Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
New media in school
Trubanová, Natália ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Zandlová, Markéta (oponent)
Diplomná práca "Nové médiá na škole" sa zameriava na prítomnosť nových médií na škole a na významy a praktiky s tým spojené. Na základe zúčastneného pozorovania v triedach na pražskom gymnáziu, pološtrukturovaných rozhovoroch a analýze internetových zdrojov, sa snaží porozumieť tomu, ako nové médiá vstupujú do utvárania priestoru a organizácie školy, jej organizácie výučby a poznania. Zameriava sa to ako sa škola snaží vysporiadať s príchodom týchto drahých zariadení, za ktoré je zodpovedná. Všíma si tiež ako sa škola snaží vysporiadať s prienikom odlišných priestorov, ktoré nové médiá prinášajú, do svojho doteraz uzatvoreného prostredia. Zároveň poukazuje na spôsoby akými škola samotná prekračuje svoje hranice, časopriestor disciplinácie. Nakoniec sleduje vplyv nových médií na vzťahy v rámci školy, medzi učiteľmi a žiakmi, ale i v rámci vrstevníckej skupiny. Skrz tieto významy a praktiky poukazuje na dilemy, ktoré príchod nových médií do prostredia školy vyvolal a analyzuje akými spôsobmi nové médiá umožňujú žiakom čeliť tomuto disciplinačnému tlaku školy a naopak, v akých momentoch nové médiá samotné preberajú disciplináciu do vlastných rúk. Nové médiá tak nevníma ako pasívne nástroje, ale aktérov utvárajúcich nové prostredie školy.
Nová média v hudebním vzdělávání
Kolárová, Marta ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou nová média v hudebním vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na popis současné situace - jak a nakolik jsou moderní technologie využívány při výuce hudby a jaký je jejich potenciál. V úvodu jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu (nová média, music 3.0, e-learning apod.) a zároveň je vypracován přehled současného stavu poznání zabývající se problematikou proměny hudebního vzdělávání v posledních letech. Tato úvodní část vychází z výzkumů a článků na téma proměny dnešního hudebního světa a nových možností žáků a studentů žijících v době všudypřítomného internetu a volně dostupných nových médií (aplikací, kurzů, vzdělávacích her, specializovaných sociálních sítí). Součástí teoretické části je i stručný přehled bezplatných a volně dostupných technologií, které by mohly být implementovány do českého hudebního vzdělávání, včetně návrhu na toto začlenění do výuky. Hlavní část předkládané práce sestává z kvalitativního výzkumu s hudebními pedagogy působícími na českých hudebních školách (a to všech úrovní - od základních uměleckých škol až po vysoké školy). Výzkum byl zacílen na zmapování aktuálního využití a potenciálního zájmu o technologie ve výuce na našich hudebních školách a zároveň na zjištění schopností a ochoty pedagogů sledovat současné trendy, míru...
Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century
Slavíková, Lucie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent)
Název práce: Využití médií v hodinách angličtiny na středních školách v 21. století Autor: Bc. Lucie Slavíková Katedra: Katedra anglického jazyka a literatury Vedoucí práce: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstrakt Cílem této diplomové práce je prozkoumat a porovnat různé typy starých a nových médií, která jsou běžně využívána v hodinách angličtiny na českých středních školách v 21. století. Klíčovou otázkou je, do jaké míry jsou nová média zařazována do hodin anglického jazyka na českých gymnáziích a středních odborných školách. Výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno online na náhodném vzorku českých středoškolských učitelů angličtiny a na vzorku patnáctiletých žáků angličtiny navštěvujících první ročníky středních škol potvrdily, že jak stará tak nová média jsou běžně využívána v hodinách angličtiny. Nicméně i přesto, že v 21. století jsou životy žáků značně ovlivňovány novými médii, používají učitelé angličtiny častěji média stará. Je doporučeno směřovat více iniciativ a programů na podporu zavedení nových médií do hodin angličtiny a také na školení učitelů s cílem umět využívat tato média efektivně. Klíčová slova výuka angličtiny, mediální gramotnost, nová média, stará média
Etické aspekty občanského fotožurnalismu se zaměřením na fotografické a audiovizuální záznamy od konce dvacátého století po současnost
Hrdličková, Lucie ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Bakalářská práce Etické aspekty občanského fotožurnalismu se zaměřením na fotografické a audiovizuální záznamy od konce dvacátého století po současnost se zabývá fenoménem občanského žurnalismu, který zejména v posledním desetiletí zaznamenal díky rozvoji informačních a komunikačních technologií strmý nárůst a nahlíží na něj z etického hlediska. Práce je rozdělena do tří částí. První část řeší teoretické vymezení pojmů etika a občanský žurnalismus, včetně etických principů v žurnalistice a etických kodexů. Zabývá se také argumenty pro a proti občanskému žurnalismu a jeho další formou, participativní žurnalistikou. Druhá část se věnuje novým médiím, od jejich historie až po současnost a sociálním sítím (Facebook, Twitter a další), které s rozvojem občanského žurnalismu souvisí. Poslední část má podobu praktických příkladů se zaměřením na fotografické a audiovizuální záznamy. Je rozdělena na události stěžejní, které vedly k ukotvení pojmu občanský žurnalismus v novinářském slovníku a k proměně mediálního světa (Rodney King, Tsunami apod.) a události eticky sporné, které mimo jiné poukázaly právě na problém pokrývání událostí amatéry bez znalosti etických kodexů a dalších novinářských postupů (smrt Nedy Agha Solatn, smrt Muammara Kaddáfího apod.). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií
Trachtová, Zdeňka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií pojednává o proměnách produkce Českého rozhlasu od roku 2005 do současnosti v souvislosti s nástupem multimediálních technologií. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují definice základních pojmů, o které se opírá analytická část: multimédií, mediální konvergence, koncepce aktivního publika, interaktivity a digitalizace. Další kapitoly se zabývají médii veřejné služby v České republice a technologickým a kulturním vývojem rozhlasu na našem území. Záměrem výzkumné části je za pomoci metody případové studie analyzovat technologické změny, ke kterým v Českém rozhlase došlo s nástupem multimédií. Cílem je co nejkomplexněji představit multimediální platformy, prostřednictvím kterých rozhlas nabízí svoji tvorbu. Diplomová práce také pojednává o způsobu, jakým multimédia ovlivňují interakci mezi rozhlasem a rozhlasovým publikem. Za tímto účelem se práce zaměřuje na analýzu sociálních sítí, prostřednictvím kterých Český rozhlas komunikuje s publikem. Práce se také zabývá otázkou, zda se nástup multimédií nějakým způsobem odrazil na podobě tradičních formátů pořadů, případně zda vznikly nové formáty.
Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
Bartůněk, Michal ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Internet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
Use of augmented reality in media and advertising
Jakubičková, Dominika ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
V bakalárskej práci sa venujem téme rozšírenej reality a jej použitia v médiách a v reklame. Mojim cieľom je poskytnúť teoretické poznatky o technológii rozšírenej reality, o jej pozícií v rámci mediálnych štúdií a o jej praktickom využití v reklame. V prvej časti práce definujem tento fenomén i ďalšie termíny, ktoré s ním súvisia, ako je virtuálna realita, zobrazovacie zariadenia, špecializované počítačové programy či prenosné počítačové prístroje. Sumarizujem tiež ich postupný historický vývoj. V ďalších častiach teoretickej sekcie charakterizujem médiá a reklamu, hlavne z pohľadu digitálnych médií. Vyznačujú sa špecifickými vlastnosťami interakcie, participácie a marektingového prístupu Teoretické poznatky dopĺňam o dáta z obsahovej analýzy, v ktorej skúmam vybrané realizované marketingové kampane s využitím rozšírenej reality. Na základe výsledkov analýzy, môžem charakterizovať typické postupy a trendy používané v rámci tejto kategórie reklamnej kampane.
