Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní úprava investiční výstavby
Strnad, Zdeněk ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
110 Resumé Rigorózní práce se zabývá rozborem právní úpravy investiční výstavby v ýeské republice. Vymezuje pojem investiční výstavby zejména jako právní, ekonomickou a technickou činnost p i komplexním zajišt ní provedení a zprovozn ní investičních celk a zasazuje ji do celkového kontextu platné právní úpravy, která je pro investiční výstavbu obsažena zejména v obchodním zákoníku, a to v ustanovení § 536 až 565 obch. zák., které se týkají smluvního typu smlouvy o dílo. V rámci historického exkursu pojednává o právní úprav investiční výstavby v n kdejším hospodá ském zákoníku, která byla na jednu stranu sice relativn kvalitní a velice podrobná, na druhou stranu ovšem poplatná své dob a ve srovnání s dnešní úpravou byla zásadn kogentní povahy, zcela popírající zásady autonomie v le smluvních stran. Zmi uje tehdejší pojetí smlouvy o dílo, která na rozdíl od dnešního stavu neexistovala jako jediný smluvní typ, ale jako ada dílčích smluvních typ , p ičemž pro volbu a použití konkrétního smluvního typu bylo rozhodující rozlišování dvou fází investiční výstavby (činnosti p ípravy investiční výstavby a provedení investiční výstavby) a konkrétního sjednaného pln ní. Dále se rigorózní práce zabývá postavením samotného smluvního typu smlouvy o dílo v platné právní úprav , všímá si existence duální právní úpravy v...
Rozhodování a procesy v právní úpravě užívání vod
Strnad, Zdeněk ; Vopálka, Vladimír (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent) ; Šimka, Karel (oponent)
Práce se po úvodním stručném historickém exposé užívání vod (nejen) na našem území a souvisejících pramenů práva zaměřuje na rozhodování a procesy v oblasti užívání vod v soudobé české právní úpravě. Téma je rozděleno do tří ucelených bloků pojednávajících o vodoprávním řízení, o opatření obecné povahy ve vodním zákoně a o jiných aktech podle vodního zákona. Na úvod předchází kapitola věnovaná soustavě vodoprávních úřadů, které se v rozhodující míře podílejí na výkonu státní správy podle vodního zákona. Práce poukazuje na dělenou centrální působnost čtyř ministerstev (zemědělství, životního prostředí, dopravy, obrany) jako ústředních vodoprávních úřadů i na jinak "zbytkovou" působnost obecních úřadů obcí s rozšířenou působností jako vodoprávních úřadů. Kapitola o vodoprávních úřadech se také věnuje působnosti obecních, krajských úřadů a újezdních úřadů, stejně tak jako nedávno zrušeným vodoprávním úřadům pověřených obecních úřadů. Vodoprávní řízení je správní řízení vedené o věcech upravených vodním zákonem. Správní orgány (nejčastěji vodoprávní úřady) v něm postupují podle správního řádu, popř. v případě vodních děl či vodohospodářských úprav podle stavebního zákona, pokud vodní zákon, jenž ve vztahu k citovaným předpisům vystupuje jako lex specialis, nestanoví něco jiného. Vodní zákon obsahuje...
Právní úprava investiční výstavby
Strnad, Zdeněk ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
110 Resumé Rigorózní práce se zabývá rozborem právní úpravy investiční výstavby v ýeské republice. Vymezuje pojem investiční výstavby zejména jako právní, ekonomickou a technickou činnost p i komplexním zajišt ní provedení a zprovozn ní investičních celk a zasazuje ji do celkového kontextu platné právní úpravy, která je pro investiční výstavbu obsažena zejména v obchodním zákoníku, a to v ustanovení § 536 až 565 obch. zák., které se týkají smluvního typu smlouvy o dílo. V rámci historického exkursu pojednává o právní úprav investiční výstavby v n kdejším hospodá ském zákoníku, která byla na jednu stranu sice relativn kvalitní a velice podrobná, na druhou stranu ovšem poplatná své dob a ve srovnání s dnešní úpravou byla zásadn kogentní povahy, zcela popírající zásady autonomie v le smluvních stran. Zmi uje tehdejší pojetí smlouvy o dílo, která na rozdíl od dnešního stavu neexistovala jako jediný smluvní typ, ale jako ada dílčích smluvních typ , p ičemž pro volbu a použití konkrétního smluvního typu bylo rozhodující rozlišování dvou fází investiční výstavby (činnosti p ípravy investiční výstavby a provedení investiční výstavby) a konkrétního sjednaného pln ní. Dále se rigorózní práce zabývá postavením samotného smluvního typu smlouvy o dílo v platné právní úprav , všímá si existence duální právní úpravy v...
Úloha veřejných financí při obnově území
Dvořák, Pavel ; Strnad, Zdeněk (vedoucí práce) ; Glaser, Lukáš (oponent)
Diplomová práce "Úloha veřejných financí při obnově území" hodnotí zapojení veřejných financí při obnově území po zásahu živelními pohromami ve spojitosti s budováním preventivních opatření v návaznosti na platnou legislativu. Provádí analýzy čerpání veřejných financí na prevenci před živelními pohromami a na následnou obnovu území po živelních pohromách demonstrovaných na příkladu povodní. Pro posouzení efektivnosti vynakládání prostředků z veřejných financí na živelní pohromy byla vybrána povodeň, neboť ta postihuje území České republiky ze všech živelních pohrom nejčastěji. Výstupem práce je zhodnocení efektivnosti veřejných výdajů v komparaci se zkušenostmi z okolních evropských zemí a formulace doporučení pro zefektivnění systému financování odstraňování následků živelních pohrom.
