Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učení se češtiny v důchodovém věku
Drtinová, Simona ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
DRTINOVÁ, Simona. Učení se češtiny v důchodovém věku. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se z interdisciplinárního hlediska zabývá problematikou učení se cizích jazyků v důchodovém věku, jehož charakteristiky mohou být omezená ekonomická aktivita, větší množství volného času a možný výskyt určitých bariér způsobených věkem. Jako příklad učení se cizího jazyka bude sloužit případ cizinců důchodového věku v České republice, kteří se učí česky. V teoretické části je nejprve vymezeno stáří spolu se změnami, které k procesu stárnutí a stáří patří: změny jsou popsány na úrovni tělesné, kognitivní a sociální. Dále se v práci pojednává o procesu učení s důrazem na učení se cizích jazyků. V rámci pedagogicko-psychologické složky procesu učení jsou zde zmíněny jeho vybrané složky, konkrétně se jedná o motivaci k učení, různé formy výuky a roli učitele při výuce. Závěr teoretické části se zabývá nabídkou kurzů češtiny. Veškeré oblasti práce pojednávají o daném tématu vždy v obecné rovině a poté s důrazem právě na seniory. Praktická část této diplomové práce, provedená pomocí mnohočetné případové studie, se pokouší zodpovědět otázky týkající se motivace seniorů k učení se češtiny, průběhu a forem jejich učení, a to pomocí...
Případová studie zahrádkové osady Klecánky aneb není zahrádkář jako zahrádkář
Matějovská, Lucie ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Lapka, Miloslav (oponent)
7 Abstrakt Diplomová práce Případová studie zahrádkové osady Klecánky aneb není zahrádkář jako zahrádkář je případovou studií jedné z velkých zahrádkových osad nacházející se u obce Zdiby na severní periferii Prahy. Cílem práce je zjistit, kdo jsou uživatelé zahrádek a jaké jsou jejich motivace pro pobyt v kolonii, jakou koncepci svých zahrádek zvolili a jaké funkce pro ně zahrádka plní. Práce klade zvláštní důraz na aspekty udržitelného rozvoje zahrádkaření a na hodnoty a hodnotové orientace jednotlivých uživatelů zahrádek. Výzkum byl prováděn metodami zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů. V průběhu výzkumu se ukázalo, že zahrádkáři sice vykazují množství společných rysů, jejich postoje a hodnoty se však v zásadních aspektech liší, a to v závislosti na míře, v jaké se věnují pěstování ovoce a zeleniny na svých zahrádkách. Dále se ukázalo, že tento fakt koreluje s věkem a pracovní vytížeností respondentů. Analýza tato zjištění reflektuje a kromě zahrádkářů jako jedné sociální skupiny se hlouběji zabývá každou skupinou respondentů zvlášť. Výsledky práce mohou napomoci porozumět zahrádkovým koloniím v 21. století a tomu, jak se tyto kolonie neustále proměňují a přizpůsobují svým uživatelům. Rozšířením dosavadních znalostí o fenoménu zahrádkaření může práce poskytnout podkladová data pro...
Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.
Návrh managementu krajiny Horních Počernic
Barešová, Terezie ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením současného managementu krajiny v Horních Počernicích a návrhem krajinně ekologických opatření, která mohou být následně využita jako podklady pro zpracování komplexních pozemkových úprav Horních Počernic. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů z oblasti pozemkových úprav a krajinné ekologie. V praktické části je popsáno vybrané území včetně zpracování krajinně ekologické charakteristiky, jsou navržena konkrétní krajinně ekologická opatření pro zlepšení kvality života v Horních Počernicích a proveden výzkum za účelem zjištění postojů obyvatel Horních Počernic ke krajinné zeleni v souvislosti s rozšiřováním zástavby na úkor zeleně. V závěru práce je provedeno vyhodnocení realizovaného výzkumu.
