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 589 záznamů.   začátekpředchozí535 - 544dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.