Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studio Najbrt - historie a mediální obraz grafického studia
Daňová, Soňa ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje přednímu českému grafickému studiu Najbrt, jeho historii, umělecké tvorbě a mediálnímu obrazu. Klade si za cíl poskytnout ucelený přehled o jeho vývoji od založení až po současnost, a poté analyzovat reprezentaci studia v nejčtenějších českých tištěných médiích pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. V teoretické části je kromě historického souhrnu Studia Najbrt přiblížen také význam vizuální komunikace a stručný nástin historie grafického designu. Dále jsou popsány jednotlivé složky komplexního vizuálního stylu, na jehož přípravu a zpracování se Studio Najbrt primárně soustředí. Představena jsou také teoretická východiska pro mediální zobrazování reality a jeho vlivy na příjemce, přičemž je k nim přistupováno ze sociálně konstruktivistického hlediska. Praktická část obsahuje výsledky provedené analýzy a prezentuje, jakým způsobem o Studiu Najbrt vybraná média referují, jaká témata v jeho souvislosti nejčastěji skloňují a jak velký prostor a pozornost věnují vybraným aspektům studia či jeho pracím.
Typologie konfliktů v televizním pořadu Výměna manželek
Pomahačová, Roberta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou konfliktů v pořadu reality TV Výměna manželek v souvislosti s typologií účinkujících rodin. V teoretické části se práce zabývá problémem sociální a mediální konstrukce reality, fenoménem pořadů typu reality TV a pořadem Výměna manželek, který je specifickým zástupcem tohoto žánru. Předmětem zájmu bude i naratologická úloha mezilidského konfliktu v tomto typu pořadů. Praktická část práce obsahuje kvantitativní obsahovou analýzu jednotlivých epizod pořadu, jejímž cílem je zjištění, jaká je typologie zúčastněných párů rodin, jak se párování rodin odráží do míry konfliktnost a k jakému typu konfliktů takto dochází.
Konstrukce role a významu neziskových organizací v české veřejné on-line sféře
Semrádová, Eliška ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Jakým způsobem je role nevládních neziskových organizací konstruována v české on-line sféře? Tato diplomová práce se snaží tuto otázku zodpovědět na základě obsahové analýzy článků šesti českých nejčtenějších on-line zpravodajských serverů a k nim připojených diskuzí internetových uživatelů v letech 2015-2019. Teoretickým základem práce je mediální konstrukce reality, kterou se autorka snaží prakticky aplikovat na tematiku neziskového sektoru pomocí metody mediálního rámcování. Kvalitativní obsahovou analýzou se ve výzkumu podařilo odhalit čtyři hlavní rámce, kterými české on-line zpravodajství na neziskové organizace pohlíží. Čtyři rámce vzešly také z analýzy uživatelských diskuzí pod články. Porovnání těchto zjištění poskytlo autorce možnost zjistit, jakým způsobem diskutující přináší diverzitu do mediální reprezentace neziskového sektoru v ČR. Závěr práce je věnován zhodnocení nejpodstatnějších poznatků výzkumu, které jsou posléze začleněny do kontextu dosavadních akademických výzkumů mediální reprezentace neziskových organizací ve zpravodajství. Jelikož role neziskových organizací ve společnosti je do velké míry ovlivňována veřejným obrazem, tato práce přináší komplexní informace o tom, jaké role české internetové zpravodajství a jeho čtenáři neziskovým organizacím připisují.
Dycky Most aneb mediální reprezentace sociálních tříd v seriálu Most!
Burdová, Karolína ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací sociálních tříd a nerovností v úspěšném českém seriálu Most!. Zaměřuje se především na problematiku tříd v české společnosti a na aspekty konstrukce každodenní reality skrze seriál. Identifikuje také tvůrci užité stereotypy, které mají potenciální vliv na formování názorů a postojů diváka. Práce vznikla na základě kvalitativní analýzy obsahu seriálu za pomoci multimodální analýzy, která se zaměřuje na jazykovou i vizuální komunikaci postav. Pro doplnění metody byl do analýzy přidán také prvek typu, který poskytuje porovnání postav se sociálními typy v české společnosti. Analýza práce byla inspirována také projektem Rozděleni svobodou, který v roce 2019 strukturoval společnost do několika tříd. Na tento výzkum a třídní rozdělení práce navazuje a aplikuje jej na zkoumaný seriál Most!. Tato diplomová práce tedy identifikuje jednotlivé sociální třídy, způsob, jakým jsou reprezentovány a jak tato reprezentace skrze stereotypy formuje realitu. Díky zahrnutí elementu typu do analýzy vznikl soubor společností uznávaných a typických charakteristik řadících se k jednotlivým sociálním třídám, čímž došlo k propojení seriálového a žitého světa.