Kvalitativní výzkum metod práce s pohádkou u učitelek v Mateřské škole
HEJHALOVÁ, Tereza
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají při práci s pohádkou, jejich silné a slabé stránky, kritéria výběru pohádek u učitelek MŠ a reflexe chyb a úspěchů při aplikaci jednotlivých metod. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Vývoj dítěte- M. Vágnerová,teorie kognitivního vývoje J. Piaget, strukturální model osobnosti a psychosexuální vývoj S. Freud, psychoanalytická teorie- C.G. Jung). Po vysvětlení klíčových pojmů v těchto teoriíchse věnuji pohádkám, výkladu z psychologického pohledu a jejich vlivu na předškolní dítě. Závěr teoretické části popisuje využívané metody při práci s pohádkou. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody, které byly v práci využity: kvalitativní výzkum,zakotvenou teorii, polostrukturovaný rozhovor a metody jeho kódování. V praktické části jsme byly provedeny rozhovory s následnou analýzou, která je rozvedena v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod, které využívají učitelky v mateřské škole při práci s pohádkou. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která mohou učitelům v mateřských školách pomoci, ke zlepšení při práci s pohádkou.
Význam sociálních sítí pro marketingovou komunikaci hudebních kapel v ČR
Bradová, Michala ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá významem sociálních sítí pro marketingovou komunikaci hudebních kapel v ČR. Nejdříve se věnuji základním teoretickým poznatkům z oblasti marketingové komunikace, novým médiím a sociálním sítím. Poté charakterizuji vybrané hudební kapely -- Animé, Holden Caulfield, The Pooh a Republic of Two. Následuje analýza jednotlivých profilů na sociálních sítích vybraných hudebních kapel. Na základě polostrukturovaných rozhovorů provedu srovnání názorů na využívání sociálních sítí pro marketingovou komunikaci jednotlivých hudebníků a uvedu také pohled fanoušků na danou problematiku prostřednictvím dotazníkového šetření. V závěru popíši vlastní návrh způsobu propagace hudební kapely.
Stravovací návyky u dětí mladšího školního věku
CHRTOVÁ, Libuše
Tato bakalářská práce se zabývá stravovacími návyky u dětí mladšího školního věku. Byl zde stanoven jeden hlavní cíl a to zmapování stravovacích návyků u dětí mladšího školního věku, zahrnující základní doporučené principy zdravého životního stylu - pravidelná strava, dostatečný a správně naplněný pitný režim, dostatečná konzumace ovoce a zeleniny a vzhledem k tomu, že se jedná o děti mladšího školního věku, tak i dostatečné množství mléčných výrobků. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů, poukázání na doporučená množství základních živin v jednotlivých stupních vývoje dítěte a výživovou pyramidu - složení jednotlivých pater a jejich naplnění. Je zde diskutována i otázka stravovacího režimu během dne, návštěvnost stánků rychlého občerstvení a kvalita i kvantita pitného režimu. V neposlední řadě jsou zde uvedeny i preventivní programy zaměřující se na zdravou výživu dětí, probíhající přímo v základních školách pod záštitou ministerstev zdravotnictví, zemědělství a školství, ale i soukromých subjektů. K vypracování praktické části byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, metoda hloubkového rozhovoru, konkrétně polo-strukturovaný rozhovor. Polo-strukturovaný rozhovor byl proveden na základních školách v Českých Budějovicích a v Lišově. Výzkumný soubor tvořilo 6 respondentů, tři chlapci a tři dívky ve věku 7-11 let. Každému dítěti bylo postupně položeno 10 základních otázek a podle potřeby jsem následně položila doplňující otázky pro dokreslení získaných informací. Z výsledků tohoto výzkumu vyplývá, že děti mladšího školního věku mají pravidelný stravovací režim, s občasným vynecháním snídaně. Bohužel naplnění jednotlivých jídel dne již zcela zásady zdravého stravování nesplňuje. Polovina respondentů pravidelně neobědvá oba chody oběda, tedy polévku a hlavní chod, a také nevyužívají možnost vzít si k obědu ovoce či zeleninu. Z výzkumu je také patrné, že u většiny dětí není součástí svačiny ovoce či mléčné výrobky, ale spíše jen pečivo. Dále