Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 581 záznamů.  začátekpředchozí490 - 499dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Veřejná správa v judikatuře ESD a v tuzemské praxi
Mrňák, Petr ; Svátková, Slavomíra (vedoucí práce) ; Zídková, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem analyzoval definiční znaky pojmů veřejnoprávní subjekt a veřejná správa, jak je užívají právní předpisy (evropské i tuzemské) upravující daň z přidané hodnoty. Dále byla analyzována judikatura Soudního dvora Evropské unie vztahující se k problematice veřejnoprávních subjektů a veřejné správy z hlediska daně z přidané hodnoty. Definiční znaky pojmů veřejnoprávní subjekt a veřejná správa byly vyhodnoceny a logicky setříděny. V samostatné části bylo řešeno postavení veřejnoprávních subjektů z ekonomického hlediska. Zamýšlel jsem se nad tím, zda je nezbytné, aby tyto subjekty měly speciální postavení v systému daně z přidané hodnoty.
Základní zásady činnosti orgánů veřejné správy
Ludva, David ; Strnad, Zdeněk (vedoucí práce) ; Glaser, Lukáš (oponent)
Tématem bakalářské práce je obecně charakterizovat a vymezit základní zásady činnosti orgánů veřejné správy. Tuto problematiku základních zásad a uplatnění ukázat pomocí rozsudků Nejvyššího správního soudu v praxi. Je zde popsána vybraná část z nového správního řádu, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, která obsahuje základní zásady činnosti správních orgánů. Základní zásady jsou obsaženy v ustanoveních §§ 2 až 6 správního řádu. Nový správní řád lze charakterizovat jako obecný kodex činnosti veřejné správy. Některé zásady vycházejí přímo z ústavní úpravy postavení veřejné správy a jejich vztahů k občanům. Cílem práce je rozebrat jednotlivé zásady a podrobněji je popsat pro jejich snadnější pochopení. Dalším cílem je ukázat a vysvětlit některé základní zásady v praxi a poukázat na to, jak se uplatňují. Pro vypracování bakalářské práce jsem čerpal z odborné literatury a platných právních předpisů. Dále jsem využil rozsudky Nejvyššího správního soudu. Seznam použitých pramenů je uveden v závěru práce.
Vzdělávání zaměstnanců veřejné správy - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Městský úřad Praha 13
Szakálová, Lucie ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě, přičemž se zaměřuje na rozdíly mezi státní správou a samosprávou. Zástupcem pro oblast státní správy je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a zástupcem pro oblast samosprávy je Městský úřad Praha 13. Vzdělaní zaměstnanci jsou nejen cenným kapitálem organizace, ale především také základním předpokladem pro efektivní poskytování služeb a stabilitu organizace. Cílem práce je klasifikovat strukturu a využití metod vzdělávání zaměstnanců ve státní správě a samosprávě, vymezení rozdílů a stanovení doporučení. Teoretická část práce je zaměřena na význam vzdělávání, vzdělávání jako personální činnost, formy a metody vzdělávání zaměstnanců a představuje i legislativu, jíž je oblast vzdělávání zaměstnanců upravena ve veřejné správě. Praktická část na základě výstupů z expertních rozhovorů a dotazníkového šetření, které byly provedeny na výše zmíněných úřadech, prezentuje nejen současný stav vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě, ale mimo jiné i používané metody vzdělávání a spokojenost zaměstnanců se vzděláváním. Na základě těchto informací jsou popsány hlavní rozdíly mezi státní správou a samosprávou v oblasti vzdělávání zaměstnanců a zmíněna vhodná doporučení.
Finanční kontrola ve veřejné správě
Pěnkavová, Marika ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Louda, Tomáš (oponent)
Tématem této diplomové práce je Finanční kontrola ve veřejné správě. Jejím hlavním cílem pak je popsat současné právní předpisy aplikované v oblasti finanční kontroly a provést zhodnocení, zda je přezkoumání hospodaření územních samosprávných celků prováděné kontrolorem krajského úřadu a soukromým auditorem kvalitativně srovnatelné. První část, část teoretická, je zaměřena na výčet uplatňovaných druhů kontrol a popis platných právních předpisů, které se k nim váží. Druhá část diplomové práce je částí praktickou a popisuje průběh finančních kontrol na úrovni základního územního samosprávného celku. Záměrem této studie je přiblížit čtenáři praktickou stránku kontrol v oblasti financí ve veřejné správě.
Využití informačních technologií při navyšování ekonomické efektivnosti měst
Pokorná, Martina ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Trhoň, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá současnou situaci měst, veřejné správy a způsobem, jakým se chtějí vyrovnat s narůstající urbanizací měst za předpokladu zachování kvalitních služeb, spokojenosti obyvatel, stálého zvyšování ekonomického růstu a konkurenceschopnosti na trhu. Cílem této práce je popsat princip Smarter Cities, který pomáhá stanovit efektivní strategii města. Práce se skládá ze dvou částí, první část se zabývá situací ve městech, využívání ICT ve veřejné správě. Dále se zaměřuje na vizi Smarter Cities a představuje nástroje, které principu Smarter Cities využívají. Druhá část se věnuje samotné aplikaci principu Smarter Cities, a to jeho využití městem Plzeň. K dispozici jsem obdržela dva dokumenty města -- Informační strategii pro období 2011--2014 a Informační koncepci města. Jejich analýzu jsem provedla pomocí nástrojů Value Tree a Actionable Smarter Cities. Výstupem této práce budou doporučení aplikací a dalšího postupu, které by měly být implementovány tak, aby respektovaly vizi města a zároveň naplňovaly princip Smarter Cities a podporovaly tak ekonomický růst města.