Využití nových médií v marketingu na příkladu společnosti Vodafone
Hejdová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Máchová, Eva (oponent)
Práce analyzuje využití nových médií v marketingu, a to především ve světle změn, ke kterým v posledních desetiletích dochází. Jedná se o mohutný rozvoj informačních technologií a digitalizaci, které s sebou přináší nejen nové komunikační kanály, ale způsobují i změny v používání těch současných. To klade nároky nejen na uživatele, ale i na inzerenty, kteří se těmto změnám musí přizpůsobit, pokud nechtějí ztratit své zákazníky. Způsob, jak komunikovat ve světě nových médií je velmi specifický a liší se především nutností větší interakce a bližšího kontaktu se zákazníkem. To představuje na jednu stranu výhodu v podobě okamžité zpětné vazby, na stranu druhou ovšem vystavuje firmy kritice, která se nyní děje ve veřejném prostoru. Změny, ke kterým v mediálním světě dochází totiž částečně stírají rozdíly mezi producenty a konzumenty médií, respektive umožňují vytvářet a sdílet obsah doslova komukoli, kdo je připojen na internet. Jako příklad jsem si vybrala společnost Vodafone, která dle mého názoru v komunikaci v rámci nových médií poměrně úspěšná. Aktivně komunikuje na sociálních sítích, dokáže je integrovat do svých kampaní a její časopis a web ČiliChili je skvělým příkladem vlastněného média. V závěru práce hodnotí aktivity Vodafone i s ohledem na trendy ve světě a dotýká se i možného budoucího vývoje na...
Vládní cenzura nových médií v Erdoganově Turecku
Hein, Jakub ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
2 Anotace (Abstrakt) Bakalářská práce "Vládní cenzura nových médií v Erdoğanově Turecku" zkoumá povahu nových médií v Turecku v letech 2014 - 2016. Klade si otázku, nakolik jsou tato média v této zemi svobodná a jak je ovlivňuje vládní Strana spravedlnosti a rozvoje (AKP) a prezident Recep Tayyip Erdoğan. Při tomto zkoumání autor nejprve vymezuje teoretické zázemí a předestírá různé podoby vztahů mezi médii, demokracií a demokratickou společností. Dále zkoumá tento vztah z pohledu nových médií a popisuje strategie, které při používání nových médií aplikuje vládnoucí strana AKP. Dále autor uvádí příklady nových technologií, které v Turecku slouží k regulaci přístupu k novým médiím a sociálním sítím. Popisuje metody, kterými lze z těchto sítí nežádoucího obsah odstranit. Uvádí také příklady, kdy byly v Turecku tyto sítě plošně znepřístupněny. Upozorňuje na možnosti automatizovaného sledování internetového obsahu i na rizika spojená se sledováním vlastních občanů v rámci státem poskytované internetové infrastruktury.
Obraz, zvuk a text v umění a ve škole
Žilka, Martin ; Brejcha, Šimon (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce vychází z předpokladu, že žijeme v projevech našeho nejbližšího okolí. Tyto projevy a odpovědi prostředí ovlivňují různé stránky našeho života. Jednou z odpovědí je dozajisté zvuk. Zkoumáním tohoto fenoménu, v rámci expresivních výchov na základní škole, můžeme docílit bližšího střetnutí s naším prostředím a pochopit jeho fungování. Formování tohoto pocitu sounáležitosti je základním úkolem školy. Diplomová práce si tedy klade cíl, představit didaktiku a způsob práce potenciálního předmětu na základní škole, který bude spojovat expresivní výchovy a cílit k prohlubování environmentality. ŽILKA, Martin: Obraz, zvuk a text v umění a ve škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 68 s. Klíčová slova: Zvuk a obraz, text a obraz, nová média, multimédia, hudba, kontext, prostředí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.