Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jmenování vlády Jiřího Rusnoka: analýza vzniku prezidentského kabinetu
Štěch, Daniel ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Ústředním tématem práce je jmenování vlády Jiřího Rusnoka a v souvislosti s tím i analýza vzniku tohoto prezidentského kabinetu. V první části jsou vymezeny teoretické základy práce objasňující základní pojmy. Ve druhé části rekonstruuje cestu vzniku a porovnává podobnost či odlišnost s předchozími úřednickými vládami. Co vše vedlo k této podobě úřednické vlády a jaké následky její jmenování mělo. Zabývá se tím, zda kroky které ve věci podnikl prezident Miloš Zeman, nevedly k posunutí parlamentního systému k systému poloprezidetskému. Na základě analýzy jsem dospěl k závěru, že k tomu opravdu došlo. Prosadil svého premiéra bez předchozí dohody s parlamentními stranami a ignoroval koalici, která deklarovala parlamentní většinu. Prezident nebral v úvahu do této doby platné zvyklosti a na základě legitimity dané mu přímou volbou se rozhodl, že jím tvořená politika je pro zemi a jeho voliče tou nejlepší. Klíčováslova Hlasování o důvěře, Jiří Rusnok, Miloš Zeman, prezidentský kabinet, úřednická vláda, ústavní kompetence, ústavní praxe.
Fotografie prezidentských kandidátů v českém tisku před prezidentskými volbami 2013
Bednaříková, Barbora ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce Fotografie prezidentských kandidátů v českém tisku před prezidentskými volbami 2013 srovnává vizuální pokrytí devíti prezidentských kandidátů na fotografiích v celostátních denících Lidové noviny, Právo a Hospodářské noviny v období čtyř týdnů před historicky první přímou prezidentskou volbou v lednu 2013. Teoretická část práce přináší syntézu odborných studií zabývajících se vlivem fotografií na příjemce médií, konceptem vizuálního rámcování politiky a tím, jak mohou média prezentováním lichotivých či nelichotivých snímků politických kandidátů ovlivňovat následné rozhodování ve volbách. Metodou kvantitativní obsahové analýzy fotografií práce porovnává frekvenci výskytů jednotlivých prezidentských kandidátů v českém tisku. Pokouší se tak zjistit, zda bylo obrazové pokrytí kandidátů co do počtu snímků vyvážené a určit, kterým kandidátům se dostalo v médiích většího obrazového pokrytí a zda se tato skutečnost mohla odrazit v následných volebních výsledcích. Analýza má rovněž ověřit hypotézu, že noviny publikují více fotografií kandidátů, kteří jsou blízcí jejich názorové orientaci. Kromě toho práce srovnává obecný charakter obrazových redakcí zkoumaných deníků a jejich práci s fotografickými ilustracemi zkoumáním velikostí, typů, umístění, délky popisků a autorů vydávaných snímků.
Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013
Tvarohová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013 analyzuje množství negativity ve zpravodajské produkci tří českých celostátních deníků, Mladé fronty, Lidových novin a deníku Právo, vůči těmto dvěma prezidentským kandidátům. Časové rozmezí sledovaného období je vymezeno jedním měsícem před a jedním měsícem po prvním kole prezidentské volby. Volba prezidenta v lednu roku 2013 byla v jedné věci zásadně odlišná od všech voleb předchozích. Probíhala přímou volbou. Hlavu státu tak namísto poslanců volili sami občané. Jednalo se tedy o událost významného charakteru, které se samozřejmě dostalo mimořádného mediálního ohlasu. Tisk, televize i rozhlas byly doslova zaplněné přímou volbou, samotnými kandidáty, debatami či různými úvahami. Média se však této události zhostila rozporuplně. Kromě běžného informování, které bylo pro vědomí veřejnosti důležité, se média uchýlila až k jakési mediální smršti, ve které na kandidátech ,,nenechala nit suchou". Mimojiné byla ve zpravodajství patrná i vysoká míra negativity vůči Miloši Zemanovi. Naopak Karel Schwarzenberg byl zobrazován jako ideální prezident. Média tak do určité míry rozdělila společnost na dva tábory, přívržence Miloše Zemana a přívržence Karla Schwarzenberga....