Mediální obraz Velké ceny České republiky v Českém rozhlase v letech 1930-2019
Štipčáková, Andrea ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem Velké ceny České republiky v Českém rozhlase v letech 1930 až 2019. Tato akce patří v tuzemsku mezi nejvýznamnější sportovní události a zmíněné veřejnoprávní médium jí prostor ve vysílání věnovalo už v prvních letech jejího konání. Ve svých počátcích brněnská Grand Prix našla své místo také v časopise Týdeník Rozhlas, který se o dění na Masarykově okruhu zajímal i z technického hlediska. Na základě dochovaných článků ze zmíněného časopisu, audiozáznamů z rozhlasového vysílání a kroniky Masarykova okruhu mapuje tato diplomová práce dění během brněnské Grand Prix z pohledu Českého rozhlasu z historického hlediska. Pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy taktéž zkoumá, jakým způsobem toto veřejnoprávní médium o závodech informovalo, kolik prostoru jim věnovalo či jakými tématy se v souvislosti s nimi ve zkoumaných letech zabývalo. Součástí práce jsou taktéž citace z rozhovorů s fotografem Tomášem Gescheidtem, vedoucím motoristické sekce Českého rozhlasu Luďkem Hubáčkem a traťovým komisařem Jaroslavem Peškem.
Žánr politického Talk Show jako forma konstrukce "režimu pravdy" v autoritářské společnosti
Semenova, Maiia ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V této diplomové práce se věnuji studiu významotvorných diskurzních praktik médií v postmoderní době. Součásné společenské proměny ovlivněné znejištěním kategoriální jistoty moderního způsobu uchopování světa vyvolávají nevyhnutelně otázky ohledně vlivu nově vznikajících forem reprezentace reality na utváření zprostředkovaného veřejného prostoru. Zatímco vyvijená v rámci veděckého bádání kritická perspektiva nahlíží na zvýšení zábavní složky v komunikačním prostoru jako na selhání mediálních institucí naplnit ideál veřejné sféry, druhý proud myšlení hodnotí aktuální transformace docela optimisticky, jelikož považuje televizní formáty přesycené emocionálními projevy za emancipační prostor otevřený pro marginální hlasy ve společnosti. Právě mediální žánr talk show jako velice kontroverzní formát nezbytně přitahuje velkou pozornost v rámci nastíněné debaty. Je však vyvijená především liberálně demokratickými společnostmi, zatímco v centru výzkumného zájmu této práce stojí analýza talk show pocházejícího z ruské společnosti založené na autoritářské tradici. Postsovětská transformace v 90. letech způsobila v této zemí ztrátu předchozích základů pro sebe-pojetí individua, vzhledem k čemuž se v této diplomové práce snažím pochopit, jak může...
Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Seidlová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Christovová, Nela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci.
Mediální obraz české hokejové reprezentace v letech 2010 - 2015
Valášková, Barbora ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Mediální obraz české hokejové reprezentace v letech 2010 - 2015" se zabývá prezentací české hokejové reprezentace při mistrovstvích světa v letech 2010, 2013 a 2015 v Mladé frontě Dnes a ve Sportu. Zaměřuje se na to, jaký mediální obraz vybrané tituly vytvořily při šampionátech s odlišnými průběhy, výsledky a okolnostmi. Teoretická část představuje pojmy, metody a postupy. Zaměřuje se na představení sémiologie, jejích principů a vysvětluje základní pojmy, se kterými sémiologie a sémiotická analýza pracují. Další oblastí je mediální konstrukce reality, která je důležitá pro analýzu mediálního obrazu. Významným bodem představených teoretických východisek je mediální pokrývání sportovních událostí, mýty s ním spojené, celebritizace sportovců nebo prezentace národní hrdosti a identity na pozadí sportovních událostí. V metodologické části je kromě základních postupů představen také výzkumný projekt vysvětlující téma, cíl a vzorek výzkumu a výzkumné otázky, na které se zaměřuje následná praktická část práce. Texty z Mladé fronty Dnes a Sportu jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy. V souvislosti se základním cílem práce a s teoriemi představenými v její první polovině se analýza věnuje mediálnímu obrazu v dobách úspěchu a neúspěchu českého národního hokejového týmu a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.