Modernizace systému nakládání s odpady
Šofr, Jan ; Strnad, Zdeněk (vedoucí práce) ; Glaser, Lukáš (oponent)
Cílem práce je navrhnout vhodné řešení pro současnou situaci na skládce odpadů ve Středních Čechách nedaleko Lán. Nabízejí se dvě řešení, jak může majitel skládky v projektu dále pokračovat, a to buď zachování současného stavu skládky, nebo vybudování integrovaného centra pro mechanicko -- biologickou úpravu odpadu. Po provedení ekonomických výpočtů a zohlednění dalších faktorů jako je např. faktor času, výše investice, předpokládaný roční příjem, doba návratnosti investice, změna evropské legislativy a dalších, jsem se rozhodl navrhnout ještě jeden, dle mého názoru nejefektivnější způsob řešení využívající finanční podporu z Operačního Programu Životního Prostředí v rámci oblasti Zkvalitňování nakládání s odpady.
Spolufinancování regionálních projektů z EU na příkladu Znojemska
Bulínová, Jitka ; Strnad, Zdeněk (vedoucí práce) ; Glaser, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá projekty, které byly spolufinancovány Evropskou unií (konkrétně z Regionálního operačního programu Jihovýchod) a realizovány ve Znojmě v oblasti cestovního ruchu. V teoretické části je věnována pozornost problematice a základním informacím o cestovním ruchu, regionální politice Evropské unie a Regionálnímu operačnímu programu Jihovýchod. Předmětem praktické části je analýza projektu "Objevte Znojmo", vyhodnocení výsledků vlastního průzkumu a doporučení ke zlepšení poskytovaných služeb. Průzkum byl zaměřen na návštěvníky města a měl za cíl zjistit míru spokojenosti s orientačním a navigačním systémem v souvislosti s tímto projektem. Dále praktická část obsahuje charakteristiku projektu "Znojmo -- město s přívlastkem". V poslední kapitole je vytvořen vlastní návrh projektu, který by měl zvýšit cestovní ruch v regionu Znojemsko.
Rozhodování a působnost orgánů kraje se zaměřením na kraj Vysočina
Marešová, Dita ; Strnad, Zdeněk (vedoucí práce) ; Glaser, Lukáš (oponent)
Diplomová práce popisuje postavení vyšších územních samosprávných celků v České republice. Zaměřuje se zejména na rozhodovací orgány krajů v přenesené a samostatné působnosti. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy používané v práci. Je přiblížena problematika rozhodování ve veřejné správě a vývoj územních samospráv v evropském kontextu. V analytické části jsou charakterizovány jednotlivé orgány kraje. Ty jsou zhodnoceny z pohledu své působnosti a rozhodovacích pravomocí. Dále jsou identifikována rizika, která mohou vyplynout ze současné právní úpravy. Systém orgánů je představen na konkrétním příkladu kraje Vysočina v aktuálním volebním období 2008 -2012.
Základní zásady činnosti orgánů veřejné správy
Ludva, David ; Strnad, Zdeněk (vedoucí práce) ; Glaser, Lukáš (oponent)
Tématem bakalářské práce je obecně charakterizovat a vymezit základní zásady činnosti orgánů veřejné správy. Tuto problematiku základních zásad a uplatnění ukázat pomocí rozsudků Nejvyššího správního soudu v praxi. Je zde popsána vybraná část z nového správního řádu, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, která obsahuje základní zásady činnosti správních orgánů. Základní zásady jsou obsaženy v ustanoveních §§ 2 až 6 správního řádu. Nový správní řád lze charakterizovat jako obecný kodex činnosti veřejné správy. Některé zásady vycházejí přímo z ústavní úpravy postavení veřejné správy a jejich vztahů k občanům. Cílem práce je rozebrat jednotlivé zásady a podrobněji je popsat pro jejich snadnější pochopení. Dalším cílem je ukázat a vysvětlit některé základní zásady v praxi a poukázat na to, jak se uplatňují. Pro vypracování bakalářské práce jsem čerpal z odborné literatury a platných právních předpisů. Dále jsem využil rozsudky Nejvyššího správního soudu. Seznam použitých pramenů je uveden v závěru práce.
Úloha veřejných financí a (proti)povodňová opatření
Bílková, Dagmar ; Strnad, Zdeněk (vedoucí práce) ; Glaser, Lukáš (oponent)
Předmětem diplomové práce Úloha veřejných financí a (proti)povodňových opatření je seznámení se s teorií veřejných financí a problémy živelných pohrom, jejichž následné řešení či sanace může vyvolat zapojení veřejných zdrojů. Je věnována pozornost ochraně před povodněmi a její efektivnosti, společenské odpovědnosti při likvidaci škod a roli soukromého pojištění. Výstupem práce je zhodnocení efektivity vynakládaných prostředků v rámci konkrétní akce -- na protipovodňová opatření ve Znojmě, která jsou financována z programu Ministerstva zemědělství 129 120 Podpora prevence před povodněmi II, a zhodnocení přístupů k ochraně před povodněmi a úlohy veřejných financí při související obnově území.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.