Interní audit ve veřejné správe
Neumann, Miroslav ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Štědroňký, Václav (oponent)
V diplomové práci se zaměřuji na oblast interního auditu ve veřejné správě v České republice. V teoretické části se zabývám pojmem auditu, definicemi a jeho vývojem. Dále se věnuji Standardům, Etickému kodexu a systému pro vnitřní finanční kontrolu ve veřejné správě (PIFC). Jako hlavní cíl diplomové práce jsem si vytyčil poskytnutí uceleného obrazu o interním auditu na Krajském úřadu Jihočeského kraje. V praktické části uvádím postavení interního auditu, jeho činnosti u výše uvedeného úřadu veřejné správy. Na konkrétním příkladu uvádím jednotlivé fáze provádění auditu.
Rizika při zavádění metod kvality ve veřejné správě
Štěpánová, Daniela ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Karlovský, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je stanovit rizika zavádění metod kvality ve veřejné správě na základě analýzy zavádění metod kvality na Městském úřadu v Jablonci nad Nisou. V první části se autorka zaměřuje na vývoj veřejné správy směrem k užívání metod kvality a na charakteristiku nejčastěji zaváděných metod kvality v praxi české veřejné správy. Charakterizovány jsou metody CAF, benchmarking, ISO, Balanced Scorecard a místní Agenda 21. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na studium metod kvality na základě empirických výzkumných metod, zejména dotazníku a expertních rozhovorů, na Městském úřadu v Jablonci nad Nisou. Na základě tohoto studia jsou v závěru práce vyvozena rizika zavádění metod kvality ve veřejné správě.
ICT in public administration
Paluš, Matej ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Mojí bakalářskou prací chci přiblížit eGovernment v České republice s hlavní orientaci na projekt datových schránek. V první části porovnávám jednotlivé vybrané elektronické služby eGovernmentu v zemích Evropské Unie s následním zanalyzováním dosažené situace. K tomu patří i objasnění pozice České republiky v žebříčku zemí EU při naplňování elektronizace služeb. Druhá část se již aktivně věnuje situaci ohledně zavádění datových schránek v České republice. Cílem je představit tento rozsáhlý a významný projekt v oblasti elektronizace veřejné správy. Chci poukázat na právní aspekty, rizika spojená s datovými schránkami, problémy při jejich zavádění, ale zhodnotit i přínosy tohoto projektu. Poslední část je o situaci ve slovenském eGovernmentu a možných vizích do budoucna. Velmi důležitou částí však bude analyzování všech rizik, které by mohly ohrozit zavedení datových schránek na Slovensku. Chci se zaměřit na jednotlivé legislativní aspekty zákona o eGovernmentu a také na situaci po uvedení tohoto zákona v platnost.
Snižování provozních nákladů veřejné správy akceptací vize "kancelář bez papíru"
Holčapek, František ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit autorův předpoklad, že v rámci probíhající reformy veřejné správy při přípravě a zavádění informačních systémů v orgánech veřejné správy, bylo usilováno nejen o funkčnost (výkonnost, spolehlivost, bezpečnost) těchto systémů, ale alespoň stejnou měrou i o jejich provozní úspornost. V práci je používán pojem kanceláře bez papíru jako symbol účelného, účinného a hospodárného systému, jehož realizaci předchází nejlepší příprava, mimo jiné i reinženýring (analýza, revize, redukce a optimalizace) stávajících procesů. Jen nejnutnější sortiment a množství listinných dokumentů kolujících v provozovaném systému je dokladem takové přípravy. Sběrem a zpracováním zdrojů o pojmu kancelář bez papíru, o historii přípravy a zavádění informačních systémů veřejné správy, studiem teorie byrokracie a konečně zpracováním výsledků vlastního dotazníkového šetření u orgánů veřejné správy (úřadů) získal autor dostatek relevantních informací k vyvrácení stanoveného předpokladu. Závěrem práce uvádí autor soubor návrhů opatření, jejichž přímým nebo přeneseným důsledkem by měla být úspora provozních nákladů veřejné správy.
Možnosti omezení korupčního jednání při zadávání veřejných zakázek
Rýparová, Marie ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou korupce v oblasti veřejných zakázek v České republice. Teoretická část charakterizuje korupci, její druhy, možnosti jejího měření a ukazuje negativní dopad korupce na zaměstnanost, přímé zahraniční investice a na celou ekonomiku státu. Cílem této práce je popsat, jak funguje systém zadávání veřejných zakázek v České republice a pokusit se odhalit jeho slabá místa -- zejména ty, které umožňují vznik korupčního jednání a navrhnout možná řešení těchto problémů. Tato řešení mají zajistit větší transparentnost veřejných zakázek a zároveň omezit neefektivní a neúčelné vynakládání s penězi ze státního rozpočtu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 581 záznamů.   začátekpředchozí490 - 499dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.