Hodnocení působení Miloše Zemana v prezidentském úřadě – leden 2017
Čadová, Naděžda
V lednovém šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění SOU AV ČR, v.v.i., zaměřilo na hodnocení působení Miloše Zemana v prezidentském úřadě. Dotázaní hodnotili, jak prezident Miloš Zeman plní funkce svěřené mu Ústavou, dbá o vážnost a důstojnost úřadu, reprezentuje ČR v zahraničí, působí jako autorita u občanů, ovlivňuje vnitropolitický život a zda je v kontaktu s občany a zná jejich problémy.
Dopady zavedení přímé volby prezidenta v ČR v teorii a politické praxi
Molíková, Eva ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Petřík, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat kroky našeho přímo voleného prezidenta Miloše Zemana v úřadě skrze nekontrasignované pravomoci a odpovědět na otázku, jestli se naplnily zejména negativní argumenty akademické obce v rámci těchto pravomocí. Druhým cílem práce je snaha zodpovědět, které z těchto pravomocí se naše hlava státu snažila využít šířeji, než mu stanovuje Ústava a výklad české právnické obce.
Komparace komunikačních kampaní kandidátů v prezidentských volbách 2013.
Kultová, Dana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Přímá volba prezidenta je v České republice nový fenomén, který přinesl výzvu pro politický marketing. S prezidentskými kampaněmi neměla ČR prozatím zkušenost, a proto vyvstala řada očekávání, jak kandidáti předvolební komunikační kampaně uchopí. Práce se soustředí na předvolební kampaně kandidátů na prezidenta ČR 2013. Na základě teoretického rámce je ambicí práce analyzovat a porovnat kampaně kandidátů a následně vyhodnotit, zda právě ony hrály důležitou roli při prezidentských volbách a ovlivnily rozhodování voličů a s tím spojené výsledky voleb.
Hodnocení působení Miloše Zemana v prezidentském úřadě – leden 2015
Kunštát, Daniel
V lednovém šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění SOU AV ČR, v.v.i., zaměřilo na hodnocení působení Miloše Zemana v prezidentském úřadě. Dotázaní hodnotili, jak prezident Miloš Zeman plní funkce svěřené mu Ústavou, dbá o vážnost a důstojnost úřadu, reprezentuje ČR v zahraničí, ovlivňuje vnitropolitický život a zda je v kontaktu s občany a zná jejich problémy.
Hodnocení působení Miloše Zemana v prezidentském úřadě – leden 2014
Čadová, Naděžda
V lednovém šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění SOU AV ČR, v.v.i., zaměřilo na hodnocení působení Miloše Zemana v prezidentském úřadě. Dotázaní hodnotili, jak prezident Miloš Zeman plní funkce svěřené mu Ústavou, dbá o vážnost a důstojnost úřadu, reprezentuje ČR v zahraničí, ovlivňuje vnitropolitický život a zda je v kontaktu s občany a zná jejich problémy.
Komparace volební kampaně Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v prezidentských volbách 2013
Hrdina, Pavel ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kuta, Martin (oponent)
Bakalářská práce s názvem Komparace volební kampaně Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v prezidentských volbách 2013 se zabývá problematikou zavedení přímé volby prezidenta v České republice a následně jejího historicky prvního průběhu. Důraz je přitom kladen na předvolební kampaň dvou kandidátů, kteří postoupili do druhého kola.
Volební strategie, politický marketing a marketingový výzkum na příkladu 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013
Mirzajev, Tomáš ; Říha, David (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce analyzuje politický marketing a volební strategie kandidátů 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na bližší kontext pojmů politický marketing, volební strategie a marketingový výzkum. Praktická část se touto problematikou zabývá na příkladu 2. kola přímé volby, kde kromě veřejně dostupných zdrojů čerpá i ze dvou autorových průzkumů veřejného mínění. Cílem práce je analyzovat volební strategie a politický marketing obou kandidátů 2. kola a s využitím technik marketingového výzkumu nahlédnout blíže k faktickým souvislostem této události.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.