je z odpovědí respondentů patrné, že u poloviny dotazovaných je pitný režim v pořádku jak po stránce kvalitativní, tak kvantitativní. Druhá polovina bohužel nejen že nedosahuje denní doporučené množství tekutin, ale ani složení pitného režimu u těchto dětí není vhodné, protože pijí samé slazené nápoje. Pozitivem v otázce pitného režimu bylo zjištění, že ani jeden z dotazovaných respondentů neuvedl, že v průběhu dne konzumuje různé stimulující nápoje, jako je například káva či energetické drinky ani kolové nápoje. Doporučené množství pěti kusů ovoce a zeleniny za den dosáhlo pouze jedno dítě z dotazovaných. Konzumace ovoce byla sice dostačující - alespoň 2 kusy denně, ale zároveň převažovala u všech nad konzumací zeleniny, což by mělo být podle doporučení obráceně. Ani jeden z dotazovaných nesplňoval denní doporučené množství zeleniny. Z výsledků dotazů na spotřebu mléka a mléčných výrobků vyplývá, že většina respondentů má alespoň mléko jednou za den. Denní doporučované množství mléčných výrobků pro děti v tomto věku nikdo nesplnil, ale zůstává otázkou, zda se skutečně jedná o neoblibu mléčných výrobků, špatný návyk z domova, nebo se zde projevila moje nezkušenost s vedením rozhovorů s dětmi v tomto věku. Do výzkumu jsem zařadila dvě otázky, které nebyly součástí hlavních výzkumných otázek, ale i přesto je pokládám za důležité pro dokreslení stravovacích návyků jednotlivých dětí. První se týkala preference masa a z výsledků se ukázalo, že dotazovaní preferují maso kuřecí. Nikdo neuvedl, že je vegetarián a ani nikdo neuvedl, že by preferoval maso rybí. Druhá otázka mapovala návštěvnost dnes velmi oblíbených fast foodů. Výsledky ukázaly, že u jednotlivých respondentů není tento typ stravování příliš vyhledávaný. Při závěrečném zhodnocení a porovnání svých výsledků jsem ve většině zkoumaných skutečností dosáhla obdobných výsledků, jaké jsou prezentovány i v jiných studiích zabývajících se podobnou problematikou- tedy stravováním dětí mladšího školního věku.
Studium využití volného času českými spotřebiteli
Vogeltanzová, Pavla ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Ve své práci se zabývám spotřebou volného času českými spotřebiteli během jejich zahraniční dovolené na řeckém ostrově Korfu v létě 2011. Pomocí kvalitativního přístupu a polostrukturovaného rozhovoru se snažím zjistit rozdíly při trávení dovolené českých spotřebitelů.
Česko - islámská manželství z pohledu gender
URBANOVÁ, Marie
Práce se zabývá česko-islámským manželstvími z pohledu gender. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, manželské tradice v ryze české společnosti, problematice gender u českého manželství, manželské tradice v ryze islámské společnosti, problematiku gender islámského manželství, problematiku gender v česko-islámských manželství, etické otázky dopadu migrace, včetně etické otázky dopadu kulturní migrace, možnosti zneužití institutu sloučení rodiny k zajištění pobytového oprávnění na území České republiky, příklad migrační politiky s uvedením konkrétního přístupu ve Francii. Praktická část obsahuje zdůvodnění výběru výzkumného vzorku, představení zvolené metodiky výzkumu. Na základě provedených polostandardizovaných rozhovorů je potvrzena stanovená hypotéza diplomové práce, že vliv kulturního genderu, jako nositele odlišného pojetí role muž-žena v islámské a české kultuře, resp. česko-islámských manželstvích je významným faktorem způsobující manželský nesoulad. Vzájemná obousměrná kulturní znalost,stejně jako přítomnost tolerance, lásky a opravdovosti, je předpokladem záruky funkčního vztahu. Tato skutečnost je ověřena u česko-islámského manželského páru v závěrečné kasuistice.
Manuál Brněnského výzkumu celoživotního vývoje člověka
Blatný, Marek ; Čermák, Ivo ; Jelínek, Martin ; Osecká, Lída ; Vobořil, Dalibor ; Urbánek, Tomáš
Manuál poskytuje základní přehled o teoretické a metodologické koncepci projektu. Jsou uvedeny cíle projektu, metodologie výzkumu, údaje o souboru, použité metody a účel jejich použití. Metody vytvořené pro potřeby výzkumu (semi-strukturovaný rozhor) jsou detailně popsány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.